Vad är det med katten??
Jag blir tokig.
Min ena katt har fått en "trevlig" ny vana -att strimla, riva och bita sönder papper. Helst på natten också, ofta runt kl 06 så att man vaknar av ljudet.
Jag studerar nu och har block, åhörarhäften och papperskopior lite överallt i lägenheten, men allt är nu "ovan mark". Detta spelar dock ingen roll längre. Hon hoppar upp på skrivbordet på natten och biter sönder hörnen på vanliga kollegieblock eller strimlar mina viktiga åhörarhäften från föreläsningarna.
Jag tror inte att hon får i sig nåt papper, då det ligger massa småbitar av papper nära brottsplatsen varje gång.
Är det någon annan som råkat ut för en dylik ligist??
Vad gör man?
Hon verkar lycklig och frisk i övrigt men man blir ju orolig om det är nåt hon saknar?
Det har hänt både när de har mat kvar i skålarna och när de varit hungriga. Men innan de fick begränsad giva mat istället för fri tillgång så var dessa pappersbrott mycket sällan. Men inatt när hon strimlade block kastade jag mig upp, kollade matskålen och jo, det fanns mat?
Nu har det hänt så många gånger att jag blir riktigt ledsen på henne. Det är så svårt att få ner varenda block eller papper i byrån, jag sitter ju varje dag och pluggar.
:(
Jag skulle tro att kissen är uttråkad, helt enkelt. Se om du kan få henne att leka/busa/springa på kvällen, och ge henne mycket gos och uppmärksamhet. Det kan vara att hon tycker du är tråkig som pluggar, så hon leker med dina papper i stället.
Jösses Veronica, jag kan få låna henne. Jag behöver hjälp med att riva ner tapeterna i köket och sen få dem i småbitar när jag kastar dem. Hon vore helt super.
Men jag har ingen aning om vad det kan vara som utlöser det tyvärr. Kanske gillar hon inte att du pluggar nu som sagt;)
//Pia

hehe ja det kan det ju förstås vara.
Igårkväll hoppade hon upp i mitt knä, på blocket och krävde gos när jag pluggade ;) När jag skulle sova senare så hoppade hon upp på min mage/mitt bröst och tokkelade.