Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1148 ggr
[sofia-85]
0

Alla katter infångade- lite fråga

Så nu är alla koloni katterna infångade. Det blev fler än väntat men så är dte väl alltid.. Alla ska få komma till veterinären och bli infångade. Sammanlagt är det runt 30 katter nu..

Nu till frågan.

Vi har inte så mycket pengar men vilka skulle ni kastrera först? Alltså tro mig ja skulle gärna göra det med alla samtidigt men man måste ha ekonomi först. Vi har separerat honor och hanar osv så ni behöver inte tänka på det. Men tycker ni honorna är mest akuta? Tycker detta är så sjuk svårt.., Alla som bor ihop går bra ihop ännu inget bråk eller så… Snälla lite tips..

[sofia-85]
0

Ja tycker bara så synd om alla hanar som inte får bli det innan honorna men hanarna behöver ju inte löpa heller..

Gronstedt
0

Jag tycker det är bäst att kastrera honorna först, varje hona som inte får ungar är ju ett framsteg. Om en hona skulle smita okastrerad så kan den ju vara smällen på ingen tid alls. Men jag är ingen expert, förstås, det är bara magkänslan.

[sofia-85]
0

Så känner jag med.. men könns alltid så synd om hanarna som kommer sist

AmeliaWatson
0

Jag tycker att honorna ska kastreras först.

mymlanbus
0

Håller med om att honorna borde komma först…

Debattia
0

Tror också att honorna blir jobbigare än hanarna när dom börjar löpa.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Bumbis
0

Man vet ju inte om honorna är med kattungar hellre, synd att chansa….

Men det är inte kul med löpande hanar heller, så vi får väl samla en slant framöver…Flört

[sofia-85]
0

Tack för era svar…. Det får nog bli honorna först. Tycker bara så synd om herrarna

martdat
0

ja svårt, finns det risk för att honorna är gravida (och det finns det ju alltid) så bör ju de gå först. men om de är i sånt skick att du kan börga leta permamenthem fort så är ju hanarna oxå viktiga så det inte riskeras att de nya hemmen ångrar sig elr dyl för att hanen markerar…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[sofia-85]
0

Ingen katt kommer flytta förrän de är kastrerade..

martdat
0

#10 tänkte på att det kan ta ett tag ändå tills de slutar.. vore ju skönt för dig att få iväg till hem,, Men  du har inte alla 30 hemma va?  du är en ängel för katter sofia, att du bara orkar,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[sofia-85]
0

nej gud nej de flesta finns i stödhem… De som ahr blivit kastrerade är i nya hem. Känns lite kämpigt just nu men det är värt det sedan när alla pissarna får det bra :)

Hawknestgrove
0

Ja, jag hade nog också tagit tjejerna först, för att slippa ungar. Ju förr dess bättre, även om de är gravida. Låt vetn avgöra om kastrering är möjlig

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[sofia-85]
0

Så nu tänkte jag uppdatera lite om katter… Nästan alla har fått nya hem :) De flesta har blivit kastrerade. 4 hanar kvar men det är dom ung så dom har inte så ont av det ännu. Men de ska snart in dom med… De flesta av katter får stanna i sina stödhem… Tänk att dessa katter har kiunna bli såpass tama och trygga på så kort tid. Fast att kommun tanten sa att det aldrig går att få såna katter tama. Vilken kärring. Ursäkta språket men man måste ju ge alla en chans varken det är människa eller djur.

Ska lägga ut lite auktioner till förmån av dessa pissar under dagen tänkte ja… Räkningarna blir många i detta fallet. Men det är det absolut värt :) Ska försöka få in lite bilder med. Tack alla som hittills bjudit på auktionerna det betyder otroligt mycket.

[sofia-85]
0

Vill tillägga att bara en av honorna fick bebisar. Hon hade gått såpass långt sa veterinären så vi kunde bara inte göra det med henne men de andra gick det jätte bra med. Hon fick två bebisar men en dog :(

Bumbis
0

Helt otroligt att ni fått hem till så många katter under så kort tid!

Verkligen bra gjort Sofia! Kramar i mängder!!!!

Ledsamt att en bebbe dog…Gråter…men hoppas ändå att den andra är piggelin!

[sofia-85]
0

Den andra e verkligen en piggelin… Energi som 4 stycken :)

Bumbis
0

Det låter bra att bebben är pigg och kry! Har du den lille och mamman hemma hos dig Sofia?

Fagddu
0

Vad skönt att det gått så bra ändå. Hade också prioriterat honorna… fastän de känns elakt att hanarna ska komma i andra hand alltid… kanske därför jag bara har hankatter hemma? ;)

En liten kissebebis var ju iaf bättre än flera kullar. Skönt att den är pigg och mår bra också. :)

[sofia-85]
0

#18 Nej de är inte här då jag inte vet när vi ska flytta så de tre jag hade här har flyttat till nya permanenta hem… Men de som har den lille och mamma ska nog behålla dom så vi får hålla tummarna för det ;)