Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 1137 ggr
essut50
0

Tidningen Kattliv nr 1/2009

Nu har jag fått Kattliv i brevlådan. Bra artikel om följande ämnen.

Tema, när katten tar risker, handlar om katter som blir påkörda…Intervju från Strömsholms Djursjukhus veterinären Andre Rowe, (jätte duktig veterinär som gillar katter, vi hade honom när Pontus opererades där).

Intervju av polisen Kerstin Malm (vice ordförande i Föreningen Kattstallet) om polisens sätt att hantera skadade katter.

Nätning av balkonger.

Man kan köpa färdig skyddsnät att sätta upp..

Skyddsnät

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

[LucyInTheSky]
0

Skyddsnätet såg inte så klätter hållbart ut..

Hawknestgrove
0

Nje Lucy, det är det som är vitsen med det mjuka nätet. Ingen katt gillar att klättra i det för det är lite gungigt. JAg har samma typ av nät i min kattgård. MEn de klättrar som små apor på trävirket och dt är ju bra!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[LucyInTheSky]
0

Ser ändå läskigt ut.. Jag kör med mitt stabila nät.. Melvin har varit längst uppe i mina panel längder.. Och duschdraperiet.. Så det är lååånga rivmärken och många hål i mitt stakars draperi.. Självklart gör han bara det när jag inte ser så jag kan inte skälla på honom.. Men jag är säker på att det är lilla klätter apan Melvin

[LucyInTheSky]
0

Men till fönstren.. Det ska jag se vad rasmus tycker.. Vi behöver kunna vädra på sommaren.. det blir såå varmt

Hawknestgrove
0

Ja, men får du till din innätade balkong, så blirdet bra. OCh till fönster är dtta suverränt. Grejen är, att man ska montera detta nät lite slakt, alltså itne spänna det. Då gåt ingen kisse upp i det överhuvudtaget.

Hawknestgrove
0

Kollade sidan med nätet. Suverätn ju och inte dyrt alls! Så kolla in alla sidor på Nettys sida! HMpf, typiskt. JAg har inte fått mitt KAttliv……

essut50
0

#6 Jag fick min igår redan..Du kanske får den på måndag hoppas jag.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

Ja annars så får jag ringa oh skälla

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Jag har det nätet från Gunilla och min ena är en klätterapa på dörren med hönnät inne men inte på det här nätet som jag nätat balkongen med. De kastar sig upp mot det men klättrar aldrig i det. Kan säga jag har fäst det med rundstavar i balkongräcket som nätet är trätt över så viss stabilitet finns det.

Hawknestgrove
0

Ja mitt är ju också fäst vid virket, men det är lite slakt och ingen klättrar i det. Däremot, precis som du, så har jag kycklingnät i dörren till rastgården. och där klättrar de.