AKUT STURKÖ Junior inne=)
Puttar för att Emma kan få hjälp med Sturkökatterna!
Puttar jag med.
Om jag bara hade bott närmre.. Är arbetslös och hade behövt en vettig sysselsättning. Hoppas du hittar hjälp!
Puttar

Om..jag bara bott i närheten hade jag självklart hjälpt till, puttar upp en viktig tråd!

Säger som Sidentass, hade jag bott i närheten att jag garanterat hjälpt till!
Puttar upp tråden ytterligare!
ikväll och imorgon har det löst sig då min faster kunde köra:)
puttar för hjälp åt Naquita

Vad skönt att det löst sig för idag och imorron!
Men puttar upp för att få lite mer hjälp till Naquita!
ja, dessutom har vi fått tag i en till fälla så just nu står lilla fällan riggad och om 2 timmar kommer även den större riggas. håll tummarna att de sväljer sin stolthet och går in!
Vad vi vet är det bara baloo, minnie, Snuffsan, Junior och Minou som är hos gubben. Sedan finns ju Cornelius som kommer få gå kvar, ahn är öns vildkatt, och sedan så svartskölapddshonan som sprungit lite längre bort vid folkets hus i 3 år, snart 4. finns det någon för henne med?
Naquita, du måste se till att få eget körkort! Kämpa på!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
jag vet. och jag har kommit en bit på väg. Men det är inte lätt när jag jobbar heltid, har en massa djur att sköta och noll pengar:(
Vi håller både tummar och tassar här att de kommer gå in i fällorna.
Putt!

Jag bor i karlskrona.. eller snarare i tving utanför karlskrona. Men jag jobbar också en del och ibland på konstiga tider :P Har ingen erfarenhet av att fånga in katter, men det måste jag snart skaffa mig ändå då vi snart ska sätta igång med infångandet av min pappas katter i nävragöl. Har körkort :) Kan tänka mig att hjälpa till. Jobbar dock hela helgen..
Maria
Puttar !
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Putt…
putt! ingen katt i fällan ännu:((
Hur gör du Emma om Minou, Minnie eller Baloo går in i fällan, de är väl utsläppta en gång?
Har du stödhem till dom också?
#19 förstår inte vad du menar? jag har stödhem till 3 katter, vilka som går in i fällan spelar ingen roll.
Ja de släpptes väl bara ut igen efter kastreringen för att det inte fanns ngt stödhem då. Men nu så kan de få komma in i värmen, om de bara går i fällan. :(
//Pia
#21 precis. det fanns inga stödhem men vi ville iaf förhindra fler kattungar. Och nu är det bara unge Junior, svartsköldpaddan vid folkets hus och gammelkatten Cornelius som inte tagits in och kastrerats.
#22 det var nog en dum fråga från min sida men tänkte att du i första hand ville få in dom som inte är kastrerade än.
#23 nej ingen fråga är dum:) nej, det spelar ingen roll vilka som tas in.
Innan ringde Kjell och i ena fällan satt JUNIOR (grålle)
håll tummarna att någon kompis går in snart så han slipper vara ensam!
Hurra en kisse till är inne :) ljuvligt!
Så roligt att höra att junior kommit in. Hoppas nu de andra vågar sig in snart också.
Så många fina katter! Grattis till infångandet av Junior :)
Nu är junior OCH snuffsan hos mig:)
åh grattis.
//Pia

Grattis, vad skönt för dem att få komma in, nu sover du nog gott i natt får jag hoppas,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Underbart att 2 st har kommit in i värmen. Grattis!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Härligt!!!!
Magnifico :)
Ja Emma nu MÅSTE vi ta körkort.
För inte ens jag cyklar ända till Sturkö med fällan på pakethållaren hehe. Roligt att Snuffsan och Junior kommit in i värmen! Bra jobbat!
Kramar Melinda

När ni menar att köra, menar ni då till stödhem eller bara ut till Sturkö för att titta till katterna?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#36 bara hämta katterna när de sitter i fällan, lr kolla när de är riggade o sedan köra till mig. nu är det bara 1 kvar som ska in och som har stödhem.
haha melinda där var du rolig. kommer såväl ihåg sommaren när vi cyklade 2(?) mil ut till aspan för att fånga in isolde(JA vi cyklade hahaha). jag tänker fortfgarande på pappakatt som vi var tvugna att släppa 2 gånger:((
Så söta de är!
Hur går det med fällorna? Någon som vill komma in?
nej inte än vad jag vet. inte hört ngt iaf:(
Snuffsan är världens finaste ingen som är sugen på en mycket vacker långhårig halvtam tjej? så fler kan tas in?;P

Snuffsan är så otroligt vacker katt!
Putt!
#39 Haha Ja vad vi kämpade med att cykla ända till Aspan. Det är en riktigt bra bit att cykla. Men mitt motto är att allt går ingenting är omöjligt. Och kul hade vi. Ja undra hur det har gått med pappakatt.
Snuffsan är ju för söt. Jag som är så svag för paddor. Och så är hon långhårig. Aaaaaa vilken fin flicka.
Kramar Melinda
ja hon e supersöt:D
Vi fortsätter hålla tassar och tummar här för att det ska gå in en katt till i fällan snart…
Så underbart. Då kommer vi och hämtar dem imorgon. 
#49 ska ni vara stödhem åt Minnie och Snuffsan? 
#50 Ja det ska vi:) Och så tar vi med Junior och lämnar honom i hans stödhem på vägen hem. :)

Vilket enormt arbete du gör med att hjälpa de hemlösa kissarna i kolonin. Hurmånga beräknas det vara kvar ? (jag vet ju att det tyvärr brukar dyka upp nya kissar emellanåt)
wohooo studsar av lycka här nu. Underbart.
//Pia
Så bra, så bra!! 
Det är 3 stycken kvar men gammelkatten får gå kvar. han är 5-6 år, och kan ön utan o innan. Han ser stor och kraftig ut och verkar inte vilja ha med oss människor att göra alls.
Baloo (sötnos, creme och vit UNG kille) och Minou (svartsköldpadd mycket långhårig) söker fortfarande AKUT stödhem
detta är baloo:
och detta är Minou
det finns även en svartsköldpadd hona som håller till vid Folkets Hus. men hon är mycket skyggare än dessa och dessutom har hon blivit matad i minst 3 år så hon är minst 3-4 år gammal. dom har aldrig sett några kattungar men de har väl bara inte överlevt:(
Om det finns fler..ja, det vet jag inte. Från början var de ju bara 17. Sedan blev de helt plötsligt 25, sedan 30..sedan nu 46? men jag TROR att vi har rätt bra koll på läget nu. Vi har sett en blåvit katt längre upp i skogen men det kan ju vara någon som äger den eftersom den inte håller till bland de andra katterna.
På bild de allra första att fångas in! Mamma Cornelia med ungarna Tapas, tingeling, tainton och Timotej. Alla har permanent hem idag
Så många katter som har kunnat räddats från denna koloni! Tack Emma!
Puttar för de 3 som är kvar!
JAg med, om det kan hjälpa…..

Minnie är så otroligt lik Maja till formen på huvudet. Maja min lilla älskling från Sturkö har en sådan gullig huvudform, hon är alldeles rund och jag tycker mig se samma hos Minnie. Ack dessa sköldpaddor de är sååå vackra. Önskar att jag kunde erbjuda stödhem åt någon av dem men med fyra katter och två st problembarn (hudutslag,förstoppning på den ena och upprepade analsäcksinflamationer på den andra) så blir det helt enkelt för mycket…..
Maja är så otroligt söt hon, är så glad att jag är stödmatte till henne. På morgonen när jag kliver upp så följer hon efter mig och trampar och spinner. En kväll när jag låg på soffan så fick hon ett ryck och skulle leka. Hon hoppade upp på mitt huvud (klöste mig ovanför ögonbrynet och i hårbotten) och sen blev hon så paff att jag var där.
vilken lycka, 2 inne i värmen , nu är det bara resten kvar, underbart jobb du gör Naquita, och dina medhjälpare förstås