Varför heter ni som ni heter
Ibland funderar jag över era alias… Varför heter ni som ni gör? Vissa heter ju långt ifrån sitt namn. Tråkmåns ja heter ju sofia här med :)
Ok…. Jag heter Barbro är född 1955,därav mitt alias

det var en herre som kallade mig för siberlina ,han tyckte jag såg ut att heta det,men jag funderar på att byta namn

Jag älskar syrener helt enkelt!
Ensam - men stark!

från börgan trodde jag inte att jag skulle börga skriva här så mycket, jag som aldrig har chattat i hela mitt liv, så jag tog ett namn jag hadde på ett annat forum där jag heller inte var så aktiv men var tvungen att va medlem för att kunna läsa allt jag tyckte var intressant, Forumnamnet är en kombination av två andra namn av personer som betytt väldigt mycket för mig, vill dock inte säga vilka två namn det är.. ,,, 
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

anebit är en förkortning av Ann-Britt. Jag använder det i mailadressen och som inloggningsnamn överallt, skriver till och med under med det ibland.
Ibland tror jag nästan att jag heter anebit. 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jag har alltid kallats för mison av mina syskon. Därför heter jag så på nätet. Mia, som jag heter egentligen, blir nästan aldrig godtaget någonstans, är ju ändå ganska vanligt.
Haha, jag heter som gastuberna, dom brukar det ju stå mison på. Kan skylla på det när det blir gaser i magen…. Jag är en gastub…
Alla djur behöver någon som bryr sig!

Jag hedrar min första katt Simson som har hållit mig vid liv så länge.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Tuskulums heter mitt katteri, betyder lantligfristad därför kallar jag mej Tuska
Mitt kattalias är egentligen Fiona, men det var upptaget här, så det fick bli Bumbis efter mina gamla kattherrar som gick bort 2007.
De var ett radarpar som haft det mycket tufft som hemlösa och som höll i hop i vått och torrt in i det sista. Jag kallade dom för mina bumbisar för de påminde om Bumbibjörnarna.
jag heter ju Imasy, vilket är en del ifrån min hunds namn dvs Ittas Imasy. Ska enligt samiska betyda morgondagens gåva, men sant eller ej vet jag inte då jag inte kollat upp det.
Har hetat Imasy överallt på nätet i princip 7 år, så det får hänga med, ovanligt är det ju också :) Blev faktiskt lite förvånad när namnet Imasy var upptaget på youtube :(
Namnet Puma hänger med sen över 10 år tillbaka. Det var på den tidne när man var träningsnarkoman och garderoben innehöll till största delen träningskläder och då mycket Puma. Barnen på en skola jag jobbade på kallade mig då Pia Puma och efter det så blev det Puma77. 77 är årtalet jag är född givetvis. Tyvärr är inte det namnet alltför ovanligt men kan jag så heter jag det överallt.
//Pia

Hihi, träningsnarkoman, vad är det? Är det när man rastar jycken?? Har aldrig satt min fot på ett gym, fast det kanske skulle behövas……äh folk får gilla mig ändå
#13 ja idag så undrar jag med vad det innebär. det är en svunen tid minsann. På den tiden så innebar det fotboll och innebandy och så lite blandade bollsporter mellan. Vissa dagar tränade jag 4h i sträck. Gick från fotbollsträningen till innebandyträningen och efter det blandade bollsporter och så innebandy igen. Puh fattar inte att jag pallade.
//Pia

#14 jag har aldrig tränat någon gång. Inte på annat sätt än rastat jyckarna eller jagat gubben härhemma med blåslampa när han inte "gör som jag säger, hihi"
Min första katt hette Ture, siffrorna är mitt gatnummer, väldigt töntigt egentligen, men..men, så blev det iaf!
#16 Men det kan räcka det med
Numera jagar jag katterna och spelar lite småmå i innebandy på skoj 1-2 ggr i veckan. Men det är inte så tufft.
//Pia
Jenna tycker jag är så fint så det har jag överallt på nätet. Så det blev jenna-Gun här. för bara Jenna var upptaget.
Jenna hette en tjej i TV-serien Dallas

Kallar mig Tussebus för en av våra katter heter det. Tycker det är ett sött namn o ett bra alias 
// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus
"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken
#15 vilken fin och ståtlig katt han var Tusse, skulle aldrig tänkt på att Essut kunde bli en katts namn bakvänt….
Vet ni hur gammal han var när han blev ifrån flyttad -94?
Det här var en rolig fråga Sofia, det är intressant att läsa allas historier om bakgrunden till deras alias! 
15 - Så fin Tusseponke..
Mitt nick blev det för jag är en Brännötös. Alla somrar på Brännö gjorde att kusten och havet etsade sig fast :)
#20 Tussebus är också en stilig katt
och så har han ett härligt namn!
#22, vad härligt det låter med Brännötös, jag kan se dig där om somrarna hoppa omkring på stenarna vid det saltstänkta havet….
Nu är du asfaltsflicka som inte kan gå en meter utan att hitta en katt i nöd, tänk hur livet kan te sig…..

Har nicket efter våran gård som heter Danielssonsgården, fantasilöst eller hur 
Kul tråd:)
Jag kallade mig först för Landfreak59. Älskar det enkla, atternativa och lite ovanliga landlivet.
När jag startade Djurtransport.ifokus skulle jag ändra mitt namn till mitt riktiga namn (så var reglerna då) men Alexandra var upptagen och fanns i typ 20 liknande nick.
Jag älskade gamla ryska klassiker och då blev det Alexej.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Mitt andra namn är Margareta som jag förkortade lite.. väldigt trist jämfört med alla andra fantasifulla namn måste jag säga..
jag heter zenitha så då fick det bli det men utan h

När Josefin kom till oss, för 15 år sedan, (vår kattdrotting som somnade in strax före nyår) tänkte jag att hon skulle få ett ståtligt efternamn. Kom på namnet von Sidentass. Så heter sen dess kattfamiljen i efternamn. Men eftersom bara katterna har rättighet att ta till sig det adliga tecknet "von", så nöjde jag mej med att heta Sidentass. Det har varit mitt nick under alla mina år på nätet:-)
#15 Enligt vår veterinär var han ca 2 år när vi tog hand om honom, han var okastrerad och hade svår skabb i båda öronen..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
#28, Sidentass är ett namn med pondus för både katt och människa. Har tänkt på er och undrat hur ni klarar sorgen efter Josefin. 
#29 Den kissen fick ett härligt liv, även om hans två första var usla. Tusse blev alltså minst 15 år? Underbart att ni fick så många härliga år tillsammans! Han har något visst i blicken Tusse! 
Crisse är en förkortning på Christin och det smeknamnet fick jag för 40 år sedan av min dåvarande pojkväns mamma.
Issa är en av mina egna katter, en blåmaskad birma. Hon heter så hemma och ett längre namn i stamtavlan.

#30..Ja..jag tar en dag i sänder..så fort som jag tänker på Josefin så svider det till, det känns som att en tidsepok är över eftersom vi levde tillsammans under en så lång tid, vi har så många fina minnen efter Josefin, Bamse är hennes son, Lassie hennes barnbarn..efter Josefins bortgång har jag lärt mej att sorgen kan ta sig i uttryck på så många olika sätt..den här gången är sorgen långdragen, i våras när vi förlorade Linus genom en olycka var man först chockad i flera dagar innan man kunde börja att sörja…Bamse har sörjt också här har vi märkt..djuren är så kloka..
Jag använder mig av chigak till allt på nätet. Det kommer från en bok jag läst där kvinnan det handlade om hette chagak men det var upptaget när jag första gången skulle ha ett nick. kom då på chigak och sen dess har det följt med.
#33 djur är verkligen kloka, det finns inga bättre tröstare, de behöver inga ord och de känner på sig minsta lilla.
Lilltasen som egentligen ska vara Lilltassen, men hade för bråttom när jag reggade mig så det blev ett s för lite.
Namnet använde jag i några insändare i lokaltidningen efter att det uppdagades att djurskyddet på orten inte tog in en "förvildad" kattmamma och hennes 3 ungar. Min sambo och hennes kompis fångade in katterna och dom hamnade hos oss som egentligen inte hade någon plats för fler katter. Mamman och en unge blev kvar i vårat hem, medan dom andra 2 ungarna hamnade hos kompisar till oss.
Agnes som vi döpte den lilla kattungen till var så liten, och hade så små fötter, så när debatten i lokaltidningen pågick var det lilla Agnes (Lilltassen) som var talesperson för alla hemlösa katter som djurskyddet inte tog in.
#36 Där hade jag faktiskt funderat över namnet:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
ja mitt är supertråkigt.. heter Magdalena och kallas ibland Magda så det blev det *s* önskar att jag hade ngt mer fantasifullt faktiskt..

jag har alltid var intresserad av ödet o destiny e ju ödet på engelska men jag envisades med att skriva destany när jag skulle skriva det så det blev det..
#30 Bilden på Tusse var taget den 20 juni, och han fick somna in den 16 juli samma år. Det är vår sista bild som är bra på honom..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Kurran är en av mina katter. Kurran och hennes bror föddes ute hos en granne som ägde mamman. Grannen skulle skjuta kattungarna men jag fick ta dem. De var två pyttesmå ulltussar med fyra fötter som rörde sig över golvet. När jag kom för nära fräste och spottade de och när jag lyfte dem vibrerade deras små kroppar av morr. Efter ett par dagar hade blivit tama. Som tur var fick de en adoptivmamma som tog hand om dem tills de var stora nog att komma tillbaka till mig.
Just denna höst, 2004, som de kom till mig hände en fruktansvärd händelse så jag grät hela dagarna och nätterna i flera månader. Under hela denna tid vek Kurran inte från min sida. Hon satt bredvid mig hela tiden och därför har Kurran och jag ett mycket speciellt förhållande. Kurran och jag är nästen ett.
Så här törs jag skriva bara på ett ställe som detta eftersom många av oss här är lite tokiga när det gäller katter.
S*Magic Paw's är mitt stamnamn för mitt katteri av Cornish Rex, och eftersom jag först blev medlem på CornishRex.IFokus så var det mest naturligt.
Själv heter jag dock Christine och är född 1983
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Kallar mig Firinella efter min första perser och det heter även min uppfödning men heter Laila till vardags.

#33 Att katter sörjer märkte jag tydligt då Simson dog. Atos sprang och skrek och letade efter honom länge. Efter en vecka eller så frågade jag grannen om vi kunde få komma in till henne så Atos fick leta även där då han hela tiden stod och försökte slita upp hennes dörr. När Atos letat igenom hennes lägenhet lugnade han sig då han då nog förstod att Simson inte flyttat in där.
Simson var den som höll mig ovanför vattenytan i ånga år när jag hade stora hälsoproblem. Han kunde komma upp i famnen och till slut bita mig i kindknotorna när jag grät som mest. Som att han sa till mig "matte du behöver inte gråta. Vi fixar det här också." Han var mitt hjärtgull min Simson. Mitt ankare i livet.
Huskatt….blev mitt nick eftersom jag fullkomligen älskar detta otroligt vackra djur.
MItt är en direkt översättning av stället jag bor på!Så nu får ni som inte vet slå lite i Lexikon! Sista delen är nämligen lite svår att förstå och hitta!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tja, kittekatt är det ord jag alltid använt som 'barnspråk' om katt (typ 'liiiten kittekatt' med bebisröst :-)), så därför blev det Kittekatten när jag första gången skulle bli medlem på ett kattforum.

#33 Siden: En länk för dig om djurs sorg.

#44 Har förstått att Simson var någon alldeles speciell för dej..det är så rörande att läsa om vad du berättar…Bamse, Josefins son, som jag skrev om här tidigare att han sörjer, visar det nu genom att ty sig extremt mycket till sin husse..tidigare var det mest mej han gick till, Husse och Josefin stod varandra väldigt, väldigt nära..
#48 Varmt tack för den länken..den ska jag lägga i mina favoriter o läsa om och om igen..
Mymlanbus har jag alltid varit… eller Mymlan rättare sagt för att jag är kort… mkt kortare än mina kids. Jag är under medellängd 148 cm
bara men jag kan bitas hårt i hälsenorna för det 
Mymlan var en liten sak i Mumintrollen och därav mitt nick, det kommer från skolan från början, många år sedan alltså.
Min hemsida heter också mymlanbus, så det namnet försöker jag att ha överallt, jag som har teflonminne *hehe* så jag har lätt att minnas det!
Jag är liksom Mymlan 
#51 148 cm? Oj, då e jag en giraff bredvid dig med mina 173 
//Pia
Mmm, Elin, min minsta tjej (som är lång) brukar klappa mig på skallen och säga "lilla mamma" hehe…
Men det är väl inte längden som gör det, eller hur? Det har jag i alla fall hört av någon annan… men ibland kan man ju undra… får inte de jobb som jag vill ha pga min längd… diskriminering… try me säger jag bara :) de vet inte vad de går miste om 
Som jag sa när jag var liten (inte kort) en dag när jag blir stor :) äsch, man är som man är vare sig man är lång eller kort :)
Visst är det så busiga mymlan. Själv är jag åndå kortast i min familj. Min mamma är 176 cm men jag är ganska nöjd. Skulle inte vilja vara längre i alla fall. Är du en sån som har pygméfötter också då? Alla skor som är så läckra men får man tag i dem i sin egen storlek ser de ut som båtar och då har jag bara 39.
//Pia
#53, 54 Storleken har ingen betydelse….
Hehe… jag har 34-35 i storlek… kul med barnskor… NOT! Men ibland köper jag 36 och snavar på dem :) men då får jag oftast tennisskor för de slår man ju inte ihjäl sig på i alla fall. Dottern köpte jättefina högklackade skor åt mig, jag stukade foten och kunde inte stödja på foten på 14 dar… så nu är det tennisskor som gäller :)
Jag är minst i släkten, alla andra är väl normallånga… suck! Var väl tvungen att skilja mig lite från de andra
på ren jäkelskap, inte vet jag, eller det vet jag. Jag hade ihopväxta fontaneller när jag föddes, därav min korta längd.
Har en plastplatta i skallen som stör hormonerna lite…
#56 Ja ibland kan det vara svårt att hitta skor med. Min pappas fru har 35 och nu i vinter ville hon ha lite varmare mellanskor. Inga kängor och inga gympapjuks. Hittade vi några? Nä alla började på 36 inte ens barnskor fanns. Det var tråikigt. För min del när jag köper innebandyskor så ligger jag strax över så jag får ha sr skor och de kan kkosta 1200. Likadana fast jr kostar 800 kr. Visst är det kul
Fast det är som Bumbis säger. Storleken har ingen betydelse;)
//Pia
# 56, liten men naggande god
, som man brukar säga!
Vad gör det om du är kortväxt?? Alla goa kommentarer och allt du gör för kissarna här på hittekatter är mer värt än något!!
57 och 58. Va rara ni är 
Alla gör så gott vi kan… jag kan inte göra allt, men jag kan göra något 
#57. Så dyra skor! Kängor har jag problem med också… får bli fodrade gympaskor om jag har tur, annars blir det vanliga gympaskor :) men det går bra det med, men det blir kallt… det är svårt med skor :)
Sorry… lite ot i tråden :)
Ha ha ot ja men nu förstår vi varför du kallas mymlan i alla fall *fniss*
//Pia
Jag kallar mig Molly, efter min katt Molly
Cala eftersom det är min förkortning på jobbet, så det blir samma överallt på nätet.