Löst! vad ska jag göra?
Hejsan!
för ca 2 veckor sen kom det en katt tjej hem till mej.
det var några bekanta som kom och lämnade henne hos mej, då de vet att jag brukar vara akuthem.
problemet är att jag inte riktigt vet vad jag ska göra med henne.
hon är ca 3 år, okastrerad, svart-vit "bondkatt" som inte gillar andra djur alls.
hon har bott i stooor lägenhet med möjlighet att vara ute
och jag bor i en liten etta så det känns inte rättvist mot henne.
Hon verkar trivas men det är ändå fel och jag har letat nytt hem åt henne före hon kom till mej men lyckas inte hitta något som passar. dessutom har jag blivit väldigt allergisk
mot katter sista året.
vill tillägga att dom kom med henne i en låda och sa att dom skulle skjuta henne om jag inte tog emot henne. är lite stressad (har inte dator hemma) men hoppas att det viktigaste kom med.
tänkte att ni kanske har några bra ideer om hur jag ska göra?
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Annonsera efter nytt hem åt henne efter helgerna. Men det brukar vara lättare att hitta hem om katten är kastrerad.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Åh, hur kan de? Allting, alltså… Arma lilla kisse… För att få hjälp här inne bör du nog precisera dig lite var du befinner dig!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Var bor du? Var det dina bekanta som skulle skjuta katten ? På vilket sätt kan den inte umgås med andra djur? Kan det vara för att den inte är kastrerad ? Vet du vilket liv den levt i den stora lägenheten, har den alltid varit ovälkommen?
Kan dom som lämnade kissen hjälpa dig med kastrering o.s.v.?
Kom på att jag har många frågor??
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Jag bor i Kumla utanför Örebro och tjejen verkar trivas bra fast jag bor litet hon är mycket tryggare nu än vad hon var förut väldigt kelig, spinner osv som jag inte jag hört henne göra förut. katterna hon bott med förut har hon slagits mycke med och det syns då att hon vantrivs med iaf dem i samma hem. det har varit hennes bror och sen äldre barn till henne. ingen är villig att hjälpa till med en kastrering.
tyvärr kan inte jag heller det just nu då jag precis haft en akuthund hemma hos mej som blev lite dyr.
Jag har aldrig haft problem förut med omplaceringar men känns som att det är lättare med hundar. sen att hon är okastrerad och jag inte vågar chansa på att hon kommer passa ihop med några andra djur gör henne ännu mer svår att hitta hem åt.
det lutar åt att sätta ut en annons på blocket men är något emot blocket då det är lite svårare att veta vad det är för människor som är intresserade.
Då puttar vi upp så att flera kanske kan hjälpa dig här inne!
Ring Kattakuten i Skyllberg. Dom hjälper ofta till med kastreringar, ID och vaccinering och du kan även få katten upplagd på deras hemsida och få hjälp den vägen.
Även om du sätter ut annons på blocket har du möjlighet kolla vad det är för några som svarar.Du kan också kolla nya hemmet.
Finns både bra och dåliga, presis som samhället i övrigt.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Det låter ju lovade, eller hur?

Jag tror att det har löst sej har ett par vänner som ska flytta till hus och de har alltid gillat den här katten och dom har bra ekonomi och kan kastrera henne. dom ska inte flytta förrens i februari men de ska betala en kastrering före och eftersom dom kommer vara det perfekta hemmet till henne så tycker jag att hon kan bo kvar hos mej tillls dom flyttat klart. så allt har löst sej!

Å vad bra ! Då kan jag ändra i rubriken kanske och säga att det är löst?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Jättekul att höra att det nu verkar ha löst sig för kissen ifråga! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Underbart….

Åhhh..så härligt att det löser sig så bra:-)