God morgon/Godkväll V 6
God morgon.
Sitter här och gruvar mej tills i morgon.
Det värsta jag vet är att fara ifrån katterna.
Men Umeåresan är så viktig för mej.
Ha det bra och var rädda om er och varandra.
När detta skrivs är det -23* här i Jämtland
Kram Jenna
Sitter här hemma med ont i nacken, trött seg. Antar att alla timmar i sporthallen i helgen tar ut sin rätt.
1.5 grad varmt ute och solen kikar fram mellan molnen lite då och då. Katterna sover för fullt och jag inser att jag måste dammsuga köksgolvet igen efter att Tudor har sprätt som en….. ja. Igår kändes det som om halva lådan låg utanför efter att han varit där. Han ska ju vara så ordentlig och gräva över efter de andra då han inte tycker de gräer tillräckligt.
//Pia

Önskar dej allt lycka till imorgon Jenna!
Soligt men kallt här i Linköping..längtar till vårvinter tiden då snödroppar tittar upp i buskagen!
Lycka till Jenna. Idag såg jag snödropparna för första gången i år. Det är 2 grader kallt och lite blåsigt. Katterna vägrar att gå ut. Har haft möte med biståndsbedömmaren idag. Mamma har fått en revbensfraktur efter fallet. Men det blir nog bättre.
Lycka till Jenna, det går bra imorgon..Vad kallt ni har..(Burr)
Karin. Du har lite jobb tror jag idag..
Inge-elsie. Så är det när gamla människor ramlar dom skadar sig alltid.
Puma. Det är farligt att motionera visste du inte det?
Vet hur det är att ha sand i hela lägenheten, båda är bra på att gräva..
Solen skiner här i Kungsör, men det ser kallt ut. Borde åka till Eskilstuna idag men jag är lite lat. Måste göra iordning kattburen så det är färdig tills imorgon när Pontus ska iväg till veterinären..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Tack goa vänner.
Hihi snödroppar.
Ja snö kan jag hålla med om men snödroppar. de är lååångt under snön än här.
Det är solsken men oj så förbenat kallt -22*
Jenna
Ha ha essut. Jag har inte spelat själv utan det var junior tjejerna. själv satt jag på läktaren och i sekretariatet och fick träsmak i ar**et :))
//Pia

Godlväll. sitter eftrer jobbet med kaffe o överbliven tårta, balloo stjäl grädde hej villt, man han tar med tassen så sött så jag kan inte bli arg,
Lycka till i morgon Jenna, hoppas du ser bättre sen, kram ,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Lycka till i morgon Jenna, håller tummar och tår för att allt ska gå bra!
Har varit i Sidentassens krokar idag och spanat på Ikea och varit på Biltema och en sväng till sjukan med min pappas fru, även kallad bihanget.
En fika hos en god vän i eftermiddag och ett fint kuvert väntade mig när jag kom hem… försäkringskassan ska betala mig en summa pengar för retroaktivt bostadbidrag :) tjohoooo *lycka* Inte svinmycket pengar, men 1500:- och det känns som en riktig höjdare faktiskt.
Ena dottern fyller 20 den 28/2 så då kan vi till och med ha fest, det är ljuvligt!
Lycka är att veta att det finns en extra slant på kontot, det gör att jag kan ge en extra slant till de som behöver, livet är härligt!
Kallt om öronen var det idag, men solen sken och det blir jag lycklig av, ja… livet är för tillfället en fest!
Sköt om er go vänner
Kraaaaaaaam 

#9 1500 är bra mycket bättre än ingenting, roligt att livet kommmer med lite positiva överaskningar.
Här var det en fin dag med sol. Kastade ut alla katter, inte de skygga och stängde kattluckan. De har blivit otroligt tjocka och lata över vintern, går bara inne på lådan. dags att påminna de att de är utekatter. Vädrade och städade ordentligt och satt en timme ute i lä och solade mig:) Nu är det varmt igen här, eldade och alla tjockisar ligger utslagen på min säng.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Hur ska katterna klara sej utan matte, snyft.
Fast husse skämmer bort mer än jag.
Tack för att ni bryr er, goa vänner.
Jenna
Jenna-Gun, hoppas att allt kommer att gå bra för dig!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Håller tummarna nu imorgon Jenna.
//Pia

jenna gun, hoppas verkligen det bässta för dig i morn, tänkte på dig i morse när jag körde till jobbet att nu närmar det sig, Husse tar hand om dina kissar så tänk bara på dig själv, och han får järna in och skriva här när det är klart,
Var så säker sedan jag kommit hem och katterna har hälsat och gosats med. Så är datorn igång.
Kram på er.
Jenna
Låter kanon Jenna, vi väntar på dig
//Pia
Lycka till med resan till Umeå! Lovar att hålla tummarna jättehårt!
Här är det ganska kallt ikväll. Solen har visat sig lite under dagen.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tänker på dig Jennanär du åker till Umeå, och väntar att du snart är tillbaka
Kram snickan

Tänker på dig i morgon Jenna!
Här är det -9* Burr!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ja..Jenna vi håller hårt i tummarna, ska tänka på dej imorgon!
Har inte varit inne här något ikväll..en tjej på en mailinglista jag är med i..har mått så dåligt att hon skrev som ett självmordsbrev till oss på listan..hon hade druckit o tagit tabletter, så man har inte haft någon inspiration att göra ett enda dugg vid datorn mer än att följa hur det gott för henne..nu är hon åter hemma igen..o man lättar sitt hjärta att kroppen tydligen inte tagit så mycket skada som man var orolig för…ja..det är inte lätt att vara människa eller katt alla gånger..
Håller tummarna för dig Jenna idag.
Sidentass, förstår att du har varit orolig, inte lätt att göra något när man sitter framför datan. Har hört att det ökar med självmord igen bland unga.
Vilken natt det har varit här hemma. Pontus har varit på oss hela natten för han var hungrig. Han har dragit mig i håret med klorna osv. Men fick ingen mat ändå, för han skulle vara fastande för han ska ta bort tandsten idag. När vi skulle få in han i buren var det världens fajt, alla cd skivorna på rumsbordet flög på golvet, Milou blev rädd så hon sprang till köket..Nu är iallafall Pontus i buren på väg till Eskilstuna med husse. Jag ska gå och lägga mig igen för jag ska jobba inatt..
God morgon skall skicka brev till kommunen idag om ombyggnaden av toaletten. Hoppas det går fort. Skall städa av lite idag. Mamma sover igen, hon är blåslagen över hela kroppen. Men det går över. Nu klarar hon att gå själv på toaletten på nätterna.

#22 Känns lite lättare idag efter som kroppen inte hade tagit några större skador efter hennes intox..nu är hon hemma igen så man får innerligt hoppas att hon får krafter att så småningom må bättre…
Önskar allt lycka till med tandstensborttagningen idag..vet allt hur det kan vara när motvilliga katter ska in i buren..det kan bli rena kaoset om man har otur!
Blir en lugn dag ..lite städning väntar..Lucia sitter är på fönsterkarmen o tittar ut, Bamsen ligger här på skrivbordet som han utsett till hans egen plats..
Tankarna finns hos allas våran Jenna idag som åkt iväg på operation..
Fruktansvärd när någon mår så dåligt att den inte vill leva mer…

Nu govänner ska jag strax släcka ned och lägga mig att läsa en bok, vart och handlat 10 kg torrfoder i dag och fick en sån fin spann att ha maten i från RC, i plåt med kattmotiv,,, den var smalare än den jag hadde innan och jag fick inte i påsen,,, gha,,,, kämpade förgäves en bra stund men gav upp och slog maten i utan påse då,,, men fin va den,, .
Hoppas på att vakna av ett positivt besked ifrån Jenna gun,,, Hoppas verkligen allt gått väl.
Jag är väldigt låg idag. Följde med en katt till veterinären och tyvärr klarade sig inte katten utan hon fick somna in. Katten hade en fiskkrok bara några cm från hjärtat :( Jag var med katten när den fick sin sista spruta och då kom tårarna. Jag fick vara själv med katten i några minuter för att kunna ta farväl. Det står om Tess under nyheter på www.akutgruppen.com Jag har ont i huvudet och är inte alls pigg…
#27. Sov sött lilla kissen och en bamsekram till dig Katja för att du var med kissen när den fick somna in… 

#27 Så ledsamt
Förstår att det måste varit jobbigt. Styrkekram till dig!

Åhhhh…lilla-Tess-gumman..nu svider inte den onda kroken längre…så sorgligt, så smärtsamt att du skulle behöva drabbats av detta..tackar stjärnorna för att du fick känna dej innerligt älskad in det sista…må du nu tassa o tumla runt på det mjuka gröna gräset bortom Regnbågsbron, jag har änglakissar där som tar hand om dej, vännen..

#27 Vad sorgligt. Sörjer verkligen med dig.
Nu är det morgon och idag är det en ny dag på jobbet. Jag längtar redan till helgen, fastän jag precis haft semester. Det är konstigt det där. Har massor att göra så har jag tur så hinner jag inte tänka på att jag vill hem och sova egentligen. :)
Mamma har ramlat igen, så nu blir det att vakta henne igen. Hon tror att hon kan klara sig själv. Men det gör hon inte. Fick hjälp att resa henne upp. Nu ligger hon igen.
£32£. vad är det som hänt? ringer dig sen.
#27 Förstår att du är ledsen. stackars lilla Tess.
Har sovit sen jag kom hem från jobbet 10.30, ska snart iväg igen för att jobba natten. Sista natten den här veckan sen är jag ledig tills på måndag..Hurra..
Pontus mår bra efter veterinärbesöket igår, nu är han som vanligt igen dvs bråkar med Milou om bästa platserna här hemma.
#32 Kanske dax att åka in till sjukhusetoch se om hon har gjort illa sig i fallen.
#34# Hon slog bara i stjärten igen. Nu ligger hon för kvällen. Hoppas att hon börjar förstå att hon inte klarar sig själv.
Det finns ju många sorgliga inlägg här.
Imorse väckte min kära katt mig genom att bita på mina fingrar och då var kl 06 :-) så det var bara att kliva upp och ge katterna mat. Senare på dagen var jag med dottern när hon åkte skridskor det tycker hon är kul. Imorgon ska vi åka till veterinären för Jörn ska kastreras, vaccineras och id-märkas.
Tänk att det snöar här för fullt. Milou sitter och tittat på fåglar som grannen (fågelskådare) ovanför matar tvärs över vägen på en tomt. Hon sitter och låter som bara den, vill nog gärna ha en fågel tror jag..
Ska till Eskilstuna idag och handla lite grann..
Idag är det första dan katterna ska börja banta ordenligt, Pontus äter upp all maten på en gång, medan Milou sparar lite för att äta senare.

#38 handla är det bässta du vet nässtan va, bortsett från att åka tåg
Godkväll, hadde en dunderdusst med dotttern i går, skitjobbigt, börgade lipa på jobbet i dag, som en barnunge,,, tur man har förstående jobbarkompisar,, ibland blir det bara för mycket och det blev det i går, men gråtattcken i morse hjälpte, och dottern är lite gladare i allafall, hon har sin plastsyster här över helgen så jag får lungn och ro,
barn växer verkligen superfort, jag tiittade på stationen efter en liten blond tjej och såg henne inte, sen kom det fram en lika lång som jag och mörkhårig tonåring till mig och jag kände inte ijen henne först, var i oför sig säkert ett år sedan jag såg henne men ändå, från 11 till 12 år ska de väll inte förändras så,,,
mina tankar har i dag gått till jenna gun, hoppas på nyheter snart,
#39 Du har så rätt
Jag gillar att shoppa och åka tåg
Man blir ledsen när man har grälat med barnen. Förstår att du inte kände igen tjejen, i den åldern kan dom ändra utseende hela tiden..
Tänker oxå på Jenna, hur hon mår.
Ska snart gå och lägga mig, ska upp tidigt för att åka till Stockholm och träffa syrran Maggan47 här på forumet sen iväg på fest i Kungsängen med många kattvänner.

Morgon, har sovit skitdåligt och hoppas på att piggna till
Drömde att hunden här hemma hadde huggit ihjäl tre av mina katter,,, vilken mardröm, och jag vaknade inte där, utan låg i drömmen och lipade och grunnade, vill aldrig ha andra katter än dem tänkte jag, Sen drömmde jag att hunden satt i en bur och han skulle sjutas , han tittade på mig med ledsna ögon och visste inte vad han hadde gjort för fel, då mådde jag ännu sämre, sen var buren tom och hunden död,,, då vaknade jag tack och lov och fick syn på Kajsa jämte mig, tack för att du lever sa jag och kramade henne hårt, usch, är ledssen fortfarande, dumma dröm,,

Godmorgon!
#41 Men usch vilken hemsk mardröm! Jag levde mig in i din dröm så jag blev tjock i halsen av återhållen gråt. Gud så glad man är när man vaknar och upptäcker att det bara var en dröm.
Här är det dimmigt och -3,5*.
Vi ska snart hämta en kärra på OK och hämta 2 TV-fåtöljer på Röda Korsets loppis som vi ska köra upp till vårt fritidshus.
Dom var superdyra! 150:-/st 

God dag sådana mardrömmar är otäcka, men det är så underbart när man vaknar, och upptäcker att det var bara dröm.
Här är det molnigt i Jönköping och +4* vi fick lite snö men nu är den borta igen.
Jag saknar också Jenna hoppas hon mår bra

Oj vad fin hon är lilla My
God kväll allihop.
Jag sitter och virkar myntaråttisar ikväll.
Skulle ge Sigge avmaskningsmedel innan men han sprang iväg och gömde sig så han får det i maten till frukost imorgon istället.

i vanliga fall drömmer jag ibland att det brinner och alla katter springer runt ute bland brandbilarna, alltid natt och regn, jag hittar dem alltid men händerna räcker aldrig till, när jag får tag i en tappar jag greppet om en annan, en omöjlig uppgifft, vaknar alltid i panik, jobbigt för det är en återkommande dröm,, Nu ska jag köra tre mil för att köpa cigaretter, smart planering va,,,,,,,
God morgon skall snart gå och lägga mig några timmar. Mamma har ramlar igen och trodde att hon skulle iväg och kände inte igen sig. Jag tror att hon börjar bli senil eller att sockret var lågt. Jag tror att ett revben fick sig en smäll.

Godmorgon. fick stiga upp trotts jag vill sooova, min dotters plastsyster ska med en buss från stan vid 12 och jag vill ju hinna dricka kaffe, sen ska vi till vislanda jag och dottern och fika med Eva,har inte vart där på ett halvår så det är på tiden,
Pelletsbrännarn strejkar , den ställde sig på paus i går och vägrar starta, fattar nada, så jag vedeldar nu, funkar ju när det e helg och man e hemma men hoppas nån kan fixa den snart, veden e snart slut me.

#49 Jobbigt att Pelletsbrännaren strejkar mitt i vintern!
#45 Ja My är både liten och söt.
Yngste sonen har gjort våfflor till frukost
Gustav är ute och fågelskådar. Solen tittade nyss fram en liten stund. Jag vill att det ska bli vår nu! Tror jag ska ut och se om det finns snödroppar i denna trädgård…Sippan har suttit som en staty i fönstret en bra stund…men nu har hon gått lagt sig. Undrar hur det är med våran Jenna?
Ha en bra Söndag alla!

#50 Sippan är jätte söt hon med.
Jag har två här som verkar ha någon hemlighet.
Ja jag undrar också hur det är med Jenna.

#51 Så söta :)

#51 visk, visk vad tror du vi får för mat i dag? 
Jättekul att du lyckats fånga rätt ögonblick, ofta vänder dom sig om när man tar kort.
Jag undrar också hur det är med Jenna, hennes man skrev ju förra gången och berättade hur hon mådde.
Nu har jag kommit hem från Maggan47, har träffat hennes alla tre katterna, Sigrid, Beata och Flisan. Har aldrig träffat Sigrid eller Beata, så det var första gången. Jätte vackra alla tre.
När jag åkte igår var det bart ute, när jag kom hem nu så var det så här.
#49 Inte kul när pelletsbrännaren strular. Vi har haft det här också ibland. Sambon är dock ganska teknisk och brukar få igång den. En gång var det dock något som behövde bytas ut.
#51 Jättekul och söt bild du tagit där på Oden och Ella! :)
#54 Vi fick också lite mera snö inatt. Idag var det glashalt ute. Nu på kvällen såg jag fullmånen.
Usch vad fort de lediga helgerna går. Känns knappt som att man kommit hem på fredagkvällen förrän det är söndagkväll igen.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jenna här.
Operationen gick skapligt . Man kan inte avgöra än för svunaden lagt sej.
Kom hem i fredags. Har legat med magsjuka sedan dess.
Vi har fått det båda frvå. Så usch så matta vi är just nu.
Skulle ha åkt till Östersunds ögonklinik i morrn. På koll. Men måste ändra tiden. Orkar inte åka 25 mil, som vi mår nu.
Kram goa vänner.
Jenna
Krya på dig! OCh kom igen när du orkar!"
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#56 ja, krya på dig. Skönt att operationen är över, hoppas magen blir också bra snart!
#56. Men Jenna… välkommen tillbaka… krya nu på dig och vila dig så mycket du kan!
Kram

#56 Att du är här och skriver är ju ett bra tecken i allafall, hoppas fkunsan går över snart.
Har vart hoss Eva och fikat i eftermiddag, hon bjöd på smörgåstårta! gottit,,, katterna fick laxen medskickade hem för det gillar ingen av oss, sen i kväll var vi och hämtade två omplaceringsmarsvin, jättesöta, men klorna är aldeles för långa, ska försöka fixa det i morn när de har landat lite,
Krya på dig Jenna.
//Pia

Krya på dig Jenna, skönt att höra du är tillbaka här