Nattlekande katter med lat matte
Mina katter är unga och vill absolut leka vid 2-3-tiden på morgonen. Det vill inte jag, trött som jag är.
Det här är min lösning…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Ena sidan på sängen…
med leksaker instuckna mellan madrasserna…

Andra sidan sängen…
beroende på vilken sida de är så kan jag röra på madrassen så rör sig pinnarna och grabbarna leker med dem…

Är jag tragisk eller vad??? 
hihi, smart lösning!

TACK snälla Imasy!
haha, vad roligt. gud, vilken kreativ lösning :D
vi har efter över ett år kommit på att vi kan stänga dörren till sovrummet (hur patetiskt är det inte att det skulle ta så lång tid att komma på ;) . har satt fast ut-och-invänd silvertejp på utsidan av dörren, annars klöser ena katten på dörren tills man lessnar och öppnar i alla fall…
*asg* lysande
Jag slänger ut leksaker på golvet innan jag går och lägger mig. Och självklart enbart sådana som inte låter *s*
Men jag brukar oxå leka med dom en stund innan det e dax att sova så dom blir lite trötta *s*
Men det e klart vissa nätter så e det ju löpträning och det går inte göra så mycket åt…det e bara dra täcket över skallen och försöka att kura ihop sig så gott det går i sängen dom brukar nämligen alltis ha min rumpa som någon form av mellanlandning under löpträningen *s*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Smart!;)
MVH Isnornin

HAHA. Vill bara påpeka en sak… De där leksakerna kan vara farliga för katterna. Tilly trasslade in sej rejält en gång och det blev som en snara runt halsen på hene. Hon hängde och dinglade i den och hade jag inte vart hemma så… jag vågar inte tänka på det. Så du får sova med ett öga öppet å hålla lite koll på dem.
Annars är ett annat knep att leka ordentligt med kissarna innan man går å lägger sig. Köp en laserpekare om du inte själv orkar ränna runt (mina katter älksar den men man ska se upp så man inte lyser i ögonen). Sedan när de är leksugna framåt morgonkvisten så ignorera dem och ta bort alla leksakerna. Lär du dem att leka vid din säng så kommer de förmodligen fortsätta med det för alltid. Du vill väl helst slippa vakna när de leker?? För nu så ger ju du dem signalen att sängen är det skojigaste stället i huset. 

Haha! Jag håller på att skratta ihjäl mig! 
Haha du kan få upp skrattet i det mörka
hihi

Det värsta är om jag inte spänner fast dem under madrassen är att minstingen springer iväg med pinnarna framför sig, stuttar i något och får den in genom munnen rakt ner i magen.
De flesta pinnar ligger helt under madrassen och jag plockar fram dem vid behov som avledning från klättrandet i bokhyllan. Inget mer dammsugande av glas från fotoramar…
Vi river järnet på kvällarna. Då blir de ännu mer uppspelta och slutar aldrig att leka. Får vänta tills de vuxit upp mer…
På morgonen kommer tre katter springandes över sängen landandes på min mage a la fällknivsvarianten. Atos har börjat springa också. Dryga 5.5 kg…det är tungt när man sover…speciellt vid avstampen på mig…och två till efteråt…sedan väntar man bara på att krukorna i fönstret skall ramla ner… 
Har då inga smygande kissar. Det låter som de har träskor på sej när de springer upp och ner för trappan.
De jagar varandra upp och ner fram å tillbaka.
Trodde katter smög fram
Jenna;)
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
För att inte tala om småätande Arnar som skall ha mat på natten. OCh kissällskap…. I natt var jag uppe 5 ggr……Nej, jag kan inte ha maten framme. Det är bara han som äter Hills Kd. OCh att inte mata går inte. Då river han huset.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Bra tips!
Hahaha!
Mina sova alltid när jag sover. Kanske det är för mörkt här:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag praktiserar också stängd dörr och ingen har protesterat. Det är fullt ös här vissa nätter och jag måste få sova. Santino väger sju kilo (ja han bantar) och han tror att jag är till för att stå och gå på… Desto mysigare på morgonen att gosa i sängen en stund när katterna fått mat och jag har hämtat tidningen. Då blir det massor av kel
.
Här har vi ändå rätt snälla kisser vad det gäller nattlek..De små huliganerna är faktiskt supersnälla nattetid, leker tyst i så fall hör dom väldigt sällan i varje fall. Å då är det köksduken å saker som står på den som åker i golvet..Jobbiga är däremot de stora pantrarna..Upp 5-7 ggr per natt för att dom vill gå ut, då kattlucka är stängd för utegång…/Catfoot
Underbar lösning simson. Jag får säga att våra busar är väldigt snälla på nätterna. Antingen ligger de i sängen och sover med oss eller så leker de på nedervåningen och då hör vi de inte.