Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1041 ggr
anebit
0

Godmorgon/Godkväll v. 2 2009

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ny vecka och nytt år och ny tråd.

Här i Eskilstuna har vi ganska mycket snö samt  -12* just nu men vi hade -17* i morse.

Tänker på alla hemlösa katter som ligger och fryser ute i kylan.   Gråter   och ingen mat……..    Gråter

Här ligger iaf min hittekatt som en diva och tittar ut på snön och kylan.  Gamle Rasmus sover i sin varma bädd.

Önskar att år 2009 skall medföra att fler kissar får ha det så här bra.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Puma77
0

Sitter och tar det relativt lungt. Har blivit förkyld så jag känner mig inte riktigt pigg. Äter just nu varma mackor igen oxh ska försöka kurera mig senare med en wirre:))

//Pia

Sidentass
0

Du milde vilken underbar bild! Ja..minsann..det känns inte lätt när den här kylan kommit i tanke på alla de stackars missarna som inget hem har..huuuva, finns inga ord för hur man känner..

Vi har haft oro här idag..Lucia, stödisen smet ut som en pil till kylan när jag skulle släppa in andra..sen var det en stund då jag inte såg röken av henne, problemet är, om hon smiter ut, att hon inte låter sig fångas. Men efter ett tag blev det lugnare igen, när hon satt här utanför och ville in igen efter en stunds äventyr i snön..

Vi har haft lugna gatan här, och inte fått så mycket gjort efter Josefins bortgång..försöker dock idag o komma igång lite med städning..man tar en dag i taget o tänker mycket på Josefin som fick vara med oss i så många år..

Önskar er alla en fin fortsättning..

Jenna-Gun
0

God kväll

Här var det -23* i morse,.

Nu är det -15* så lite bättre har vi det nu.

Två matfriare har sovit inne här i natt. Så skönt att de hittat in när kylan är så svår.

Annars har det inte hänt så mycket.

Här är den svarta kissen som vi kallar Amos.

Den andra är så skygg att man inte kan vara nära och fota den. Här är en bild från i somras.

Jenna

Jenna-Gun
0

Här är den svarta

karins
0

Jaha är det vecka 2 nu. Hänger visst inte med riktigt här. Vad roligt att du är med oss igen Jenna!

Här värmer sig mina pojkar framför brasan i vinterkylan. Det är -15 gr här nu. Får elda hela tiden. Går åt mycke ved. Ska traska hem till Åstugan nu, sitter och skriver med vantarna på i bockhuset. Får fortsätta städningen här i morgon!

Inge-elsie
0

Jag var uppe hos mamma medans Sarah och Essut var på Kista-mässan. Mamma mådde inte bra, hon hade kräks hela natten. Hon var sur eftersom hon ville ha kaffe och smörgås. Hon fick blåbärssoppa och skorpor. Idag var det 10 grader kallt så jag tog taxi hem, orkade inte shoppa idag. Det var för kallt.

Lena
0

Här i Dalsland hade vi 20 minusgrader när jag skulle gå till jobbet tidigt imorse. Det har även kommit ca 2 dm snö. Det knarrade när man gick och snön gnistrade. Vacker men varför ska det vara så svinkallt? I Trollhättan där jag arbetar var det runt 15 minus och ingen snö. Nu har vi ca 12 minus.

Tänker som ni andra på alla hemlösa katter. Hur ska de klara sig?

Har jobbat idag som sagt. Det var ganska lungt på jobbet, men många är sjuka nu i någon form av influensa. Sedan lurar vinterkräksjukan runt hörnet.

#6 Kanske din mamma åkt på en sväng av vinterkräksjukan?

Sådana här vackra isrosor är det på fönstren nu:

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut50
0

Har varit i Kista idag på Husdjursmässan.

Alltid kul att träffa några från forumet.

Hanna, Katja, Eva (Johnny Girl), Essim och Kerstin C..

Våra katter var hemma ensam i några timmar idag, så när vi kom hem så var brevet från Katja helt sönderbiten, tänk att dom kände lukten av att det var små möss i den.Skrattande

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

martdat
0

Sviiinkallt här!! vill gå och duscha men då lär jag frysa ihjäl, det blir kallt inne här när det är såhär riktigt kallt, hoppas jag blir rik och kan köpa treglasfönster till nässta kallsäsomg, -13 nu, men det blir nog värre.

Lisa har vaknat ordentligt nu, hon har sovit messt i dag, var väll inte kul att va hoss vetten, måsste spänna i tänderna efter tandskrapning,, Tänker på missy matboll ,,, som jag alltid gör, var och kollade efter henne i går kväll en runda men det känns hopplöst, hadde man bara bott närmre, mitt största hopp sätter jag till alla bilder och lappar som sitter uppe. att nån med stort hjärta och bor där kan hjälpa..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

chigak
0

Idag hade jag en riktig energi kick och började med att slänga in en tvätt, sen satte jag en bulldeg på jäsning och sprayade ugnen med ugnsrengöring så att jag skulle hinna skura ur den i tid innan bullarna ska in. Precis när det är dags att baka ut bullarna hör jag konstiga ljud från tvättstugan. Det skramlar och dånar…. Går genast dit och kollar läget. När jag öppnar dörren möts jag av glassplitter, glaset i luckan har spruckitFörvånad och det är glas på hela golvet och massa glas i tvättmaskinen. Hur i alla dar kunde det hända?

Fick ur kläderna som var sönderrivna och fulla med glassplitter. Det var flera nya plagg som jag tvättade för första gången… Suck

På fredag ska det komma en reparatör som ska bedöma skadan och se vad vi får eresättning för. Då tvättmaskinen inte ens är ett år än så kräver vi att de ersätter både maskinen och kläderna.

Förutom det så har jag varit till veterinären med Mindy. Hon fick en vaccination och trimmade klorna lite då de var jättelånga. Fick även med mig örondroppar till alla katterna då vi behandlat dem för öronskabb och Mindy fortfarande var geggig i öronen så rekomenderade dem lite örontvätt. Så nu springer både Mindy och Tiara så fort de ser mig. De gillade inte det alls. Sigge har jag inte kommit åt än vill inte tvinga mig på honom och skrämma han.

Oj så långt det blev…. Sorry

Marga
0

#0 Tänkte på dig i fredags för då var jag i Eskilstuna (min gamla hemstad fast jag flyttade 1975) och vi handlade fikabröd på Janelings. Har förstått av dina foton att det måste vara nära där du bor. Det var där dom hade semlor som jag avstod ifrån (appropå Pumas tråd om semlor häromdagen). Dom såg väldigt goda ut!

Idag har jag som sagt varit i Kista på mässan, hu vad kallt det var att gå till tunnelbanan sen och åh vad skönt det var att komma hem och tända en brasa och gosa med Santino.

Sidentass
0

#3 Men åhhh..så skönt att du finns där för "matfriarna" men..var kommer dom ifrån..varför går dom ute nu i kylan..kan dom ha blivit dumpade, stackarna…

Jenna-Gun
0

Nja om jag det visste.

Men man vet ju inte om de kommer in hemma om de inte har kattlucka.

Har tänkt sätta upp lappar på affärn o biblan och ta reda på vem som äger dem. Problemet är att jag inte har någon skrivare som funkar och fotona är i datorn.

Måste få bättre bilder först.

Jenna

som alltid har öppet hus. Kattluckorna går att stänga för våra så de kommer inte ut.

Jenna-Gun
0

Jippi det är +2* nu.

Måste säja att det är mera behagligt.

Katterna är ute och leker för fult på gården.

Ska ha en matlagningsdag i dag. långkok och pajtillverkning.

Min man ska ägna sej åt sopkörning till återvinningsstationen.

Jenna som önskar er en bra dag

martdat
0

Morgon! sissta lediga dan,  ska köra in perserdamerna till stan , en annan kattvakt ska ta över då jag börgar jobba i morn och då finns inte tiden till dem, jag har blivit van vid sovmorgon nu så jag vill inte börga jobba,,,,,,, vill va i ide tills värmen kommer,,,,,

essut50
0

God förmiddag, vaknade först vid 12-tiden, så är det när man är uppe på nätterna och stickar kattungar.

Inatt ska jag jobba igen, tur att det är bara 2 nätter sen är jag ledig tills på lördag.

Milou är jätte sur för Pontus har fortfarande tagit hennes plats i klätterträdet,

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

snickan
0

God kväll! Här har vi +2* nu. Vilken fantastisk bild du har tagit Lena på isrosor på fönstret, jag skulle också göra det, Dom såg vackra ut, men inte på fotot

Lena
0

#17 Den bilden blev jättefin tycker jag. Ine så ofta det blir så kallt att man får sådana isrosor på fönstren.

Vi har haft milt väder men det har underligt nog känts ändå kallare nästan. Det blåser snålt nämligen. Har bara varit ute en kort stund.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anebit
0

Godkväll vilka fina isfönster ni tagit kort på.

Här är det - 0,2* just nu och mörkt, mörkt.

Mörkret är värst på vintern tycker jag. Längtar tills dagsljuset blir längre och längre.

Jenna underbart att du har kattluckan öppen för matfriarna så att dom slipper frysa.  Buuuu på kattägarna som inte ser till att katterna är inne när mörket och kylan kommer.

#11   Marga,  jag bor bara några minuters gångväg från Janelings, det var där jag köpt mina semlor som jag hade bild på.

snickan
0

Ja det är förstås en av balkong fönsterna.

#19 ja det väntar jag också på, det är så mörkt när vi inte har något snö

Inge-elsie
0

#7# Det tero jag oxå. Det verkar som nästan alla har fått det. Men jag har klarat mig. Fast jag mår inte så bra just har ätit för mycket julmat. Nu är det slut på den. Puckot åt rödbetssallad idag och Skruttan åt skinkan. Det var gott tyckte dom.

anebit
0

God Morgon!  Vi hade klockan på ringning 05.00 i morse och åkte till Katrineholm och är barnvakt där i dag eftersom dagiset har planeringsdag , men dom stora flickorna började skolan igen efter jullovet.

Temperaturen var -9* hemma i morse.

Det här är det längsta som Rasmus och Pysen får vara själva hemma tillsammans mellan 06.00 - 17.00.  Annars brukar det bara vara högst 5 timmar, längre brukar vi inte vilja lämna dom själva.

martdat
0

Godkväll, första jobbardan efter julledigheten, gick helt ok bara jag kom upp och fick i mig några muggar kaffe,

Efter jobbet åkte jag och kollade vid butiken Missymatboll tros ha setts till, pratade med damen som har den, hon har hafft julstÄngt så hon har inte sett den katt som kan va matboll, men jag pratade med henne om vår kattspaning, och att vi sett kattspår som går in under hennes husgrund, det gjorde henne inget att vi är där och letar på kvällarna, vi kom överens om att hon ska sätta mat varge morgon där en katt går in så får vi hoppas att det är rätt katt men flera har ju sett en katt som nog är hon på de ställena, jag köpte torrfoder för det fryser väll inte på samma sätt som blötmat och kaffemuggar så damen slipper stå för matskålar själv, sen ska hon ringa om det visar sig va en svart vit en, Då får hon förhoppningsvis in rutin på maten samma tid, och lättare för mig att sätta mig på vakt med fälla, inte så lätt när man inte bor i stan att sitta dagligen, jaja, lite tjat om Matboll men det är hon som upptar mina tankar jusst nu,