Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 6578 ggr
[LucyInTheSky]
0

Grannens katt balanserar på balkongräcket..

Vi bor på andra våningen och när jag och Ruu var ute och gick så såg vi att grannens katt gick på räcket uppe på deras balkong, helt själv därute! Jag fick panik.. Det är ca. 6 meter till marken från våra balkonger.

Min pojkvän gick över och fick svaret:

" vi kan väl inte se efter honom hela tiden"

HJÄLP! Vad gör man.. jag vill inte hitta lilla stackarn på marken en morgon.

Hawknestgrove
0

Bor man högre än 5 meter, så ska balkongen vara innätad! Sånt där går att anmäla. MEddela grannen, att det kan bli anmälan om de gör på det viset…….Snaällt lltså… KAnske nån här inne kan dra fram  just det där om att man MÅSTE ha inhägnat över 5 meter?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

mymlanbus
0

Mitt emot mig så finns det ett 6-våningshus och där längst upp gick det 2 katter samtidigt och spatserade. Det var kod där så man kom inte in i porten Skrikandes men någon gick ut och jag smet in… snacka om att jag var förbannad när jag fick tag i ägaren. Har inte sett katterna där något mer men det finns inget stängsel heller, vi får inte sätta upp det för husägaren Gråter men jag hoppas aldrig mer se katterna där uppe, snacka om att man fick hjärtstillestånd!

Ja, vad ska man göra?

mymlanbus
0

Husägaren säger att det förstör utseendet att sätta upp nät på balkongen! Foten i munnen

Hawknestgrove
0

MEn man kan ju fixa, så att man gör nätet INNE i balkongen. Vad du gör inne på balkongen är ju dn enska. Sen tror jag inte, att det är förbjudet, att göra något, som det finns föresrkifter om att man ska ha….

mymlanbus
0

#4. Ok, frågade husägaren och fick svaret att det förstör utseendet i alla fall… men det var inte så länge sedan som det kom regler om det väl… bara 6 månader eller så? Kanske ska säga till igen dårå?

[LucyInTheSky]
0

Jag ska helt klart be Rasmus prata med honom.. Dom jobbar på samma ställe så han "känner" honom lite.. Jag blev bara såå rädd..

Ruphus smet ut på Balkongen en dag när jag skulle slänga ut en matta. Höll på att dö! Och han var bara på golvet.. Inte på räcket. Samma med Melvin, han smet genom fönstret.. Jag trodde inte dom kunde komma igennom men jo vist det kunde han. Men jag var på balkongen så jag fångade in honom. Skrik och panik!

Men nu har vi nät.. Och plank kommer köpas i februari eftersom älskade kronofogden dras sin sista gång på rasmus lön denna månaden. *sucka* Men sen är han fri därifrån iallafall.. Så här kan dom inte säga att dom inte får sätta upp nät för det får vi. Jag har frågat.

Hawknestgrove
0

Wow LUcy! KRam från mig! JA var attan så försiktig med fösnter och balkongdörrar. Man kan ju inte tro, att de kan bli så smala…….

martdat
0

här står om det tror jag ,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Japp sidan 27 av 34, §8 där står det.

Marga
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har bara fransk balkong men där har jag satt ett mjukt genomskinligt nylonnät. Jag vet inte riktigt hur man kan fästa det på en vanlig balkong men det är i allfall nästan osynligt så det borde en hyresvärd kunna godkänna (säljs i zoo-affärer).

På bilden syns det mer än i verkligheten för när inte solen ligger på syns det knappt alls!

mymlanbus
0

Ok… det där ska jag skriva ut! Tack!

Hawknestgrove
0

Ja ladda ner hela filen och spara på hårddisken. Den är jättebra!

martdat
0

#12 det var det jag gjorde när alexei la ut den, har lusläst den, mycket intressant, bra att ha sparad om man hamnar i diskution med nån ,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

mymlanbus
0

Mmm, sparade ner den och sitter och läser :) mkt bra där, både om hundar och katter :)

Hawknestgrove
0

Riktigt bra knäppapånäsanlitteratur!Flört

anebit
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag frågade inte om jag fick sätta upp nät på balkongen. Vi bara nätade in den, för om dom sagt nej så hade vi ju inte kunnat sätta upp nå nät.

Så här kraftigt nät måste vi ha eftersom Pysen är en klätterapa medan gamle Rasmus bara ligger på en bädd.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

JA men anebit du har ju liksom gjort din inhägnad inne i din balkong. Alltså finns ingen åverkan på balkongen. Så om man hårddrar det hela, så gör  man som Anebit gjort, så kan de inte säga något. Du har bara gjort inredning och det får du ju göra vad du vill. Somliga har möbler och massa blommor och wokpannor utanför sina balkonger och hänger mattor på vädring, detta är ju mycket snyggare.

Sidentass
0

Huuuva …förstår att du fick panik..jag hade blivit tokig för mindre…helt klart borde deras balkong nätas in, och det innan olyckan är framme..hoppas verkligen att människorna gör allt för att hålla koll på sina katter sålänge balkongen är utan skydd..

mymlanbus
0

#16. Det var snyggt gjort!

siberlina
0

dom borde va    glada  att  du   säger till  att deras  katt   svävar  i  livsfara,   men    dom   borde inte  få ha  katt , när   dom   inte  bryr  sig  mer  än  så….