Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 771 ggr
MagicPaws
0

Låst! Vad ska det bli av Maya?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den stackars hona jag tagit in från kylan, nu har ägaren sett till att ingen kan se katterna längre genom att en bekant gått och dragit ner persiennerna.

Jag vet att Maya inte har det bra där, med en lägenhet som ser ut som en svinstia bl.a men vad hjälper det.

Nu finns ju risken att ägaren kommer komma hem och kräva tillbaka henne… och då kommer jag inte ha nått val än att lämna tillbaka henne… jag vill inte!! GråterGråter

Nu känner jag mig så nedbruten och ledsen så jag ska lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet, orkar inte mer just nu.

Mer kan läsas i gamla länken.

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=8d06898f-43ff-4634-904f-810513102983&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

martdat
0

dra ned dina perienner är ju en tillfällig lösning….. att kolla på köpesanonser av katt kanske kan vara något. att lägga ut en egen anons kanske är lite misstänksamt….

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Du kan alltid anmäl vanvård Ge dig inte För övrigt så kan jag bara råda dig att följa ditt hjärtas röst…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Men har du inte fått tag i djurskyddsinspektören? Ingen kan tvinga dig att lämna ut katten. Men den legala vägen är den bästa. Du kan kräva av djurskyddsinspektören att du förbli anonym.

Jag var i samma situation en gång. En kompis hittade en liten långhårig unge (kanske 6 månader) ute men kunde inte ha den för hennes katt var lite ilsken. Så jag tog kattungen. Annonserade, ingen hörde av sig. Jag kastrerade och id-märkte katten. En kväll ringde det på dörren. En kvinna, ganska full, krävde tillbaka sin katt. Jag sa att då ville jag få veterinärpengar tillbaka. Hon ville slåss då…Men jag lycjade stänga dörren. Då gick hon till polisen och anmälde mig. Polisen ringde och jag förklarade och mer blev det aldrig. Hon kunde inte bevisa att det var hennes katt.

Då visste jag inget om att det finns djurskyddsinspektörer. Nu skulle jag anmäla direkt och kräver att de kommer och gör nåt!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Hihi, som alexej skriver…Flört hon kunde aldrig bevisa, att det var hennes katt……FlörtFör övrigt, så har hon alldeles rätt. så stå på dig!

Imasy
0

tror ni hon kommer att anmäla katten försvunnen till polisen?

Om hon inte gör det, så kan ni ju anmäla henne upphittad. Saknar ingen henne efter 3 månadeer blir hon din enligt hittegodslagen.

MagicPaws
0

Djurskyddsinspektören jag maila är på semester tyvärr.
Hade jag haft pengar hade jag kastrerat, vaccinerat och chipat henne men tyvärr finns inte dom pengarna.

Vet inte om hon skulle anmäla den försvunnen, men oavsett kan jag inte ha henne så länge ändå, min allergi är nog besvärlig som det är nu, hade jag hittat någon som kunnat ta henne hade jag ju kunnat säga att jag släppt ut henne igen…

Men som sagt, tyvärr har hon lagen på sin sida…

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Hawknestgrove
0

Nej det har hon inet, då hon missköteer katten! Oavsett, så ska katten tas om hand, faktiskt. Sen måste det ju finnas andra än just den tjänstemannen

Alexej
0

Låser den här tråden för det finns 2 trådar om samma katt. Läs mer under "Hur kan man göra så?"

Om det finns någon som kan hjälpa och vill ta lilla Maya hör av dig i den andra tråden!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Inlägget är låst för nya kommentarer