Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1977 ggr
Alexej
0

Låst! Eulalia är fortfarande utan hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vackra och skygga Eulalia som finns på ett katthem i Söderhamn är fortfarande kvar där.

Hon är kanske 7-10 år gammal och har gått ute i många år där hon blev matad av ett äldreboende.

Hon kan inte stanna där längre därför är det lite akut.

Eulalia blir kastrerad, vaccinerad och id-märkt innan flytten. Transport går säkert att ordna.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ankie
0

kom igen nu, någon borde det finnas för denna skönhet oxå!

Ankie
0

Vart är hon utlagd någonstans denna skönhet? Blocket såg jag annons, SKS, hittekatter vart mer? Kan hon läggas ut på någon mer sajt tro?

Groda
0

TACK för att ni försöker skaffa ett hem till Eulalia, det är synd om henne där hon sitter i sin bur, för man kan inte ens ta i denna katt.

Alexej
0

#3 Nej, ett katthem är inte idealt för en skygg katt när man inte ha tid och tålamod. Men alla skygga katter kan bli klappbara och trevliga sällskapskatter. Men det gällar att arbeta med en katt så att den förlora sin rädsla för människor.

Jag har en hona här som säkert var värre skygg än Eulalia och jag kan nu efter 4 månader klappa henne lite på ryggen och hon börjar spinna då. Hon har också börjat leka och följer efter mig och är nyfiken på allt.

Det är härligt att se hur en skygg katt börjar leva och mår bra.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Marga
0

Jag har också en skygg katt som har bott här ett år nu. Från början satt han mellan ett skåp och en vägg, under en säng eller under ett element bakom ett skirvbord. Han var panikslagen! Ett år har gått. Jag får inte ta i honom, men han är sällskaplig och nyfiken och vill alltid vara med i rummet. Han är väldigt söt och tokrolig och ger mig mycket glädje och många skratt. Han leker gärna med laserpekaren för då behöver han inte komma nära. Att kunna kela med en katt är inte allt. Han är dessutom gott sällskap till min andra (tamare) katt. Har man gott om plats spelar det ingen roll om katten är skygg. Han/hon lever sitt liv med de andra katterna, och när han vågar närma sig gör han det.

Jag hade aldrig haft katt förut och visste inget om skygga katter. Det har gått bra ändå. Jag tycker inte man ska överdriva det där med att katten är skygg, så länge den som ger den ett hem är beredd på att inte kunna ta i den och gosa med den på länge (bra om man inte behöver flytta den) och att det får ta lång tid innan den blir tam.

Jag tror man kan följa tråden om den äldre Eslövskatten och förstå ungefär vad man kan förvänta sig om man tar emot Eulalia. Eventuellt är hon ännu skyggare i början.

Finns det ingen kattvän som kan tänka sig att öppna sitt hem för den här vackra lilla katten på hennes egna villkor. Tyvärr kan jag själv inte ta en katt till.

emjon
0

Precis som du Marga skriver känner jag också och att på dessa villkor kan man göra mycket för en kisse. 

Vi har ju 8 egna plus 2 jourkissar så här är det fullt annars hade jag inte tvekat en sekund att hjälpa Eulalia att få ett eget hem.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

catfoot
0

Va, härligt med en ny fräsch tråd på lilla Eulalia..Tack Alexej..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Ankie
0

Catfoot kolla inlägg #2.

Groda
0

Vi vore tacksam om någon av er bor nära Söderhamn kunde komma och sitta med Eulalia några timmar varje dag. För vi har inte personal att klara av det som behövs. Har ca.60 katter inne just nu.

catfoot
0

Ja, hon finns med ..Här på hittekatter, blocket, sks,  katt direkt men jag fick inte till nån bild där…Spinns köp å sälj ligger nere..

Har ni tips om fler ställen så hojta till…

OT/Snyggt ....

Alexej
0

Groda, vi vet att ni inte hinner. Det är ju därför vi försöker allt för att hon få ett eget hem.

Det är ju ingen kritik mot er.

catfoot
0

#9….Jag bor ju visserligen 3 mil från Söderhamn, men visst kan jag 1-2 dagar i veckan åka ut å bara finnas för Eulalia…Om det känns ok för er..

OT/Snyggt ....

Bumbis
0

#12, du gör verkligen allt för denna lilla flicka, catfoot. Du är guld värd!

Jag puttar för ett hem till vackra Eulalia. Låt er inte skrämmas av att hon inte går att hantera som det är i dag, många katter reagerar så när de finns på katthem där det passerar många katter och flera främmande människor varje dag.

Kissen skull behöva komma till en lugnare miljö, jag tror att hon då kommer göra framsteg ganska snabbt, det syns på ögonen att hon är på väg.

catfoot
0

Tack Bumbis…Ja, jag vill verkligen göra allt jag kan, å med så många fina kattvänner här och man får inte glömma Hoppet som varje dag ger henne mat, ser till att hon mår bra och försöker ge henne lite tid varje dag Eulalia…Så vi är många som jobbar just nu för att denna kisse ska få ett bra hem att tillbringa många år i…

OT/Snyggt ....

martdat
0

Eualia är en fruktansvärt vacker kisse, jaghar inte läst alla inlägg i alla trådar men fattat det som att hemmet på gotland är uteslutet nu?

hoppas med att hon får ett hem snart, En stilig dam i sina bässta år.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mari
0

Jag hade gärna ställt upp och suttit med henne så ofta jag kunnat, det är bara det att jag har praktik om dagarna nu så jag har inte så mkt ledig tid över längre :(

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ankie
0

#10 vad är katt direkt. Har du någon adress? Aldrig hört talas om.

catfoot
0

#17…Här är en länk dit

http://www.petdirekt.se/index.php#

OT/Snyggt ....

Ankie
0

#18 går det inte att få tidningen att skriva om henne och få någon som öppnar sitt hem den vägen? De kanske inte är så intresserad av skygga katter jag vet inte, eller bollnäs nytt blir väl Söderhamns nytt då i detta fallet. Ja jag vet inte men alla försök är väl värda. Det går kankse att skriva dit o fråga eller hur gör man när man ska få de intresserade

Hawknestgrove
0

Försökte få in henne där jag med, men det är tydligen helfel på den sajten. Går inte tt lägga in egna bilder heller

Putt för lilla eulialia!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

catfoot
0

Putt….

Jag tror att intresset för skygga katter är väldigt dåligt bland dom som söker en huskatt..Man måste nog veta vad man ger sig in i, å vad det innbär att ta det ansvaret..Så ja jag vet inte….

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Putt för vackra damen!!!!!

Marga
0

Putt igen!

Hawknestgrove
0

Det måste väl gå att få en liten vrå hos någon för denna vackra flicka? Allt är ju ordnat och betalt!

catfoot
0

..Så himla synd att mitt hus är kattfullt nu…Men hoppas ju innerligt att någon annan inte fyllt kvoten å kan ge denna kattdam en plats i sitt hem…Som sagt, allt är ordnat och betalt vad det gäller vettebiten..

OT/Snyggt ....

Marga
0

Putt!

Sidentass
0

Så bra att det kommit upp ytterligare en tråd för den här missen. En så otroligt vacker kisse..önskar av hela mitt hjärta att hon snart får chansen att börja kunna så sakteliga vänja sig vid människor och det normala livet inomhus med allt vad det innebär..

#9 Eftersom jag inte jobbar skulle jag ha all tid i världen att komma o sitta hos henne varje dag..men jag bor i Linköping…puttar upp för att ni får den hjälp ni behöver, och för att misse snart hittar sitt hem..

Groda
0

Det är jättebra att ni jobbar på med att ge Eulalia ett hem. Men man ska veta vad man ger sig in på. Hon fräser mindre nu än förut, så hon börjar att vänja sig när det kommer människor in till henne. Eulalia stöter bort sina ungar nu, så dom har vi flyttat till en annan box, men det är ju så det brukar vara i kattvärlden.

Hawknestgrove
0

Siden, du har PM

catfoot
0

Cala å Groda..Jag kikar förbi nån dag till vecka för att tillbringa en stund med Eulalia…

OT/Snyggt ....

Ankie
0

Har du blivit fadder åt denna tös nu Catfoot?

catfoot
0

Japp, betalt in 100:- till den vackra Ladyn…

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Ankie..Har inte du möjlighet att sitta med Eulalia nån dag????..Ju fler desto bättre för henne..

OT/Snyggt ....

Ankie
0

#34 Jo det kan jag men inte just nu. Jag har bilen på lagning och jag har inte så mycket pengar för tillfälligt. Det bli ju ändock 8 mil fram och tillbaka. Studerar man så har man det inte så fett. Jobbar extra ibland på helgerna men ibland så behövs man ju inte som vikarie.

" vet du om nåt extrajobb Catfoot såhör av"

catfoot
0

#34..Jodå jag förstår att det är tufft när man studerar..Men tänkte du kanske var i krokarna ibland å kunde kika in en stund till kissen..

Inget extrajobb i siktet, vad jag vet idag…Å om jag hittar nått så blir det i Hudik..Länns lite långt bort för dig

O/T…Servicehus å hemtjänst brukar ju alltid vara kort om personal, å söker väldigt ofta timvick..Men det kansk är personalpool hos er oxå..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Putt för vackra flickan!!!!!!

Ankie
0

#35 nej, jag är inte i Söderhamn så ofta. Det var ett tag sedan jag var dit, sist var när jag lämnade dit kattungarna som skulle skjutas. Sen var jag och hälsade på de nån gång, men då hade jag råd att åka. Då hade jag jobb det är lite andra tider nu.

Men jag ska se om jag kan höra med min mor så kanske hon och jag kan åka dit nån dag, få se när jag får tillbaka min bil och hur mycket den kostar.

Simson
0

Sista putten för natten för mig. Heja Eulalia!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Marga
0

Putt innan jag går till jobbet!

Ankie
0

Hem för Eulalia önskas!

Hawknestgrove
0

Ja jag puutar vidare jag med…. INget inne på SKS heller ännu….

Sidentass
0

puttar!! -Frågade faktist sambon igår om han skulle kunna tänka sig att jag upplåter Lucias f.d. rum (hans arbetsrum) till Eulalalia..men jag fick kalla nobben..han tycker att det räcker med katter här nu, har han väl i och för sig rätt i …men man vill ju så gärna kunna hjälpa till vid behov..kan vi kanske alla tänka efter om vi nte har något utrymme i hemmiljö för den här vackra missen…

catfoot
0

Tack Siden för att du tänker på denna kisse..Ja, jag har det lika här, riktigt nobben nu med flera kisser..Så hur man än gärna vill hjälpa så går det inte alla gånger att lösa..men nog finns det någon därute som har en vrå tom…

OT/Snyggt ....

snickan
0

Puttar för vackra Eulalia

Hawknestgrove
0

catfoot
0

Tack snälla du…

OT/Snyggt ....

Marga
0

Puttar …igen. Lilla fina Eulalia, tänk att det ska vara så svårt…

catfoot
0

Putt

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Åter en putt…

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

JA helt osannolikt. Lilla gumman. Du är ju så vacker och allt är ju betalt!

catfoot
0

Ja, det enda vi väntar på är en liten vrå där lilla kissen kan känna sig trygg..

OT/Snyggt ....

Bumbis
0

Dett är ett bara ett förslag, men varför inte göra fina lappar med bild samt en kort berättelse om Eulalia och hennes behov och sätta upp tex. på veterinärstation eller i djuraffär.

Jag har gjort så några gånger när det varit svårplacerade katter och det har gett napp till slut.

Skriver man lite behjärtansvärt och förklarar vilka önskemål Eualila har inför sitt nya hem så kanske det är någon med varmt hjärta som smälter.

Kanske inte sätta lappar i livsmedelsaffärer osv, för då ringer det inte "rätt" folk oftast.

Bara en tanke…hon är ju sååå vacker med sina runda, förståndiga ögon!

Ankie
0

Ja hon har så otroligt utrycksfulla ögon denna tös.

Marga
0

Kvällens sista Eulaliaputt för min del Glad

Shadows
0

Putt!

Hawknestgrove
0

OCh jag kämpar på, med en dåres envishet. Lilla Gumman en liten vrå till fina dig!

Debattia
0

Puttar!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Mari
0

#52 Jag tycker det är en jättebra idé!
Har någon en bra text som kan stå med så kan jag sätta ihop en annons och skriva ut lappar och stätta upp!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ankie
0

#58 Då får du gärna göra några åt mig med så jag kan sätta upp i Bollnäs och Arbrå.

Någon som är bra på att skriva och kan dikta ihop en story?

Hawknestgrove
0

Finns en lugn vrå åt lilla Eulialia?
Lilla Eulialia är en försiktig dam, som har haft ett hårt liv. Hon har i hela sitt tidigare liv varit hemlös och fått mat vid ett äldreboende. Nu finns hon på Hoppet och väntar på… Dig?
Lilla gumman är var som helst mellan 7 och 10 år, fullt frisk och vad vi kallar en skygg katt, dvs hon litar inte på människor ännu. Men med massor av kärlek och ännu mer tålamod, så kan hon bli världens goaste tjej. Hon kommer att vara helt klar när du tar emot henne, alltså vaccinerad, idmärkt och vaccinerad. Är en liten sköldpadda något för dig?
Ring då eller maila till
………………………………………………………………………………….

Ankie
0

Djurskyddet Hoppet i Söderhamn ser bättre ut än bara Hoppet. Måste ju vara med lite å redigera. Flört

Sidentass
0

#60 Vilken bra text..o sen en fin bild också..men jag tror, som andra också sagt i tråden, att den här typen av lappar borde sättas upp hos tex veterinärermottagningar dit djurägare kommer..det krävs ju lite extra känsla o tålamod när man tar emot en skyggis..

Hawknestgrove
0

Absolut ta vad som passar och fyll på och dra ifrån.

Mari
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag slängre lite snabbt ihop en dummy, säg gärna till om ni tycker den ser helt fel ut eller om det ska stå annan info!

Vill gärna höra vad ni på Hoppet säger om denna ideén och om lappen.

Blev taskig kvalite då jag måsta förminska för att ladda upp :(

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

mymlanbus
0

Vaccinerad och kastrerad ska det vara väl?

Annars var det himla bra, tycker jag :)

Hawknestgrove
0

HAha ja just det…..Är nog lite trött…….Tack föratt du är uppmärksam! Snygg affisch! Verkligen!

OCh så där det är en rad med punkter ska det förstås stå mailadress o telefonnumer i stället…..

Mari
0

Precis, jag är också trött och korrläste visst inte tillräckligt ;)

Ja mailadress och telefonnummer skriver jag dit när ni tycker att den ser klar och bra ut :)

Sen får ni säga till vilka som skulle vilja ha lappar att sätta upp, så mailar jag antingen över filen eller så skickar jag lappar med posten om ni ej har färgskrivare.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Marga
0

Jättebra idé och vem skulle inte vilja ha den fina lilla katten? Glad

Debattia
0

Mycket bra annons bara du ändrar till kastrerad, jag tror hon är avmaskad också.

Puttar !

Debattia

Ankie
0

Stirrup du får gärna skicka hem den till mig, jag pmar dig min adress. Jag har ingen färgskrivare, så det vore toppen. Glad

catfoot
0

putt

OT/Snyggt ....

Gronstedt
0

#64: "Eulialia"?

*Jag vet att jag är petig, jag är korrläsare …*

catfoot
0

Låter toppen detta, va ni jobbar med denna kisse när jag inte är på plats ..tack…..Stirrup..Du kan maila mig, jag pm;ar dig …

OT/Snyggt ....

Mari
0

#72 Perfekt att du är korrläsare! Då kan du väl kolla in annonsen när jag har gjort om den med rätt information och förhoppningsvis rättstavad? :P

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Marga
0

Putt!

Sidentass
0

Hon är så vacker denna misse att man blir alldeles till sig..puttar!

catfoot
0

Putt igen då…

OT/Snyggt ....

Bumbis
0

Jättefin lapp! Nu håller vi tummarna att Eulalia kan få ett bra och förstående hem!

Hawknestgrove
0

Ja se till att den vackra flickan både får ett hem och sitt korrekta namn…. SkrattandeKyss

Shadows
0

Puttar upp igen!

Hawknestgrove
0

Å jag drar också!

Marga
0

Jag med!

CALA
0

Eulalia mådde inget vidare ikväll, hon äter dåligt och verkar smalare det lilla man ser av henne. Jag gav henne blötmat och hoppas hon får i sig något av det.

Alexej
0

Förstår inte varför hon inte kommer till veterinären? Ni fick ju pengar för det? Vi letar ju efter ett nytt hem för fullt men hon kan väl kastreras under tiden. Och kanske är hon sjuk nu?

Debattia
0

Hoppas  inte det är något allvarligt med henne. Har hon varit till vetten ännu?

Debattia

Alexej
0

Vid kastreringen är det viktigt att de syr henne med tråd som inte behöver dras.

Ankie
0

Åh lilla Eulalia, ställ inte tilll å bli sjuk nu.

Catfoot när hade du tänkt att hälsa på henne?

Debattia
0

Kan det ha göra med att hon inte har sina ungar hos sig längre?

Debattia

Mari
0

#88 Om jag fattar rätt så har hon och ungarna vart ifrån varandra någon vecka redan.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
0

Oj… då får vi hoppas hon kryar på sig……

Debattia
0

Puttar !

Debattia

Bumbis
0

Krya på dig Eulalia! Bli inte sjuk nu när vi är så många som hejar på dig!

Hawknestgrove
0

Putt för lilla damen!

mymlanbus
0

putt

Marga
0

Naturligtvis kan ni använda pengarna jag skickade till annan vetrinärvård också om det behövs! Räcker det inte får jag skicka mer om det blir aktuellt med kastrering. Har ni ingen vetrinär i närheten som kan göra "hembesök" till katthemmet?

Groda
0

Eulalia är avmaskad,och hon får blötmat varenda dag. Hon trivs inte med att sitta i sin bur,och det skulle inte jag heller göra om jag vore henne. Är man van vid att springa ute idet fria  så måste det kännas av att bli instängd på det här viset , hon är säkert hängig över stt sitta i sin lilla bur.

Sidentass
0

Måtte det inte vara något allvarligt med kissen..men det ska vi inte tro..puttar upp igen för den vackra damen!

Alexej
0

Varför kastrerar ni henne inte nu?

catfoot
0

Ja, det kanske är dax att hon får en koll av vetten ändå…Eftersom hon inte verkar må bra, å det kan ju till viss del var just att hon inte trivs, men det kan ju vara fler orsaker vi inte vet förrän hon fått en koll…

OT/Snyggt ....

CALA
0

Hon verkade snarare lite nöjdare när ungarna försvann. Kan vara en vanlig depression. Men vi kollar naturligtvis upp henne hos veterinären. Jag la in lite ampellilja hos henne så hon får rensa magen. Den hade hon tuggat i sig iaf.

Hawknestgrove
0

Ja som sagt, det finns ju pengar avsatta för hennes kastrering oavsett……

Ankie
0

#99 har du varit till skönheten å hälsat på ännu?

catfoot
0

#102….Det blir ett besök hos skönheten innan veckan är slut…

Lovar att berätta vad Eulalia å jag pratat om…

OT/Snyggt ....

Ankie
0

Jaaa, det måste du. Så spännande Glad

Hawknestgrove
0

Ja putt för lilla damen! Hon är ju så vacker, gå inte och bli dålig nu!

catfoot
0

Å så puttar vi upp…

OT/Snyggt ....

Marga
0

Putteliputt!!

Ankie
0

Ingen som är sugen på en liten padda?

Bumbis
0

Putt för denna underbara lilla varelse! Vi här på hittekatter har säkert huset fullt med katter, men bekantas bekanta kanske kan lockas av detta lilla vidunder?

Förutsatt förstås att de vet att Eualila "kräver det  lilla extra". Flört

Debattia
0

Ja, den som öppnar sitt hem för denna vackra katt kommer inte behöva ångra sig, snarare tvärtom.

Ett hem där barnen växt upp och man kanske snart blir eller är mor och far föräldrar brukar vara bra hem för skygga kissar. Där brukar finnas kärlek, värme och tid för ompysslande.

Debattia

Sidentass
0

putt!

mimmijonathan
0

eulalia har fått ett stödhem tjalllalallalala… från SKS.. tänk va, hon behöver bara åka till Ockelbo det ligger bara några MIL från söderhamn…  ;) *dansar en liten glädjedans*  för er som inte vet, kolla skstråden - > http://kattforum.se/viewtopic.php?f=13&t=161970&start=80

Mari
0

Vilken glad nyhet Skrattande

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Alexej
0

Men det har också hört en kille av sig som söker permanent katt och har vana av skygga katter.

Så vi får avvakta lite. Iaf ser det väldigt bra ut nu för Eulalia.

Bumbis
0

Det finns en försynt liten katt
som är söt som den dyraste skatt

men hon känner ingen rast, ingen ro
vart ska hon hamna, vart ska hon bo?

Även om hon tycker det är trist där hon sitter i bur
så hoppas vi snart att det är hennes tur,

att få komma till hemmet som har allt man kan önska
då kommer alla hemska minnen att falla i glömska.

Hoppas Eulalia vet hur många vänner hon har
vi önskar sååå att hon får det bra på äldre dar!

Ännu en putt för kämparen Eulalia!!!

Debattia
0

Så bra det börjar närma sig ett hem för lilla Eulalia!

Debattia

Gullimat
0

Bumbis!

Så, fint du skrivit

catfoot
0

Tänk att på samma dag fick Eulalia erbjudande om två hem..Visst är det fantastiskt…Jag är stum av lycka, har inte sovit så bra inatt, har bara legat å varit glad å funderat på  att allt verkar lösa sig för denna tjej…

OT/Snyggt ....

Marga
0

Oj, man vågar knappt tro att det är sant. Två tänkbara lösningar och en dikt på samma gång! Vilken fantastisk start på den här dagen!!SkrattandeKyssSkrattandeKyss

Groda
0

Vad bra om ni har hittat ett hem till Eulalia, hör av er till Hoppet så ordnar vi tid till vet. Jag har nyss pratat med henne och hon är villig att ta henne , kan hon få åka på en gång sedan hon varit hos vet? Det tror jag vore det allra bästa.

Alexej
0

Groda, det finns en kille också som vill ta henne permanent. Så mycket tid för att vi kan kolla vilket hem som blir bäst har ni väl?

Sidentass
0

Men vilken otroligt vacker musik som ljuder i mina öron i slutet av den här tråden!! Innan jag läste, var jag så ledsen för att man inte har möjlighet att hjälpa alla som behöver komma in…men ser nu att det är påväg att lösa sig..vackra Eulalia..snart har du ett riktigt hem…himmel så spännande det ska bli att få följa hennes utveckling…hoppas att vi får göra det..:-)

#115Bumbis…så fint du skiver…

Alexej
0

Jag tror att det kommer att ordna sig riktigt bra för henne:)

Ankie
0

Men du är detta sant!!!

Jag blir så nedra glad, gud så skönt att det verkar som det ordnar sig för vackra Eulalia. Men då är väl mycket bättre om hon kommer till ett pemanent hem istället för stödhem som ebjuds på SKS? Vem är denna kille då som ringt?  Ja jag ropar inte hej förrns det är klart.

Åh jag är så glad GladGladGlad

CALA
0

I skrivande stund så är nog Eulalia på väg till sitt nya hem. Catfoot åkte till veterinären i Bollnäs och skulle vara där kl 13:00. Hon höll sig väldigt lugn när vi stängde buren och bar ut henne till bilen. Hennes nya ägare skulle hämta henne där.

Hon verkade också piggare, det lilla man ser. Hon har ätit litegrann iaf, kanske gjorde ampellilja susen. Kan vara positivt för henne att det händer nåt så hon slipper ligga och trycka i en box. Det är ju en klok liten gumma så hon visste nog att nåt var på gång. Vi återkommer när vi vet hur det går i hennes nya hem. Våra andra skyggisar visar på mer och mer tamhet. Siv och Sara går det att klia i flera sekunder nuförtiden. Grållan fräser fortfarande men hon är hur kelsjuk som helst. Bara hon får tuffa upp sig lite för att visa att hon bestämmer så är hon nöjd.

Ankie
0

Men så roligt att det gick bra och att fröken var lugn. Lilla gumman! Men då kan de nog låsa denna tråd nu, såg att Catfoot hade gjort en ny. Så underbart tycker jag att detta är, jag är alldeles salig.

Alexej
0

Jätteskönt att läsa, Cala! Det verkar gå mycket bättre för er nu och ni kämper på.

Jag låser tråden nu, fortsättningen finns under Eulalia har fått ett hem

Bumbis
0

Hurra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!GladSkrattande

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer