Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1350 ggr
Kusten
0

Svart perser, ngn som saknar?

Det var en händelserik hemfärd från Stora Höga inatt. Vågar knappt kolla vid vägkanterna längre..

Såg en helsvart perserliknande katt (nästan helt platt nos och lite välvd panna, lång päls) mittemot GP-huset, crka 200 meter från Tingstadstunneln på Brunnsbosidan. Livsfarligt ställe. Han/hon satt vid rödljusen precis vid E6:an. Men sprang över den ena vägen (på samma sida, alltså brunnsbosidan) när jag försökte locka katten till mig för att se ifall den var tam och hade märkning i örat.

Vet ni någon som söker en liknande katt, så kan ni gärna hänvisa personen till mig på tel 0762710473, så kan jag närmare beskriva platsen ifall det behövs.

Har inte sett ngn efterlysning som stämmer på denne, men är inte helt klar i huvet heller för nu är jag så trött att det tar dubbelt så lång tid att skriva som annars :)

Har än så länge kollat Gbg:s katthjälps sida och Djurens samarittjänst, får titta runt mer imorgon..

Ankie
0

Är det samma katt som i inlägg kattunge vid brofästet eller är det ytterligare en till katt?

Kusten
0

Nej detta var en fullvuxen stor katt, närmare Göteborgs centrum. Den andre vid Angereds brofäste var bara en liten tanig kattunge, inte alls gammal.

Ankie
0

men oj oj då.

Imasy
0

jag har lagt ut en blänkare på perser iFokus med en länk till denna tråd :)

Sidentass
0

oj….där kan ju inte missen vistas…livsfarligt för den..undrar var den kan komma ifrån..någon borde ju sitta hemma o vara orolig o sakna sin misse..

Hawknestgrove
0

Putt så fler ser!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Marita-L
0

Finns det något foto?

/ Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kusten
0

4 - Tackar så mycket!

7 - Tyvärr inte