Vi söker liten katt
I mitten av december hittade vi en frusen pysen i Höganäs. Vi har polisanmält och satt upp lappar men ingen hör av sig, så nu är vi med katt! Vi letar nu efter en kompis att ha kul med, gärna någon i samma ålder 4-7 månader och i närheten av oss. Undrar också över katthemmet i Höganäs som näms i en annan tråd, har aldrig hört talas om det och hittar inget på nätet eller på eniro. Kan man få ett tfn nr tro?
Kul att ni vill skaffa er en kisse till. Det finns gott om katter som behöver nya hem i Skåneregionen.
Lägger in några länkar till olika föreningar som har katter som söker goda hem.
KKS -Kattkommando syd, Blekinge, Skåne, Småland
Katthemmet i Höganäs känner jag tyvärr inte till. I vilken tråd hade du sett att det stod om dem?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tror inte att det finns katthem i Höganäs. Har du kollat under "Vi söker ett hem" som finns ovanför alla inlägg?
Jättebra att er katt ska få en kompis:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tack för länkar, ska kolla dom genast.
Jag har ett par kattflickor som jag söker hem till.Dom är två år men fortfarande mycket lekfulla. Är kastrerad, vaccinerad,avmaskad och öronmärkta. Är vana vid andra katter . Finns i Helsingborg. Det är ju inte så många mil mellan. Gå gärna in och titta på dem i tråden på Vi söker ett hem. Helt klart går det att dela på dem. Dom är små till växten.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Funkar det med en kille och en tjej om dom är kastrerade?
LAK130
Jag har PM,at dig
Brukar funka bra med en kille och tjej.
Debattia

Jag har 3 kattflickor, som blir 7 månader den 10 januari. Jag tog hand om hittekatten Kittykatt och det visade sig att hon var dräktig. Hon fick 4 ungar, men bara en är placerad. Ville inte lämna iväg dem för tidigt och sedan kom alla helgerna. En är svart-vit och 2 är grå-vita. De har varit ganska så blyga, men numera är de keliga och goa. Jag bor i Landskrona, så det är enkelt att åka till Höganäs. Skicka ett mail till mej på mettan@komhem.se, så kan jag skicka lite bilder. De heter Axelina (svart-vit) och Billie och Bulla.
Jag kan ringa också, om du skickar telefonnumret till mej.
Mettan

kattungarna från Högby då, dessa som magda skulle rädda undan avlivning.
Bifogar en länk, Hörby var det och inte Hörby som jag skrev
:D vad fint att ni tog er an en kisse utan hem sen att den fick stanna stort tack ska Ni ha för det
o sen detta söker ni en vän till kissen underbart du har verkligen hittat rätt sida att leta efter ny vän till eran katt. Som du ser finns det massor med katter som söker nya hem liten som stor :) En sak till just transport brukar inte vara några problem att styra upp, lycka till !
#0 ja imorgon kommer kattungarna förhoppningsvis hit från Hörby! de ska vara runt 6 mån, en hane och en hona.. jag kommer att fota dem så snart jag kan om du är intresserad?
Jag ska kolla in en katt hos SkåneKatten. Fast bilder vill vi väl alla se
Puttar
Putt för söta kissebarn!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Idag flyttade Eliott c.a 6 mån hem till oss. Han och hans syskon blev hittade då ladan dom bodde i skulle byggas om och alla byggare kom. Det blev kärlek mellan honom och Pysen direkt verkar det som, efter en timme så putsas det och slickas av Pysen på Eliott. Han är flaskfödd men lite blyg (och mycket tjockare än vår spädis) nu är det bara att boka ännu en kastrering och märkning i morgon. TACK alla ni som svarat på mitt inlägg.
Purr
Lycka till med Eliott…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Finns det bilder på Elliott med sin nya kompis kanske? Vore ju väldigt roligt att få se.
Så söta! Tänk att det finns folk som ni! HEder åt er!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
23. Man blir glad bara av att se bilden på katterna så fina båda två.Så roligt det är när det fungerar mellan katterna direkt
Tack för en fin bild på två vänner,roligt att få se!
Jättefin bild. Elliot ser ut som en liten kattunge.
Lycka till med kissebarnen. Hittade du Elliot hos Skånekatten?
Debattia