OT Bildspel med tulpaner!
Jag har gjort ett bildspel med mina Holländska Tulpanbilder. Ni hitter det på den här sidan!
Det är bilder som jag tagit under tre olika besök på Keukenhof och Tulpanfälten runt omkring.
Finns det några Amsterdam/Hollandsfans här på sajten får ni även gå med i Amsterdamsidan som gruppen heter. (Håller på att samla ihop sådant som jag hade på min gamla MSNgrupp om Amsterdam/Nederländerna).
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Otroligt! Man vet knappt vilka färger som är finast. Vilket arbete det måste ligga bakom.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Åhhh..himmel..vilken blomsterprakt!!! Måste vara nånting helt fantastiskt att få uppleva detta i verkligheten!

Så underbart vackra bilder.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Underbara foton.
Riktigt hör det frasande ljudet när man tar i tulpanerna.
Jenna

TACK Lena för att du visade oss dessa underbara bilder.
Det behövs lite ljuspunkter och ögonfröjd i det gråtrista vinter(?)vädret.
Än kan jag bara drömma om mina egna tulpaner och påskliljor som fortfarande sover sött i rabatten.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Vilka fina bilder och snyggt bildspel :)

Härliga bilder, Lena! Jag älskar tulpaner!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Fantastiskt…..nu längtar jag till våren…
Kul att ni gillar tulpanbilderna!
Det är tacksamt att fotografera på Keukenhof. Det är en jättestor park som är fylld med planteringar av tulpaner och andra lökväxter. Det är som att komma till paradiset. Men man måste pricka in den rätta tidpunkten för besöket. Parken är bara öppen 2 månader varje år. Slutet av mars till och med slutet av maj. Sedan beror det på hur tidig våren är när det blommar som bäst. Runt den 20 april verkar vara den allra bästa tidpunkten.
Keukenhof ligger i Lisse en ligen ort i nordvästra Holland som ligger mitt i tulpandistriktet. Ca 4 mil från Amsterdam
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vilka underbara Blomsterbilder!