Mojje och Missan behöver er hjälp!
Hej alla glada forumister!
Tänk att vi äntligen fått in hela familjen utom mamma Skygg här på Björkskatan!! Vi är så lyckliga och lättade att de slipper frysa och svälta. Och ännu bättre att de kanske får ett stödhem hos ÅsaF i Älvkarleby. Dock är vi bekymrade…
Innan mamma och pappa Skygg kan flytta till Älvkarleby har vi några stora problem. De här katterna har ju varit ute länge och de är inte friska. Det känns fel att skicka dem till Åsa i så här dåligt skick som de är i nu. De behöver vet.undersökning, avmaskning, "avskabbning", vaccinering, kastrering mm. Om vetten bedömer dem friska nog för kastrering vill säga, annars måste man ju vänta med det. Och sen hoppas vi allt vad vi orkar att de inte lider av nåt vi inte kan åtgärda.
Jag och min man kör 77,5 mil fram och tillbaka i våran lilla Tuta för att kissarna ska kunna komma till Åsa om inte nån kan möta oss halvvägs.
Det största hindret är att vi inte kan få ihop nog mycket pengar till denna räddningsaktion. Alla vetkostnader och bensin. Så därför ber jag, Cammo och de andra som hjälpt dessa missar hittills, om er hjälp.
Kan ni skänka en slant för att hjälpa till att rädda dessa missar är vi evigt tacksamma.
pm:a mig eller Cammo om det är nåt ni undrar över.
Evangeline och Cammo
Ett kontonr kan man kanske tänka sej.
Hjälper gärna till.
Kram Jenna

Som jag sagt tidigare i pm, jag är inte rik. Men pengar till mat och en massa kärlek har jag åt dem.
Och så kan de båda få komma hit och återhämta sig tills de båda är friska och mentalt förberedda på att flytta till någon annan permanent familj. På detta sätt hoppas jag att jag i framtiden kan ta emot fler katter när nöden är stor.
Jag ska ringa och prata med min nya veterinär i morgon. Ska höra med honom om han kan tänka sig att hjälpa till lite.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hej Evangeline!
Det är ju storartat av er med engagemang och arbetsiver. Det där med pengar är ju alltid en värre fråga. Men ju fler som kan tänkas ställa upp desto mindre blir det ju för var och en.
Önskar att man kunnat ordna det med att få in sponsorer och på annat sätt kunna få in pengar från de som har mycket on du förstår vad jag menar. Alla vi som är här försöker nog så gott vi kan med våra små plånböcker och det finns ju så många, många hjärtskärande fall.
Men fixa fram något konto för Mojje och Missan och låt oss se dem på bild då tror jag pengar kommer fram!!!!
(((Varma Kramar Till Er från Soulway)))
P.S. Var sedan noga med att redovisa exakt hur mycket pengar som kommer in och hur de har användts. Det får aldrig, aldrig finnas något tvivel om att pengarna inte används rätt. DET vore förödande för hela hittekattsverksamheten.D.S.

#4: det var ett bra påpekande. Tror som sagt var att det är oerhört viktigt att det kommer fram xakt hur mycket som kommit in, hur mycket som lagts på olika saker och slutligen vad som görs med de medel som kan tänkas bli över. Detta gäller jämt vid insamlingar.
Jag skulle också vilja se bild på de två som kommer att bosätta sig hos mig ett tag. Sedan hoppas jag att jag kan komma med något bra ifrån min veterinärs håll i morgon. Ska ringa och prata i alla fall med honom och hoppas på att han kan tänka sig att göra något för de små liven utan att ta betalt. Visst tycker vi att han kan bjussa på skabb och vacinationsbehandlingen i alla fall. ;-)
Och en kastrering eller två vore ju inte helt fel. ;-)
Jaja, håll tummarna för att han är generös till sinnet när jag ringer i morgon. Nu vet jag att många som tar katter från katthemmen i Gävle använder sig av honom så han kanske har fyllt sin generösa kvot. Men hoppas kan vi alltid.
Audiatur et altera pars
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Vad bra länk. Där kanske det finns hjälp att få. Åtminstone en del. ;-)
Audiatur et altera pars
Gör så här:
Försök att fotografera missarna som behövet hjälp. Ange exakt transportväg. Vi kan sedan gå ut lite bredare på www.katter.nu och www.katt.nu och se om någon ska åka delar eller möjligen hela den vägen.
Ange sedan vilka kostnader som det handlar om. Lämna en mailadress dit man kan kontakta er. Det bästa är alltid att ha ett plusgironummer som man kan lämna ut öppet.
Sedan är det värdefullt även med småsummor som 50 kronor. Det kan även den med tunn plånbok avvara.
Nogrann redovisning är sedan a & o som Soulway skriver.
Vi kan skriva ihop en artikel med alla uppgifter här i Hittekatter.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
som sagt många bäckar små, även en tunn plånbok kan kanske avvara en 100:- även Nelliefonden på www.katter.nu finns att söka ifrån kram och lycka till ser fram emot mer information

Jag har lagt en liten tråd inne på svensknatur i fokus om att de behöver hjälp. Nu skulle jag behöva ett kontonummer att sätta ut där folk kan hjälpa till att sätta in pengar. det underlättar liksom om folk vet vart de ska sätta in pengar för att hjälpa till.
Audiatur et altera pars
Låter bra med ordentlig redovisning. Det får ju inte finnas minsta tveksamhet någonstans. Vi hade en tanke att pengar som blir över kan samlas nånstans om någon annan behöver dem.
Jag ska också prata med vår vette Stefan i morgon för att få lite råd. Det är ju inte så där helt lätt att undersöka dessa missar då de är så rädda. Avmaskningen kan man ju ge i maten, men resten…
Min digitalkamera är sämst i hela världen, men jag ska höra med Cammo om hon har en som funkar bättre så att vi får lite bilder av missarna.
Jag antar att de första kostnaderna blir för avmaskning. Sen om Stefan har nån briljant idé på hur han ska kunna undersöka Mojje utan att bli ihjälbiten så blir det kostnad nr 2, hälsoundersökning. Jag ska höra vad han vill ha för ett "grundkit".
Vägen man kör är E4:an rakt ner till Gävle och sen är man nästan där…Om nån kunde möta upp i ex.vis Ö-vik vore det ju bra.
Plusgiro kostar väl att ha? Ska kolla hur mycket. Föreningen har ju inte hunnit få det klart ännu.
Mat och sand o dyl står vi för tills flytten, jag, Cammo och G.
Håll tummarna att vi får in Missan idag!
Jag ska ringa Cammo i kväll så får vi hjälpas åt att lösa det praktiska.
Evangeline
Är det ePlusgiro vi pratar om?? Det kostar 144 kr/år att ha. 12 kr/månad är ju inte så giftigt direkt. Vet inte ett smack om hur det funkar med sånt här, så någon som kan lite mer får gärna upplysa mig.
Evangeline

Jag hoppas ni lyckas fånga in Missan också.
Vi får väl höras på telefonen i morgon om vad de olika veterinärerna säger.
Förhoppningsvis så finner vi på en bra lösning i alla fall. Om det är så får vi ta hit dem i det skick de är i om det är så att någon av veterinärerna här kan ställa upp. men vi hoppas på att allt löser sig till det bästa i alla fall.
Audiatur et altera pars
I värsta fall om det tar för länge att fixa ett plusgirokonto så kan vi använda mitt konto, det är ju tomt ändå…
Redovisning för varenda krona kommer ju naturligtvis att ske ändå. Men jag ska prata med Cammo i kväll om det här och se vad som går snabbast.
Evangeline
..heee…hee.. "mitt konto tomt ändå"! Hoppas nu allt ordnar sig och visst ska det finnas pengar till transport när ni ordnat allt så bra och kämpat…jag lovar köra med reablodpudding hela veckan, tjejer..
(((Bamsekramar till Kattvännerna i Norr!!!)))
Soulway!! Jag bildar klubb med dig och kör havregrynsgröt ;o))
Evangeline

#15; Kan bara instämma i ditt : (((Bamsekramar till Kattvännerna i Norr!!!)))
De gör ett fantastiskt jobb där uppe för dessa två missar.
Audiatur et altera pars

Hur går det? Har ni kommit närmare Missan än?
Audiatur et altera pars
Missan är en stealtkatt…hon syns inte, märks inte men maten, den är borta! Vi har nu modifierat fällan lite, Mimmi fixade och trixade så nu får vi se om det blir lättare att lura madame Skygg!
Evangeline

Håller tummarna för att det ska gå bra nu.
Audiatur et altera pars
Håller tummar för Missans infångande (stackarn är nog riktigt rädd för hon har märkt de andra försvunnit, huvva) och för hela denna dag att den må bli givande och lyckosam.
För övrigt vill jag bara inflika att havregrynsgröt är gottigottgott och nyttigt. Dags sätta på grytan!!!Nu!!!;-)
(((Kramar Soulway o Vargarna)))
Å vad hon är listig den lilla. Återigen är maten borta men fällan är öppen. Vi ska byta fälla ett tag och se om kommunens fälla blir en hårdare nöt att knäcka.
Evangeline