Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 1111 ggr
Imasy
0

Svältande katter avlivade.

Fagddu
0

Stackars, stackars katter… Gråter

emjon
0

Blir fullständigt skogstokig över att läsa det här. Vad är det för människor egentligen som arbetar med så kallat djurskydd. Blir förtvivlad för katternas skull att det pågått sådan missär så längeSkrikandes. Helt otroligt också att han ändå skulle få ha två katter kvar när han inte kunde sköta demFörvånad.

Varför i fridens namn ingrep inte kommunen tidigare när det fanns chans att rädda dem till livet. Blir så besviken på hur mycket djur som får lida på grund av inkompetenta eller känslokalla människorGråterGråterGråter

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

tuska
0

Att svälta katter i skiten  det är bland det värsta jag kan läsa om.

Åtal har han att vänta hoppas jag, eller är han så sjuk så han inte vet vad han gjort.Skrikandes

catfoot
0

Skrämmande läsning…Som gör mig så arg, grrrrrrrr……………

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

huskatt08
0

Blir så SkrikandesGråter….varför ingrep de inte tidigare….

Ändå skönt för missarna som slipper lida o plågas längre Gråter

mymlanbus
0

Gråter vad jag känner bör nog inte skrivas här

Ankie
0

men vad i glödheta??? Varför avliva de, ska de stackarna dö för att de svälter. Jag fattar inte resonemanget alls. Ska de inte ens ge katterna en chans innan, de avlivade de på studs i lägenheten. Fy vad jag blir arg, vad är det för djurskydd?

Hoppas att den katten som kom undan stack iväg för gott och att han hittar sin egen familj som ivajefall ger han chansen att leva vidare.

Stackars katter!

karins
0

Gråter

Gronstedt
0

Jo goddag! Personen har plågat sina grannar med jobbiga katter. Att h*n plåga katter spelar ingen större roll? Och så ett föreläggande att åtgärda situtationen. Ska katterna äta förelägganden då? Erbarmligt att djur får ses som ägodelar och kan lämnas i sitt elände medan juridikens kvarnar mal.

Och så påstår man att katterna är "skygga" för att de gömmer sig när poliserna klampar in med inspektörer och veterinärer i släptåg. Det minsta man kunde gjort är väl att erbjuda katterna mat och vatten i ett annat, renare rum och sedan närmat sig dem försiktigt. Det här låter ju som rena pogromen, med rädda katter som släpas fram ur gömställen och avlivas. URK!

Sidentass
0

Men ….du milde..man blir tokig för mindre…arma stackars små djur….förstår inte varför den människan skulle ha djur överhuvudtaget, först låta dom leva i sådan misär..och sedan abrupt bara avlivas…ett annat öde hade man önskat det här stackars katterna…fyyyyyyyyyy!:-((

MagicPaws
0

Huvva… man blir illamående.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Engla
0

Jag mår illa. Fruktansvärt.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Alexej
0

Stackars katter Gråter

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Ja, jag blir  mycket lessen också, men man får faktiskt tänka lite, allt står ju inte i artikeln.

Vi kommer till den allena saliggörande formeln, PENGAR.

De kanske var väldigt dåliga och vilket katthem skulle kunna ta emot så många katter, med tvivelaktig hälsa?

Vem skulle betala vetvård av dessa katter? Visst, det har alltså gått alldeles för lång tid, vi har ju ett parallellfall eller två i Strömstad, så där ska vi anmäla. personen i fråga har tillstånd att ha 3 kastrerade katter, men har 12-15, som är kastrerade några stycken. Resten får ppiller på maten. KAttungarna som blir, slår personen ihjäl i en plastpåse med en spade om h*n hittar dem i tid. Anmälningarna är många, och inget har gjorts. Grannskapet lider med katterna, men är även med all rätt förb***e när de får sina utemöbler nerkissade,sina bilar nerbajsade av måsar som dras dit och sina rabatter uppkrafsade. OCh vilka blir lidande? Jo katterna.

Så vi kommer till kontentan här, vad ska vi alla göra, för dessa fina snälla katter, om anmälan till slut tar skruv? Den som har möjlighet att ta hand om alla katterna och ge dem vetvård(kastrering och medicin mot öronskabb) får gärna kasta första stenen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

stackars kissar, men det var positivt att höra att kommunen ville hjälpa till med kastrering, har vi en komun som tänkt lite här, , trisst att ingen kunde hälpa kissarna till ett bättre liv, men denne ingen  finns ju tyvär inte alltid på plats,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Ja helt otroligt, att komunen skulle stå för det. en eloge, faktiskt

Gronstedt
0

Kastrera, kastrera, kastrera! Det är enda lösningen, tror jag. Kanske kommuner kan sponsra gratis kastreringsdagar på veterinärmottagningar? Antagligen ganska billigt, om man jämför med kostnaderna för ett par årliga avskjutningar och några sådana är ärenden.

Här reagerade jag mest på att man använde termen "skygga katter" utan att alls ha någon aning. Enligt vad det stod i artikeln hade man ju inte gjort något försök att umgås med katterna under lugnare former för att se hur de reagerade då.

Så visst, avlivning kanske var det enda rimliga beslutet. Men formerna verkar (enligt artikeln) inte trevliga.

anebit
0

GråterGråterSkrikandesGråterSkrikandesSkrikandesGråter

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Håller med. Men nu är det så att säga dags att pinka kväll när natten är gången.

Tor du inte, att jag i 8 års tid försökt intala personen i Strömstad, att katerna skall kastreras? Varenda fredag, när jag åker upp med en  påse kattmat….

Lena
0

Trisst läsning. Problemen är som alltid att det tar på tok för lång tid innan myndigheterna ingriper. Svenskt Djurskydd jobbar i snigelfart och har en handläggningstid som toppar i byråkrati samt en mesig hållning som är förundransvärd. När det tills slut händer något har det gått flera år och situationen har för länge sedan gått över styr. Om de hade agerat kraftfullt redan från början hade det inte behövt bli ett sådant bedrövligt slut på historien.

Varför kan inte Sverige lära sig av andra länder? Djurpoliser jag säger bara det!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"