Upphittad katt i Johannishus
Saknar någon denna söta katt? Denna katt kom till mina föräldrar i Johannishus utanför Ronneby i Blekinge för första gången i lördags. Katten satt och åt fågelmat under fågelbordet för han/hon var så hungrig. Mamma gav den lite riktig mat som den kastade i sig. Är mycket mager och ful i pälsen. Inget halsband. Har inte kommit så nära katten så vi vet om den har någon ID-märkning ännu. Vet inte heller vilket kön det är än. Den får nu mat hos mina föräldrar och så fort vi fångar in kisen eller den vill komma in får den komma in i värmen hos mina förädrar. Den är inte jätteskygg men lite rädd. Och så ska den få komma till veterinären. Verkar inte skadad men mycket mager och ful i pälsen och ärrig.
Hör av er till mig om ni saknar denna katt eller vet någon som gör. Eller om det finns någon som om ingen ägare dyker upp vill ge denna katt ett kärleksfullt hem.
MVH Melinda
melinda_sternefalt@hotmail.com
Mobil: 0704679838

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=26b1dff6-f291-4f53-b006-7f3bbbc21613
försvann från Linköping men kom ifrån vislanda,,,, han är chippad,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Hoppas ni kan fånga in katten eller få in den genom att placera ut mat på sådant sätt att den av ren hunger av sig själv går in i huset. Den behöver verkligen få både mat men även värme, så kallt som det nu är. Så skönt att dina föräldrar ställer upp för katten.

har ringt samanthajones, hans matte i såfall, hon ska kolla så fort hon kommer hem,hon satt i bilen nu, och är överexalterad, visst kan det va Kalle, det är ju precis likadant vid ögonen med teckningen, de vita tassarna,, åhhh, snälla, låt det va han,,,
Tyvärr ser det inte ut som kalle, så som jag minns honom.. men visst finns det likheter mönstermässigt men jag har helt för mig att Kalle har svart och vit (helt utan mönster)… Hoppas att ni får in denna kissen o kan kolla chipp! Kalle är chippad och reg så om det är Kalle vore det underbart. men som sagt tror jag inte det, tyvärr! :(
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
kalle ser ju svart och vit ut katten i första inlägget ser ju grå och vit melerad ut.

Lilla vännen! Inte skall du behöva äta fågelmat.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Jag tycker tyvärr inte heller det ser ut som Kalle men önskar att det var han. Kalle är vad jag vet den ende av Vislandakatterna som inte är inne i trygghet och det känns så ledsamt.
Ja det känns rent ut sagt förjä-ligt att han inte är här inne tillsammans med nisse! Jag undarar så vart han har tagit vägen!.
Hoppas att någon hör av sig om katten så han kan få komma in i värmen!
Vänligen
Sofia

Attans, jag tyckte katten i inlägg #0 Var svart vit, förlåt,
Det är lungt vännen, kan vara din dator som spökar! ;)
Vänligen
Sofia

ja på kks hemsida så hadde han en annan färg,,,
får nog se över mina färginställningare, kanske moderator ska radera allt om Kalle så kissen i johannéshov får ha sin tråd i fred!
Här kommer ett kort till på honom/henne. Syns kanske inte jättetydligt på korten men kisen är så mager, grymt smal och ryggen helt knotig. Katten äter verkligen allt, även det som katter inte ska äta så hungrig är han. Idag har han legat på mina föräldras altan bland lite bräder. Där har han sökt skydd nu. Kisen kom till dem i lördags första gången.
Kramar Melinda
Ja oj så tunn han/hon ser ut, den kan inte ha haft det lätt stackarn. En liten isolerad koja (finns väldigt lätta att bygga) på t ex altanen skulle säkert uppskattas, där h*n kunde få vila sin magra kropp på en tjock filt. Så länge tills en bättre lösning är ordnad. Kram till er för att ni hjälper missen!