Traderaauktioner till förmån för räddade kattungar
Det började med en honkatt som blev övergiven.Hon sökte sig till ett hus där hon fick mat och så flyttade hon in under huset.Honkatter kan som ni vet få ungar men dom slogs ihjäl eller så fick kommunen ta dom. två döttrar klarade sig med följd att det föddes ännu fler kattungar.I år var det meningen att kommunen skulle avliva allihop- ja de i huset hade redan börjat för i den äldsta kullen fanns det bara en kattunge kvar.Privatpersoner erbjöd sig att ta hand om kattungarna som var 9 .Tyvärr kunde de inte ta mammorna då de redan har mer än maxantal. En av mammorna brukade komma till paret i huset när de satt ute och åt och de matade henne vid bordet, ändå kunde de inte kosta på kastrering utan lät dom dö=infångade av kommunen och avlivade.Kattungarna togs omhand av 2 personer och de är nu vaccinerade och kastrerade.Det här har kostat en del och jag har lagt ut en del auktioner på tradera där varenda öre går till kattungarna.Just nu är det bara böcker och seriealbum.Jag har 4 lådor med böcker som jag inte har hunnit lägga in än och en del videofilmer.Mitt alias på tradera är Jofichess (Gammelkattan heter Jofi och gammelkatten heter Chess)
j
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Vilken bra grej! Ska gå in och kika på det, eller du kanske har en direktlänk?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Ett mycket bra initiativ Majvi! Lägg gärna direktlänken här på Hittekatter. Håller tummarna att allt ordnar sig för katterna och du får bra bud på dina auktioner.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hur har det gått? Fått nåt sålt?
Evangeline

Men vilken bra ide!! Själv är jag inte alls insatt i hur man gör på dom sajterna..men jag önskar dej allt lycka till..toppen med människor som tänker så mycket på missarna..
Här är några direktlänkar
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Spännande! Och en jättebra idé som sagt! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag är visst för trött för att få till det med länkarna, sä där många auktioner har jag inte ens på gång.Det är lite trögt med försäljning av böcker men det är en som har lagt ett bud på över 200 kr på en vanlig begagnad skönlitteraturbok- fast affären är inte klar än.