OBS Nominera månadens medlem januari
Nominera:Månadens Medlem!
Sedan ett par månader tillbaka har vi börjat utse Månadens Medlem här på Hittekatter iFokus.
Alla medlemmar på Hittekatter kan nominera en eller flera personer som har utmärkt sig med hittekattsarbete. Du kan maila ditt namnförslag antigen till Alexej, Puma77 eller Lena. Det går också bra att nominera öppet här i tråden. För att göra det lite opartiskt kommer vi Medarbetare sedan att rösta fram vem av de nominerade som ska bli Månadens medlem.
Månadens medlem kommer att få denna fina magnet som jag, Puma 77 har gjort:
Plus några myntamöss att leka med….:)
Alla som ni anser har gjort något "utöver" kan nomineras till Månadens medlem, stora som små gärningar! Skriv gärna varför du tycker att den nominerade person ska bli Månadens medlem.
Tidigare vinnare har varit Crisse, Naquita och nu senast Kusten
//Puma77
//Pia
Gunilla
Hon har gjort mycket för Hittekatter. Framförallt har hon hjälpt ekonomiskt mycket genom virkande och försäljning. Hon skriver mycket på inlägg och ger många tipps. Hon har engagerarad sig i många vanvårdsärande, tex Västerås och Värmö.
Hon engagerar sig i hembyggden och har startat kattkedjan.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#1 Det låter som en värdig kandidat!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

jag instämmer helt. Gunilla är verkligen en av eldskälarna här! hawknestgrowe.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag röstar på Lena ända tills hon vinner. Hon såg att katterna i Holland behandlades bättre än dom svenska, efter vad jag förstår så var en av hennes anledningar att även våra skulle få det bättre som hon öppnade sajten. Tack vare sajten och Lenas försorg så har många av oss lärt sig mycket mer om katter, deras sjukdomar, tillvägagångssätt och mycket mer. Flera katter har fått nya hem, Landet har blivit mindre när det gäller att placera katter för här finns också tips om transporter, många får ekonomisk hjälp, både till katthem och privatpersoner som hjälper många katter.
Min röst går till Lena.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
rösten går till gunilla
#4 Lena har avsade sig i nov att bli månadens medlem av vissa anledningar. Men fick då en speciell utmärkelse av mig från oss på forumet som tack för allt.
//Pia

Jag röstar också på Gunilla
Oh…. men då vill jag kontra med Catfoot, faktiskt, för hennes enträgna jobb för lilla Eulialia!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#4 Det är snällt av dig naturligtvis att du visar din uppskattning för sajten och att den skapades. Men det känns fel att jag som är Sajtvärd ska bli belönad som månadens medlem. Blir som lite självdyrkan över det hela.
Jag fick i november en jättesöt magnet av Puma med texten "Vi medlemmar tackar dig för att du gav oss Hittekatter iFokus". katterna fick även ett gäng myntamöss. Så jag har redan blivit belönad rikligt. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ja här är många just nu som verkligen kämpar på olika håll. Det är svårt… jag får lura lite till 
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Det finns många här på forumet som är beundransvärda och som förtjänar uppmärksamhet.
Mitt val denna månad är Gunilla (Hawknestgrove).
Gunilla är en verklig eldsjäl, ständigt beredd att agera praktiskt men också att bidra ekonomiskt där det behövs. Dessutom sprider Gunilla sådan etusiasm här på forumet.
Gunilla (Hawknestgrove).
Gunilla får min röst denna månad för den eldsjäl hon är och jag håller med i det som tidigare skrivits.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Oh… det finns ju så många eldsjälar här inne, men den här gången blir det Gunilla
Catfoot Catfoot röstar jag för denna månad…….

Denna månaden röstar jag på Hawknestgrove.
MEn snälla alla, jag har inte alls gjort mig förtjänt av detta……..
Finns faktiskt andra som är bra myvket mer värda den utmärkelsen…..

#18 har du visst det, Du virkar och fixar med tradera, kör katter, du har startar kattkedjan, Det utöver du gör är ju att du lägger ned hur många timmar som hellst på detta virkande, inte bara du , men nu kan man ju inte mångrösta så det blev du, kram på dig.
Röstar på Catfoot i allafall! Tänk över det!
Gunilla, vad du är envis!
Jag är enig med dig,Catfoot gör mycket gott. Denna månad är vi emellertid många som är eniga om att du bör bli månadens medlem.
Jag är ju inte ens medlem här inne ju…..

#22 visst i helsifyr, hur gör vi då?? men anledningen att du försvann är väll borta nu så då kan du ju komma tillbaka? jag ser dig i allafall som medlem, du är en av de messt aktiva här, dessutom kan man inte lita på iFokus, mitt medlemskap bara gick upp i rök en gång med utan att jag gjorde nått,,,,
Japp, Gunilla upp på hästen igen annars kanske jag får göra en specialmagnet med texten månadens icke-medlem om du skulle vinna
//Pia
HAhah den vill jag ha!!!!!!
Ok då, nu är jag med då……
Kanske blir en månadens medlem-icke-medlem
//Pia

#27 Välkommen tillbaka!!!!

Håller med om att det finns så många eldsjälar och skriver som jag gjorde i första månadens medlem.
Vi skall leta fram er en efter en, månad för månad.
Men, denna månad håller jag med majoriteten.
Alltså Gunilla H
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Ja jag är inte enig. Finns faktiskt andra, som gör sig förtjänta av den titeln mycket mer.
Röstar naturligtvis på catfoot, hon kämpar verkligen. Visserligen är jag jävig, men nån gång får man väl vara det oxå.

Gunilla förtjänar att bli månadens medlem!!
Maria
Jag röstar på Gunilla (Hawknestgrove)

Eftersom jag inte kan enas med migsjälv om vilken av CatFoot och Gunilla jag vill välja så tar jag en helt ny: Chigak, som gjort så mycket sedan hon blivit ny medlem här inne. Som helt ny har hon öppnat sitt hem och tagit in egna katter och skall nu även ta stödkatter. Vilken ny stjärna på himlen. Även om stjärnorna CatFoot och Gunilla har lyst längre i tid och är mycket väl värda att bli månadens medlem. Heja alla tre!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Ja absolut ingen dålig kandidat. För jag tycker ni ska räkna bort mig.
varför skulle vi räkna bort dig Gunilla?
//Pia
Du skall inte alls räknas bort för du gör så mycket och förtjänar att bli nominerad. Idag t.ex så letade du reda på information och ville delge mig när jag skrev om Mysans problem. Du försöker alltid räcka ut en hjälpande hand vad det än gäller och det är en fin egenskap det.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Men det finns andra, som gör mycket mer än jag…….
Jag röstar på Gunilla..Hon ställer upp för dom hemlösa med sin virkning och stickningar + att hon har startat föreningen Kattkedjan..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Tack simson du är allt för snäll. Det finns så många som gör så mycket mer än jag gjort.
Alla förslag är välkomna!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Finns så många otroliga människor här. För att nämna två: Gunilla är absolut en av de där otroliga, hon är en nästan osannolik! En klippa i alla väder, där för alla. Åsså Bumbis som jag har så mycket att tacka för.. vet knappt vart jag ska börja.. men hon tog sig an lilla E6-kissen och ordnade ett underbart jourhem till en annan kissemissa ifrån ett hemskt ställe i lövgärdet.. så denna månad säger hjärtat Bumbis.

Gunilla så klart!

Jag röstar också på Gunilla!
Bästa Traderaförsäljaren ever! Och allt för de hemlösa katterna!
+ att hon alltid är så positiv och engegerad i allt på detta forum!
Röstar också på Gunilla för sitt virkande, sitt engagemang, och sina mail till olika myndigheter, när det gäller katter, kort sagt, för att ha varit ICKE medlem, har hon gjort mycket, hur ska det inte bli nu då, när hon är medlem igen
Maggan47
Håller med om att här finns många som gör jättemycket för katterna. Men eftersom man enbart kan rösta på en och Lena har avsagt sig så hänger jag med de flesta här och röstar på Gunilla för hon är absolut inte mindre värd att bli nominerad än någon annan.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Essut gör också mycket för katterna.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Oh ja otroligt! ME n Ok, då Pmar jag vem jag vill ska bli.
Jag tycker alla härinne är fantastiska eldsjälar så jag vet inte vem jag ska rösta på. Det är goda kandidater alla. Gunilla med sina fina virkande myntamöss och engagemang i katter, Catfoot kämpar på och gör så gott hon kan för att hjälpa lilla Eulalia. Eftersom mitt hjärta klappar så för Eulalia och att jag så gärna vill själv att Eulaila ska få ett hem så går min röst går till Catfoot. 
Bra val Ankie! PMa Puma eller LEna eller Alexej om det bara, för anars så gills det inte
Jodå det gills Gunilla, jag räknar både det som skrivs i tråden och mina pm så det är lungt.
//Pia
Bara några dagar kvar.
//Pia
Jag vill nominera ALLA dem på denna site som i det tysta arbetar och sliter ute på fältet, dagar, kvällar och nätter oavsett väder och vind. Det är mina stora hjältar. Tack till er.
OChjag vill göra som Bumbis. jag vill låta min nominering gå vidare till den som har flest röster, förutom mig. För jag gör alldeles för lite, enligt mina egna mått mätt. JAg vill hellre spar min möjlighet, tills jag har mer rätt till den. Den dagen kanske kommer…..
Är det helt säker Gunilla?
I så fall alla ni som nominerat Gunilla får chansen att välja någon annan.
//Pia
Catfoot

#57 #58 fasst jag vill ha gunilla nu så det så, hittar ingenstanns i stadgarna att man kan avsäga sig…. nepp,,
Finns det stadgar om detta? Tänkte bara, att kan Bumbis, så kan jag.
Hur var det nu det var. Majoriteten talar så egentligen är Gunilla nerröstad men men.
//Pia
JAg menar verkligen det. För jag har eventuellt något bra att göra, så då vill jag hellre vänta tills dess. Hemlis…….
Ok Gunilla (Hawknestgrove) har talat. Denna månad avsäger hon sig nomineringen så ni som röstat på henne snälla välj någon annan. Gunilla kommer att vara tillgänglig för nominering senare istället. (Hoppas Bumbis är det med;))
//Pia

#63 Ok då liter jag på dig då, ska bli spännande att se vad för hemlis,,,,
ja då röstar jag på Alexei då för att hon har öppnat sitt hem flera gånger under hösten för hemlösa trotts att hon borde ägna tid åt sina egna, o lite annat smått och gott, hon var en stor stöttepelare för mig i våras under vislandafallet, mer än ni anar så höll hon mitt mod uppe. Hon är verkligen värd det,
Gunilla, reglarna till Månadens Medlem är att ni nominera en kandidat och att vi sedan rösta mellan Medarbetare.
Varför skulle du vara mer lämplig om några månader? Medlemmar har röstat på dig. Vill du absolut inte då får du säger ett klart nej, annars får du avvakta hur vi rösta sedan…..
Ok… men då får jag väl be er Medarbetare att i så fall välja någon annan?
JAg tycker att denna månad, så har det definitivt varit andra, som har vrit mer värda denna nominering än jag.
Du får säga (skriva) ett klart nej…eller akceptera beslutet:)
Ok gör vad ni vill.
Då är det inget nej utan en blyg okay:)

jag hänger på många av er andra här och röstar denna gång på Gunilla. Gunilla gör så himlens mycket för katterna (såsom så många andra också här på sajten gör) sen har hon så ofta goda tips och råd att komma med! Så heja Gunilla!
Eftersom jag har engagerat mig en del i Eulalias öde, röstar jag på Catfoot som gjort en hjälteinsats för denna lilla missa..
Jag och Eulalia…. lägger rösten denna månad för catfoot