Kattunge vid brofästet
På väg hem från Stora Höga inatt så upptäckte jag en kattunge alldeles vid Klarebergsmotet vid Angeredsbrons fäste. Trodde inte mina ögon när jag såg den gråvita (var mörkt men tyckte den var grå med lite vitt på bröstet) lilla parveln vid dikeskanten där två motorvägar flätas samman i en och går över bron. Fick en sån deja vu-upplevelse från Lucia ifrån E6:an. Blev helt skräckslagen å den lilla kattens vägnar för det är inte lite trafik som kör där direkt.
Imorgon kväll ska jag dit och försöka med fälla. När jag gick ur bilen och kom gåendes mot kattungen så stack den in i snårskogen som ligger intill vägmotet och försvann. Men jag satte ut mat åt kissen och hoppas den ska dyka upp på samma ställe imorgon.
Kan någon här ta emot denna lille som akuthem? Förstår om det inte finns något ledigt utrymme. Och jag vet ju hur det letas hem åt andra akutmissar härinne som är i stort behov av ett hem även dom.
Ja helt klart livrädd, att få komma in det hade varit lyckan för denna lilla kisse. Det var inte längesedan den diade sin mamma så jag undrar hur länge den ska klara sig, särskilt nu när kylan snart slår till igen. Fick en känsla av att den var dumpad där. Kanske helt själv för jag såg inte till någon mamma eller syskon. Eller så tryckte de längre in i snåren.
Undrar var den är nu, det blåser så väldigt och där fanns inget mer än träd, snårbuskar och vägar. Förutom bron då :/

Usch..jag blir så nervös o kollrig när jag läser om katter som vistas i så farliga miljöer…sambon tillåter inte att jag tar in fler katter, mer än i det mest akuta läget som kan handla om högst ett par veckors tid….hade jag bara bott närmare hade jag gärna försökt med att fånga in den iallfall..där kan den inte vistas, lilla misse…
Åh då hoppas vi på det bästa för kissen!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag kan ta hem den ett litet tag.
Det fungerade ju inte alls när vi hade james här så mannen är lite skeptisk….
Men som sagt, några veckor eller så så funkar det. Bor ju i herrljunga så det är inte så långt heller.
Jösses man får ju magknip för mindre.
Bad gör en så liten kisse där ensam.
Jenna;(
Du lyckas då se alla katter Kusten! (Som tur är)
Stackars lilla kattunge, var den sååå liten?
Hoppas den håller sig på samma ställe ikväll, usch, vilken rysare!!! 

Kattungar finns det ju plats för här hemma men avståndet är ju en bit så att säga..
Hoppas det går bra för den lille stackaren, man får ju magont!
7 - åh så bra, allt annat än att gå där är bättre!
Men lilla kissen då… vad gör den så nära vägen? 
Varit där och letat och satte dit en isolerad koja ikväll ifall kattungen är kvar och har bäddat med dunkudde och stickad tröja. Men maten var orörd sen igår.. satte ut ny mat vid kojan och kommer åka ut dit imorgon när det är ljust så man ser något (i den backiga skogen var det helt mörkt så jag halkade mest runt, men det gör mig personligen inget. Det som gör så ont är att det går en stackars kattunge där som måste må väldigt dåligt och som antagligen är rädd och skärrad). Nu var det så mycket trafik också att man omöjligt hade kunnat höra ett litet jamande och det var rätt klantigt av mig att jag inte tänkte på det.
Finns mat och tillgång till lite värme nu i alla fall och jag hoppas den ska hitta dit. Den var så liten :(
10 - Jag åker gärna den sträcka det behövs om det går att ordna ngt lite längre boende än några veckor. Skulle åka till månen för kissen :)
Kusten…. hoppas att den hittar din gömma med mat och koja så den får det varmt i alla fall… förstår att det gör ont när man ser en sån liten ute alldeles ensam 
Kusten, så rörande att du varit där ikväll och satt fram mat och även gjort en bädd åt den. Hoppas så att du finner den lilla kissen i morgon, stackars liten ute ensam i så farligt område.

Lille stackars kisse som springer alldeles ensam där ute i kylan
och bredvid motorvägen dessutom.
Så underbar du är Kusten som varit där med koja och mat.
Håller tummarna för att du kan få tag på kissen.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
JA vi håller tummar och tassar för att den lille klarar sig. Blir jämt så förtvivlad, är jag ser påkörda kissar på motorvägen.. Vad hade de där att göra?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Stackars bebbe, hoppas den har hittat maten i dag!
Vilken tur att Kusten har röntgensyn och ser allt som rör sig vid vägkanten!
Inget nytt om den lille bebben?

Så fint gjort Kusten..önskar man kunde vara med o hjälpa till här, men så har vi ju det vanliga problemet med avstånden…usch..stackars kisse..var är du nånstans….
#22, ja, det skär i hjärtat att man sitter här och inget kan göra.
Matade igår igen och letade med ficklampa men nää..
såg ingen liten. Kollade vattendragen med de var bara fulla av dy och lera, en massa brun sörja. Trafiken dränker alla ljud, det kör extremt mycket trafik även till sent på kvällen så jag får vara där nattetid så fort jag får möjlighet att åka med någon som kan köra då. Blir senast fredag. Känns som en evighet. Matar under tiden, letar och kollar kojan efter spår.
Just nu önskar jag ett lättare snöfall så man kanske kunde se små tass-spår att följa.

Men om du bara sett han en gång är han förmodligen inte kvar. Han kanske bara passerade. Fint att du ändå letar och matar.
Vill gärna tro att kattungen ska dyka upp och vill inte ge upp ännu i varje fall. Då har den nog ingen chans alls för jag tror ingen annan letar efter den och den är så utsatt där.. skulle den bara passerat är det stor risk att den hade setts överkörd på grund av den kraftiga trafiken. Den är i stort sett omringad av motorvägar… så jag fortsätter att hoppas några dagar till..

Kan det bero på oss människor som låter dom vara nära stora vägar, eller kanske tom. med lämnar dom där för att bli överkörda