Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 883 ggr
Ledin
0

Tips på vart hon kan vara

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var jag ute som alltid till stallet efter mig har jag alltid Olga, hon ska bara med helt enkelt. Hon får itne gå in i stallet eftersom det bor 2 andra katter där o det kan bli konflikt så hon väntar alltid utanför. Så när jag kom ut satt hon som alltid där, springen som alltid framför fötterna man får akta så man itne råkar trampa henne. Så gick vi förbi kaninen för att ge den sin kvällsmat o vatten, dit följde hon glatt med (som vanligt) och sen ut igen för att gå in, men hon ville vara kvar ute, sen har vi itne sett henne Gråter ObestämdGråter . Har ropat o letat vart lite här o där hon går inte långt rör sig allså så man kan se henne runt huset. Men nee ingen Olga, jag ska snart ut igen för att ta en sista koll i uthuset o kolla av vid ladgården/höskullen. Men det e ovanligt om hon gick dit visst följde hon med Missy dit vågar hon sig inte hem för alla ladgårskatterna är hon ju livrädd för. Håll tummarna lilla Olga som är min lilla plutta ska hittas !

tuska
0

Hoppas Olga kommer in snart, hon har säkert blivit skrämd

Debattia
0

Hoppas hon har kommit till rätta nu. Kan hon inte  fått lukt på någon liten mus eller något? Rädd för någon annan katt så hon ligger och trycker, då kommer hon säkert när du ropar på henne.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

annebeate
0

Mycket talar just för att hon blivit skrämd.Hoppas du hittar henne i kväll.

Bumbis
0

Putt för Olga! Om hon blivit skrämd, lägg ut lite mat i närhenten, både här och där, så att hon håller sig kvar vid stallet.

Puma77
0

Lilla Olga, det är ju kallt ute med. Hoppas hon kommer fram snart.

//Pia

Marga
0

Hon har nog inte kommit långt! Jag tror och hoppas att hon kommer tillbaka snart när hon blir hungrig och längtar hem…

Kusten
0

Kolla möjliga brunnar eller hål hon kan ha hamnat i.

Annars säger jag som Bumbis, lägg ut mat och vatten på lite olika ställen..

Var ute sent/tidigt och ropa och lyssna, då är det som störst chans att höra svaga jamande.

Kontakta alla närboende och be dom hålla öron och ögon öppna..

Leta på ställen där hon kan ha blivit instängd, även såna ställen som kan verka omöjliga..

Sätt ut annons så snabbt du kan för att nå ut till fler som kan tipsa dig.

Ge dig ut på lite vandringar runtom.. lycka till med att finna din lilla saknade plutta. Hemskt jobbigt att inte veta vart hon är, men jag hoppas du blir glad igen jättesnart! Kramar om och tröstar

Ledin
0

Olga är inne o hemma Kyss Lillpluttan var ute på en takbjälke jätte högt upp. Hon ser lite illa på ena ögat o kanske gör henne lite räddare. Hon är en fd herrelös katt som jag tog in som liten då dom rev ett ruttet uthus (var 3 väggar o golv lite tak) då det skulle komma en o "göra" sig av med henne. Hon är  en sån katt som är lite mattesjuk o gösses vad beroendeframkallande det är att ha henne :). Visst ibland får man inte sova som man vill för hon ska pussa på mig på natten o ha lite kel. Sover helst på mig gärna så hon har sin nos mot min mun, annars väljer hon kudden men ja nosen ska vara så nära munnen som bara går Skrattande. Men upphittad är hon nu o springer efter mig överallt jag satt vid henne så hon kunde få ro o äta lite. Tack för alla tips, Flört Hoppas alla där ute som saknar sina pälsklingar hittar dom Glad

MariannE11
0

vad skönt att hon är hemma igen……inget kul att vara orolig…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Puma77
0

Så skönt att hon kom hem igen.

Sådär ligger Thindra hos mig fast hon har min kind som huvudkudde och så lägger hon sina tassar i min hand så jag kan hålla dem.

//Pia

Jenna-Gun
0

Härligt att Olga är hemma igen.

Jenna

Sidentass
0

Vad skönt att hon är hemma igen!!

Ledin
0

Ja fy vad man letar o letar på de dummaste ställerna man kan komma på letar man utifallatt dom kan vara där Oskyldig, sov illa i natt så nu har jag spännings huvudvärk. Puma du har väll en balkong du har inga bra tips på hur man nätar in, ja eller ni andra gärna bilder Flört Vi ska flytta o kissarna ska bli innemissar då. 2 balkonger  komemr vi ha o dom ska nätas in