OT-Pyssel och uppfräschning.
Jag har haft mina klösträd i ett par år nu, och de känns både slitna, smutsiga och allmänt ofräscha.
Desutom så har alltid denna mörkblå färg skurit sig med resten av min inredning. Har två i samma färg, och jag tänkte börja med det i vardagsrummet som man ser dagligen.
Var på mellandagsrea och fyndade gardiner till vardags rummet, trodde jag. Men det visade sig att det var alldeles för korta så nu får de bli klädsel till klösträdet istället.
Så här ser det ut nu i skrivande stund:
Åh, då väntrar vi på att få se hur det ser ut efter förvandlingen!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

-Tycker du har jättefint klösträd..o sen ser jag vackra priser också:-)
Men va fint du gör… va duktig du är :)
Om ni noterade i inlägg #0 Så är den nedersta uthängade korgen trasig.
I inlägg #4 Ser vi den skyldige till att den brakade, och jag hoppas att min super lagning med silvertejp håller nu för klumpedunsen ;D
Puuiiiit puuiiii (busvissling)
Läckert. men silvertejp funkar till allt ju
//Pia
Jo visst gör det det ;) Funkade finfint att få fast tyget på bottenplattan med också ;D
Ha ha du e rolig du.
//Pia
Fräscht! Ser att du renoverat upp pelarna också.
Oh vilken snygg alltså, en sån där skulle jag ha :) eller rättare sagt kissarna, de har bara små :)
Njae, renoverat var väl att ta i ;D Men jag har kastat på lite klister i hopp om att det håller ett litet tag iallafall ;)
Den var helt klart värd pengarna, ligger alltid någon katt i den, och ibland ligger de på hög ;)
Jag har en till i sovrummet som är lika ful, och massor av överblivet gardintyg ;D Blir nästa projekt ;)
Sk*tläckert ju. Finns ingen som har en likadan
//Pia
Jättefint!
Och framför allt inga tassar! Jag är så less på att det alltid måste vara tassar på allt som är gjort för katter.. Varör inte äpplen??
pRECIS :)
Blir ett "äppelträd" i vardags rummet, och i sovrummet ska jag nog ta svart tyg med vita löv på, så det blir ett vanligt träd där då ;)
Sedan så passar väl svart och vitt med det mesta ;)
Jättefint!!!
Men lutar inte korgen neråt igen…?
Satt också ikväll och funderade på att göra en egen. Har du limmat tyget eller häftat? Korgerna är de som en metallring med tyg emmellan. Jag har nog en gammal basebollkorg kvar…
Annars är det väl bara spånskivor och rullar med rep?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Väldigt snyggt!! Vad händig du är och vilket fint tyg. Äppelträd får mig att längta till våren, tack för att du gav en försmak ;)

blev ju riktigt läckert.
vad duktig du är.
Jag tänkte på en sak, har ni någonsin upplevt att en katt lägger sig i den tunnel längs upp? Inte mina iaf.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Japp, jag såg också att den lutade, jag upptäckte att den satt upp och ner :)
Så det var bara att skruva loss en del och vända på den, så nu sitter den rakt :)
Glömde svara på din fråga :)
De båda metall ringarna är insydda i tyget. På plattorna har jag sytt som örongott och bara trätt på :)
Lizzie gillar att spy hårbollar i trädet
så nu är det bara att dra av och kasta i maskin.

fint blev det!!!
i den lilla tunnlen har jag aldrig sett en katt ligga, inte här i allafall, Jag har inte sånt stort fint träd som detta men min lilla ÖB variant har oxå tunnlen,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Den enda katten jag sett ligga i tunneln är en kattunge jag tog hand om. Bildbevis finns faktiskt i artikeln "Vem ska omplacera?", där ligger det en svart-vit katt och och sover :)
Mina skulle nog fastna där, åtminstone de vuxna:) Det är det som stör mig så med klöstrådar. Liggytor är för små. Mina stora katter kan inte ligga på hyllorna.
Om du vill renovera pelarna, så köp ett stor nystan med sisalhampa. Det gjorde jag och gav ca 80 kr för en jätterulle. Den har jag använt till många klösträd och nu är det väl dags för en pelare på det jag har.
Annars, så kan man köpa billiga dörrmattor på typ Rusta och klä med också.
Min pyssel-mani har fortsatt och nu har jag kastat ut sängramen.
Puma, vad tycker du om min annons: http://www.blocket.se/vi/19910852.htm ;)
Så duktig du är
Jag har rivit mej många gånger i skallen å funderat på hur i allsindar ska jag kunna fixa till klädseln på mina stora pelarträd. har bara haft i skallen en häftpistol och flistyg, men nu vet jag tack för tipset, det blir örngott som måste sys.
Ha ha Imasy störtbra. Silvertejp funkar till allt så är det bara. Kanske ska döpa om det till fruntimerstejp;) Fixar allt från klä om kattmöblar till att laga sängstomme. *fniss*
//Pia