OT Önskar jag kunde hjälpa till..
Som sagt, jag önskar sååååå, jag kunde hjälpa till på något sätt. Men just nu orkar jag inte med allt "skit" från folk runt i kring om hur värdelös man är. Kommer inte in här på ett tag nu. Hoppas allt går bra för er med alla stackars katter… Puss…. (följer förmodligen trådarna lite på avstånd, kan inte låta bli)
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Hoppas allt blir bättre för dig! Känner i gen mig i allt du skriver.. Kramar.
Förlåt men varför ska du behöva ta till dig av vad förmodligen såna som inte förstår bättre pratar trams ?
Det Ola säger om Hans säger mer om Ola än Hans.
Varför skulle du vara mer värdelös än någon annan ? Finns inget som kan påvisa det. Sträck på dig och var stolt över att du är du och ingen annan.!!!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Hej igen, nej, jag brukar inte ta åt mig. Men när "familjen" ringer och säger till mig att jag inte "mår bra" " jag har ingenting" "står på bar backe" "har ingen inkomst" "nu har VI bestämt att vi måste "hjälpa dig". Då känns det inge vidare. Nej, jag är inte världens bästa människa. Har inte mycket. Har inte pengar. Har inget jobb. Är bara sjuk….. Jag har hela tiden tyckt att jag är en bra människa ändå.
Mina djur mår bra. "Feta" som grisar. Kärlek från mig ( för mycket ) så dom nästan tröttnar.
Jag gör så gott jag kan. Gubben kämpar ekonomiskt för oss båda. Men vi tycker vi har det bra ändå. Kärleken från djuren gör att allt gör det så himla mycket skönare att kämpa på… Önskar jag kunde hjälpa ALLA, och då menar jag verkligen ALLA hemlösa stackars missa, hundar, hermeliner och dammtroll. (Dock inga spindlar) Men jag kan inte helt enkelt. Älskar att göra hemsidor. Det kostar ingenting. Kan bryta lagar om det behövs. Jag kan göra en hel del som inte kostar så mycket.
Men när man då får såna samtal. Hallå!!! Koncentrera er på den lillasyster som bor hemma istället!! Som har haft ont i magen i ca 7 år. Hon är 18. Vad är det för fel där?? Be henne inte hänga tvätten varje dag. Den stund hon är ledig från skolan, låt henne sova, kolla på film, slappa….. JAG klara mig ändå. Jag är ändå över 30. Men där ligger problemet
Jag är en skam för familjen. Jag har inte fast jobb. Jag har bråkat med hyresvärlde, och har nu sagt upp mig (håll tummarna, jag kanske får lös ett litet torp i stället, kanske med plats för lite missar). Vi överlever. Jag mådde inte dåligt tidigare idag. Innan telefonsamtalet. Jo, jag mådde dåligt för att jag inte bodde i Skåne, eller nån annanstans, där missar kunde behöva lite kärlek , hellre än någon med ett fast jobb.
Fan, nu blev det långt. Skulle kunna bli längre, men jag är bara så jäkla lack. Trodde att jag hade det relativt bra, men ack så fel jag hade!!! Jag var visst en loser i alla fall.
Jag är sååååå avundsjuk på er som har jobb m.m. , som KAN sätta in 50 kronor nånstans. Minns inte när jag hade 50 kr sist. Eget alltså. Jag skulle ge ALLA pengar jag hade om jag bara hade några.
Ps. Jag har en sån "liten" kattställning i källaren om det är någon som behöver. Och jag har massor med vilja. Har även pratat med ett företag som kan sponsra mig med ett domännamn och ett webbhotell om jag vill starta en kattsida. Hör av er om det finns behov av fler såna sidor….
Lycka till allihopa…. Hoppas på glädjebesked ifrån hamnkatterna bl.a…….

Stackars dig Mison, det är så svårt när man känner att man inte duger för någon, Jag har varit i den situationen själv, och allt känns bara skit! Du har ett väldigt stort hjärta och jag tycker att det är så mycket mer än pengar, pengar är inte allt här i världen, istället för att du skänker pengar så skänker du hopp och kärlek till alla hemlösa katter här i vårt avlånga land! och hur mycket betyder inte det?
Maria

Håller med Maria, det är sådana hjärtegoda människor med civilkurage som du Mison som behövs i den här världen. Det är för mycket fokus på pengar, utseende mm ytliga saker.
Beundrar faktiskt människor som är som du för det krävs mod till det.

Ush… det är så himla tråkigt när "familj"lägger sig i på fel sätt och lägger sin energi på fel saker… hoppas det löser sig även för dig. Ett litet torp låter som en liten dröm. Håller tummarna för att det ska lösa sig för dig. 

Tack, ni som har skrivit. Nej, det känns inte kul när man ser alla här som kan skänka en 50-lapp, och jag har ingenting. Men jag är glad för det lilla. Finns ju dom som har det värre, och när jag nu tittar på den tjockis-turbo som fläker ut magen just nu på golvet, så vet jag att djuren saknar ingenting heller. Är bara FAN att familjen runt i kring inte kan fatta nåt. Ring o fråga hur det är. Ring inte o säg att "du mår inte bra"!!!!! Det var ju nytt för mig.
Jag trodde att jag mådde bra. Tyckte i alla fall att jag borde må bra, trots allt skit som händer, omkring mig och omkring i världen. Men säg för f**n inte att jag är värdelös. För det tycker inte jag själv. Menet tro f*n att det smärtar…
Jag tycker absolut inte synd om mig själv (jo, kanske just nu, för nu är jag riktigt arg, blod är tydligen inte alltid tjockare än vatten). Finns så mycket annat man kan göra för att bli glad i själen.
Skjutsade en misse från degerfors till Norrköping (via detta forum) i somras. Det lever jag fortfarande på. JAG kunde göra NÅNTING!!!
Puss igen på er ALLA som gör ett så JÄVLA!!!!!!! bra jobb. Ni känner nog om ni kan suga åt er!!! Fr.om. i morgon kommer jag inte figurera här på forumet. Får bara dåligt samvete. Kan jag ändå hjälpa till med något tror ni, maila mig på mison60@telia.com

Jag tror att du kan göra många saker Mison, låt inte folk trycka ner dig! Jag vet att det låter lätt sagt, men ibland måste man rent ut sagt skita i vad folk säger och stänga av när dom säger sånna idiotiska saker, och du är inte sämre än någon annan här inne! Titta på mig, jag har ingen utbildning och inget fast jobb, det är minsann inget att skryta med det heller! Stå på dig! du fixar det här!
Maria

En del människor tror att de hjälper och stödjer när de i själva verket bara trycker ner och förstör. Jag känner igen mig i det du beskriver och det gör så ont. Men försök att sträcka på dig och välj vilka människor som du släpper in i ditt liv. Inte ens släktingar har rätt att trampa på någon annan utan att det får konsekvenser. Värdet i att vara människa mäts inte i yrkesroller och summor i lönekuvertet.
Kramar med styrkekramar
Ensam - men stark!

Vad jobbigt att du mår dåligt, vill du pausa från oss så gör det och kom tillbaka när du vill men det kanske är nu du behöver sitta här och hänga och prata så du inte bara tänker på vad dina föräldrar sagt, du är ju vuxen och har egen familj, du skriver att ni tycker ni har det rättså bra, då har ni kanske det då? dina föräldrar är ju inte du, Vad är det de ska hjälpa dig med? finns det några råd du vill ha från oss?
Att du inte har möjlighet att handgripligen ta hand om katter elr skänka pengar ska du inte må dåligt av, Det gör inte jag heller, för jag har inte tid, ork, pengar, det är så det är i livet ibland,. Men vara härinne ska du va ändå om du vill, självklart, vet inte vad jag ska skriva för att göra dig glad, jag blir ledssen när folk mår dåligt, prata av dig här om du vill, sköt om dig, kram,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Tack allihopa! Nej, jag vet, jag vill tro att jag är en tuff j**a bitch. Bråka inte med mig. Men det är klart det tar hårt, när jag trodde att jag, trots all ekonomisk svårighet m..m hade det relativt bra. Men f''k till de som inte tycker det. Men vem ringer dom till för att få stöd? Jag vill inte var lessen. Vill bara vara lite FÖRBANNAD ett tag. Hoppas ni har överseende med detta!!! Är inte förbannad på er här, tvärtom, här finns ju glädje mitt i en del elände…
PS. jag kan fortfarande ställa upp att köra om någon behöver det, för bil har vi, skitig o jäklig som den är, men det är ju en kombi. Och en kompis snickrar gärna såna fällor som pratades om i "hamnkatterna" eller? Kanske var nåt annat inlägg. Jag kan inte snickra så bra, hihi
Och vet ni, till sommaren, har gubben det bättre ekonomiskt, då han har ett säsongsbetonat företag. Han har lovat mig 1000:- att göra vad jag vill med-- Så då ska JAG skicka lite pengar till de som behöver…….

Du ska se att det löser sig! Låter som det finns krut i dig, vännen min.
Ensam - men stark!

Jorå, det är krut. Jag är nog mer förbannad än ledsen. Men sen har jag en superpräktig familj som värdesätter saltgurkor högre än ökenråttor. Så, men ibland måste man få "hata av sig" litegrann…. BLOD ÄR INTE ALLTID TJOCKARE ÄN VATTEN!!!!!!!!!

Fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy, jag behöver nog bara vara arg ett litet tag. Ge mig en dum politiker eller nåt som jag kan ta ut allting på, haha, usch nu ska någon få, haha……. (nej jag är ju faktiskt j'''''ligt besviken) men shit happens, inte lika besviken som alla missar, som sitter på en farstukvist nånstans o väntar på att familjen ska komma hem….
Det är det jag menar, varför haka upp sig på småsaker?? Det gjorde inte jag. Världen är ju åt h''e ändå.
Ursäkta att jag svär så mycket…
Försök att inte lyssna på dem som är nedlåtande emot dig…ja..ja lätt o säga…jag vet att det är svårt…men försök..du är lika mycket värd som någon annan. Kan du inte säga till din "välmenande" familj att du inte vill/behöver hjälp.
Att du inte kan skänka pengar mm är du absolut inte ensam om ska du veta. Vad du däremot kan/gör är att du stöttar..ger råd/tips härinne som är värdefullt och tröst.
Tycker det låter som i ditt förra inlägg att du visst kunde ställa upp och hjälpa till med både det ena och det andra *L*
Ibland känner jag oxå som du att man bor på "fel" ställe….där de behöver så mycket hjälp.
Sträck på dig och glöm aldrig…Det finns bara EN som DU !
Massor av kramar.
Är det en dum politiker du vill ha…..så finns de i parti o minut
bara ta en i högen…
Mison
Jag är ledsen för din skull att allt känns jobbigt nu. Tro mig jag vet hur det känns både det ekonomiska och familjeproblem. Jag har inte träffat min dotter på 4 år och jag har sett mitt barnbarn 1 gång och han är 4,5 år. Jag fick tvinga mig själv att släppa kontakten för annars hade jag fortfarande inte själv kunnat bestämma hur mitt liv skulle se ut. Det var och är fortfarande tufft men nu kan jag iallafall själv bestämma var jag vill ha den nya lampan hängande eller vilken jacka som jag tycker är snygg. Det låter som där skulle vara något fel på mig men jag är helt normal frisk människa som valde bort dom delar som gjorde att jag mådde dåligt.
Mison sluta inte skriva här för jag brukar leta upp dina inlägg och får nästan alltid ett gott skratt för dina formuleringar är bara så roliga så det piggar upp sidorna lite.
Jag önskar att du mår lite bättre imorgon och kan sätta dig ner i lugn och ro och tänka efter vad du kan göra för att i första hand hjälpa dig och din gubbe. En jättekram till dig och fortsätt skriv.

Tack #16, hehe jag har bett dom fara!!!! Men tycker inte det ska behövas. Jag tycker att man ställer upp på varandra oavsett vad som händer. Jag har exempelvis en bror som absolut inte sköter sig. Han har själv ställt till det… Men det är en anna följetång
Jag hjälper JÄTTEGÄRNA till i den mån jag kan. Som sagt, jag har tillgång till bil (kombi) ibland även en större (minibuss) har en kompis som gärna snickrar fällor. Jag bakar gärna. Jag kanske kan komma någon gång med kaffe o kakor till "kattfångster". Jag ska till husdjursmässan i mars eller april eller vad det blir i karlstad, och jobba. Kan ta med kakor, eller nåt annat . Kan trycka upp såna foldrar jag visade i (hmmm… vilken tråd var det nu?? nån som vet)
Som sagt, fråga mig gärna, jag är inte rädd för att säga nej om jag inte kan (även om det skär i hjärtat). Puss
Sedan jag sållat bland mina vänner och slutat försöka passa släkten och flyttat ut på landet. Så mår jag 100% bra nu.
Det ssom är sorgligt i det hela.
Är att jag inte kom på det lite tidigare i livet. Lät andra stampa på mej först halva livet.
De skulle inte ens försöka numera.
Jenna kärringen som fått skinn på näsan.
Kramar om dej

Som jag ser det så vill du göra mer än vad Svensson vill för de små där ute i kylan!
kramar till dig
Ensam - men stark!

Tack Jenna. Jo, många har försökt att stampa, men jag är inget frimärke. Jag är faktiskt dessutom inte världens bästa djurmänniska heller, ska jag säga. Jag har 2 av världens med ouppfostrade hundar.
Men det finns ju en gräns för hur mycket skit man tar. Även från familjen. Nu får det räcka!! Tänker enbart hädanefter bara ställa upp på dom som förtjänar min tid (eller mina bakverk)
Fr.o.m idag är väggen 2 meter hög. Hoppa över om ni kan!!
#19 Du gör ju faktiskt en hel del..
Jag är inte religiös men jag kan en del berättelser i bibeln delvis i allafall. jag tänker nu på historien om den rika mannnen som prasslade med sina tusenlappar när han skulle lägga i kollekten och den fattiga änkan som kunde skänka nåt öre.Jesus sa saliga är de fattiga osv. Jag tror att det nämndes nåt om att alla var lika mycket värda och ger efter sin egen förmåga. Möjligtvis kan han ha sagt att den fattiga änkan var mer värd än den rike mannen jag minns inte så noga.OK det kanske inte fanns tusenlappar på den tiden men ändå.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Låt ingen stjäla din energi den behöver du själv.
Familjen får acceptera dej som du är. Har du försökt gå kurser med hundarna. Jaja jag vet att det var en dum fråga.
Jenna

Nej, jag har inte försökt gå kurser. Bara en gång, fick till svar att dom inte ville ha med blandraser att göra.
Men jag älskar mina hundar. Dom är inte farliga, bara ouppfostrade. Vi har mer hjärta härhemma än disciplin
Spill inte din enerigi på de som trackar ner på dig. Tyck synd om dem i stället för att dom inte förstår vad dom gör.
När jag läser tråden verkar du ha talang för mycket. Hade du nu inte haft någon talang skulle du ändå sträckt på dig och njutit av att du är du och du är unik. Det är jobbigt vara utan pengar, men det finns mycket här i livet som ger mer kvalité än pengar.
Tycker absolut inte du ska känna dig sårad för att du inte kan skicka pengar till olika trådar. Det gör dom som har möjlighet.Vi andra hjälper till på andra sätt.
Känner också man skulle vilja hjälpa alla utsatta katter och övriga djur, men man kan bara göra det lilla ,det hjälper i alla fall de man klarat av att hjälpa. Det är helt klart jobbigare att känna empati och ha ett stort hjärta och läsa om alla utsatta djur på tråden, men jag skulle inte vilja tillhöra den skaran som sitter hemma i TV-soffan och inte bryr sig om andra.
Du skriver att du är arbetslös och tyvärr blir fler och fler det. Jag anser arbetslös är en form av arbete, så jagad som en arbetslös blir idag, alla möten och träffar dom måste ställa upp på.
Stå på dig !
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Tack Debattia. Jo jag är arbetslös, men däremot inte sysslolös. Inte i tankarna i alla fall…
Fördriver tiden med mina djur. Och många tankar till alla er här på iFokus (och alla andra) som kämpar för dessa hemlösa missar. Jag vet att jag kan mycket,, det kan vi allihopa, alla är unika på sitt sätt. Men det är klart att man ofta tänker…"åhhh, tänk om jag kunde sätta in en 50-lapp", jag försöker ofta köra med telepati (haha, fast jag vet inte om det hjälper, men som sagt, till våren/sommaren, ska jag få lite sponsring med en 1000-lapp ialla fall. Som får dela ut som jag vill på alla katt"sponsringar"
Jag tycker synd om min familj som är så j'''''kla trångsynta. Sa till dom att ring o fråga hur jag mår, istället för att säga till mig hur jag mår. Vi kan väl finnas för varandra? Jag trodde ju att jag mådde bra. Eller rättare sagt, jag visste att jag mådde bra. I alla fall mycket bättre än någon stackars inoljad liten missepisse som bara önskar att få en "tjockis-tjej´s" goa knä att vila i, när vinden blåser. Med go mat i skålen och en elak veterinär som bara vänder, vrider och sticker i kroppen…
Jag tycker det är så tydligt att alla här kan bidra med något för att hjälpa katter fast det handlar om olika saker.
Någon hjälper katter t ex genom att sätta ut fällor, genom att vara stödhem, ordna transport och någon bidrar med en slant. Det kanske kräver lite ekonomiska resurser att göra det.
Och sen har vi dom som hjälper katter genom att komma med goda råd, putta trådar, heja på, stötta, muntra upp osv. Det kostar ingenting men är jätteviktigt!
Mison, du kan bidra jättemycket här utan att det behöver handla om pengar. Fast kakor är väl aldrig fel…
.
Mison, jag är också jättefattig. I kylskåpet finns bara ketchup och jag har börjat äta gröt…
Har absolut inte 50 kronor över just nu.
Samtidigt är jag jätterik. Mina djur, mitt hus, naturen, friheten och åldern att kunna bestämma själv. Och 2 fina barn.
Du kan göra jättemycket för hemlösa katter. Berättar till alla hur viktig det är med kastreringen, kanske det finns ett katthem i närheten som behöver hjälp, virka myntamöss eller någor annat som går att sälja genom Tradera.
Eller anmäl dig på Cint och svarar på deras frågor. Jag har tjänat ganska mycket (tycker jag) till ett katthem.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Håller med alla de andra. Det finns så många andra saker man kan göra förutom att skänka pengar. Det finns många gratissaker som att ställa upp i Cints undersökningar osv. Men jag tycker att du verkar ha jättemycket att erbjuda om du kan göra hemsidor (det kan absolut inte jag), köra bil (jag kan köra bil, men det är knappt och oftast är mina arbetsdagar för långa) och en vän som kan bygga fällor (kan aboslut inte jag) och baka kakor. Du är ju full av initiativ och energi! Om du var min familj hade jag aldrig klagat på dig.
Sträck på dig och var stolt över den du är! 

Jag ÄR stolt för den jag är. Men när "anhöriga" ringer upp och berättar för mig att "jag inte mår bra", börjar man ju fundera. Har dom märkt nåt som jag inte har märkt? Jag trodde ialla fall att jag mådde bra. Och jag hade rätt!! Jag MÅR BRA!! I alla fall så bra som man kan just nu!! Finns dom som har det mycket, mycket värre. Jag klagar INTE!!
Men jag säger till alla som undrar över någon närstående. Ring inte och berätta hur personen mår, ring istället och fråga "hur mår du? kan vi hjälpa dig på något sätt?" inte bara konstatera fakta och sedan fortsätta med att "livet du lever är ju inte normalt. Bara för att man inte rättar sig i ledet med övriga syskon, som har fast jobb, perfekta lägenheter m.m. Jag vill inte ha det så. Jag trivs bra med det jag har. Kunde ju ha varit trevligare med ett litet hus på landet, men en liten gård, så gubben fick fixa hem en barack eller liknande så jag kunde starta mitt efterlängtade katthotell….. Men drömma måste man få göra. Fy f**n om jag inte hade drömmar!! Hur skulle jag då kunna sova…..
Skickar en kram till dig Mison!
du har mkt att erbjuda alla missarna det hörs ju :)
jag har lite liknande situation som du, inget jobb, en familj som tycker jag är knäpp som lägger de få ören jag har på mina och andras djur! de tycker att jag ska sälja hela högen, sen att jag skulle bli sjukare och inte orka gå upp en gång om jag inte hade djuren verkar inte vara så noga..
bläää på familjer som inte kan låta var och en leva sitt liv!
och hejja dig Mison som iallafall verkar trivas med ditt liv som det är :)
*nos buffar från alla misarna härhemma*
Jag vet hur det känns att vända på slantarna. (Har just nu 39 kr på kontot (och a-kassan kommer den 26:e) Har inte jobbat sen november:( så jag sitter och väntar på att få jobba igen så lite mer pengar trillar in.
Men precis som du Mison så bara för man inte jobbar så är inte jag heller sysslolös. Finns massor att strö tiden på, jag virkar mest och pussar på mina lakritskolor.
För några år sedan fick jag också frågan om jag mådde bra. Jag mådde kanon men hon som spred ryktet däremot var en falsk skit som jag sa upp bekantskapen med. Jag mådde bättre än innan vi var polare efter det men man kan ju börja undra.
Strunta i vad andra tror och tycker, känn efter själv och ta vara på dig på det sätt som du känner är bäst.
Brukar säga till folk som tycker jag borde stadga mig och allt att jag trivs med livet och saknar inget just nu är inte det värt mer än att stadga mig bara för att ni vill de? Den dagen kommer när det är dags.
//Pia

#33 Det finns väl ingen anledning att leta efter någon för att stadga sig egentligen? Vissa människor är helt enkelt lyckligare ensamna, eller med en katt. ;)
Hittar man däremot någon och vill stadga sig så är väl det okey också. :)
Tycker att om alla människor istället frågade sig fram istället för att förutsätta hit och dit… och kanske inte lägga sig i så mycket utan sköta sina egna affärer.
Enda gången som man kanske har rätt att lägga sig i är när man med 100% säkerhet har information som den andra saknar. Till exempel partners otrohet eller dylikt.
Sköt dig själv och skit i andra! :)