Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten-medlemmarna
Läst 1252 ggr
Alexej
0

Ifokus blir avstängt under helgen!

Ifokuskillarna håller på att införa en ny version av iFokus. Inga stora förändringar men en del förbättringar-lättare att hitta inlägg osv.

Just nu kör de med 2 versioner därför är iFokus lite trög ibland.

Administratörerna räknar med att iFokus kommer att vara avstängt under lördag och söndag! Information om förändringarna kommer sedan att finnas på supportsajten.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

JAja,,, vet inte vad jag ska säga. KNappt har man vant sig vid den nya, så kommer ytterligare en ny……

ÄR jag konservativ?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jenna-Gun
0

#1 Håller med dej

catfoot
0

Ja, jag känner nog oxå så..Man har precis börjat lära sig..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

mymlanbus
0

Aha, då vet man i alla fall varför det är som tuggummi här inne ibland :)

Sidentass
0

Jag är konservativ som en gammal katta;-) O det är nog därför jag trivdes bäst med den första versionen..men det bottnar nog helt enkelt i att jag ogillar förändringar..men blir det krångel att komma in här sen, så vet vi ju  varför..förresten strulade det en sväng för mej igår kväll..men idag var allt i sin ordning igen,.

catfoot
0

ja, visst är det så..det gamla är tryggt å bra..Förändringar protesterar man mot..men sen när dom väl är här, så då tycker man att det är nog bra ändå..Å man lär sig med tiden…

OT/Snyggt ....

catfoot
0

ja, visst är det så..det gamla är tryggt å bra..Förändringar protesterar man mot..men sen när dom väl är här, så då tycker man att det är nog bra ändå..Å man lär sig med tiden…

OT/Snyggt ....

martdat
0

har med svårt för förändringar, jag fattade nada när denna kom och bojkottade forumet flera veckor för jag hadde inte nerver att lära mig, jag tycker det är jobbigt, vi bytte ju nyss utseende,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

anebit
0

När den nya versionen kom så tyckte jag inte om den.  Nu kommer jag inte ens ihåg hur den gamla var.  Skrattande

Det Ifokuskillarna gör nu är inget drastiskt utan bara förbättringar. Det kommer att bli superbra, inget att oroa sig för. Jag har  testat den i flera veckor på värdssajten och är jättenöjd.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

kattassen
0

Det jag inte gillar är att man i den nya versionen inte kan "dra ut" och använda hela skrivbordsytan i vissa skärmupplösningar. Det blev inte bra. Rynkar på näsan

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

ANNIA
0

kattassen om du har IE7 eller opera som webläsare så har du nere till höger en siffra 100% ändra på den. Det gör du genom att klicka på den lilla svarta pilen bredvid och sen bara klickar på en annan siffra. I IE7 behöver du inte använda dom som finns utan kan skriva in en egen siffra för att få det att passa din skärm så som du vill.

Har du en annan webläsare så vet jag inte om det finns så enkelt men då kan du prova med att hålla ner ctrl och sen +. Och när du vill få tillbaka så ctrl - Går även att hålla ner ctrl och scrolla med mushjulet men då får man ta det försiktigt för det sticker iväg ganska fort.

Har du IE7 så får du vara lite uppmärksam när du klickar på vissa länkar för dom hamnar inte riktigt i synk.

Och det ändras bara här på nätet, oftast bara på den sidan du är för tillfället så ditt skrivbord ändrar inte storlek.

Jag kommer också sakna den inställningen men det funkar nästan lika bra med att ändra zoomen på webläsaren.

kattassen
0

#11 Jo så kan man ju naturligtvis göra för att öka textens storlek men likväl blir det bara bild i halva fönstret så att säga. Ökar man textens storlek krymper kolumnerna i hop och man ser inte hela textrader osv. Får kolla med "min systemadministratör" här hemmaFlört

ANNIA
0

kattassen vet inte vad du menar för för mig när jag ändrar så ändras hela sidan så att den breddas ut mer över hela skärmen liknande den utdragning som inställningen gjort. Så för mig är det inte bara texten som ändrar storlek, visst den blir ju också större men inte bara den utan den anpassas ju till allt annat.

Vad har du för webläsare.

Hawknestgrove
0

JAha när stänger de ner?

kattassen
0

#13 Firefox. Jag skall testa även i IE.

ANNIA
0

Kattassen är det möjligen så att du har en lite äldre version av Firefox för det ska inte bli knas när man zoomar med den heller. Om du har en äldre har du möjlighet att uppdatera den till nyare version för jag vet att det var några förut inne på support som hade nå problem med iFokus där den gemensamma nämnaren endast verkade vara äldre ver av FF.

Hawknestgrove tror inte dom kan säga nån specifik tid eftersom en av dom bor i usa och dom andra i sverige. Och vad är det 6 timmars skillnad eller nåt i den stilen så gäller ju att hitta en gemensam tid för dom när dom kan börja. Så vi får nog räkna med att det kan bli "svart i rutan" när som helst, speciellt efter midnatt.

Marga
0

# 12 Jag kan gå in under view in min webbläsare uppe till vänster och välja "text size" och jag har märkt att jag måste ändra storleken på texten beroende på vilken sida jag är inne på, men jag vet ju inte om det har med ditt problem att göra eller om du har samma funktion.

ANNIA
0

Kattassen jag kom på en grej som också kan göra att iFokus kan bli att se lite "rolig" ut speciellt om man har en lite äldre version av webläsare.

Radavståndet. Så gå in på dina inställningar här på iFokus där gå på personliga inställningar -- ändra inställningar för textstorlek och utseende. Där kolla vilket radavstånd som är iklickat. Ska stå på normalt.

Förhoppningsvis ska det då funka att använda ctrl + för att få upp webläsaren större utan att det blir att se knasigt ut.

Simson
0

Å vad skall vi göra under en hel helg utan iFokus?? Abstinens! Flört

Gillar att iFokus blir bättre och bättre med fler finesser och närmare andra "chatt"ställen. En bit kvar men det närmar sig.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Jenna-Gun
0

Ni får häcka  här inne

Ni är så välkomna

Jenna

Lena
0

Ja ni får komma in på Kattgruppen om ni inte har något att göra nu när iFokus ligger nere för nyinstallation. Där finns det även en chatt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut50
0

Tur att jag ska jobba natt på lördag sen sover jag hela söndan. Ibland har man tur.Skrattande

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Lena
0

När uppgraderingen är klar kommer det att finnas en artikel om de gjorda förändringarna på support sajten. Vi kommer då att länka till den härifrån Hittekatter.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Tror att iFokus håller på att släcka ner sajterna.

Vi ses snart! Tungan ute

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Alexej
0

För mig är alla sajter redan uppdaterade. Det gick snabbt!

Puma77
0

Ja här var det uppdatrat nu ser jag.

//Pia

kattassen
0

Ja här med, sååå smaaaaaala kolumner till höger så man inte ser hela rubrikraden i trådarna… det var inge kul..:-(

Puma77
0

#29 nu hänger jag inte med?

//Pia

Alexej
0

Förstår inte heller vad du menar. Har glömt hur man gör skärmdump men jag har alltid favoriter till vänster då blir nästan hela skärmen ifylld.

Puma77
0

Du menar som dina bokmärken Alexej?

Jag har endast iFokus sidan och den visas i hela fönstret utan problem.

//Pia

kattassen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kolla här på min "print screen-bild" iFokus visas nu bara i halva fönstret. Zoomar jag upp blir det bara större text inte bredd över hela bildskärmen som sist. Det gick att ställa in i personliga inställningar.

Ja- jag kör Firefox pga att det funkar bäst för mig.

Puma77
0

Så blir inte min och jag har ff.

//Pia

Puma77
0

Så här blir min

//Pia

Alexej
0

Favoriter på Explorer och bokmärke på Firefox.

Men allt beror väl också på skärmstorleken. Förrut hade jag en sån tjock skärm då var hela sidan täckt. Nu har jag en 19 widescreen eller vad det heter. Nu är bara hälften täckt med bild om jag inte har Bokmärke/favoriter med.

iFokus är bara anpssad till en storlek oavseende skärmstorleken.

kattassen
0

#35 det ser ju helt normalt ut. Undrar vad det är i inställningarna som är tokigt hos mig då? Jag har inga favoriter vid sidan det ätr ändå bara halv skärm och allt är ihoptryckt och långsmalt liksom.

Puma77
0

ja oavsett vilken skärm kattassen har så ser ju inte hennes normalt ut i alla fall.

//Pia

Lena
0

Det var värst så snabbt det gick för killarna att göra uppgraderingen! Hos mig ser allt normalt ut.

Kattassen gå in på support iFokus och fråga vad det är som gör att din skärm blev så ihoptryckt. Har säkert med någon inställning i din egen dator att göra.

//Lena

Jenna-Gun
0

Min ser då ut som den brukar.

Ser ingen skillnad

Lena
0

Om det går långsamt kan det hjälpa om man går in på: Verktyg/Internetalternativ/ta bort webbhistorik

När jag gjorde det gick det 10 ggr snabbare. Hade även problem att öppna min sida tidigare - men det försvann också. Nu när vi fått en ny verision kan det bli problem att datorn går tillbaka till gamla filer och då blir det en konflikt som ställer till det.

//Lena

Hawknestgrove
0

Så här trist ser dt ut hos mig

Hawknestgrove
0

hur tar jag bort webbhistorik i ff?

kattassen
0

#43 Undrar jag medSkäms Har ingen internetalternativ. Möjligen under inställningar under verktyg då kanske?

Hawknestgrove
0

JA där givk jag in. men som sgat, det hjälper inte mot den fula högersspalten som är blank. HEla sajten ser ju hoptryckt ut. OCh Puma har ju FF som jag ser och hos henne är det snyggt!

Alexej
0

Det kan man göra genom verktyg-inställningar-sekretess- kakor.

Men nakdelen är att de ta man bort alla inloggningsuppgifter, dvs man måste logga in sig på nytt där man har automatisk inloggning.

Jag kör Ad-Adware SE Personal 2-3 gånger i veckan. Den tar bort alla cookis men inte inloggningsuppgifter.

Här finns en bra bruksanvisning.

Alexej
0

Problemet med skärmen är skärminställningen. Min skärm har optimal inställning på 1440*900 för att ha en bra bild och läsbar skrift.

Men iFokus är inställt på 1024*768 och anpassar sig inte efter skärmen som andra tex hotmail gör.

Ställer jag in min skärm på 1024*768 är hela skärmen täckt men det går knappt att läsa något. Så här är det nakdel med en större skärm. Så har en datakompis förklarat det för mig.

ANNIA
0

Hawknestgrove jag ser ingen bild. Oavsett vilken webläsare jag använder.

Kattassen prova det jag skrev inne på support. Gå in under visa--zoom och kika om det är ibockat att zooma endast text. Ta i så fall bort den. För bockar jag för det så blir min ff att se likadan ut som din.

Alexej
0

Jag fick nu 2 olika skärmstorlekar??? På alla sidor ser det så här ut:

Alexej
0

Och på support är det mycket större:

Sidentass
0

#46 Tack så jättemycket för bruksanvisningen, ska ladda ner det imorrn!