AKUT sturkökolonin NY KATT
Snälla kan ingen öppna sitt hem och hjärta för de sista katterna därute??
www.ronnebyshittekatter.blogg.se
Det är kallt, blåsigt, och snart snöigt!

puttar
När åker ni ut nästa gång?
//Pia
nu jobbar jag i helgen men de som hjälper mg med körningen skulle ut nu i helgen igen, trolitvis imorgon.
Då hoppas vi på några. Säg till dem bara att inte använda elastiskt snöre *fniss*
//Pia
*fniss* nu ska du vara snäll;P
Förlåt
Kunde inte låta bli
//Pia
Vad jag önskade att kunna hjälpa dig med alla katter 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
ja, vet ni hur mkt katter det kryllar av här i blekinge:(( Jag håller inte bara på med Sturkökolonin, det är OKQ8katten som ingen vill kännas vid, kattungar som ska slås ihjäl om en vecka eller två om jag inte hittar en lösning, vuxna tama övergivna katter , SISTA svarta katten (bossen) i hjorthöjdskolonin som vill in, osv osv osv…..:(
Har pm:at dig Emma
#10 och jag har svarat;)
putteliputt
Håller tummarna nu
//Pia
tack:)
puttar

Finns det stödhem? Någon ny här inne kanske? Putt!
nej inga stödhem:((

Usch vilken jobbig situation!
puttar för dessa katter i nöd
putt:)

puttar också!!
Ikväll fångades lilla svarta kattungen in, någon som vet transport ronneby- västervik eller närheten??

Putt!
Ja är det ngn som kan eller vet?
//Pia

Puttar för transport från Ronneby till Västervik. :)
Igår kväll fick de in den här snyggingen, som ska kastreras och släppas ut igen:
och en VACKER mycket långhårig svartsköldpadd med vitt, så fin. mycket rött i ansiktet och så näpen. Kanske runt året. Mycker lugn.
henne har vi ALDRIG sett innan
Hon söker AKUT STÖDHEM
putt finns det någon som har plats???
Nu är även "minou" infångad, Snuffsans syster

Putt!
idag fångades den blåsköldpaddan (vuxna) in, och Minou o Snuffsan släpptes ut.

Det måste varut tungt att släppa ut dem igen!
Vilkt enormt arbete du gör, Emma! Tack!!
Skönt att ännu en kisse får komma in och få en chans! Måste ändå kännas urjobbigt att behöva släppa ut katter igen i brist på stödhem/permanenta hem….
Hoppas att någon vänlig själ kan öppna sitt hem i framtiden för Minou och Snuffsan, två urvackra flickor, så de också får chansen att få bli bortskämda och ompysslade i ett eget hem!!
Puttar för dessa vackra flickor!
Har ju köpt en kattunge från denna koloni, och måste få göra reklam för katter från denna koloni. Är alla katter lika sköna som vår Truls, kan man skatta sig lycklig! Han är supercool, pratig, gosig och helt underbar!
Vilket oerhört bra jobb du gör Naquita Om ändå lite fler stödhem, permanenta hem kunde fås. Ska göra en drive här i trakten med KKS rivlappar!
ja det är inte kul , men jag har ingen annan lösning just nu än att kastrera alla, och sedan se vad som hittas till dom efterhand. Mannen som matar är gammal och sjuk och inte alls glad över att vi släpper ut katterna igen, men förstår att det inte finns någon annan lösning just nu.
som alla paddor i Sturkö är Minnie som hon är döpt till, blåsköldpaddan som fångades in ikväll) så söt med halva ansiktet blått och halva ansiktet creme.
både snuffsan och minou har jag klappat under tiden de bot här:)

Så söt hon verkar vara den där MINNIE!
åhär vacker är Minnie:) Samma visa här, antingn stödhem eller så släpps hon ut efter kastrering
åh så sorgligt att det inte finns stödhem åt katterna, men nu kan de ivarjefall inte föröka sig

Åh vilka fina små liv….Hoppas att det dyker upp ett stödhem till dem!
puttar för dessa

Naw vilken sötnos! 
Inte ska väl även vackra Minnie behöva släppas ut igen!!!
Puttar för denna vackra prinsessa!!
stödhem finns det någon???
puttar

Tack Emma och alla andra för allt jobb ni lägger ner!!! Superbra jobbat!
Nu har jag lagt ut auktioner på virkade näbbmöss och bläckfiskar med kattmynta till förmån för Sturkökolonin. Alla pengar som kommer in kommer att skänkas till KKS insamling för just den här kolonin. Sluttid är fredag 23/1 kl 21 nånginting.
www.tradera.com Sök på KKS i sökrutan så kommer alla KKS auktioner upp.
Tipsa gärna vänner och bekanta om auktionerna.

Tack Emma och alla andra för allt jobb ni lägger ner!!! Superbra jobbat!
Nu har jag lagt ut auktioner på virkade näbbmöss och bläckfiskar med kattmynta till förmån för Sturkökolonin. Alla pengar som kommer in kommer att skänkas till KKS insamling för just den här kolonin. Sluttid är fredag 23/1 kl 21 nånginting.
www.tradera.com Sök på KKS i sökrutan så kommer alla KKS auktioner upp.
Tipsa gärna vänner och bekanta om auktionerna.
Kan vi inte göra som vi nu gjort med lilla Eulalia. Du berättar hur det ligger till och så kör vi en tråd med en massa puttar tills någon hör av sig???
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

har mailat en som sökte stallkatt på ett annat ställe och tippsat om dessa o gett henne emmas mail. hon skrev och tackade i allafall, om det blir napp det vet jag inte. men kattsanonser köpes dyker upp då och då, kan man tippsa om man rammlar över, man vet aldrig. har för mig i allafall att emma skrev i en annan tråd om att flera av dem skulle trivas som stallkatter,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Usch förstår att det är svårt och motigt. Önskar vi kunde ställt upp som stödhem, men vi har ju fullt hus med kissar redan. I den bedrövelse som råder är det ändå viktigast att de blir kastrerade så det blir stopp på tillväxten. Det är oerhört vackra katter i den här kolonin. Minnie t.ex är ju vacker som en dag. Vilka färger!
#48 Stallkatt vore ju en utmärkt lösning. Hoppas det blir napp!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
de som är kvar UTE i kolonin är ju Minou och Baloo( och sköldpaddan vid folkets hus), som båda är kastrerade, vaccinerade, idmärkta, fått en omgång med stronghold och utsläppta igen. två lite rädda men nyfikna helt friska katter som söker STÖDHEM eller PERMANENT HEM. De två sista hos gubben kan väl inte vara omöjliga att hitta något till, SNÄLLA???
Minous syster snuffsan som är hos Chigak i stödhem här på hittekatter nu tillsammans med minnie:
De är så fina tjejerna. 

Men Emma du vet (via mail till dig) att så fort jag får reda på att mina katter är friska från snuvan/rinnande näsor så ställer jag ju upp för lilla Minou. Vi får hålla kontakten.
jag vet det, du är fantastisk. men dina katter måste få vila upp sig först från snuvan. Nu är ju Minou vaccinerad o dina med så jag är helt säker på att det bara är en vanlig förkylning dina fått, men man ska ju aldrig chansa:)
Vet du ungefär när du kan ta emot henne än?

Om allt går som det ska så lite drygt om en vecka. Båda två har svarat bra på medicineringen och inga andra katter har blivit sjuka. Vet trodde att den ena bara är "sådan" att det kommer lite från näsan då och då medan man misstänker allergi på den andra men man kan ju aldrig vara säker. Det är ju perser du vet. Hittat någon som kan ta hand om Balou?
nej Baloo har ingen:((
ok då vet jag!
krävs ju lite planering några dagar i förväg för att fånga katter därute.

Finns det ingen som kan ställa upp för Balou den stackaren för annars blir han ju ensam där ute. SNÄLLA någon…
Puttar för Baloo.
Så vackra små vänner!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
puttar upp och hoppas att nån kanske kan ta honom..Han ska väl inte bli ensam kvar ..
Hur gammal är han.? Tänkte på tråden Äldre katter
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Emma, har du fått mail av mig om almanackan via tradera?
Putt
Ja, det har jag..tror jag..måste kolla de haha=) ja e lite smått förvirrad.
Titta så SNYGG bäbisen Akillez blivit, någon som minns honom? Han föddes här hos mig utav Dafne en natt när min stackars lillasyster var själv här o vakade för jag jobbade natten.

Oj vilken tjusig katt! Underbar teckning!
Ja jag säger som #61 tråden äldre katt. Baloo kanske kunde vara nåt.

#64 Jösses vad han är snygg! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Ja självklart, så putar vi för Baloo här då! Vad jag förstår, så är det i alla fall ganska nära? OCh det är två katter, som efterfrågas i tråden äldre katter…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
ja, fast Baloo och Minou här är ju inte äldre. De är 2-3 år max oxh skygga. Jag jobbar mkt nu men tror ni det kan vara något så f.örslå gärna det i den tråden, hinner knappt med mig själv just nu:((
Finns däremot folketshuskatten därute som beräknas vara 4-5 år.
Titta vem jag fick hem igår (en inte alltför glad Minou gick in i fällan igår kväll;))
mer bilder finns på bloggen www,.ronnebyshittekatter.blogg.se
Stödhem sökes fortfarande AKUT till den SISTA utav 50 katter ute på Sturkö, ska väl inte vara omöjligt att hitta något till henne?? enligt nya uppgifter från mataren ska hon vara så gott som tam nu!
Det är en svartsköldpadd korthårig honkatt runt 3-4 år gammal.
Men så vacker långhårig paddelura,
Åh vilken vacker kisse. Äntligen är hon inne.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Å så vacker padda, men en sån misstänksam blick.
Underbart att hon är inne i alla fall.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Så vacker hon är Minou. Ser fram emot att hon kommer till oss.

Så vacker hon är. 
Har inte riktigt hängt med på om det är Baloo eller Minou jag ska putta för men jag puttar ändå
. Baloo va??
# 74 Stort grattis till ännu en jätte fin katt.

Jag har inte hängt med vilka katter som du har nu, har du fler än Sigge Mindy och Tiara. Kan du lägga nya bilder på dom, de är så fina allihopa
Ja vi har även stödkatter från kks. Minou ska också vara i stödhem hos oss. Om du vill kan du läsa mer om dem i tråden Våra stödisar Minnie & Snuffsan. 

minou är störtfin, ser jätteglad utr verkligen hehe
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Måste få berömma dig Emma med medhjälpare!!! 
Ni har yckats få in cirka 43???? katter från denna koloni till stödhem-, permanenta hem under cirka 7-8 månader.
Nu måste gubbarna som matat vara skadeglada!!!
Vad jag har förstått går Baloo kvar ute, men har stödhem hos chigak men sedan en äldre förvildad herre som kommer få leva det liv han är van och bli matad..rätta mig om jag har fel…
Tack även till chigak som öppnat sitt hem för de sista katterna i kolonin, Minnie, Snuffsan, Minou och Baloo!!!
#81 Minou ska komma till oss också men Baloo har ett annat stödhem som väntar. Vi väntar på att han ska gå in i fällan så att han kan åka med oss dit när vi hämtar Minou.
( Vet ej varför det blev så tjocka bokstäver
)
Det skulle finnas flera Chigakar, du är så glad i dina katter.
vet du vad jag tror, inte kommer du kunna lämna ifrån dej någon av dina stödisar om någon annan skulle visa intresse för dem 
Det där är absolut dina bebisar nu
#81 du har nästan rätt. Chiqak tar Minou, Baloo skla till ett stödhem i Växjö. kvar ute är folketshushonan som behöver STÖDHEM samt gammelkatten som du har rätt om, han är gammal, förvildad och får gå kvar.
MEN nu ikväll fick vi in en syster(?) till junior:((( ytterliggare en katt som vi inte sett innan. Fast jag vill minnas att jag ev sett denna katt innan. För jag har sett en blåsköldpadda som jag hela tiden inbillat mig varit Minnie ute, men ngnstans får jag för mig att den blåpadda jag sett var mycket mer spräcklig. jag hade ju rätt…
Så nu har jag snart en blåsköldpadd hona här, 6-7 månader gammal som behöver STÖDHEM…!! Hon kommer sättas hos Minou sålänge.
Minnie:
En till liten goding. Håller tummarna jättehårt att du hittar stödhem till henne.
Putt för blåsköldpaddan som behöver stödhem!
#83 jo visst tycker jag jättemycket om alla katterna vi har men jag kommer inte ha svårt att lämna stödisarna till bra hem. Iom att jag är inställd på det från början. Sen kan vi ju ta in nya stödisar som behöver en fristad.

Åh, vilken vacker liten kattfröken
.
Hur går det med alla de andra, Snuffsan t ex?
Med Snuffsan går det bara bra, hon och hennes syster Minnie har ju en egen tråd här på hittekatter som stöfhemmet startat:)
såhär söt är lillan vi fick in igår. Tyvärr har hon en skada i ögat, eventuellt båda och jag är rädd att hon är blind, kommer be om en akut tid för kastrering imorgon, så de kan kolla ögat när hon ändå är nedsövd.
Åh så vacker hon är.
Är det (som du tror) junior syster?
Hoppas det inte är för allvarligt med hennes ögon.
Ja, jag tror det. karin var ju helt säker på att hon såg 4 kattungar med Minnie i somras, men mannen som matar var övwertygad om att det var hennes ungar de hittat som små och slått ihjäl:( men de va kanske Snuffsan, Minous lr Majas istället..
Så jag tror att iaf denna nya är syskon med de 2 som togs in först (en blåtigre o en bruntigre) sedan e det ju lilla svarta som försvunnit o så Junior. en enda stor soppa;)
Kanske ngn ögonskada? på några bilder ser ma att båda ögonen e lustiga, kanske ngt medfött fel.
Jösses så söt.
Hoppas det inte är så stort fel på hennes ögon.
Jenna

#89 Bra och berätta gärna hur det är med hennes öga.
Så fin hon är!
Hoppas att det inte är så allvarligt med hennes ögon.
Igår var jag hos veterinären, ni kan läsa på bloggen om det.
http://ronnebyshittekatter.blogg.se/2009/february/nya-sturkokatten-har-en-ogonskada.html
Hon heter numera Mizzla:)

Så söt hon är.

Hon ser verkligen jättemjuk och mysig ut. Kan tänka mig att hon har jättefin mjuk päls. Hoppas Mizzla får ett superhem! :)
Att ge ögondropparna imorse gick ÖVER FÖRVÄNTAN. Hon rörde sig inte, jag fick droppa i ögat och sedan blinkade hon till lite men låg kvar och tittade bara på mig som "okej, det känns rätt skönt det här"
Måste säga att dessa Sturkökatter är helt fantastiskt harmoniska individer!
Åh..så vacker hon är och duktig…hon trivs och tycker det är skönt att du pysslar om henne 

Vilken duktig misse! Hon kommer att bli underbar som familjemedlem till den som kan ta hand om henne. :)
puttar för Baloo och folketshushonan därute. (HAR döpt henne en gång i tiden men minns inte vad)
Hade inte Baloo ett stödhem?
Mizzla hamnar där istället.
Åh…så bra för Mizzla att hon fått ett eget hem.