Homosexuell eller...
Jag kom att tänka på en sak när det gäller katter och om det finns homosexuelle katter. Jag hade en katt en gång, en kastrerad hane vid namn Gösta, som bara umgicks med andra hanar. Den första han fick sällskap med var en katt som inte hade något hem, hittekatt, och som Gösta lärde att om man går in i min källare så finns det mat där. De hängde ihop som lång och lerhalm tills hittekatten blev överkörd tyvärr. Det dröjde inte länge förrän han hade "raggat" upp en annan hankatt och nu en okastrerad sådan. Även de var som ler och långhalm och man såg de alltid tillsammans. Nu undrar jag om min katt kan ha varit homosexuell? Har sett på tvn att det är vanligare än man tror att det förekommer homosexuella djur. Har ni liknande erfarenheter?
Det förekommer nog, men de är ju inte homosexuella för att de är nära vänner, utan först när de utför sexuella handlingar med varandra.

Jo det förstås men Gösta blev inte kastrerad förrän han var närmare året (tror vi)och innan dess var han inte intresserad av någon hona. fast jag såg honom gå och skvätta vid husknuten. Han följde med huset när jag köpte det därav den sena kastreringen.

Har faktiskt ingen aning om det finns homosexuella katter… men som sagt, de är ju bara homosexuella när de har sex med varandra… och kattdjur triggas väl av lukten från löpande honor?
Fast det är klart, jag har ju läst att det finns katter som försöker para sig med ägare och soffkuddar ända tills de fått utlösning så då kanske det finns homosexuella katter också. Ingen aning. :)
Tror faktiskt att det finns homosexuella katter
syrran hade 2 hanar som hela tiden parade sig med varandra

Eftersom andra djur kan vara det och vi människor kan vara det, så borde väl katter också kunna vara det :D
Maria
Som sagt om dom parar sig med varandra så visst men det verkar som om dom bara var väldigt goda vänner.
Och kastrerade katter har fortfarande sex. Tro mig jag vet, Mojje och Busan har ett par hederstunder i veckan *s*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

#6 *s* Min hittekatt hade också en flickvän ett tag. Hon löpte som besatt, stackarn, och han hjälpte så gärna till. Min sambo undrade vad det var som lät utanför (det var under sommaren) och sprang snabbt in och skämdes när han såg dessa två hålla på på gräsmattan mitt på ljusa dagen… och grannarna stod på balkongen och tittade. *fniss*
Delsin min hankatt som är kastrerad har höllt på med gosedjur och sen försöker han med alla lite större kattungar förut var det Mona-Lisa, men nu är det Jörn också hane och även han kastrerad…