Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattberättelser
Läst 2285 ggr
Hawknestgrove
0

Ett år har gått, hur har det gått?

Tänker på många av de kissarna som fått hjälp och hem här under året. Hur har det gått?

Exempel, som jag kommer på just nu…

Darling, Bamse, Sparta, det var de som flög igenom mitt huvud på studs. Bamse hörde jag ifrån för inte så länge sen, men de andra, plus andra kissar? Kan ni fylla på denna tråd med frågor och svar?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Putt? Inga gamla nyheter?

Naquita
0

nej de nyheter jag har att dela med mig av finns på min blogg:

www.ronnebyshittekatter.blogg.se finns ifs mer som jag vet om som inte är uppdaterat där men det är så mycket. Blev ju en del räddningar förra och förrförra året;P

Naquita
0

sparta stannade iaf permanent i stödhemmet med sin syster som stallkatter och deras syskon LAYLA och KATJA samt mamma PRICKEN söker fortfarande nytt hem. dom kan ni se på www.kks.nu under Emmas katter

Hawknestgrove
0

Ok, för vi hade väl insamling här inne för Spartas och syrrans kastreringar?

Mizzi
0

Ja jag tänker ju självklart på Teddy Kyss som till slut fick ett permanent hem Glad

Funderar ofta på hur han har det , och hur han är i dag, om han kommit över sin skygghet helt och sov.

Hawknestgrove
0

Ja just det! Lilla Teddy också! Hur gick det där<?

Hawknestgrove
0

Försökte söka på hans namn här inne, men det gick inte…..

Hawknestgrove
0

Nån som vet något om Teddy och de övriga?

martdat
0

#8 Emma har koll på vart teddy tog vägen, har för mig att han fick en persrkompis och trivdes bra.NIsse från vislanda fick permamenthem hoss samathajones här  och har det bra,

Som jag fattat det pratar vi om de som placerats permament? Kalle fick med hem tillsammans med Nisse men är på rymmen,  de båda hamnade i linköping,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Ok tack…

Naquita
0

ja Teddy fick perm. hem i skåne tillsammans med persertjejen Misty om ni minns henne. Hon vars matte dog medan hon låg inne på djurkliniken. de har det bra iaf:)

Puma77
0

Tudor fick permanent hem juFlört

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja så bra! OCh Tudor var han en av förra årets kissar? Tänker just på dem som många av oss sponsrat med små slantar och som det varit så himla tyst om……

Naquita
0
#13 vilka katter menar du då? för egen del kan jag inte uppdatera om allt och alla hela tiden, tiden räcker bara inte till och allt vill jag inte skriva ut på nätet.
Puma77
0

Tudor kom till mig i januari först som stödkatt, hans syskon fickockså hem då.Tror Emma har mer koll på mamma och systern.

//Pia

Naquita
0

haha varannan mening i den här tråden står det "emma har koll" tänk om jag inte har det;P

(jo de har jag som tur e nåt sånär:P)

martdat
0

#16 Du som har sån koll Emma, hihi,Flört Har du möjligen nått Foto på Teddy i sitt nya hem? järna med sin nya familj, tror Eva skulle bli jätteglad att se hur han har det, hon var så bekymrad om lille Teddy,

njae, peramamnet placeringar genom httis kommer jag inte på mer jusst nu,, inte som jag själv har koll på..

zenita
0

Bandit får stanna hos mig. kan inte läämna bort henne då vi valt varann.

Bamse mår som en prins här hemma o har blivit tyngre

Lena
0

Mimmi, den lite äldre kissen som kom till en äldre dam jag känner mår som en liten prinsessa. Vi fick en bild till jul som jag ska scanna in och visa. (Har lovat Emma detta). Hennes matte har levt upp på nytt sedan hon fick Mimmi.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

SamanthaJones
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har även en annan kisse som jag hittat genom Sidentass här inne :) Tjejen som han kallas kommar stanna här permanent som ingen ägare hör av sig! En otrloligt charmig herre som trivs bra med både tjocka Nisse från Vislanda och vår lilla perser. :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Faxlin
0

#4: Sparta och systeryster. De lever här som kastrerade utekatter. De har efter kastreringen och utsläppning inte visat sin nos för oss ens.Det försvinner dock mat från utfodringsplatsen så vi misstänker de finns i flaggorna i alla fall.
Ledsen om jag inte kan visa foton på dem då de inte visar sig dock. Men dessa vill inte ha med oss människor att göra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

martdat
0

#21 ja lille sparta. han kommer väll aldrig att gilla folk? Kul att se dig Åsa!!!

essut50
0

Tänker på Blissa, henne glömmer jag aldrig. Det är väl därför att man minns hennes öde och att jag åkte med henne till Stockholm.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Faxlin
0

#22: Nej tyvärr kommer nog lille Sparta aldrig att uppskatta folk ens. Jag hoppas dock han uppskattar maten i alla fall :-)
Även om jag har fått för mig att han huserar runt i flera stall i området än mitt och stjäl kattmat. Men jag hoppas han och syrran hör till de katter som äter den tonfisk och rc jag lägger ut åt dem vid mitt stall. Även om mängden mat som försvinner tyder på att flera katter äter där. :-)

Audiatur et altera pars

maggan47
0

och i dag har jag adopterat en av katterna från Sturkökolonin, lilla Skrållan, heter nu Sigrid,  som nu är ca 10 månader, blyg för folk, men inte här, lever om som en rövare med Flisan och Beata

Maggan47

emjon
0

#25 Men Maggan grattis och vilken vacker kisse du tagit under dina vingars beskyddGlad

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Naquita
0

Ja tack maggan för att du adopterade skrållan:)

Blissa har det jättebra! jag får kontinuerliga uppdateringar från matte och Blissa är en tuff gosig tjej som vet hur man sätter smågrabbarna på plats och tar för sig;)

emjon
0

Minns ni lilla Lisa som jag skulle hjälpa tillfälligt men som stal mitt hjärta och hon fann sig väl tillrätta fort.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
0

#25 Men gud så söt! :) Vad bra att hon fått hem hos dig Maggan!

#28 Känner igen mig där, vi är världens sämsta jourhem. Alla katterna bli liksom kvar här permanent. Och nu är det fullt hus om man så säger. Men katterna och vi trivs utomordentligt.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Naquita
0

känns som att jag snart infiltrerat hela hittekattsfolkets hem med katter haha. Kul faktiskt=)) ni är så underbara som ställer upp för katterna som behöver er!

Alexej
0

Othello som jag hämtade hos dig flyttade ju till Lena. Bingo har blivit stor och stark efter en lång tid med diaré och hetsätning och Naquita flyttade till min dotter och trivs där så länge de inte ha en massa besök. Men hon kommer alltid att vara rädd för allt.

Ronny (Frasse) sökte sig själv en ny husse men avled i en leverskada.

Det är katterna från Ronneby:)

Fanny från KKS är lika knäpp som alltid. Kissar först i kattsängen eller matta och lägga sig sedan i det. Henne får jag sätta ut några gånger om dagen som ett småbarn så att hon kissa ute. Hon får panik när hon ser en kattlåda och kattluckan är bara en ingång för henne. Hon går aldrig ut genom den.

Bulle har blivit tjock och söt.

Värnamofamiljen har blivit ganska tam. 2 av ungarna blev sjuka och den lilla honan dog tyvärr.

Lundfamiljen gör framsteg och mår bra.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

En sån trevlig tråd! Låt den leva vidare!

essut50
0

Sarah som Zenitha hade som jourkatt från Emma, hon hamnade sen hos min syrra Solveig här på forumet.

Solveig hur mår Sarah??

solweig
0

zara mår jättebra. hon o lasse är fästfolk. jättemysigt. hon läxar upp både lasseo murre när dom bråkar. hon är väldigt kelig . vill bli klappad hela tiden.

Naquita
0

Faxlin förstår att du inte har några bilder på dom, men hade varit kul o se hur stora de blivit mina små skyddslingar.

essut50
0

#34 Har du ingen bild på Zara?

essut50
0

Här kommer Zara..

mymlanbus
0

#39. Oh, Zara är lik min Shimena :) sååååå fin

essut50
0

puttar upp.

Naquita
0

två katter somZenitha blev stödhem åt fick jag bilder på igår. Minns dock inte om det var 2007 eller 2008 de hittades, minns du det Zeintha?

majken hittades som frusen kattunge i karlskrona och Ztina kommer från Hjorthöjdskolonin som t.ex Zenithas bandit eller Lenas Othello eller Alexejs naquita.

Naquita
0
Naquita
0

Lilla Stina ser fortfarande sådär sockersöt ut som hon gjorde när hon var bäbis.

Hawknestgrove
0

Detta är verkligen en solskenstråd. Så fina bilder på alla……

Lena
0

Naquita & Essut! Här kommer det där kortet jag lovade på Mimmi. Hon hjälper numera sin matte att lösa korsordet.

mymlanbus
0

Så fina kissarna är, så glad jag är att alla är inne och har det bra :)

Hawknestgrove
0

Ja jag sakanr bara bilder och nyheter om vackra Darling…..

mymlanbus
0

Vem är lilla Darlingen då?

Hawknestgrove
0

En liten kisse från Strömstad, som jag fixade nytt hem till härifrån också… HÖr inget……Gråter JAg vet, att hon är kastrerad. men hur hon har det idag, det vet jag inte…….Gråter Sök på Darling här inne…..

essut50
0

#44 Tack Lena för kortet på Mimmi. Hon var så fin i verkligheten, så snäll när jag åkte med henne till Göteborg till dig.Kyss

Gunilla., Undrar oxå hur lilla Darling har det.

Hawknestgrove
0

Ja inte ett ord. JAg är så lessen, hur har det gått för den vackra flickan?

mymlanbus
0

Så trist att inte få höra nåt, men matten är online ibland?

Hawknestgrove
0

nope…….GråterGråterGråter

mymlanbus
0

Det är inte Jenya som har Darling alltså? Var är hon då? Läste att hon var kastrerad och sedan till Jenyas farmor… eller har jag fel?

Hawknestgrove
0

korrekt. MEn inte ett knystGråter

mymlanbus
0

Men snälla nån… skicka ett PM och fråga hur det går med Darling, är aldrig Jenya här inne?

Naquita
0

Hon kanske inte är kvar på hittekatter, alla är inte beroende utav sajten som vissa här..*host host inte alls jag*

Ja, en tråd som är lite kul=) Söta Mimmi, kommer såväl ihåg när jag o melinda cyklade ner till den ifrånflyttade villan och inte trodde vi skjulle få syn på en katt den dagen för de regnade. Då kommer 4 hungriga katter mot oss, det var Mimmi, hennes döttrar och en hane grannen tagit hand om. Grannarna hade öppnat den ingladsade altanen, och ställt mat o  vatten där samt en filt. ägaren hade flyttat:((

mymlanbus
0

#56. Beroende… :)

Men hade de bara flyttat ifrån kissarna, ja, mycket ska man vara med om härinne förstår jag Gråter dumma människor som flyttar ifrån sina kissar

essut50
0

#56 Jag som fick den stora äran att åka med Mimmi från sitt jourhem i Stockholm till GöteborgKyss

Alexej
0

Jenya blev väl kompis med Ciivic -LiindaH. Kanske kan du får kontakt genom henne?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Nope. Går inte. OCh så hade jag så gärna vela se  söta bilder på Naquitas små skyddslingar Sparta och Syster Yster. Som det kämpades med dessa små i kylan!

martdat
0

#60 jag har jenyas msn om du vill ha?

zenita
0

sraxt innan jul 07 kom majken o stina till mig från emma.

här kommer en rolig bild på Bamse

essut50
0

Åh v fin Bamse är. Förstår att han är hungrig.Skrattande

Hawknestgrove
0

Så söt bild……

zenita
0

en bild på bandit som kommer från emma men som får stanna permanent hos mig

essut50
0

#65 Åh svart/vit kisse..Kyss Vilken sötnos.. Kommer en dag och hälsar på alla dina katter.

Naquita
0

Ja, det är många hittekattare som har katter som är släklt härinne från hjorthöjdskolonin:)

en ny bild på Nadya, som togs in med 2 ungar o sin syster från kolonin förrförra året. Mamma eller syster till bandit, naquita och Othello.

Faxlin
0

#60: Tyvärr kommer de inte fram så att jag kan fota dem. De lever som de vill uppe vid mitt stall som du vet. De har mat och skydd och stallet om de vill. Än så länge har de struntat i stallet tyvärr. De vill itne vara med oss. Men de har mat och vatten ute där det står skyddat från blöta och sådant.
Så tyvärr kan jag inte fixa bild på dem. Men jag hålelr på och ska få ihop ett möte med systern Lotus som jag fick tam och iväg till ett nytt hem inne i stan. Så då kan ni få se bilder på henne i alla fall. Ledsen att de inte tycker om oss människor så jag kan få ett kort på dem. Men jag har gjort vad jag kan med den biten då det gäller dem.

Audiatur et altera pars

solweig
0

bandit som är hos zenita har kommit fram mer o mer. jag har till o med fått klappa henne. hon är ju så söt.

zenita
0

här kommer en bild på lila som kommer från åsa men som först va hos emma. så kelen numer

zenita
0

Laila ska det stå

Hawknestgrove
0

jättefin! Liten gosgumma

zenita
0

här en fin bild på katja. får inte klappa henne men vara nära. oxå från åsa men först hos emma

solweig
0

laila är en bortskämd katt. zenitas ungar brukar mata henne vid matbordet när jag är där. hoppar upp på bordet när man äter. men hon är ju så gullig.