Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bilder-filmklipp
Läst 884 ggr
[LucyInTheSky]
0

Updat. Ruu och pojkarna.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har varit ett par jobbiga dar men nu har vi en rutin Ruu och jag. Det blir en morgon promenad på morgonen på ca. 30 min.. Han tycker bättre om kvällspromenaden för då är det inte lika många som vill klappa och prata med honom.. Han uppskattar inte det, han blir lite rädd. I början var han lite skraj men nu på kvällarna innan vi lägger oss kommer han och ska ut! =) Men fortfarande äckligt att ta på selen. Han går snällt med mig och förstår att när jag drar till lite försiktigt så får han inte gå åt det hållet.. ( Han vill in i trädgårdar) I går var vi ute nästan 50 min han och jag och luktade på gräs och klöste lite på träd. Han måste till varje träd vi hittar och så klöser han lite på det innan vi kan gå vidare XD Han är underbart söt.

Det bästa med hela detta sele projektet är att Ruu och jag har kommit närmre varann.. Han är mest husses katt men nu är jag viktig oxå känns det som.

Tänkte lägga upp lite bilder på pojkarna.. =) Om ni orkar med mer bilder.. Känns ibland som jag bombar er. Men dom är ju mina gull! =)

Kämpade med att avmaska dem allihop idag.. =( Ruu tog dom snällt.. Melvin med lite trilskandes.. Och Nemo.. oj oj, blodspår över köket ungefär. Lugn! Katten mår fin fint.. Mina händer dock.. Inte lika fin fint. Melvin har mått dåligt och spytt en massa och jag hittade äckliga maskar i lådorna så det var bara att gapa och svälja för mina små skrutts.

[LucyInTheSky]
0

Varför har dom ställt in ett träd?

[LucyInTheSky]
0

Det bor ekorrar i julgranen

[LucyInTheSky]
0

Pappas Ruphus!

[LucyInTheSky]
0

Nemo och Ruu myser

[LucyInTheSky]
0

Bus på g, kanske?

Hawknestgrove
0

Åh!"!!!! Kul! INte dumt att få såna rutiner! Då kommer även du ut en stund! Du kanske skulle testa min variant på sele? Det är ingen sele i den bemärklesen, öppna filen, så kan du se hur jag har gjort.

Nu ska vi iväg på födelsedagskalas. Min kompis fuller år. Så jag kanske kommer att bli litiiite tipsy, när jag återkommer ikväll….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

Ha ha underbara ekorrar eller julgranspynt kanske;) Har liknande hemma häe mellanåt.

så bra att ni fått rutin i promenaderna och att det går framåt, det bhöver ni. Jag läste om att Melvin spytt inne på katter, tänkte skriva där om att det låter lite som mask precis som Tudor hade men gjorde det inte. Skönt att det var det i alla fall så det inte var ngt allvarligt. Håll koll på dem sen bara så han verkligen blir av med det för Tudors var verkligen envisa.

Gillar bildbombningarna så du behöver inte oroa dig för det. ;)

//Pia

[LucyInTheSky]
0

Melvin på stora akvariet

[LucyInTheSky]
0

Ska hålla koll på dem.. Har haft katter hemma hos mor och far som blev riktigt dåliga som kattungar av mask.. Vi fick lägga in honom och ge honom drop på sjukhuset.. Så jag var snabbt hos apoteket när jag såg det.. Pratade även med Agrias vet och fick lite råd om vilka medel jag skulle köpa och så. Fick lite panik då Melvin spydde rosa/rött.. Huuua..

Din Arne är sååå lik min Bosse! XD Sååååå fin!!! Hur har du gjort med selen? Ruu har lugnat ner sig otroligt nu när han förståt att han får gå ut med mig i sele. Så nu är det ganska lugnt om nätterna. Så han kommer förbli innekatt..

Hawknestgrove
0

Ja du, det är inget sele. Det är lite svårt att förklara, det är liksom ett enklet halvslag om egen part. Om du studerar bilden noga, så kanske du förstår. Sä'tter in en till, så kan du kolla närmare. Inte svårt, när man väl kommer på det. Här är en bild, där man ser hur jag har gjort. Det blir liksom en löpögla över magen, men inget som strmar om halsen. Jättebra och enkelt ing aknäppen och garanterat rymningsfritt. Så titta noga på bilden!!!!

Puma77
0

Gunilla har trätt kopllet runt magen och sen genom öglan, ingen direkt sele alltså utan en specialvariant. det gör att de inte kan krypa ur dem lika lätt om ngt skulle hända. Vi brukar ibland ha de på hundarna om de drar för mycket eller om ngt barn ska hålla dem för när de drar så dras kopplet åt runt magen och det känns obehagligt för dem. Var ganska bra när de skulle lära sig att gå fot i början:)) Har man stora hundar så kan man ju få en fin restur om de drar till.

Ang rosa/röda spyorna så var det sånt som Tudor hade med och innan jag visste vad det berdde på så var jag nervös. Men det var profender som hjälpte och det kan man be vetrinären skriva ut. Praktiskt för man droppar det i nacken så man slipper allt kladd med past eller tabetter;)

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja jag tycktet det var väldigt enkelt, för man slapp fibbla med sele och jox, bara att göra ett litet halvslag. Sen är katten desutom lös och ledig och inget stramar om han själv inte drar.

Alexej
0

Härlig bild av katt-ekorren;)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattassen
0

Vad fint Lucy med alla dina bilder och ekorrar i trädet och alltGlad.

Du skall se att lille Ruu snart rättar in sig i ledet och blir nöjd med sitt liv. Det är ju bra att han vänjer sig vid att promenera och det är ju nyttigt för både katt och matteFlört

GOD JUL till er alla och en nospuss extra till lille Ruphus!

Från Kattassen i Göteborg

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

[LucyInTheSky]
0

Idag är dom inte glada på mig.. =/ Puuhh.. Igår gick det okej att få i dom medicinen.. Men idag var det fajt! Melvin funkade ganska bra.. Han brukar inte använda sina klor.. vilket matte är glad för! Men Ruu och Nemo hade gaddat ihop sig.. Aldrig livet att jag skulle få stopa i dem mer medicin.. Rivsår yes! Men jag vann!

Jo, jag tror att allt kommer bli bra, det är bara mitt tålamod som i omgångar inte existerar..

Kram!

Alexej
0

Vilka maskmedel får de?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[LucyInTheSky]
0

Axilur tabletter.. Det var det rådet agrias vet. gav mig.. Hoppas det hjälper.. Melvin är mycket piggare idag! Men lite små sur för att han inte får äta de andras mat.. Han är så dålig i magen så det är diet mat som gäller för hans del. Idag blev det kokt fisk. =) Det var gott.

Ruu och Nemo är värsta pain in the butt idag. "kastar snart ut dem genom fönstret" Nemo har verkligen fått igång honom idag och de leker så saker flyger! Bokstavligt talat..

Puma77
0

Axilur kanske 3 dagar?

//Pia

[LucyInTheSky]
0

japp, 1 dag kvar

Alexej
0

Annars är Drontal bra, behövs bara en dag:)

[LucyInTheSky]
0

Hoppas detta hjälper annars ska jag lägga det namnet på minnet..

Har städat akvairet idag, det ser ganska kul ut.. Hinkar slangar jag och tre katter. =) Dom är sååå hjälpsamma.

Hawknestgrove
0

Kul! Tänk, så snälla ungar jag har…. Man bara tar dem mellan knäna när man sitter på golvet och öppnar mun på dem…..Men de är väl kuvade  mina tre små ungar!

[LucyInTheSky]
0

Sista tabletten är i! Yey! Puhh.. =)

Marga
0

Grattis!Skrattande Nu får vi hoppas att det hjälper på första försöket!

Hawknestgrove
0

Ja inget kul. Där är ju fördelen med Drontal, att man bara behöver ge en gång. MEn i och med att dina kissr är inne, så komer du ju inte att behöva maska av egentligen så länge de går inne mera, om det tog ordentligt. Tips…. Axilur finns ju även flytande, kom jag på nu…….HAha, dags att pissa kväll när natta är gången……Flört

[LucyInTheSky]
0

Nää.. Fanns det i flytande form? Förvånad Gaww.. Men men, jag är en upplevelse rikare och många rivsår rikare oxå för den delen XD

Hawknestgrove
0

Ja……. OCh det slog ju inte mig förrän nu idag… IQbadboll……HAr ju tom en flaska stående i skåpet…..

[LucyInTheSky]
0

Ha ha, jag brukar köra med IQ fiskpinne =) Badboll var bättre..

Har aldelles nytt skickat en julgåva till Katthemmet här i kalmar och en liten till kattkommando syd.. I Ruu´s namn. =) Kändes bra!

[LucyInTheSky]
0

Hittade dessa bilder på datorn förut.. Så ynkliga de var mina små pojkar när de kom till mig..

[LucyInTheSky]
0

Melvin.. får tårar i ögonen av att se dem så där igen..

Hawknestgrove
0

Åh, så lessna de se ut! OCh så dåliga i ögonen….

[LucyInTheSky]
0

Lite nya bilder att bomba er med XD Hoppas ni inte slänger ut mig! Oskyldig

Första bilden: Ruu och Lille Melvin =) Dom kan sitta i fönstren och spana lääänge.

[LucyInTheSky]
0

Ruu är kelen.. =)

Om ni undrar varför Ruu har halsband på sig så är bilderna tagna igår och eftersom jag är så fjantigt nojjig och kontroll-tokig!!! Så fick han ett vackert blått halsband med mitt telefon nr på när han skulle till vet. Jag skulle ju inte köra honom själv, utan mamma och min syster tog honom. Och jag ville vara hundra procent säker på att han skulle bli hittad om det hände något och han smet.. *fånig jag vet* Skäms Något min psykolog hade sagt: Emma, du måste lita på andra och släppa på kontrollbehovet..

[LucyInTheSky]
0

Inte lätt att ha ett sånt krävande jobb som Nemo.. Man måste ta hand om allt i lägenheten alldeles själv.. Då förtjänar man en tupplur då och då.

[LucyInTheSky]
0

Bästa platsen! Varmt och skönt på lysrampen och nära till lunchen

[LucyInTheSky]
0

Uppmärksamhet!!

[LucyInTheSky]
0

Nemo <3

Hawknestgrove
0

Underbara bilder! Tack! HAr du kontaktat farbrorn ännu?

[LucyInTheSky]
0

Ja, jag har skrivit till honom men ej fått nåt svar än.

Hawknestgrove
0

Ok……

[LucyInTheSky]
0

Ruu har varit ganska slö efter id-märkningen. Undra hur länge det sitter i? Men det betydder mer gos och mindre stim. Så jag överlever =)

Hawknestgrove
0

HEhe inte dumt….. Det finns ju lugnande för katter. Om Feliway inte funkar. MEn du ska se, att när du fått upp nätet på balkongen,så kommer han att bli mycket lugnare. Skillnad som natt och dag på Arne, även om han knappt visar sig ute nu när det är så kallt.

[LucyInTheSky]
0

Han är en go katt lille Ruu.

Jag har massa planer för min balkong till våren nu =) Ska planera i stora krukor, bygga hyllor så dom får lite ställen att spana från.. Ska odla kattgräs och kattmynta. Vi var inte där ut något förra sommaren. Hade inga ute möbler och vi ville inte att kissarna skulle följa med ut. Så det ska bli mys!

Hawknestgrove
0

Du har pm