Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 7667 ggr
Alexej
0

*Hemma*Norska katten Daisy, del 2

Bild på froydisgjest

froydisgjest

09-01-09
Katt mistet på vei til Norge fra Polen

Heisann alle som bor mellom Gøteborg og Udevalla.

En arbeidskollega av meg kjørte fra Polen sist helg, og hadde med seg sin mors katt til Norge. Men han stoppet på veien, ved en Statoil stasjon ca midt mellom Gøteborg og Udevalla, plassen heter Högsta Storamottet ( ikke elt siker på skrive-måten).

Han har ringt og snakket med Statoil stasjonen og de har sett katten mandag-tirsdag, men ikke etterpå.

Katten er en korthår-huskatt men litt hvitt på brystet, den er ellers rødtigret.

Om noen har sett denne katten så vær så snill å ringe på: +47 41214210

eller send mail til sandoykatt@sandoykatt.com

mvh Frøydis

Första delen av tråden kan vi läsa här:

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattassen
0

Lite lustigt är det med alla dessa samtal som man får nu… folk läser på Blocket och matchar ihop dagens annons i GP om upphittade TigerFlört Men det är i allafall härligt att folk engagerar sig ute på bygden.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Alexej
0

Ni får nog ordning på alla röda katter där:) Kanske ni hittar någon mer hemlös katt och matchande ägare.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattassen
0

#2 Ja du det värsta är att när man börjar "syna" marker så här så dyker man på den ena efter den andra. Det bevisar bara att statistiken stämmer rätt bra med antalet katter som är på rymmen/hemlösa Rynkar på näsan

kattassen
0

Kollade även av den kontakt 4 km bort från rastplatsen och han hade sett en liknande katt i tisdags men inte senare. Hade även försökt locka med mat. Han har mitt nummer och hör av sig om den dyker upp igen.

Hawknestgrove
0

Då får vi hoppas för lilla Daisy……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

froydisgjest
0

Ja til meg ringte de fra den Svenske avisen og tipset meg om Tiger…

Håpet om å finne Daisy svinner for hver dag, men undere har skjedd før..

Og nå har da ihvertfall to andre katter fått det bedre… det er da noe.

Takker så mye for all hjelp fra dere ildsjeler.. er så utrolig det dere gjør.

Mvh Frøydis

kattassen
0

#6 Har du sett bilden på Tiger - Fröydis! Ser nästan ut att var lite Norsk Skogkatt i honom eller?Flört

Hawknestgrove
0

Ja och du ska veta, att skulle det vara så, att hon hittas, så kan jag köra ner till Göteborg och hämta henneoch upp till Rygge. JAg bor vid norska gränsen.

mymlanbus
0

puttat

Gronstedt
0

Om Daisy bara vill komma fram så kör jag henne till Strömstad - jag har ändå släkt där. Vi ska försöka köra en utvidgad lapp-och-letkampanj på söndag, just nu hoppas vi att folk läser annonserna i GP, på Blocket och på Borttappat.se.

JU FLER SOM ÄR MED PÅ SÖNDAG DESTO BÄTTRE!
Grönstedt och kattassen samordnar.

annebeate
0

#10 Så bra. Hoppas alla som har en möjlighet och bor på rimligt avstånd kan ställa upp på söndag. Önskar jag själv bodde så jag kunde vara med men jag får hjälpa till på annat sätt. Var för en stund inne på Blocket och såg efterlysningen på henne.

Undrar så var hon finns just nu, lilla  söta Daisy?

Gronstedt
0

Ja fy, det är kallt i natt för en liten misse.

Hawknestgrove
0

Jisses då, då är faktiskt en stor bit av transporten ordnad i så fall! För kommer Fröydis ner med flyget, så möter jag upp vid Rygge!

Alexej
0

Vore det inte bättre att annonsera på andra kattsajter om söndagen? Finns säkert flera från Göteborg son kan vara med och hjälpa?

Hawknestgrove
0

Ja sprid budskapet! Sen får et u inte blis skallgångskedja för då blir det väl motsatt effekt…..

mymlanbus
0

sista putten innan sängdags

froydisgjest
0

Jeg kommer nok ikke ned, men han som eier katten kommer så fort det går ann om hun blir funnet ..

Krysser fingre for at hun fremdeles lever jeg da…

Da kommer hun nok til å bli funnet takket være dere..

mvg Frøydis

kattassen
0

#17 Godmorgon Fröydis. Jag skall åka till platsen idag och gå runt igen och leta. I dag är det kallt i Göteborg men vi har haft tur en vecka nu när det varit lite mildare väder. Så vi - krysser fingre - vi med för att hon ger sig till känna snart!

I dag står annons i Göteborgs Posten, som är en stor tidning som når runt hela Göteborgsområdet. Polisen har efterlysningen och alla lappar som är uttdelade. En artikel i lokalpressen likaså. Det ringer en del människor som vill para ihop vår upphittade Tiger med Daisys försvinnande, men det är bra att folk engagerar sig.

annebeate
0

Hoppas  budskapet sprids om söndagen på olika håll.

#18- så bra, hoppas på det bästa

kattassen
0

Dagens rapport - hemma igen efter en resultatlös tur till och från Stora Höga dessvärreRynkar på näsan

Det är så stora ytor där uppe och man har ingen aning om vilket håll hon kan ha gått. Frågade runt lite där jag träffade på folk. Bilverkstan bakom macken hade lappen framme på disken iallafall. Men hade inte sett eller hört något (han brukar spana när han är ute och röker;-). Jag undrar nu mer och mer om hon verkligen har varit synlig i dessa krokar sedan då när folket på macken körde väck henne i då i trettonhelgen. Det kan vara den långhårige jägarn sett för en vecka sedan, efter det har vi inget spår.

Nu har jag i allafall i dagsljus orienterat mig bil-ledes på vägarna, men de flesta leder bara till gårdarna och där får vi se till att Gronstedt har lappat - vi kompletterar på söndag de som missats.

Runt kullen bakom Spekeröds dansbana är svårframkomligt må ni tro, men man tycker om denna katt håller sig i omgivningarna borde NÅGON reagera på lapparna.

Gronstedt
0

#20: Vi får lappa även i Spekeröd och där någon hade sett en röd katt.

kattassen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här gick min "rutt" idag:

Alexej
0

Nu är det befolkningen där som kan vara den bästa hjälpen!

Gronstedt
0

… och här har jag delat ut lappar (blått streck).

När och var ses vi på söndag? Kan Kusten åka med dig, kattassen, om hon kan komma med? Jag tror jag får med mig min partner, och med två personer i bilarna går det fort och lätt att dela ut lappar.

kattassen
0

#24 Men då har vi nog täckt upp detta området rätt bra. Jag såg det fanns några gårdar längs den väg som går parallellt med E6 och där kan vi ju lägga några lappar också.

Kanske runt 12-tiden eller? Jag måste vara hemma vid 16-tiden.

Jag pmar Kusten.

Gronstedt
0

#25: Omkring 12 är OK med mig.

Den där som sett en röd katt bodde väl utanför detta område? Fanns det en kartbild med den adressen markerad?

kattassen
0

Jag skall söka i mitt "kartarkiv…"

kattassen
0

Vid runda röda ringen sågs den kisen (4 km bort) alltså:

Gronstedt
0

Putt! Kattvandring på söndag, någon?

Hawknestgrove
0

Putt!

kattassen
0

Den "4-km bort"-personen ringde igen och hade åter observerat den mystiske rödingen. Han satte ut lite mat och försökte locka den till sig men misslyckades ikväll. Det inger oss lite hopp trots allt och han lovade att försöka stänga in den om han kom den nära. Jag tänkte att vi kan göra ett besök där på söndag och kolla runt lite. Ev. kanske man får sätta en fälla där? Vi får diskutera detta vidare.

Bumbis
0

Putt för Daisy!

Hawknestgrove
0

Åh som ni kämpar.

Gronstedt
0

Måtte det vara rätt misse.

kattassen
0

Har vi möjliget att låna med en chipavläsare i helgen? Går sådan att hyra hos vetten månne?

annebeate
0

Tack Kattassen för att du var och letade efter Daisy i dag.

På söndag skall en större genomsökning av terrängen ske så jag hoppas att alla som har möjlighet ställa upp gör det för lilla  Daisys skull. Hon måste bara hittas.På söndag är det två veckor sedan hon försvann och fortfarande  är hon  där ute ensam i kylan i främmande land.

Gronstedt
0

#335: Crisse med hamnkatterna hade ju lånat en, så det borde vara möjligt.

annebeate
0

Putt..

Crisse
0

# 35

Om du har en veterinär du känner ganska väl så kanske dom lånar ut en chipläsare. Om dom lyckas stänga in den röda katten så kör till närmaste djursjukhus som har jouröppet, dom ställer säkert upp och kollar om katten är chipmärkt för så gör dom här i Malmö. Det har hänt flera gånger att vi har kört dit med upphittade katter och djursjukhuset här ställer alltid upp men dom lånar inte ut någon avläsare.

kattassen
0

#35 Jo så är ju tanken att vi får göra naturligtvis. Grejen är nog att OM (vilket vi naturligtvis hoppas på) vi lyckas få korn på någon katt på söndag är där inga veterinärer öppna i närområdet och då måste vi ta katten med till Göteborg och Blå Stjärna. Visar det sig sedan att det inte är Daisy måste katten tillbaka till dit upp igen. (5 mil enkel väg). Det går men det hade varit superbt om vi kunde haft en avläsare med "in case" vi hittar någon katt som passar in. Det blir rätt mycket bök med att köra eventuella fel katter till och från S.H.

Men det är väl för mycket att hoppas på att vi får det bekymret allsFlört

annebeate
0

Jag kollade på nätet.Det finns en veterinär i Stenungsund och Stenungsund är en mindre ort så kanske veterinären bor där praktiken är. I så fall kunde man kanske fråga vederbörande om man kunde få  chippet kollat. Det borde i så fall rimligen  inte kosta något med tanke på situationen.

kattassen
0

#41 Jo men han har sannolikt inte öppet i helgen och då måste det funka med att någon annan fixar det på måndag. Men vi löser det säkert!Glad

annebeate
0

Det är säkert inte öppet men bor vederbörande där tänkte jag att man kunde ringa på och försynt fråga om man kunde få lite hjälp och förklara situationen.

Kusten
0

Var i Stora Höga idag. Fotade Theo och letade efter Daisy men såg inte till henne.. såg däremot att lappen om henne var borta på Statoilmackerns dörr så jag bad om mackchefens nummer och ska ringa honom imorgon.

På söndag åker vi ut och letar efter Daisy och det låter som en god idé att ta med fällan dit den "mystiske" röde katten sågs 4 km bort.

annebeate
0

I MORGON SÖNDAG SKALL DET LETAS EFTER DAISY I TERRÄNGEN I STORA HÖGA. HOPPAS ALLA SOM HAR MÖJLIGHET STÄLLER UPP.

ÄN FINNS DET HOPP OM ATT HITTA DAISY, DENNA LILLA INNEKATT SOM NU VARIT UTE ENSAM I KYLAN I 2 VECKOR.

SAMORDNARE ÄR KATTASSEN OCH GRONSTEDT.

annebeate
0

Putt…..

kattassen
0

Hoppas vi får något napp på de spår vi har att gå på nu. Det utlovas blötsnö i morgon så vi får väl se hur många kissar som är ute och springer dåObestämd Men vi har lite lappar att dela ut på en del omgivningar där inte Gronstedt var sist så det blir nog lite uträttat ändå. Vi skall ju ta med oss Theo hem också.

emjon
0

Ni som arbetar tillsammans med insatser för Daisy har min fulla beundran och ni skall ha en stor eloge för det. Det är så underbart och jag hoppas så att ni får utdelning och att kissen blir återfunnen.

Här håller vi tummar och tasar för er.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Jenna-Gun
0

Håller verkligen tummar o tassar här.

Jenna

kattassen
0

#48 Ja det hade verkligen känts härligt om hon hade velat visa sig för oss eller någon annan. Det finns ju så många möjligheter för folk nu att ta kontakt om de hittar henne så nu är det snart bara att be till högre makt som återstår.

annebeate
0

Någonstans där ute måste hon finnas.

Alla som kan hjälpa till i morgon och söka efter henne hör av er under kvällen med pm  till kattassen, gronstedt eller här på forumet. Ju fler som kan söka desto bättre. Om jag förstår det är det större områden som behöver genomletas. Genom att finnas där ute kan man också bland befolkningen man träffar muntligen sprida budskapet att  lilla Daisy är borta och be dem hålla utkik efter henne och kanske kan någon lämna information som kan vara avgörande för att hitta henne. Nu måste hon in, hon har  redan varit där ute i kylan alltför länge.

Lena
0

Vilket jobb ni gör kattassen m.fl för att hitta lilla Daisy! Trägen vinnet brukar det ju heta. Håller tummarna hårt och hoppas ni får bra "jaktlycka" imorgon.

Stor gulldmedalj till hela kattletargänget! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
0

Ni är toppen alla ni som engagerar er för lilla Daisy. Skrattande Önskar jag kunde hjälpa till att leta jag också men jag finns för långt bort. Håller tummarna allt vad jag kan att Daisy snart är inne i trygghet igen.

Gronstedt
0

Samling vid Statoil Stora Höga-motet E6 norr för alla Dasy-letare 12.00 i morgon söndag!

Bumbis
0

Putt för Daisy!!!

Lycka till!!!!!

Ankie
0

håller mina tummar imorgon

annebeate
0

Alla ni som kan ställa upp och leta efter Daisy i morgon , se  #54

Många behövs!

annebeate
0

Putt för lilla Daisy

annebeate
0

Ännu finns det möjlighet att delta i sökandet efter lilla Daisy. Samling  i dag kl 12.00 vid Statoil Stora-Höga motet E6 norr.

kattassen
0

I nuläget är vi 3 bilar med inalles 5 personer som skall skutta runt däruppe.
Men som annebeate säger - det finns plats för flerFlört

StefanE
0

Jag + sambo sätter oss i bilen och åker om 5 minuter.

destiny
0

Hoppas hoppas hoppas någon av er som är på kattjakt idag har Daisyflickan med sig hem.  En stor eloge till er alla.

mariia89
0

Lycka till nu med letandet efter Daisy! Önskar jag kunde hjälpa till med letandet men det är lite långt tyvärr!! Jag beundrar er och jag håller alla tummar för att det ska gå bra idag!!

Maria

annebeate
0

Kan bara hålla med, en stor eloge till alla som hjälper till i sökandet  i dag efter Daisy.

Samling nu kl 12.00, se # 54 men det går säkert att ansluta något senare också, så alla som kan deltag i sökandet!

Hawknestgrove
0

Åh, så underbara ni är alla!

froydisgjest
0

Helt målløs jeg..

Jeg snakket i går med Robert, han som mistet katten ( som han skulle hente til sin mamma som har savnet henne slik siden hun kom til Norge)

Han sa hun gråter og gråter når hun tenker på sin lille Daisy, men takker dere alle såååååååå mye for innsatsen dere gjør..

Hun har nok ikke mye håp igjen om at Daisy vil bli funnet i live, men jeg tror hun også håper på et mirakel slik som oss..

Masse gode vibrasjoner og tanker til alle dere som leter i dag..

emjon
0

Håller alla tummar och tassar vi har och hoppas på att ett mirakel händer idag så lilla Daisy blir hittad eller att ni får upplysningar som kan leda till det.

Hawknestgrove
0

Hm…… Nån som kontaktat GT?

Lena
0

Ja nu får vi hålla våra tummar och hoppas på det bästa!

#68 Att kontakta pressen vore inte helt fel. Det brukar ju engagera människor något oerhört.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[LucyInTheSky]
0

Hoppas verkligen hon kommer fram.. Stackars lilla kisse.

Alexej
0

Jag skrev till GP och bad om en reportage men fick inget svar.

Hawknestgrove
0

Alexej, GT och Expressen är det jag tänkte på. De är lite mer sensationslystna då de är kvällstidningar.Ta samma mail och skicka till dem  stället

annebeate
0

Hittas inte Daisy i dag är kvällstidningarna nästa möjlighet som jag ser det. Hoppas hoppas dock på att vi får positiva besked senare i dag.

tuska
0

En kvällstidning tror jag på. en löpsedel vore inte dumt att få dem att göra.

Det blir en hel del att skriva om när det är en stor skallkedja som ställt upp för att leta efter katten.

Ankie
0

ja åhh hoppas att ni hittar henne

kattassen
0

Hej alla!

Är inne här en mycket kort sväng då jag är på väg på annat håll. Ville bara säga att något Daisy hittade vi inte idag, tyvärr. Det är så enormt stort och många skogar, fält och gårdar runt omkring. Det är ju nästan omöjligt att veta åt vilket håll hon gått. Men vi har i allafall finkammat runt macken ett relativt stort område ifall hon behagar hålla sig i närheten. Dessvärre har ju ingen runt macken sett henne på närmare två veckor nu så sannolikheten att hon fortfarande uppehåller sig där är väl inte så stor.

Däremot har vi distribuerat ett par hundra lappar i brevlådor och lite här och var. Det är vårt hopp nu att folk skall kunna matcha lappar och annonser om de ser något som liknar Daisy.

Vi har också varit hos kontakten 4-5 km bort (tror det var fågelvägen för körvägen kändes längre). Syntes givetvis ingen katt där men han skulle fortsätta att hålla ögonen öppna.

Nu måste jag vidare. Kanske någon av de andra i "jaktlaget" lämnar några rader i kväll. Jag kommer tillbaka vid 22-tiden.

Gronstedt
0

Längs de blåmarkerade stråken på denna karta har lappar rörande Daisy (med text utan bild om Tiger och Theo på baksidan) lagts i varenda synlig brevlåda, alltså även på andra sidan om E6:an, eftersom det finns en bro och ett par tunnlar. Några anslagstavlor, återvinningsplatser och tankstationer har också prytts och ortsbor antastats och uppmanats att hålla ögonen öppna. Terrängen närmast Statoil har genomletats till fots. Vi var 7 personer och höll på i mer än 3 timmar.

På de nya lapparna finns uppmaning att kolla alla uthus och att ta kontakt även om en död katt skulle påträffas. Det är svårt att se vad vi kan göra mer annat än att vänta …

Alexej
0

Ni har gjort ett jättebra arbete! Nu gäller det att göra tidningar intresserade av att skriva en artikel.

Gronstedt
0

#78: Be dem (tidningarna) läsa trådarna om Daisy, så ser de vilket engagemang som finns. Det borde väl slå an?

Alexej
0

Har nu skrivit igen till GP, GT och Expressen.

Hawknestgrove
0

Jättebra Alexej!

Lena
0

#76 & #77 Ni har gjort ett jättejob nu igen. Jag har också svårt att se vad man mer skulle kunna göra, mer än att i så fall kontakta tidningarna som flera föreslår. Känns ju tyvärr lite som att leta efter en nål i höstack. Det behövs mer tips att gå på helt enkelt. Hoppas det ger resultat med lapparna!

Är det någon som tänkt på Stenungsunds Centrum? Många från Stora Höga åker nog dit och handlar och där kan det vara fruktsamt att sätta upp lappar.

//Lena

annebeate
0

Stort tack till alla er som var ute och letade efter Daisy i dag och tack  Alexej för att du kontaktat pressen. Förutom alla dessa hundratals lappar som delats ut, vilket jättearbete, behöver vi tidningarna.  Sannolikheten är självfallet störst att hon finns någonstans i området. Tycker bara någon borde ha sett henne. Jag tror vi i dagsläget också får ha alternativa möjligheter klara för oss, tex tänk om Daisy följt med en annan bil och finns  på en helt annan ort i landet. Inget är uteslutet tror jag. Där kan pressen spela en viktig roll när det gäller att sprida budskapet om hennes försvinnande ute i landet.

Hawknestgrove
0

Nu tog jag expressen också och även Aftonbladet

Hej, Mitt namn är Gunilla Hallgren och jag är aktivt engagerad i frågor om hemlösa katter. Vi är ett stort antal , som engagerar oss och Vi finns på Hittekatter i Fokus.
De senaste två veckorna har vi jobbat på en stackars kisse, som smitit från en bil från Polen på väg till Norge. Katten smet vid Stora Höga, Statoilmacken
En artikel skulle kanske hjälpa?
Snälla? Läs tråden här, där kan ni se, vilket oerhört engagemang det är för denna katt! Katten är alltså helt legal, med eget pass och IDmärkt. Ta kontakt med dem i tråden, som håller i det hela.
Gunilla Hallgren
[http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=29cc2adf-2038-4681-a9c8-b9e4a6e338b3&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup](http:// Hej, Mitt namn är Gunilla Hallgren och jag är aktivt engagerad i frågor om hemlösa katter. Vi är ett stort antal , som engagerar oss och Vi finns på Hittekatter i Fokus. De senaste två veckorna har vi jobbat på en stackars kisse, som smitit från en bil från Polen på väg till Norge. Katten smet vid Stora Höga, Statoilmacken En artikel skulle kanske hjälpa? Snälla? Läs tråden här, där kan ni se, vilket oerhört engagemang det är för denna katt! Katten är alltså helt legal, med eget pass och IDmärkt. Ta kontakt med dem i tråden, som håller i det hela. Gunilla Hallgren http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=29cc2adf-2038-4681-a9c8-b9e4a6e338b3&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup )

annebeate
0

Så bra Gunilla att du också kontaktat pressen. Vi behöver dem nu om vi skall kunna rädda lilla Daisy. 

Undrar så var lilla Daisy är där ute i kylan och mörkret.Gråter

Hawknestgrove
0

Ja vill flera maila, så kan ni kopiera mitt mail och sätta in ert eget namn

kattassen
0

Fick ikväll ett mail från en person som läst vår Blocket-annons. Hon har sett en död katt liggandes vid Norum på väg mellan Stora Höga och Stenungsund och hoppades givetvis att det inte var "vår" katt men ville ändå göra oss uppmärksamma. Dessvärre vet jag inte om aktuell katt var i samma färg som Daisy, men det är väl troligt.

Jag får kontakta polisen i Stenungsund i morgon och be dem åka ut och checka upp ev. chipmärkning på katten. De har väl skyldighet att omhändertaga den i vart fall.

Tack alla som var i Stora Höga idag. Vi hade en lite blåsig och kylig dag men gemenskapen och kämpandet mot samma mål värmde gott kan jag säga! Även kaffeskvätten satt fint!Skrattande

Hawknestgrove
0

Men det ska mycket till, att kissen ligger kvar……Eller tar någon hand om den stackars lilla?

anebit
0

Ett toppenjobb har ni gjort tjejer och var det inte nån kille med också.  Att leta katt är inte lätt i ett så stort område.

#87 Hoppas att polisen åker ut och kollar nu vem det är som är överkörd.  Hoppas visserligen att det inte är Daisy, men om det är hon så är det skönt för matte att veta vad som hänt, även om det är fruktansvärt sorgligt.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

kattassen
0

#88 Jag kan endast ringa polisen i morgon och be dem ta hand om katten. Nu har jag ingen möjlighet att fara dit upp igen inom närmsta tiden. Nu börjar veckan med jobb och annat som "ställer till" det;-) Jag har ca 10 mil t/r till Stenungsund och så är det för oss alla som jobbar med detta. Vi har ingen kontakt där uppe som hjälper till på plats dessvärre. Om inte katten har blivit föremål för någon som redan städat upp eller vilddjur så är den nog kvar, men inte mer än någon dag till så det gäller att hänga på telefon i morgon bitti och hoppas att de har chip-avläsningsmöjligheter hos politi.

Gronstedt
0

#89: Hå, 3/7 var killar, sådeså!

#87: Hoppas förstås att det inte är Daisy, men är det så, så vet vi ju i alla fall.

kattassen
0

#89 Hehe jodå det var allt ett blandat gäng med lite goda vänner blandat med forumister av olika könFlört

annebeate
0

Kattassen , jag hoppas du kan övertala polisen i morgonbitti att kolla katten. De öppnar väl inte förrän kl. 09.00. Damen vi pratade med verkade engagerad så be henne återkomma till dig med besked. Om det är Daisy vill säkert ägaren ha hem henne, skulle jag tro.Om det blir problem med att få dem att köra ut  kan du ringa mig på jobbet  så kontaktar jag dem. Jag kan skicka mitt mobilnr i Pm till dig. Har du exakt plats där katten ligger?

kattassen
0

#93 Nej jag har ingen exakt plats. En person skrev att hon sett en katt liggandes vid vägrenen mellan Norum och Stenungsund - ingen aning hur långt det är därimellan. Hur som helst är det en rätt bra bit från Stora Höga i allafall. Jag kollar i morgon bitti så får vi se hur deras möjligheter ser ut. Det bygger ju på att de kan chipavläsa också.

annebeate
0

Jag skickar mit telnr till dig i fall….

Kusten
0

Tack alla i "jaktlaget" igår, det var så kul att träffa er, fastän det var under dessa sorgliga oroliga omständigheter. Jag hoppas att alla lappar och den så effektiva "mun-mot-mun-metoden" ska leda till att Daisy kommer hem igen. Ikväll har det varit regn, blåst och kyla.. vi får hoppas att hon, i väntan på att komma tillrätta, hittat något varmt ställe vid en av alla otaliga gårdar där hon även kan få tillgång till mat på något vis..

Och tack snälla söta hittekattsmänniskor som skrivit till tidningar och gett fler råd om hur man ska gå vidare..

Skall kontakta lokaltidningen och be dom på nytt skriva en artikel. Får jag möjlighet att kunna åka upp inom kort så kan jag som Lena föreslog även lappa i Stenungssunds centrum.

Tack igen allihopa, nu blir det ännu en nervös väntan.. bland annat på katten som hittas död vid vägen. Stackars kisse.. Gråter

froydisgjest
0

Store takk fra meg i Norge også…

Derer er helt fantatsiske…

Er nok mange katte-engler der oppe som maler høy av glede over at dere bryr dere så mye…. Og om nå Daisy er en av dem så er jeg sikker på at hun takker også..

Vi får håpe polisen vil ta en tur å scanne den som var overkjørt..

Det verste er jo å ikke vite hva som har skjedd med Daisy..

Store takk igjen fra meg..

kattassen
0

Har talat med polisen och de skulle försöka åka ut och avläsa katten. Den kvinnliga polisen jag talade med skulle göra ett försök att hitta en patrull som under dagen kunde göra detta. Hoppas det löser sig.

Enligt upphittaren skulle denna katt vara röd och ligga strax söder om hållplatsen Norum Strand dvs. inte långt från Stora Högamotet väg 160 mot Stenungsund.

Vi får se vad detta kan ge - om nu katten är kvar överhuvudtaget. Jag såg räv i fredags där uppe så det är inte omöjligt att den har hunnit bli räv-lunch redan.

Om den avläses och stämmer med ID-märkningen kontaktas ägarna som får avgöra vad man gör. Polisen har ingen möjlighet att omhänderta en död katt. "Naturen får göra sitt" sa man.

På min fråga om det varit en hund? Får den också ligga kvar i diket? Å nej inte en hund!

Man skulle nästan önskat att få åkt dit upp och hämtat katten - men jag ingen möjlighet själv förrän tidigast torsdag em nu och då är nog inte katten kvar.

Gronstedt
0

#98: Kommer de att återkomma till dig, tro? Har svenska polisen register över polska eller norska ID-chips?

kattassen
0

#99 De lovade att återkomma till mig. Ser man inte i avläsaren ett nummer bara?

Det numret har vi ju likaså polisen, men jag vet inte hur en sådan där mackapär funkar.

Grönstedt!

Det ringde en tjej från en firma tvärs över motorvägen (jag uppfattade inte namnet på företaget). De hade observerat en "Daisy-liknande" katt för en stund sedan och var ute och försökte locka. Jag har ingen möjlighet att komma iväg dit upp idag och hon ringer kanske dig.

Gronstedt
0

#100: Japp, hon ringde mig. En röd katt hade setts gå förbi, de hade inte hunnit ut att locka på den förrän den var borta. Hon hade ingen mat med sig, men skulle fortsätta att hålla ögonen öppna. Den var på väg i riktning mot Statoil, vid flaggan på bifogade karta.

Finns det någon som har möjlighet att ta sig till Stora Höga?

mymlanbus
0

Vilket skit att man bor så långt ifrån GråterSkrikandes

kattassen
0

Det var ju tur att vi fick ut lappar även på den sidan vilket nu bevisar att folk är lite uppmärksamma. Undrar hur många rödingar vi skulle kunna få in på en vecka?Flört Skall vi utlysa en tävling…hihi.

Nej allvarligt talat - kan någon åka upp och kolla i dag/kväll? Vare sig jag eller Grönstedt har möjlighet just idag.

Kusten
0

Ringde Theos förra jourhem och hon skulle precis gå på sitt pass på macken, men hennes jobbarkollega som är på väg från macken tittar om hon ser en röd katt.

Kan inte heller åka upp idag tyvärr.. har varken råd eller kan hitta en lucka hur jag än försöker knåpa ihop det.. det är full rulle ända till sent här. Har min hjärnskakning också så jag måste ta det lite lugnt -  vilket är svårt när det är så mycket man vill göra.

Puttar upp. Någon annan som kan åka upp?

kattassen
0

#104 Vad bra att de kan hjälpa oss att kolla lite. Det är ju görsvårt när vi sitter så långt bort att bara åka upp och kolla på vinst och förlust.

Ta vara på dig Kusten! Hjärnskakning skall man inte leka med!

emjon
0

Vilken rysare denna tråd är och ni är fantastiska i ert arbete med detta. Kan bara säga att just nu är jag glad över att det finns mycket röda katter i dessa trakter. Visst blir det extra besvär för er att hålla isär dem men då ökar också chanserna att det inte är Daisy vid vägkanten.

När jag nu läste att det blivit napp på en de nya lapparna så steg hoppet igen och jag hoppas att det är Daisy som nu är på väg mot macken igen.

Gronstedt
0

#106: Hoppas bara hon har vett på att ta bron i så fall. En liten kisse på väg över E6:an vill jag inte tänka på Förvånad.

kattassen
0

#106 Fast det är inte den macken… den ligger på andra sidan motorvägen. Men det är ju möjligt att hon håller sig på den sidan nu där är mer folk i omlopp då själva samhället Stora Höga ligger på den sidan. Vi får hoppas på en bra utveckling.

Ankie
0

hoppas att det är rätt katt nu då…… och att någon tar in henne om de ser en röd katt. Förstå vad hon ska fundera vart hon är

StefanE
0

Kajsa och jag åker upp och tittar i kväll.

Gronstedt
0

#110: Underbart! Rapportera hur det går! KyssKyssKyssKyss Kolla gärna vid Statoil också, om ni hinner.

*Hela Stora Höga är ju tapetserat med röda katter … *

kattassen
0

#110 Å kalas! Behöver ni ladda en fälla en stund så finns ju en sådan i Jörlanda. Kontakta Kusten isåfall. Jag har hennes mobilnummer.

Stefan! Har ni möjlighet att köra upp en sväng till busshållplatsen (ca 100 meter före) Norum Strand och kolla om den döde katten är kvar? Polisen har INTE hört av sig till mig idag. Ring mig om ni behöver mer vägbeskrivning. Jag pm mobilnr.

StefanE
0

PM mottaget.
Självklart kan vi åka förbi och titta vid hållplatsen också. Ser vi den får vi ta med den och åka till en veterinär i morgon och kolla chip.

Hör av mig om fälla behövs.
Vi åker vid 19-tiden.

kattassen
0

#113 Ni är fantastiska! Hör av er om ni behöver assistans telefonledes.

Jenna-Gun
0

Ni är toppen

Marga
0

Det är ju helt fantastiskt hur många som ställer upp och engagerar sig, jag är sååå imponerad!! Jag håller tummarna för att det är lilla Daisy som siktats på andra sidan motorvägen..

anebit
0

En ros till er alla. Ni är fantastiska! Önskar att jag bodde närmare…

kattassen
0

Undrar hur det gick ikväll?

Crisse
0

Jag sitter här och väntar på att någon skall skriva hur det gick och om dom hittade den påkörda katten.

emjon
0

Ja nog är man spänd i väntan på nyheter och så fint att Stefan E och Kajsa kunde åka dit och kolla. Så fantastiskt med så mycket hjälpsamhet i denna tråd och allt som uträttats.

kattassen
0

Nej det får nog bli till att vänta tills i morgon. Det blir en tidig revelj i morgon bitti så det är dags att knoppa! God natt!

essut50
0

Är så nyfiken jag oxå. Men man får nog vänta tills i morgon tror jag..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Crisse
0

God natt

annebeate
0

Så omtänksamt av StefanE och hans Kajsa  att köra till Stora Höga i kväll och kolla. Vi får se om de fått fram något nytt. Själv ringde jag vid 15.30 tiden i dag till polisen i Stenungsund för att höra hur det gått. Tyvärr stängt men polisstationen  öppnar i morgon kl 09.00 och då ringer jag.

StefanE
0

Nu är vi hemkomna och har tyvärr inga besked att ge alls. Ingen katt vid busshållplatsen och inga kattögon som reflekterades i skenet av våra ficklampor i industriområdet. Tänkte göra en snygg karta och en längre redogörelse, ge mig lite tid så kommer det….

StefanE
0

Vi började med att köra ner till Norums strands busshållplats. Där ställde vi bilen och gick på gångvägen ca 300m tillbaka mot motorvägen. Sen tillbaks till bilen och köra vidare mot Stenungsund för att vända och långsamt köra tillbaka mot motorvägen. Ingen katt som vi kunde se på någon sida av vägen.
Där är det dessuttom mycket bostäder så det känns som att den skulle komma därifrån.

Sedan upp till Statoil för att köpa kaffe.
Inga kattips av personalen.

Med kaffe i hand blå linje parallellt med motorvägen och under.
De röda linjerna markerar var vi gick och lyste, när våra egna katter ska in på kvällen i sommarhuset reflekterar deras ögon ljuset tydligt, men här fanns inga ögon någonstans trots bra platser: högar med pallar, containrar att krypa under, ett kullvräkt kylskåp och 2 gamla skrotbilar.

Efter detta körde vi (blå linje) till ett annat litet industriområde och letade lite till (röd linje). Därifrån såg vi dessa buskar som står innanför på- och avfartsramperna, dessa kunde vi inte låta bli att gå fram till och ropa och lysa i. Ingen katt.

En sak vi undrade är om det är lappat i det området innanför gul linje?
Det är ju rakt över från statoil och ligger ju närmare än där vi lappade igår.
Vi hade inga att lägga där tyvärr men det känns som en god idé om det inte är gjort.

Nu är vi trötta och ska sova.
Godnatt.

StefanE
0

Hmm… bilden var större förut, hoppas den går att tolka ändå.

Gronstedt
0

#126: Vilket superjobb ni gjort!

Om jag kommer ihåg rätt låg det en ELON-butik närmast bron inom det gula området, sedan en liten villa, en gastankstation och några industribyggnader. Där lappade vi i söndags i alla brevlådor vi såg, men det var inte så många. Vi satte också upp lapparna i gastankstationens glaskur.

Vi lappade i alla brevlådor längs den ljusgröna linjen och i de gröninringade områdena. De lilainringade områdena är troligen inte lappade, om inte deras brevlådor står invid den grönmarkerade vägen. ELON-butiken närmast bron gick inte att köra fram till och det syntes ingen brevlåda, så där lades ingen lapp.

Lappar utdelades även vid ett par gårdar och i ett bostadsområde som ligger strax norr om denna kartbild, väster om E6.

Jag tog mig friheten att rita i era röda linjer, de syntes rätt dåligt.

Jag tror att om hon rör sig på båda sidor av E6 så går hon genom tunneln söderut på bilden, inte över bron i norra änden av bilden, där är för mycket trafik.

kattassen
0

Oj Stefan och Kajsa det var ett digert arbete i går!

Nåja då kan vi konstatera att katten vid 160-vägen är borta och det är ju inte polisen som flyttar den. De låter ochippade katter ligga kvar och med chippade katter kontaktar de ägaren (eller i detta fallet mig) och jag hörde inget igår. Idag kl. 9. lovade annebeate att ringa polisen då jag har svårt att ringa under förmiddagen idag. Antingen har någon ägare redan hämtat sin katt eller så räven fått ett skrovmål. (Det sistnämnda är inte osannolikt - jag såg en räv i fredags mitt på ljusa dagen i de krokarna)

Och så har vi det andra tipset. På Brålandsvägen 15A (firma) syntes ju en röd katt i går och jag har kvar tjejens telefonnummer och hon ringer även mig om den dyker upp igen. Vi måste dock försöka övertala dem att "mata in" katten om det går.

Nästa steg är väl att sätta sig med en fälla där i industriområdet en kväll några timmar och se om det blir något napp.

Det ringer ett par stycken, i går ringde en "gök" som bara ville tala om hur mycket han älskade katter. Han hade varit jägare och visste inte hur många katter han hade skjutit genom årens lopp… ja det är blandad kompott i tipslistan kan jag säga…Skrikandes

Kusten
0

Toppen att ni kunde åka ut igår, men synd att det inte blev någon Daisy som siktades. Men rätt som det är..

Den där f.d jägarn som ringde dig, kattassen.. det var till att älska katter högt. De man älskar, skjuter man.. hmm.. finns så mycket snett och tokigt därute.. Jag hoppas att nästa samtal du får ska vara "DET" samtalet Flört Det där som gör att man bara tjuter av lycka.. eller åtminstonde får hoppet att stegra.

Om man kunde ringa tjejen på Brålandsvägen nu på morgonen och be henne sätta ut mat. Så kanske ett par av oss kan åka upp och sitta med fällan när och om man har märkt att maten gått åt.

Daisy måste ju vandra omkring och leta mat.. för att kunna orka..

kattassen
0

Kusten! Du har ingen möjlighet att kontakta tjejen på firman. Jag sitter i reception och har växeltelefon och har jättesvårt att ringa privat. Eller om någon annan känner sig sugen på att förhöra sig lite med detta företag?  Grönstedt var ju i kontakt med henne igår också.

kattassen
0

PS! Annebeate ringde polisen och det var INTE Daisy som låg på vägen. Glad

Gronstedt
0

#131: Tjejen som ringde verkar kattvänligt inställd och lovade att hålla koll, jag tror nog hon hör av sig så fort någon röd katt syns till. Jag borde också försöka jobba lite, så om någon annan kan ringa är det bra. Kan annebeate, tro?

#132: Hurra! Än finns det hopp!

emjon
0

#132 Puh vilken lättnad för stunden i allafall nu måste allt ert idoga arbete för Daisy ge resultat snart ni är helt fantastiska.

kattassen
0

Annebeate jobbar "mobilt" eller vad man säger så hon har svårt att ringa och är inte här inne och läser förrän ikväll. Jag har lättare för att skriva men inte ringa..Skäms.

Hawknestgrove
0

Som ni silter! Ge er inte! JAg har sån beundran för er

kattassen
0

#136 Ja, nu har man liksom fått för sig att detta skall lösas. Det känns som vi är henne på spåret hela tiden på något vis. Bara någon endaste vänlig själ där i krokarna skulle kunnat fånga in den där katten som vi nu hade på gång i går, för att åka upp på vinst och förlust hela tiden är så trist.

Men många har lappar och annonser i sina händer nu så vi hoppas på "mirakel-samtalet".

Marga
0

#132 Men det var ju väldigt goda nyheter Glad.

catfoot
0

Vilka underbara människor ni är alla, som kämpar för att denna kisse ska hittas..Kan inte annat än bara Heja på å hoppas att allt er slit kommer att löna sig i slutändan…Kram Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

kattassen
0

Nu ringde en dam och hade tagit in en röd katt i Spekerödsområdet…

Den hade dock vita framsockar och vita strumpor bak. M.a.o inte Daisy det heller.

Som sagt… denna vecka har vi spetsat in oss på röda katter i detta område… nästa vecka blir det… ja kanske något annatFlört

annebeate
0

Än en gång stort tack till Stefan och Kajsa för gårdagen.

Nu när vi fått besked om att katten inte var Daisy  finns hoppet kvar att hitta henne. Det är mycket positivt att allmänheten hör av sig och detta visar hur värdefullt det är med alla de lappar som distribuerats. Det gäller att sprida budskapet om Daisy och hålla budskapet vid liv. Det är  möjligt att det måste ut än fler lappar. Vidare att vi håller kontakten med dem som rapporterar in om röda katter i området som kan vara Daisy. En fälla kan säkert också vara på sin plats.

Inget har tydligen hörts från massmedia. Daisy som engagerat så många borde vara något att skriva om.

anebit
0

Men, det var ju skönt att det inte var Daisy som var överkörd   Glad  men väldigt synd om den lille kissen som dött.  Gråter

Det verkar finnas många rödisar däruppe. Nu är det väl bara att hoppas att någon ringer som tagit in just Daisy.

annebeate
0

anebit, visst är det synd om den lilla kissen Gråter. Det är otroligt så många röda katter det finns i trakten, nu gäller det bara att få nys om var Daisy kan hålla hus och vi får hoppas att allmänheten  genom tips kan leda oss fram till henne.

Salo
0

Kommer katten från Polen från början? Eller Norge? De flesta katter går ju hem, så chansen är stor att hon inte finns kvar i området utan ha börjat gå hem. Blir dock en jäkla bit för den lille att gå. Hoppas ju dock att hon finns kvar i närheten eller åtminstone fångas in på vägen.

kattassen
0

#144 Ja hon kommer från Polen och färdades med bil därifrån mot Norge och var bara ute på macken för att de tyckte hon skulle få sträcka på benen i sele och koppel, men katten fick väl panik och slingrade sig ur selen och försvann. Det var natt och mörkt så de såg inte vart hon försvann, förmodligen smet hon in under någonstans på mack-området och vågade inte sig fram.

Att hon skulle börjat vandring "hem" till Polen känns långsökt. En innekatt som är rädd rör sig inte så långt. Jag tror att hon håller sig i närheten men inte vågar sig fram till folk.

En fälla skulle säkert vara bra, men eftersom man inte är säker på var hon rör sig någonstans så är det komplicerat.

annebeate
0

Det jag vet är att lilla Daisy  var under transport från Polen till Norge, där matte väntade, då hon försvann. Hon skall ha haft alla handlingar i ordning i samband med transporten.

Hoppas så att vi under dagen skall höra något positivt  som leder oss till Daisy.

kattassen
0

Nu håller vi tummarna idag för att "det rätta" telefonsamtalet kommer. Jag hoppar till varje gång det klingar i mobilen.

emjon
0

Tummar och tassar hålles för lilla Daisy och att miraklet sker i dag.

kattassen
0

Kanske någon som kan och vill åka en sväng i morgon kväll och kolla lite (torsdag)?

Kusten
0

Puttar upp

Tror också att hon inte är så långt borta men att det är riktigt brått nu att hitta henne.. så sökningar kring industrierna på andra sidan vägen och omgivningarna runtom macken och kullen när det är sent och lugnt på trafik är en god idé.

Salo
0

Ok, men jag visste inte att det var en innekatt.

kattassen
0

#151 Ja, så har vi uppfattat det.Flört

StefanE
0

Vi åker härifrån så vi är uppe vid 1-tiden i natt och letar.

Gronstedt
0

#153: Jag hade tänkt åka vid 2 härifrån, men ni får gääärna göra det i stället!

Jag har inte möjlighet att åka i morgon, däremot, så om ni vill att jag ska ta inatt och ni i morgon natt, så säg till.

StefanE
0

#154: 2 nätter är bättre än 1, så vi kan ta i morgon natt och du i natt.

Gronstedt
0

#155: OK, jag tar i natt. GÄÄÄÄSP!

destiny
0

Jag får rysningar som ni alla ställer för lilla Daisy. Skrattande Nu får hon ta och kliva fram från sitt gömställe. Glad

kattassen
0

Kusten och jag tar kvällen i morgon. (Kan inte natten tyvärr - klarar inte att jobba dagen sen - det är bara så tyvärr.) Men det är väl bättre än inget.

Behöver ni fällan får ni kontakta Kusten som vet var den finns. (Det vet iofs jag också men har inte nummer till den personen)

NU ÄR DET VÄL 17 OCKSÅ OM VI INTE SKALL FÅ TAG I HENNE!!

mymlanbus
0

Håller tummarna för att lilla kissen kommer fram och låter sig infångas!

emjon
0

Att ni är helt underbara personer är nog bara förnamnet för jag kan inte hitta ord som beskriver känslan av er hjälpsamhet och allt ni gör.

Tum och tasshållning fortsätter här ifrån Stockholm.

Gronstedt
0

Suck! Hur många röda katter finns det i de där krokarna? En tjej från Spekeröd ringde om en röd jättekelig katt som dykt upp idag, men den hade tyvärr fyra vita tassar. Hon var allergisk och ville inte ta in den, men barnen gillade kissen och tyckte annorlunda. Jag rådde henne att försöka fotografera katten och annonsera/lappa och att ange OBS! EJ DAISY! och det skulle hon göra. Den var mycket hungrig och inte synligt märkt.

En annan figur ringde och skojade så muntert om alla borttappade och upphittade katter det annonserats om och berättade sedan att det är svårt med katter och att han är kommunal kattskjutare …

tuska
0

Ni är enastående duktiga i erat sökande efter Daisy,  jag tror det kommer att ge resultat snart

kattassen
0

#161 Liknande mitt samtal igår från han som inte hade något ärende precis utan bara ville säga hur mycket han älskade katter samt tala om hur många han hade skjutit som jägare… Suck…

Kanske samma katt (från Spekeröd) som jag fick telefon om igår, den hade också fyra vita tassar (iofs strumpor bak) men möjligt att det är en annan vilsen katt som stryker runt. Damen som ringde om den sa att katten "grät" och ville komma in..Gråter Så den kan mycket väl också vara på vift. Kanske den får lite hjälp av tjejen här då om den har tur.

Hawknestgrove
0

Ja tappa inte hoppet! Ni såg hur det var för Missy MAtboll!

kattassen
0

By the way fick jag mail från tjejen som sett den döda katten och den ligger visst kvar. StefanE du såg väl ingen katt, men ni kanske inte fick rätt position? Polisen påstod ju att det inte var Daisy de hade väl kollat då kan man förmodaObestämd

Hawknestgrove
0

Lita inte på det…… Skulle inte jag göra i alla fall….

annebeate
0

Kattassen, be tjejen med mailet lämna mer precisa uppgifter var katten finns eftersom du och andra underbara människor här på forumet åter skall ut och leta efter Daisy.

Jag skickar Pm till dig.

kattassen
0

Hon skriver i sitt mail att den katt hon såg hade vita tassar, så även det tyder ju på att det inte är Daisy. Jag får se om hon kan ge oss bättre positioner.

StefanE
0

Jag ska göra en sån där karta och visa var vi letade… Nån minut bara…

StefanE
0

Den stora röda punkten är hållplatsen, därifrån gick vi ca 300m mot motorvägen (röd linje). Tillbaks till bilen, körde vidare och vände där svart linje börjar och körde sakta och tittade ut. På busskuren står det Strandnorum, den som eniro tycker blir bra när man söker på Norums strand.

kattassen
0

#170 Det ser ut som ni var helt rätt ute. Jag konsulterade tjejen och fick denna beskrivning:

"om du titar på hitta o när du ser handelsträdgården Blomsterlandet på kartan så ser du att det först är en avfart åt höger o sen en till efter den andra avfarten o mitt i mellan den avfarten o busshållplatsen ligger katten"

Jag har markerat Blomsterlandet med blå ring, avfart 1 och 2 blå streck och ungefärlig busshållplats blått kryss.

Polisen har väl inte haft in den för koll och återbördat den dagen efter…(man vet aldrig, skall höra i morgon när jag ringer polisen igen)

StefanE
0

En ny bild till. Någonstans utmed röd linje, kan det stämma?

kattassen
0

#172 Ja det kan inte vara någon annanstans tycker jag. Får kolla med polisen imorgon igen.

Ikväll var jag på ett nytt ställe och skulle rida (har aldrig varit i det stallet förut). Vad var det första som mötte mig och jamade tror ni… Jo EN RÖD KATT!!! Aaaahhh jag tror det är ett omen eller vad? Ser röda katter överallt nu!Flört

annebeate
0

Ja, det är väldigt mycket röda katter överallt och när det gäller Daisy skall vi gå till botten med det hela. Kattassen kollar som sagt med polisen i morgon. Det får inte råda någon tvekan om vad som gäller eller hur?!.

Gronstedt
0

Nattens Daisy-rapport är tyvärr negativ, men kanske inte helt nattsvart. Jag började 03.30 med att ställa en skål starkt luktande blötmat överst på slänten vid Statoil, sedan körde jag sakta grusvägen parallellt med E6 och genom den lilla tunneln till industriområdet. Körde runt där med helljus och dimljus på och cirklade runt industribyggnader och -gårdar. Där finns verkligen massor av gömställen, men inte en skymt av någon katt. Jag ställde bilen utanför Sifab, där den röda katten setts häromdagen, och gick omkring och lyste. Där finns en stor ödetomt, en läkarstation och ett privathus (massor av gömställen). Längre bort från E6, på andra sidan järnvägen, men ändå bara 200 m från Sifab, finns ett bostadsområde, där borde lappas.

Jag frågade ett par killar som jobbade med tågsignalerna, men de hade inte sett någon katt. Norrut från järnvägsövergången går en gata (Stationsgatan) parallellt med industrigatan, där borde lappas. Där finns både bostäder, industrier och butiker.

Jag ställde mat på ett ställe nära Sifab och åkte illbaka till Statoil och satt i bilen och vaktade matskålen. 04.45 började långtradarna rulla in, så jag tyckte inte det var idé att vakta mer, utan åkte en runda igen. Maten vid Sifab var inte rörd. Tillbaka till Statoil och matskålen var tom och omkullvält! I slänten, på väg runt buskarna i riktning mot motorvägsbron (ni som varit där vet vad jag menar) gick en katt, tyvärr inte röd utan mest vit med svarta eller grå fläckar över ryggen. Jag lockade på den men den sprang bort, ned i buskarna. Jag ville inte bröta runt där och leta och kanske skrämma den ut på vägen, eftersom den verkade mycket skygg. Satte mer mat på ett dolt ställe och gav upp.

Slutsats: Det finns minst en hungrig och skygg katt som går eller bor i slänten. Theo höll också till i trakten. Kan det finnas en liten, skygg koloni, dit Theo hörde och dit Daisy anslutit sig? Som tamkatt/innekatt kan jag tänka mig att hon inte är den som går först till utställda matskålar, men kan hon finnas i närheten? Eller är det mer troligt att hon blivit bortjagad?

Det lila på kartan är lappat. Sifab ligger ungefär vid den blå pricken. Det grönmarkerade skulle behöva lappas. Har någon av er andra lappar kvar?

Jag PM:ar exakt beskrivning av var matskålarna står om någon vill. Nu är jag på jobbet och här blir jag till 17.00 (GÄÄÄÄSP), men jag kollar förstås in här under dagen.

kattassen
0

Bra jobbat Grönstedt! Det var bra iaktagelser du har gjort. Jag och Kusten kan nog lappa lite mer runt järnvägen ikväll. Jag har en del lappar kvar och kan fixa fler om så behövs. I söndags minns jag att Stefan och Kajsa iakttog en vitaktig katt i buskagen vid grusvägen ner mot tunneln, vi vet ju att det bor en del katter i husen runt kullen också. I det hus som ligger närmast Statoil bor minst två katter i allafall. En svart och en annan. Det kan vara de katterna som är ute och tassar på nätterna.

kattassen
0

Jag hinner inte ringa polisen i dag!!! Jag sitter med telefonväxel hela dagen och vi har massssor att göra, det bara ringer!!!

Den som önskar får gärna ringa dem: 0303-68912

Imasy
0

Jag kan ringa polisen, men vad är det ni vill veta?

Gronstedt
0

#178: Huruvida den döda katten verkligen blivit chipkollad eller inte, det är lite tveksamt. Se #87, #98, #132, #165, #171.

Imasy
0

jag ringer så får jag se vad jag får för svar!

Imasy
0

Jag har pratat med någon kvinna som jag antog satt i en växel/reception, och hon sa att poliserna varit ute och letat efter en påkörd katt och tittat i diket mm, men inte hittat någon katt överhuvudtaget!

kattassen
0

#181 Hm märkligt! Imasy - har du någon mailadress?  så skall du få se vad tjejen skriver om denne katt. Jag vet vare sig ut eller in nu.

Kanske vi får släppa denne röding och gå vidare med nya tips.

Imasy
0

Du kan maila mig på ittas_imasy@yahoo.se :)

Fast jag har ingen aning om hur det ser ut i era trakter ;D

kattassen
0

#183 Nej det spelar väl iofs inte så stor roll för jag tänkte mest att du också ser att hon faktiskt har sett katten på aktuellt ställe, men att vare sig Stefan eller polisen har sett någon katt. Hela historien verkar skum.
Jag och Kusten får åka och spana ikväll så får vi se om vi kan hitta någon katt.

(Borde haft en chipavläsare med oss;-)

Gronstedt
0

#184: Den där man kan hyra för 100 SEK, då?

kattassen
0

#185 Jag skall kolla lite i em.

Hawknestgrove
0

Putt. Går läsaren att hyra, så kan jag gärna stå för en kostnaden.

Imasy
0

Jag glömde att säga det, men det visste ni nog säkert redan ;)

Men iallafall så har det inkommit en anmälan om påkörd katt till polisen, men om det var upphittaren eller någon av er flitiga myror som anmält detta förstog jag inte.

Hawknestgrove
0

Att köpa apdyrt….

Avläsare till mikrochip med ISO-standard
Art.nr: 402560
Pris: 1985:-

Plus moms……

kattassen
0

#189 Ja de är dyra. Jag kunde fått låna en hos City Hund och Kattklinik här i Göteborg men de vill ha deposition 2750 :- för det var det den kostade. Tyvärr har jag inte de pengarna vare sig i plånbok eller på konto just nu så jag kan inte ens deponera idag:-(

Men jag mailat hon som hyr ut så får vi se om det blir napp.

Hawknestgrove
0

Någon som kan höra med djurhemmen i GÖteborg, för de kanske har?

StefanE
0

Ett alternativ på chipläsare: Här

Någon som vet om svenska chip funkar med den?

Bra jobbat av Gronstedt och smart tänkt med maten, vill ha pm om var de står inför vår natt på plats.

Det låter verkligen som den katten vi såg, alldeles nedanför skylten som gör reklam för 60 butiker vid havet för motorvägsresenärerna.

Vi har inga lappar alls kvar.

StefanE
0

Och här är svaret på min fråga:

[SJV
ISO 11784 och ISO 11785](http://www2.sjv.se/webdav/files/SJV/trycksaker/Pdf_ovrigt/OVR76.pdf ISO 11784 och ISO 11785)

Gronstedt
0

PM:at kattassen och StefanE om maten.

Den katten jag såg verkade både skygg och hungrig, men många katter är ju skygga om natten, så det kan förstås vara en lokal huskatt med god aptit.

StefanE
0

Men det är ju en polsk katt…..
Jaja ibland står det still i huvudet….

Gronstedt
0

Ja, jag stod där i natt och ångrade att jag inte tagit reda på vad "Komsi lilla missekatt" heter på polska Obestämd.

Jag tror chipläsaren är standardiserad och visar siffriorna bara, sedan är det registren som blir problem. Men vi vet ju Daisys nummer.

Alexej
0

Ändrade lite i länkarna. Läste nånstans att om det står ISO gäller det alla chipar. Den på Ebay gällde iaf alla id-märkningar i in-och utlandet men det fanns en tillsats för Amerika.

Synd att de tyska chipläsare är lika dyra som här. Men i Tyskland är id-märkning ganska nytt.

Hawknestgrove
0

Ja priset var ju ungefär de samma. Kanske googla efter begagnad?

Gronstedt
0

Många hundklubbar och hundägare verkar ha, jag tror det är vanligare med chipmärkning av hundar än av katter.

Hawknestgrove
0

Ja fick upp en massa förfrågningar om att köpa.

kattassen
0

#196 Vi får väl ta med ett polskt ficklexikonFlört

Hawknestgrove
0

JA bara du inte säger kurva…….Flört

kattassen
0

Det finns en i Olofstorp att hyra för 100;- vi tar väl den.

Hawknestgrove
0

Bra! Då får jag ditt kontonummer, så betalar jag hyran på den!

Jenna-Gun
0

Ni är ju bara bäst.

Är så imponerad .

Jenna   

kattassen
0

Jaha, då går nästa tur till Stora Höga. Hämtar en chip-avläsare på vägen och så får vi se om vi hittar överkörde misse och kan göra en koll där. Hoppas också att vi stöter på en levande röding som vi får chansen att "läsa av" nu när vi ändå har med scanner.

Fälla hämtas också, så får vi se om vi kan ladda den någonstans medan vi lappar eller så.

essut50
0

#206 Lycka till. Håller tassarna här hemma..

mymlanbus
0

#206. Håller med tummar och tassar här hemma.

froydisgjest
0

Er målløs jeg..

Aldri hadde jeg vel trodd at lille Daisy skulle få så mye hjelp fra helt fremmede…..

Hadde hun bare vist hvor mye arbeid og energi dere legger i det.

Jeg sender varmende og takknemmelige klemer til dere alle..

Hawknestgrove
0

Då ser jag fram mot ditt kontonummer, kattassen

Ankie
0

Jag tror ni är änglar ni som är på denna sajt, ni är otroliga i det ni gör. Tänk om alla vore som ni i denna tråd, så otroligt hjälpsamma!!! Ni är guld.Glad

Gronstedt
0

Om bara Daisy nu tar och hjälper till lite också Flört. KOM FRAM NU!

Gronstedt
0

"Wychodzic, drobny kotek" får ni hojta, det blir ungefär "kom fram lilla missekatt". Med reservation för uttalet Tungan ute.

Hawknestgrove
0

ja som sagt, bara ni inte ropar kurva…….

tervmatte
0

Ni får ropa:

Kici kici kici kici.. Så ropar man på katter i Polen.

Uttalas: Kitchie.

Mam får säga det väldigt mjukt och liksom barnsligt.

Kom heter: Chodz. Uttalas: Hotch. Uttalas också väldigt mjukt.

Katt heter: Kot. Uttalas: Kåt Tungan ute

Ni kan alltså säga:

Kitchie kitchie kitchie, hotch kåtku. Det borde fungera.

Gronstedt
0

StefanE, du har PM.

#215: Jag har bara ett engelsksvenskt ficklexikon, jag kan inte polska egentligen … Skäms. Tack, tervmatte!

StefanE
0

#216: Mottaget

tervmatte
0

#216 Polska är inget lätt språk. Jag är full av beudran för alla som lärt sig det.

Jag kommer från Polen från början så för mig var det lätt som en plätt Cool

EN STOR ELOGE TILL ER ALLA SOM ENGAGERAR SIG I DEN FÖRSVUNNA KATTEN.

Skulle jag bo närmare…. Jag har ca 35 mil dit…

anebit
0

Har ni tänkt på att Daisys matte kanske är norsk så hon kanske pratat norska med henne.   Flört

Håller tummar och tassar för god jaktlycka i kväll eller i natt.

Hawknestgrove
0

JA då är det KAttepus som gäller!

Crisse
0

Hon som matar i hamnen kommer från Polen och hon använder ett utryck som låter som Kischus när hon kallar på katterna.

tervmatte
0

Kitsush är en liten kisse :-)

Lena
0

Spänningen stiger i denna Daisy tråd. Vilket arbete ni gör - är stum av beundran! :)

T.o.m. Polska lär ni er! Hoppas det blir napp i natt i ert idoga letande. Fortsätter att hålla tummarna.

//Lena

Crisse
0

Tack Tervmatte då har jag lärt mig något. Jag brukar själv använda ordet när jag är i hamnen för att kalla på katterna.

Kusten
0

Nu är jag och kattassen hemma igen efter vår sökrunda och tyvärr, vi önskar att det hade gått att glädja er med något hoppfullt, men ingen Daisy i sikte.. vi var på kullen, runtom och ner mot stallet, vid industrierna kring Sifab där en röd katt tidigare i veckan iakttagits, vid den andra statoilmacken, kring järnvägen och där den döde katten vid vägen hade setts.. Nu visade sig det att den katten vid vägen var en.. ehum.. dörrmatta i sisal. Den var hopbyltat vid dikesgrenen och hade ena sidan uppvikt så att det kunde uppfattas som ett vitt ben..om man svischade förbi och hade lite god fantasi i bagaget. Det blev en del lättade skratt kring detta med sisalmattan.. chipavläsaren var med men den behövdes inte användas vid just detta tillfälle Glad

Så det kan bli.

Några fler lappar är också uppsatta, bland annat en vid den andra macken och vid tåghållplatsen där det borde röra sig en del folk.

Fällan sattes ut vid macken nere i buskagen men ingen lycka där.. Stefan och Kajsa får vi hoppas har bättre lycka inatt, de kommer vara ute vid Stora Höga kring 01:30 och leta vidare efter stackars kissen.

StefanE
0

Ingen skymt av någon katt alls, skriver lite mer efter lite sömn…..
Godnatt.

kattassen
0

#226 Attans också, hade hoppats på jobbet med fällan i natt i allafall, men då kan man ju nästan undra om hon är kvar i området runt macken? Så många lappar däromkring och ingen ringer - hon borde ha synts någon gång på drygt 2 veckor tycker jag. Vi får väl nu försöka ställa vårt hopp till alla annonser och lappar som är utdelade och uppsatta. Folk kan inte på närmare 1 mils radie med Statoil i mitten undgått att ha sett någon lapp nu tycker man.

Nu har flera av oss varit däruppe i olika omgångar, på olika tider, dagar, väder etc. och inte så mycket som ett morrhår ha påträffats. Om någon mer ringer nu måste vi vara tuffare och be vänligt men bestämt att de måste försöka aktivt fånga katten de ser. Nu är bensinen i bilen slut och jag måste försöka hålla nere körandet lite närmsta tiden så en ev. utryckning från mitt håll får nu endast ske om någon sitter med en "katt i köket" så att säga.

Ja Kusten rapporterade om den "döde katten" som visade sig vara något helt annat. En okastrerad, icke chipmärkt dörrmatta….Flört Jag tog ett kort (dålig mobilkvalitet) som visar hur den såg ut. Den var lite rödbrun i färgen och ena hörnet var liksom uppvikt. Det kunde kanske misstolkas på långt håll och snabb blick. Lite skrämmande att polisen faktiskt gjorde bort sig själva när annebeate fick besked att "det var inte den katten" … det bevisar bara att de aldrig var där innan det beskedet. Sedan stämde det något bättre förvisso - "vi hittade ingen katt". Nä, det är ju sant men de var inte uppriktiga i tisdags -  hm…Skrikandes

"Katten vid vägen":

Kusten
0

God morgon!

Ja attans attans.. hade också hoppet lite ställt på fällan.

Jag ska försöka trycka ut några lappar och sätta upp vid flera hållplatser och såna ställen. Men det får bli om några dagar först.

Har inte fått mejlsvar från lokaltidningen om de kan sätta in ytterligare en artikel om Daisy, att hon ännu inte kommit tillrätta och att det utlyses hittelön.. så det blir ett telefonsamtal nu på morgonen.

Marga
0

Ni som kämpar tappert nätterna igenom för att hitta Daisy får ursäkta, men det här med mattan är faktiskt rätt kul. En icke chip-märkt sisalmatta Skrattande. Jag fick mig ett riktigt gott skratt och det kan väl behövas när framgånen i övrigt är så begränsad.. Men nånstans är hon ju lilla Daisy, död eller levande, kvar i området eller på väg hem till Polen eller någon annastans. Förr eller senare måste väl någon se henne nånstans hoppas jag!

StefanE
0

Ja, missmodigt känns det…
Men hoppet finns i lappar och annonser.

Gronstedt hade ställt ut mat, både vid Statoil och Sifab och båda platserna var tomma. Något djur är där och äter….

Vi åkte ner till Sifab, runt i industriområdet, flyttade Kattassen och Kustens mat till dit Gronstedt hade ställt sin, den var orörd när vi åkte.

Tog en promenad över kullen, alldeles tomt.

Satt i bilen, tittade på fällan alldeles tom hela tiden…

Stängde fällan och åkte hem och ska om en timme åka och lämna chipavläsaren.

Hawknestgrove
0

Ok. Till vem ska jag betala hundringen för hyran? PM:A mig om det.

kattassen
0

#231 Äsch Gunilla, det blir "on the house" (my house…)Flört Jag känner väl att jag inte har bidragit så mycket ekonomiskt på senaste tiden i andra ärenden och nu har jag väl lagt en 500-hundring i hyra, bensin osv. på Daisy så vi får väl se sedan om det blir fler utryckningar. Då kanske jag äskar lite kosingFlört. Tack för ditt stöd!

NYTT SAMTAL!

Nyss ringde det en kille nu från Stenungsunds Transport som också håller till i Stora höga ind.omr. (där Sifab ligger intill). Han observerade just en röd katt som strosade runt på gården. Ville dock inte låta sig bli lockad till sig, tokiga misse! Rackar´ns också det var ju där vi traskade runt i går natt och ingen katt syntes till. Kanske man skulle ha fällan där istället?

Nu går det inte för min del att fara dit upp över helgen så nu måste vi utöka räddningspatrullen isåfall.

Hawknestgrove
0

Ja men skrik till…. För jag kn ju inte hjälpa till på annant sätt

Gronstedt
0

Jag är ju en hemskt närig typ, men skulle man inte kunna skicka en propå till Daisys matte att bidra litegrann? Några slantar till hyra av chipavläsare till kattassen i alla fall?

Nu har två röda katter siktats dagtid i industriområdet. Ska man behöva patrullera dygnet runt? Kan vi försöka värva Sifab-tjejen eller den här killen att sätta ut mat och hålla koll?

Marga
0

#232  Spännande!

Jag hoppas han tog ett kort på katten åtminstone (nästan alla har väl kamera i mobilen nuförtiden) så att man kan se om det kan tänkas vara rätt katt (inga vita tassar eller lång yvig "tigersvans") denna gång. En sisalmatta kan det väl i allfall knappast ha varit om den rörde på sig.. Flört

Även jag bidrar gärna med en slant om någon behöver bensinpengar eller liknande..

Hawknestgrove
0

Nej,du är inte närig, Gronstedt. Det tar ju väldiga proportioner detta och hur väl vi än vill, så går ju inte någon bil på luft…….

Salo
0

Hm, men sa inte personen som hade sett den döda katten att den hade vita tassar? Vart sitter de vita tassarna på en dörrmatta?

annebeate
0

Jag har åter i morse varit i kontakt  med polisen i Stenungsund för att en gång för alla få klarlagt vad som gäller; har polisen varit på plats och kollat och om så, har man i så fall funnit någon katt och om man har det har patrullen kollat om den var märkt. Jag var bestämd på den punkten eftersom många kräver besked. Man lovade reda ut saken. Senare på dagen blev jag uppringd. Det hade blivit ett missförstånd när man meddelade mig att katten inte var Daisy. En radiobilspatrull har varit på plats och letat även, som jag uppfattade det, en bit bort  men ingen katt påträffades. Inte heller, vad man kunde reda ut, har polisen fått information om att  någon  död katt skall ha påträffats  någon annanstans  i omgivningarna efter Daisys försvinnande.

När det gäller det spaningsarbete som redan skett och kommer att ske anser jag att alla som kan bör bidra till de kostnader som spaningsarbetet medför. Kattassen, Gronstedt, Kusten, Stefan, Kajsa och säkert fler har lagt ner både tid, möda och pengar för att leta efter Daisy. Underbart av dem!

Meddela hur vi kan lösa insättning av bidrag. Ni som är särskilt aktiva kanske känner varandra närmare och att i så fall  någon av er kan ta emot bidrag och sedan fördela. Har någon något annat förslag?

Sedan när det gäller helgen skall iFokus stängas. Vad är det för fel på denna version? Vi behöver sajten i "vårt arbete" eller hur.Flört

kattassen
0

#237 Titta på bilden så ser du att mattan är vikt i ena kanten och lite vitare på undersidan. Vi har dock flyttat den lite innan kortet togs och när den låg i ursprungsläge så lurades även Kusten när vi körde förbi första gången. Mattan var mer ihoprullad och den vita undersidan syntes bara lite grann i kanten. Det såg alltså precis ut som ett av benen som stack fram. Lite kusligt men så var det.

Hawknestgrove
0

Ja, Annebeate har rätt. Kan vi inte , eller rättare sagt ni, som kämpar på plats, öppna ett litet sparkonto bara för detta, så kan den som vill, även faktiskt förhoppningsvis Daisys matte kunna sätta in en slant på kontot. Det blir vad det blir. Ett e-sparkonto öppnar man på sekunden. För inte att förglömma, papper och bläck kostar också pengar och telefon. Så det tycker jag ni kan pyssla med i helgen, nu när ni blir "out of focus"… nu var väl jag rolig……

kattassen
0

#238 Tack annebeate för ditt jobb med polisarbetet! Helt klart är att de var inte ute i början av veckan men vid senare patrullering fann de ingen katt. Helt med rätta då det inte fanns någon död katt. Tyckte bara att de gjorde det lite enkelt för sig när de sa att de kollat men att det inte var Daisy.  Klart ett missförståndFlört

Ja några kronor i bensinpengar kan kanske ägarna tänka sig att bisträcka med det vore väl inte fel - om vi lyckas naturligtvis.

Hawknestgrove
0

Då hr ni ett helguppdrag. fixaett esparkonto. Vet inte om Nordea har det med, men på Swedbank så finns det och det går supersnabbt att öppna via datorn.

annebeate
0

Eftersom vi inte kan sprida någon information under helgen via denna sajt kunde vi kanske öppna en tråd på SKS Hittekattsakuten. Annars vet jag inte hur vi skall komma ut med information i helgen. Tex kan någon höra av sig i helgen  och vi behöver agera genast.

annebeate
0

Eftersom vi inte kan sprida någon information under helgen via denna sajt kunde vi kanske öppna en tråd på SKS Hittekattsakuten. Annars vet jag inte hur vi skall komma ut med information i helgen. Tex kan någon höra av sig i helgen  och vi behöver agera genast.

kattassen
0

Vet ni vem det här är? Flört

Gronstedt
0

HURRAAAAA!

*har suttit på händerna sista timmen för att inte skvallra*

Ankie
0

Inte kan det väl vara Daisy inte? Eller vad då?? Nu blir jag nyfiken……

Nu får du tala om, inte hålla oss på halster så där inte. Flört

annebeate
0

Daisy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Magda
0

åååå kissen!! ni hittade Daisy!! gud vad duktiga ni är!! massa rosor till er!

kattassen
0

fniss….Skrattande

annebeate
0

kattassen, berätta, berätta………………………..

Alexej
0

vem????

Mison
0

sluta jäklas nu och svara istället!!! är det daisy??? jag gråter nu i hopp om att det är hon!!!!!!!

Alla djur behöver någon som bryr sig!

froydisgjest
0

applaus og STORE KLEMMER til dere alle!!!!

Skal ringe eieren nå med det samme!!!

Tipper an hiver seg i bilen!!!

kattassen
0

En till:

Crisse
0

Berätta skynda er, tårarna trillar nerför kinderna på mig. Säg inte att ni har hittat Daisy. Snälla Snälla Snälla

Gullan402
0

Daisy + matte  lr? Är det så? Gud vad duktiga ni varit!!!!

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

annebeate
0

kattassen, berätta, berätta……………………………..

kattassen
0

Får jag lov att presentera DAISY!!!

Nej jag skall inte hålla er på halster längreGlad

Daisy sitter just nu hemma hos mig!! Det är så otroligt alltsammans så vi fattar nästan inte att det är sant.
Vi fick ett samtal i kväll från Spekeröd Stora Höga om att Ethel (ja just Ethel som även tog in Tigern förresten!) hade kommit hem från jobbet idag och så satt det en ny röd katt på trappan. Hon tog in katten och det visade sig vara en hona.

Hon kontaktade mig ikväll och jag skickade upp Stefan och Kajsa. Typiskt nog hade chipläsaren lämnats tillbaka men vi fick ett "bonusdygn" och våra hjältar drog iväg för att hämta läsaren och sedan iväg till Stora Höga och HURRA! det blev träff med rätt siffror.

Nu är hon här hos mig i Göteborg och är jättemysig och trevlig katt kan jag hälsa!

Nu får Fröydis kontakta ägarna så får vi fundera på hur Daisy kommer vidare till Norge och till sin väntande matte.Det finns ju möjligheter till mottransporter uppåt norska gränsen i allafall.

Hon bor fint här hos oss tills det löser sig med transporten!

Mison
0

Ååååååååååhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I love you, I love you,I love you,I love you,I love you,I love you, I love you, I love you,I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you, I love you,I love you, I love you,

Hjälpte det verkligen med polska??????   KyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyss

tervmatte
0

Gud…

Jag blir så glad att tårarna rinner.

Man tror knappt att det är santSkrattande

Ni är bara för underbara…

Jag vet inte vad jag ska skriva mer.. det fattas ord… blir mållös…

Jag älskar Er…

Gronstedt
0

Hon kanske blev så trött på att vi sprang och bråkade dag och natt att hon bestämde sig för att gå hem till Ethel Flört. Lilla misse!

Jag kör till Strömstad i morgon kväll eller på söndag, om så behövs.

Ankie
0

Jamen detta är ju helt otroligt! FörvånadJag bara ryser. Men tänk va, visst är det helt otroligt. Tänk att hon levde och att ni inte gav upp i erat letande, ni är ju otroliga. Ja du detta är fantastiskt!!!Kyss

annebeate
0

Det är så underbart att jag knappt kan ta till mig att Daisy är hittad. GladGladSkämsGladGladGladGladGladGladGladGladGladGladGladGladGladGladGlad

Tack kattassen, Gronstedt, Kusten, Stefan, Kajsa och alla ni andra,

Detta visar på hur fantastiskt detta forum är, jag tror inte det finns dess like!

Alexej
0

Hurra!!

Ankie
0

Men du hur länge har hon varit ute denna fina fröken? Hon ser ju välmående ut på bilderna tycker jag.

kattassen
0

#257 Nej inte matte, det är jag…Skäms och Daisy.

Hon är så fin och inte alls sliten i päls eller tassar. Inte heller så mager som man skulle kunna förvänta sig. Liten tös på knappa 3 kg skulle jag gissa. Mindre än vår Sara;-)

Undrar om hon har blivit matad någonstans hon smakar lite på maten men ingen huggsexa. Mycket trevlig katt - spinner och gosar med husse i huset (ja även oss andra).

Just nu tar hon igen sig ute i vårt för kvällen uppvärmda uterum där jag bäddat med liten tygkoja där hon trynar för tillfället. Allt är fridfullt.

annebeate
0

Just nu skulle jag bara vilja göra en sak, krama, krama lilla Daisy. Kattassen du för göra det åt mig.

Crisse
0

Jag var tvungen att gå in och läsa det en gång till, jag kan inte fatta det. Ett stort grattis till alla er som inte gav upp innan ni hittade lilla fröken.

kattassen
0

#266 I morgon natt är det 3 veckor!

#262 Du är för go Grönstedt. Vi får höra vad ägarna har för planer. Det gör nog inget om hon får vila ut här några dagar nu innan den långa resan som väntar.

Mison
0

Hungrig, nej, som ni har sprunigt runt och matat hehe  Foten i munnen. Jag vet inte hur stor eloge jag ska ge er!!!!!

Jag är andfådd, jag skrek så gubben kom och frågade om jag hade gjort mig illa. Men sen blev han lika glad han!!!!

Hur mycket kan man pussa er??? Det finns inte ord som räcker, tack så hemskt mycket till alla ni som har kämpat med detta.

Ursäkta mig, men nu måste jag nog gå och gråta en skvätt till…

(Tror jag behöver professionel hjälp efter detta, nej, fredag kväll, nu korkar jag biran. Puss puss puss puss puss puss på stjärten till er alla och SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!!!!!!!!!!!)

Ankie
0

Hua hoppas de inte tar ut och rastar henne i koppel igen då, om hon får åka bil hem. Flört

tuska
0

Jag skulle hemskt gjärna vilja vara med när ägaren hämtar sin Daisy.   jag känner en sån enorm glädje. 

Vilket arbete ni gjort.

kattassen
0

#268 Det gör jag så gärna annebeate och tack du med för all din entusiasm och dina härliga goa tillrop när det känts tungt. Din hjälp med kontakter osv. Jättehärligt!Glad

Tänkte på det--- borde vi kontakta Stenungsundsposten så de får göra ett litet "mirakelreportage" kanske, så ortsbefolkningen kan sluta leta…Flört Vem var det som hade den kontakten?

Mison
0

Är det inte nån som kan pm:a gunillas telefonnummer så jag får skriva o berätta, eller har någon redan gjort det. Hon vill säkert jättegärna veta!!!! Hon stängde ju av datorn nu över helgen….

En gång till STORA PUSSAR PÅ STJÄRTEN TILL::: STEFAN, GRÖNSTEDT, KATTASSEN… JAJAJAJA jag kommer inte ihåg alla, detta är för omtumlande… Och pussa lilla Daisy från mig med är ni snälla….

Kamomill
0

Det här är ju underbart! Så fantastiskt bra jobbat av erGlad Så skönt att veta att hon är inne nu i värmen och snart får återförenas med matte tack vare er!!! Underbart också att ni hjälpte två andra katter på vägen. Jag trodde faktiskt inte ni skulle hitta henne men det här visar ju verkligen att man inte ska ge upp!

Gronstedt
0

#274: Ja, nu behöver vi inte fler röda katter därifrån Tungan ute!

emjon
0

Nu rinner tårarna på mig med och jag fick gåshud av lyckokänsla så underbart att Daisy är återfunnen. Eftersom hon är så fin och välmående så är det väl inte helt omöjligt att hon varit inne hos någon.

Massor av rosor till er alla inblandade att ni inte gav upp och gud vad hennes matte måste vara glad nu att få tillbaka sin älskade kisse.

mymlanbus
0

HURRA… fy f*n vad ni är bra!

Oh, så många fina lösningar så man sitter här och tårarna rinner, så himla bra ni är! Vilket engagemang för kissar som rymmer eller försvinner eller hittas eller överges… ni är helt otroliga ni människor.

Vilken sajt där det finns kärlek i överflöd Kyss och en envishet jag aldrig förut har skådat… makalöst… ni är underbara!

HURRA!

Marga
0

Först Eulalia och nu Daisy! Det är ju fantastiskt vilka mirakel alla i det här forumet lyckas åstadkomma med envishet och samarbete. Ni är helt fantastiska som har kuskat runt i ur och skur, natt och dag för att rädda lilla Daisy!

Och en sak till.  Jag har slutat titta på TV. Att följa trådarna här är mycket mer spännande!! Daisytråden har varit en riktig rysare MED LYCKLIGT SLUT!!!!KyssSkrattande

Kusten
0

Är så obeskrivligt glad….. har fortfarande svårt att förstå nästan…. man har varit nästan sjuk av oro.. och nu är hon inne och är så välmående.. hon är så fin Daisy, vilken överlevare!

TinaBE
0

Lycka!

annebeate
0

Jag kan maila Gunilla.

Gronstedt
0

#283: Hjälper inte att maila, hon har stängt av datorn. kattassen, har du telefonnummer till Gunilla?

Kattilaforsens
0

HURRA! Vilka fantastiskt härliga nyheter!!!!!!!Skrattande

Mison
0

Instämmer med "284. Hon har stängt av. Men hon förtjänar att få höra denna solskenshistoria ändå. Jag kan skicka sms om någon pm:ar hennes nummer till mig. Jag ringer inte, så hon får lite lung och ro så här på helgen och allt.

Ps. Det här är till er alla som har engagerat er:

http://w1.221.telia.com/~u22110115/ (och även alla er andra=

Marga
0

#285 Grönstedt du har PM

Ulabrands
0

En STOR elogé till er som har kämpat så ni är guld värda.
Mona

Ankie
0

#286 men va fint du har gjort. Riktigt bra

Gullan402
0

Vad duktiga ni varit!!!!
Nu gör det ju inget att iFokus kommer att ligga nere i helgen för service, Daisy är ju inomhus igen!!!!

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Mison
0

Vad då nere för service? Nu i helgen? Vad ska vi nu hitta på ?

froydisgjest
0

Nå sitter jeg her med Robert, som mistet katten til sin mamma i sverige….. Han er bare et stort smil, og det var juleaften for hans mor da han kunne si det til henne :) Hun sluttet endelig å grine..

Nå setter han seg i bil om kjører i moren tidlig..

Om noen vil få transportert Daisy til norske grensen , eller oslo så betaler han bensin mer en gjerne..

Han er sååå takknemmelig og glad.. men snakker ikke så bra norsk da…. han gjør seg forstått :)

froydisgjest
0

Han reiser herifra kl 0710 og Han er i Oslo ca kl 16-17 og ved grensen ca en time senere..

Lena
0

Det här är ju nästan hetl osannolikt att Daisy bara dök upp så här helt plöstsligt. Vilken lättnad! Och vad skönt att allt ert arbete bara frukt till slut. Ja det här var duktigt jobbat må jag säga och ett exempel på att man aldrig ska ge upp!

Applåder och rosor i stora fång till järngänget!

//Lena

Imasy
0

Gud vad roligt!! Skrattande  Skrattande Skrattande Skrattande

Jenna-Gun
0

Hurra hurra hurra hurra.

Lilla söta Daisy, nospuss.

Ni är bara så otroligt goa.

Skrek rakt ut när jag såg att det stod "löst" på tråden.

Gråter fortfarande av rörelse.

Det händer så fantastiska hjälpinsatser här inne att man blir mållös.

KRAMMMMMMMMMMMMMMMM

Jenna

Gronstedt
0

Har SMS.at till TRE olika nummer till Gunilla …

Crisse
0

Blev missförstånd…

Alexej

Gronstedt
0

#292: Jag kan tyvärr inte komma loss från Göteborg förrän omkring 18 i morgon lördag, om jag ska köra. Men Robert måste väl sova över någonstans? Vi får bestämma något per e-post, kattassen kan väl samordna?

kattassen
0

#290 Ja det var tur att vi löste ett av alla fall här på hittekatter innan stoppet i helgen. Hade blivit lite joxigt att hålla kontakten utan forumet.

Men vi har många andra trådar nu som vi inte får glömma i detta glädjerus.

Tillbaka till ordningen nu gott folk!

Mison
0

Jag har också sms:at gunilla. Hon vill säkert veta detta.

Puss igen från mison och djurparken

annebeate
0

Jag håller helt med kattassen. Även om vi alla just nu befinner oss i ett glädjerus får vi inte glömma alla vår andra katter som behöver vår hjälp. Jag tänker just nu särskilt på Crisses sjuka katthona som måste komma in nu. En verkligt söt liten kisse.

kattassen
0

#293 Det verkar långt för Robert att ligga och köra i nästan 8-9 timmar för att sedan återvända och köra hem igen. Är det så klokt Fröydis?

StefanE
0

#286 Har försökt SMSa henne….

Gullimat
0

Vilken rysare med ett lyckligt slut.Ni har verkligen gjort ett jättearbete

kattassen
0

Kan någon köra till norska gränsen i morgon och vara uppe till 17-18-tiden?

Mison
0

Gunilla säger "underbart, hälsa alla!"

Tejjan
0

Ååååh, vilka underbara nyheter!

kattassen
0

Ingen som skall upp till Norge i morgon ? Flört

Jag tycker det känns tungt att Robert skall åka ända till Göteborg och hämta Daisy, det är så lång bilresa. Hade man ändå kunna ordna något.. tänka tänka tänka

froydisgjest
0

#303 hei hei..

Nei det er sikkert ikke så klok, men han er bare sååå glad og vil nå at mamman hans skal få katten så fort som mulig..

Så får vi bare håpe at det ille blir noe TULL i TOLLEN… ettersom hun nå ike har fått sin ormekur i rett tid…

Men jeg ba Robert gi tollerene mitt nummer så skal jeg forlare dem alt.. så får vi håpe de er glade i katter.. om han bare kommer seg over grensen så tar han nok inn på et motell eller noe..

han hadde kjøpt alt nytt utstyr i julen også til Daisy, så han tar bare med seg do og sand til henne.. og mat selvsagt.. :)

kattassen
0

Han kommer väl att ha henne i bur hela resan nu och inga "promenader" utmed vägen hoppas jag Det må få hända kiss- och bajsolycka i buren men den måste vara låst hela resan denna gången…Flört

Hör av dig i morgon Fröydis så vet vi hur det blir. Jag måste släcka ner nu, håller på att tuppa av snart…GÄÄÄSP.

Daisy sover i natt instängd med låda och mat tillsammans med min dotter i hennes rum/säng. Nu ligger de och tittar på film tillsammans..Glad

kattassen
0

Nu bestämde Fröydis och jag att Robert kommer till gränsen på söndag istället. Kan du Gronstedt köra upp till Gunilla i morgon kväll och du Gunilla köra till Norge på söndag?

Jag ber Fröydis ringa er båda i morgon och göra upp transporten. Jag kan inte få ihop det på annat sätt ikväll.

Fröydis jag pmar telefonnumren till ovanstående.

StefanE
0

Jag visste att hon inte skulle behöva vara själv ute i glasrummet.
Godnatt.

kattassen
0

#313 Dottern som kom vid midnatt smälte direkt och tog sig an Daisy direkt.

Hon gjorde ett par race här inne också och försökte sätta trion på plats men det blev lite svettigt så vi får ha henne avskiljt, men det går bra bara där är en människa närvarande annars jamar hon och sitter och kollar in genom fönstret… Det orkar man inte seFlört

Kattis999
0

trodde inte heller mina ögon när jag läste *Inne*

fantastiskt!!! Jag säger detsamma som någon annan gjorde, efter att jag hittade hittekatter så har jag slutat se på TV, jag är enormt imponerad av det ni gör!!!!!

StefanE
0

#312 Annars kan Kajsa och jag köra hela vägen på söndag om det blir lättare.

essut50
0

Va glad jag blir att Daisy är inne. Tack alla ni som har hjälpt till. 

#316 Va gulliga ni är som vill köra henne dit.

Vi får samla in pengar som Gunilla säger till er.

kattassen
0

#316 Det är ju också en idé! Men hörni! Grönstedt, Stefan och Gunilla det är lika bra att ni kontaktar varandra i detta. Det blir lite förvirrat när jag blandar mig i också.

Stefan - hör med Gunilla vad hon tänkt sig. Hon skriver ju inte här under helgen så hon måste kontaktas per telefon. Jag har hennes hemnummer och mobilnummer. Gör också upp med Grönstedt så hon vet.

Det jag inte vet är när Robert väntas till Oslo-gränsen på söndagen, han kanske åker redan idag och övernattar där nere tills i morgon bitti och vill vända hem på förmiddagen redan? Det får vi kolla med Fröydis (telenr. finns i #0).  Iså fall är det ju lättare om Grönstedt kör upp Daisy till Gunilla där hon får vara i natt och sedan överlämnar Gunilla Daisy till Robert någonstans vid gränsen eller Oslo-hållet.

Alla har varandras nummer nu hoppas jag.

destiny
0

En sån läsning när man slår på datorn. Skrattande Helt fantastiskt underbart. Skrattande Tårarna började rinna när jag läste rubriken på tråden, knappt jag trodde det var sant! Detta var den bästa belöningen alla inblandade kunde få det förstår jag. Och alla vi andra också som följt rysaren. Ni är bäst alla ni som engagerat er så och inte gett upp.

froydisgjest
0

Hei hei og god morgen dere Svenske engler..

Robert skal sove og spise godt i dag.. ( mamman hans er i stor form å og vil lage alt det beste til ham hehe. Tre uker med begravelses stemning er over..)

Så tar han siste fergen herifra i kveld og kjører til oslo i natt og sover til han da skal møte den som tar seg av transport.. Han dekker alle utgifter dere må ha til bensin og sånn selvsagt!!!!

Skal ringe og høre med hvem det blir som drar og avtale med dem litt senere i dag.. Må få stelle mine egne katter og barn først :)

Han hilser og sier at mamman`s knuste hjerte nå er snart helt igjen..

Ankie
0

Hoppas nu att han har kattbur med sig så Dasiy får sitta i en sån i bilen, tills hon kommer hem. Och inte går ut med henne i kopple nå mer.

froydisgjest
0

Jepp han skal få låne ett stort ett med meg og et reise toalett som det er god plass til inni :)

katten skal ikke ut før den kommer til sin matmor..

kattassen
0

#320 Det låter väl jättebra detta Fröydis!

Då måste vi se vilket transportalternativ det blir:

1) Grönstedt kör till Strömstad i kväll till Gunilla. Gunilla levererar till Robert i morgon bitti/förmiddag.

2) StefanE kör till Strömstad i kväll till Gunilla, Gunilla levererar vidare.

3) StefanE kör hela vägen till mötesplatsen med Robert i morgon bitti.

Fördelen med om Stefan kör är att vi inte behöver flytta Daisy en gång till.

Snälla gör upp med varandra - mig spelar ingen roll vi är hemma i kväll och i morgon.

kattassen
0

Nu kan vi stryka alternativ 1 och 2 då Gunilla inte kan ha Daisy över natten. Stefan kör i stället.

Fröydis - du får nu kontakta StefanE. Jag pmar hans mobil till dig!

froydisgjest
0

Helt supert!!!

TAKK !!!!!

kattassen
0

Daisy har tillbringat natten hos dottern  i huset och legat på hennes kudde och sovit gott. Nu skuttar hon runt i huset och sätter myror i huvudet på våra katterGlad.  Hon har gjort en pytteliten korv i lådan så det är nog inte mycket mat som har passerat den senaste tiden.Rynkar på näsan Lite mager över flanken är hon allt. Men för övrigt pigg och trevlig. Gnäggar lite som en skata när hon vill ha uppmärksamhet och det vill hon ha hela tiden. Tycker inte om att bli ensam i uterummet, men vi skall åka ut och handla lite senare idag då får hon stå ut en stund där ute, så det inte blir slagsmål utan kontroll här inne.Flört Men annars går det bra.

Hon försökte sätta Baffe på plats i dag men stötte på patrull. Han har placerat sig vid matskålen och morrar när hon går förbi. "Kom inte hit och ät upp min mat…" och då backar Daisy.

[LucyInTheSky]
0

Awww! Underbart! NI är helt fantastiska! Lilla kissen.. Skrattande

destiny
0

Satt och kollade gamla inlägg. Om jag fattar det rätt så hittades Daisy en halv km från där hon rymde. Det är ju en bit men man kan väl ändå säga att hon höll sig ganska nära platsen där hon försvann. Det bekräftar väl nästan att innekatter på rymmen går inte så jättelångt.

kattassen
0

#328 Nja det var faktiskt bara ett par hundra meter så hon har säkert hållit sig i närheten.

Lena
0

Nu får vi önska Daisy gumman lycka till på resan till Norge där matte väntar. Det blev en äventyrlig resa det här minsann som slutade lyckligt på grund av alla er eldsjälar.

#326 Skönt att höra att hon verkar vara i fin form både fysiskt och mentalt trots detta äventyr. Verkar ju vara en kavat liten dam det här. :) Synd att katter inte kan tala!

//Lena

mocca
0

Som ny på iFokus kan jag bara säga

VILKA OTROLIGA MÄNNISKOR NI ÄR HELT UNDERBARA

och lycka till på resan hem lilla Daisy

snickan
0

Jag är så glad att den fina kissen Daisy, kom fram till sist, och får nu komma till sin matte, som måste vara överlycklig. Ett stort fång rosor till er alla som hjälpte till och gav inte upp.

/snickan

Denna kommentar har tagits bort.
kattassen
0

#330 Ja det är märkligt att hon är så bra skick som hon är. Inga skygga tendenser, inga slitna tassar, ingen skabb eller ohyra i öron eller ögon. Nu är hon ju tämligen fullvaccinerad mot alltmöjligt och borde ju inte kunna dra på sig så mycket - men väder och vind och hunger borde satt djupare spår tycker jag. Det känns fullt möjligt att hon faktiskt har varit hos någon som kanske haft avsikt att behålla henne men fått dåligt samvete och släppt av henne hos Ethel (kanske till och med visste att hon haft en katt innan och varit involverad i räddningsaktionen tidigare). Jag vet inte om detta stämmer men lite funderar man allt.

kattassen
0

Så blev den sista knuten löst också!

Nu är det bestämt att Daisy får skjuts av StefanE i morgon bitti upp till Norge där Robert möter upp och kör hem sin lilla goding till sin mor som väntar med spänning (på denna sändning…)Flört

Tack alla ni som stöttat, ringt, kört, kämpat i ur och skur, puttat trådar, dragit ut lappar, många engagerade runt om på orten som ringt på våra annonseringar och tipsat, Linda i macken som hjälpt till med div. och bjudit på kaffe mm… Jag vet inte, men det är lätt att glömma någon i sammanhanget. Kram till er alla!

StefanE
0

Transporten är nu ordnad på så sätt att Jag och K hämtar Daisy 06:40 söndag morgon hoss Kattassen (bättre uttryckt: sliter henne ur famnen på Kattasens dotter), vi har då ca 3 timmar på oss att köra till en Statoil!! på andra sidan gränsen där vi möter Robert. Han får då slita henne ur famnen på K. Sedan har han 11-12 timmar på sig till sista färjan hem söndag kväll.

Tack till alla andra som också har erbjudit sig att köra, det känns som att jag tar i från er chansen att träffa Daisy….

StefanE
0

Hupp! Kattassens ska det ju vara

kattassen
0

#337 Den andra benämningen går trion under ibland… men det skall vi inte gå närmre in på:-)

Det låter som en  bra variant detta. Men för 17 inga öppna burar på Statoil i Norge nu…. Där har vi ingen hittekattsfilial som kan bistå med jaktlag.

Rosor till er som kör!

Puma77
0

har läst detta nu och jösses så glad man blir. Ni är alla så otroliga.

//Pia

annebeate
0

Lycka till i morgon Stefan och Kajsa. Ni har på ett fantastiskt godhjärtat sätt ställt upp för lilla Daisy.

Som kassatten skriver "inga öppna kattburar på Statoil i Norge" och samma därefter under hela resan. Inte förrän Daisy är  i i säkerhet hemma hos matte får kattburen öppnas. Skicka med det budskapet till Robert. Ingen av oss klarar av mera dramatik eller hur  och som sagt räddningsstyrkan finns i Sverige.

Mison
0

Oj oj oj oj. Hur ska man kunna börja att tacka alla er som har kämpat med detta? Jag skulle personligen vilja pussa var och en av er.

Även ett tack till min "hittekatt" Räkan, som fick mig att få upp ögonen för detta forum i våras. Vad vore jag utan alla er här??

Återigen. PUSS PÅ STJÄRTEN!!!!!!!!!!!

/mison och djurparken

anebit
0

HURRA HURRA HURRA, det första jag ser när jag loggar in är *INNE*  whao!    jag ropade till min karl        "hon är inne!"

Tack alla som ställt upp och letat, och tack Lena för att du startat denna sajt, annars hade ingen vetat om att Daisy smitit och ingen kunnat leta efter henne.

mariia89
0

Detta är helt fantastiskt :) Blir så glad av att läsa detta, massa rosor till er som har hjälpt till att hitta lilla daisy!

Maria

catfoot
0

Vilken fantstiskt historia..Lilla Daisy, å alla ni som dag som natt sökt denna kisse..Ni är bara så fantastiskt bra, å lilla Daisy hade tur att ni var där å tog tag i sökandet, å såg till att hon blev funnen..rosor å åter rosor..från oss hos Catfoot..En puss på nosen till Daisy å lycka till i framtiden..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Bumbis
0

Helt otroligt!! Vilka människor som engagerat sig för lilla Daisy!  Skrattande

Jag har varit online några dagar och får läsa denna glädjande nyhet i vkväll!!!

Tack!! Kattassen, som gjort ett emormt arbete med övriga medarbetare…ingen nämnd, ingen glömd!!!

Simson
0

Härligt vänner vad ni åstadkommit! Vad underbart att läsa att Daisy är återfunnen och kurant!

Lycka till med resan hem nu!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

StefanE
0

En överlastning mellan burar kommer att ske men med 1 person i en stängd bil som flyttar Daisy från min till Roberts bur.
Jag har gjort ett transporthalsband åt Daisy, det har en pingla så man hör var hon är om hon tar sig iväg. Transporterar alltid mina egna katter med en sån pingla.

annebeate
0

Så bra Stefan. Kolla extra noga att buren är riktigt stängd, är så orolig att den skall öppna sig och Daisy smita ut.

StefanE
0

#348 Det lovar jag att göra.
Nu är det sängdags. Godnatt.

annebeate
0

Godnatt!

kattassen
0

Nu säger jag och Daisy godnatt för ikväll. Hon har redan installerat sig i dotterns rum för en mysstund framför tv.n liggandes i doteras säng. :-) Det blir tidig revelj i morgon och Daisy får en lång dag i bilen men det skall nog gå bra. Hemmet väntar ju!

Tack också Kusten och F som kom förbi med choklad och gosekatt (liten gul och vit-tigreradKyss) och fick hälsa på Daisy irl. Hade önskat att fler hade fått den chansen för det är en riktigt fin lite kise skall ni veta.

Kusten
0

Det var så underbart att få hålla om och klappa Daisy, hon är en sån goding! Vilken känsla att hålla henne i famn och höra spinnandet.. purr..purr.. Jag önskar också att fler hade fått den chansen. Tack kattassen för att vi fick komma och hälsa på med så kort varsel :)

Lyckligt hemfärd nu Daisy, Stefan kommer ta väl hand om dig på sin sträcka upp.

Snart bär det iväg. Snart är du hemma, lilla rödhjärta!

kattassen
0

Nu är hon på väg hem! Stefan har just avhämtat väl förankrad bur med lilla godingen, hon jamade och kände lite oro men det är ju helt naturligt då hon haft nästan två hela dygn här med god mat och varm säng att sova på.

Lycka till på färden!

Vi avvaktar rapporten från hemkomsten Fröydis!

annebeate
0

Vad jag är avundsjuk på er som fått träffa lilla Daisy. Undrar när hon skall vara framme och vi kan få rapport , är det sent i kväll?

Hawknestgrove
0

Som sagt, jättelycklig. Känner mig bara så usel, att jag inte kunde hjälpa till. Men tyvärr, nån plats att härbärgera liten kattfröken det hade jag inte……Enda alternativet hade varit min kattgård och det hade inte varit snällt över natten för den lilla. Jag hade gärna kört, så Stefan och hans flickvän hade sluppit köra så långt. Hm…hoppas det där med avmaskning inte blev något problem…..

Nån som hört något hur det har gått nu? Vid det här laget, så borde ju lilla tösen var på väg uppåt Norge.

froydisgjest
0

Hei hei..

Robert er på vei hjem med katten..

Og hjemme venter en overlykkelig matte på sin kjære katt som hun trodde hun hadde mistet for godt. Men takket være dere ildsjeler så får hun nå snart Daisy hjem igjen..

Jeg lover å gi beskjed så snart Robert er kommet vel fram, det var dårlige veier å kjøre på med mye is og snø så han brukte lengre tid en han trodde, men takket være Stefan som sto opp så tidlig for å transportere henne over grensen , så har han tid nok til å rekke siste ferga i kveld håper vi..

I will let you know..

Lena
0

Då återstår bra det sista av hemresan för lilla Daisy! Hoppas inte vägarna är allt för besvärliga att köra på. #352 Förstår att det måste ha känts underbart att få klappa henne efter allt som varit. En god lön för mödan.

//Lena

Hawknestgrove
0

Ja lycka till med resten av resan, lilla Daisy!

StefanE
0

Överlämningen gick bra, vi var en stund för tidiga och lät Daisy lugna sig i baksätet, hon tycker verkligen inte om att åka bil. När bilen var stilla var det ungefär som att nu är det OK, buffade med huvudet mot K.s huvud, slickade sig och vilade.

Robert berättade att hela familjen och speciellt hans mamma skickar häsningar och många tack till alla inblandade. Det har under 3 veckor varit "som begravelse", begravningsstämning hemma, men nu blir det som julafton när hon kommer hem.

Han överlämnade också en jättestor chokladask som alla ska få dela på Skrattande.

Det känns fantastiskt att ha varit med om en sån här händelse och ser fram emot rapporten att Daisy har kommit hem ordentligt.

annebeate
0

Jag förstår att det var känslosamt att överlämna lilla Daisy. Fick ni något besked om ungefärligen när lilla Daisy bör vara hemma hos matte?

Gronstedt
0

Det känns lite trist att jag inte hann träffa Daisy i verkligheten. Jag har drömt om röda katter på nätterna på sistone … Väntar med spänning på rapport om hemkomsten.

StefanE
0

#360 Inget av Robert men som Froydis sa igår i telefon ca 10 timmar från Oslo. Vi möttes 10 mil söder om Oslo så 1 timme till. Sista färjan går 22:30 om jag uppfattade det rätt så den bör han hinna till. Sen vet jag inte hur lång tid den tar och hur långt det är på andra sidan, men jag tror att han förstod att vi ville ha besked så fort Daisy är hemma.

kattassen
0

Jag har fått sms från Fröydis nu att hon fått hälsa på Daisy och Robert som just kommit hem till sin ö.Skrattande

Allt hade gått bra trots den långa resan. Bilder utlovades så småningom.

Tack Stefan för eran insats med bilkörningen. Hoppas det gick bra att ta sig hem också.

#361 Ja Grönstedt jag har dåligt samvete för att det inte du inte fick chansen att delta i transportkedjan eller att vi hann arrangera en Daisy-träff. Men det var så mycket i går och i förrgår att min hjärna slutade nästan att fungera av trötthet.

Vi får ta en gruppresa till Sandöy iställetFlört

StefanE
0

Det känns väldigt skönt att höra att Daisy är framme!!

kattassen
0

PS Det ringer fortfarande folk om röda katter där uppe… En till som idag sett en röd katt i S.H. ind.området. Då var det alltså inte Daisy de sett på Sifab och Stenungsunds transport. DS.

froydisgjest
0

Hei hei igjen, og ja Daisy og Robert kom seg vel hjem!! Veiene var blitt mye bedre siden i går natt, så turen hjem gikk raskere en han fryktet.

Hjertelig velkommen for å hilse på alle sammen!!!!

Jeg får ha lynkurs i nors med Daisys matte før dere kommer hehe..

TUSEN TAKK igjen alle sammen igjen..

Man skal lete lenge etter så snille og fantastiske mennesker…

martdat
0

Helt förstummad,,, har missat detta drama. Vilka änglar ni är alla inblandade, man får tårar i ögonen,,, och ett gott skratt när ni lärde er polska, haha.. Vad underbart,,, Skrattande

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

annebeate
0

Underbart att Robert och Daisy är hemma nu. Jag har tänkt på Daisy hela dagen. Ser fram emot bilder på Daisy tillsammans med matte och  förhoppningsvis även Robert, som kört den långa vägen.Glad

Detta är en så fantastisk historia att tidningarna borde skriva om den. Vilken glädje att vi från Sverige kunnat hjälpa matte i vårt broderland Norge. Jag tror aldrig att jag kommer att uppleva något liknande. Just nu finns lilla Daisy hos sin egen familj, så underbart!Glad

Stort tack till Froydisgjest som genom att lägga in tråden gjorde att lilla Daisy hittade hem.Glad

kattassen
0

Vilken av lokaltidningarna var det som hade artikeln om Dasiy från början. Det är ju folk i S.H som sett något i en tidning.

Var det Stenungsundsposten eller Stenungsundstidningen?

Alexej
0

Liten fråga:

Vad händer med katten som satt på andra sidan vid en kiosk? Han/hon borde också kommer in!

kattassen
0

#370 I nuläget får det nog anstå om ingen känner sig manad att kunna fara dit upp igen och fortsätta. Det är långt (10 mil t/r Göteborg) och tarvar bil för att komma dit.

Det finns säkert rätt många katter i det området som skulle behöva tillsyn och ev. omhändertagande. Man har hört en del när man varit där om behovet.

Kan sägas också att Kusten och jag var en sväng vid kiosken i förra veckan och kollade, men ingen katt syntes till då i allafall. Mackägaren nämnde att det kunde synas katter runt macken med omnejd så man vet ju egentligen inte om det är katter som bor i omgivningarna som kommer dit. Det ligger många hus nära.

Detta är helt klart ett projekt för sig och dessvärre alldeleles för långt för Göteborgarna att hålla koll på. Tråkigt men sant. Det får i såfall bli en ny tråd och ett "nytt ärende".

Hawknestgrove
0

Ja lite spydiga mail till de tidningar, som fick mail och vädjan om hjälp i sökandet, som inte ens bevärdigades att svara vore på sin plats.

Tack så mycket för ingenting, vi grejade det ändå…….Obestämd

DesireEsmeralda
0

Såg nu att ni hittat tjejen och att allt har gått bra. Svårt att läsa bara eftersom tårarna skymmer blicken…*ler stort* Vad underbart godhjärtade människor ni är! GråterSkrattande

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

snickan
0

Undrar hur det går med Daisy, när hon kommit hem, hoppas att det kommer mer bilder på henne snart

kattassen
0

#374 Jag fick ett par bilder via sms på Daisy från sitt hem jag skall försöka ladda upp dem här.

Allt verkar så bra så!Glad

snickan
0

Härligt att höra att allt är bra efter den långa resan hem. Vill så gärna se bilder på den vackra kissen

annebeate
0

Här är ännu en som skulle vilja se bilder på lilla Daisy.Glad

StefanE
0

Bilder från bilen

StefanE
0

En till

StefanE
0

En till

StefanE
0

Sista

Jenna-Gun
0

Var hon lös i bilen nu då.

Var det inte så hon försvann?

Jenna

Simson
0

#380 Hon ger high-five på det kortet! Glad

StefanE
0

Det här är bilder tagna under de 15 minuter som vi väntade på Robert vid bensinstationen. Hon tyckte inte om bur, så då lät vi henne lugna sig medans vi satt i låst bil och väntade. När han kom var det in i buren som gällde innan vi öppnade dörrarna.

Nu är det sent och jag ska sova.. Godnatt

emjon
0

Vilka fina bilder på lilla snuttan och hon ser helt tillfreds ut i bilen. Kan tänka mig mattes lycka när hon äntligen fick hålla sin älskade kisse i famnen igen.

kattassen
0

Här kommer en hälsning från Norge. Fröydis sms-ade några bilder från Daisys hem och det ser ju mysigt ut med vovve och alltFlört

kattassen
0

En till (med vovve)

kattassen
0

#382 Nej jenna-gun det var inte så hon försvann. Hon smet i samband med att de skulle gå utanför bilen på en promenad med sele och koppel och då slingrade hon sig ut.

mymlanbus
0

Så fin hon är lilla Daisy! Skönt att hon är hemma nu :)

Jenna-Gun
0

Aha då har jag läst på dåligt.

Jaja kissen är hos matte nu.

Vilken lycka man känner. En riktig solskenshistoria

Jenna

Hawknestgrove
0

Så gullilga bilder……

chigak
0

Så fina bilder på vackra Daisy.

anebit
0

Kul att få se bilder med Daisy hemma i säkerhet hos matte.

[LucyInTheSky]
0

Underbart!! Ni är underbara som fick detta att hända!!

Simson
0

Vad fint att få se bilder hemifrån!

annebeate
0

Det är härligt att se lilla Daisy i hemmamiljö, en otrolig historia eller hur!Glad

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.