Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1738 ggr
Sidentass
0

Berlioz fradgar efter ingreppet

Måste skriva ett par rader..börjar bli orolig här! Vet rekommenderade mej att låta Berlioz vara ifred inne i badrummet nu efter ingreppet, så hör jag hur det morras där inifrån när jag sitter här vid datorn..Så ser jag att han är full-dreglad med fradga…undrar om det är panik över tratten han fått..eller om han inte tål sprutorna han fick..han fick en uppvakningsspruta innan han gick hem…någon mer som varit med om nåt liknande, bör jag ringa vet o höra tycker ni?

emjon
0

Jag är ju hönsmamma och ringer hellre än gång för mycket för jag vill ha förklaring på allt.

Tycker du skall ringa och fråga

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Sidentass
0

#1 Ska gå in till honom nu o kolla..har han inte slutat att fradga så tar jag ditt råd o ringer!

essut50
0

Tycker du ska ringa oxå och fråga. Man blir så rädd när sånt händer.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Sidentass
0

Nu har jag tagit era råd o ringt. Han trodde att Berlioz var mest sur och hallucinerade lite efter narkosen, men ha sa att jag kunde ringa ikväll om det blir värre..och att han svarar hela natten om jag behöver…minns att Michelle också reagerade såhär direkt efter en sövning, men då gick de över redan på hemvägen …iallafall skönt att veta att han finns där om det skulle bli värre..

emjon
0

Ja vad bra att du ringde och vet att han finns där om du behöver hjälp.

Hoppas att lilla gubben snart känner sig lite bättre både från uppvaknandet och även i svansen. Antibiotikan brukar ju börja verka fort och då blir det förhoppningsvis lättare när de onda börjar ge med sig.

Pussa lilla killen på nosen från oss här om du kommer in i tratten vill sägaFlört

Hawknestgrove
0

Lille vännen. Tur att du har backup hos en bra vet.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

Men å, lille gubben!  Förstår att du är orolig, skulle jag också vara,  tur att  du har en sån bra vette som du  får ringa till mitt i natten om det behövs.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
0

Nu har han lugnat ner sig när det gäller fradgandet o han morrar inte hela tiden längre..däremot sitter han o nickar! Men det sa vetten att det hör till det normala, dom lär ha några slags hallucinationer efter sprutorna…usch…det kan inte vara lätt att vara liten nysövd kisse med tratt för första gången…

Men jag var så orolig först innan jag ringde vet att jag bara inte kunde låta bli att skriva om det här..

catfoot
0

Ja, vad gör man inte när man ororar sig för sina kära katter..man vänder sig till alla kattvänner här i forumet..Så gör jag oxå, å förstår hur orolig du är när Berlioz mår dåligt…Skönt att höra att han nu mår bättre, å snart är sig själv igen..ge Berlioz en nospuss från Catfoot å fem lurviga …Å kram till matte Siden…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Lena
0

Förstår att du blev nervös. Katter kan reagera lite underligt på narkosen och det ser oftare värre ut än vad det egentligen är. Men det är alltid lugnast att stämma av med vetreinären. Imorgon är han sig nog själv igen ska du se!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

han är redan lugnare..men en aning groggy och undrar vad det är för tokigheter han fått på sig, den som vi kallar för tratt. Man tycker såååå synd om honom..också ska vi #bråka" med medicin också! Men..det är för hans eget bästa..tänk om man kunde göra som man gör med barnen,  förklara varför dom ska ha det och att det blir bättre sen. Men hur som helst..är det ingen fara med fradgandet…utan det var säkert en ´naturlig reaktion som jag blev orolig över..

Kusten
0

Oj då.. obehagligt när det blir sådär, när man inte känner igen sin kisse i beteendet.. stackars liten, men han kommer säkert vara som han brukar när ni ses på morgonkvisten :)

Så duktig han varit hos veterinären.

Puss på hans nos och kram till dig

emjon
0

Det är klart att du blev orolig och det känns som det tog lång tid för honom att komma igen när han ändå fått en uppvakningsspruta. Om lilla gubben har svårt med tratten kanske du skulle fösöka med någon mjuk krage istället. Då kommer han inte åt såret men slipper obehaget med trattten.

Det är ju väldigt olika på katterna och hur mycket vetten givit och om man går till samma veterinär så vet dom ju hur mycket katten behöver. 

När vi var till vetten med Mimmi så fick hon lugnande kl 1900 och vaknade 0030 första gången utan uppvakningsspruta. 

När vi var med Mysan så fick hon lugnande 1900 och kvicknade till redan vid 2100 och inte heller hon hade uppvakningsspruta.

Sidentass
0

#13 Idag är Berlioz helt sitt normala jag igen..o ligger o rullar o spinner..det är rörande hur duktig han är måste jag säga - trist att bråka med medicinen, men den kommer man ju inte undan..

Ja..nog är det olika det där med sprutdoseringen…Berlioz är en katt som behöver en riktig dundergrej för att överhuvudtaget somna..det var lika dant när han skulle sövas för spolning i urinblåsan..

Sen tycker jag det är bra att man ger uppvakningsspruta, mycket kan hända innan dom vaknar upp, räcker med att dom hamnar med huvudet i fel läge..så är risken den att dom inte vaknar upp igen, berättade min vet igår..

Jenna-Gun
0

Skönt att läsa att Berlioz hämtat sej.

Jenna nos 

catfoot
0

Glada nyheter för dagen.. att Berlioz är sig själv igen…Kramisar Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

anebit
0

Underbart att han är sitt rätta jag igen……………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

snickan
0

Skönt att Berlioz har kommit över det och är som innan. Hoppas att allt går bra med honom, och såren läks.

/snickan

mymlanbus
0

Skönt att det ordnade sig med Berlioz, blev lite orolig där :)