Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3935 ggr
catfoot
0

Längtar till ett hem i Jul..

Lilla Eulalia, vill hitta en husse eller matte att fira jul med, nån som kan hjälpa henne att lita på människan..Hon har haft en túff start i livet, å söker nu en trygg å stabil familj att bo hos, nån med mängder av kärlek å tålamod..Nån som orkar med Eulalias rädsla för människor, nån som vill å har tid att få henne att tro på oss människor. Jag tror att det finns nån därute som är villig att hjälpa denna kisse, hon är vacker som få, en vacker Padda, som har flyttfärdiga barn..Varav en ännu inte är bokad, så snälla nån, hjälp denna kisse. Hon längtar efter kanske just dig…

Catfoot…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Bumbis
0

Är säker på att Eulalia kommer att bli en riktig gostjej i rätt hem.
Hur många gånger har vi inte sett bevis på när så kallade "förvildade" katter får förtroende för människor igen bara de hamnar hos förstående människor.

Tid, tålamod, förståelse, inlevelse, kärlek och gosig mat är recepetet för att lyckas!

Putt för kämparen Eulalia!!!

Debattia
0

Puttar för att Eulalia får någon att fira jul tillsammans med.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Ankie
0

ja det gör jag med

Nu är det väl ändå denna tjejs tur att få ett hem

Debattia
0

En liten nattputt!

Debattia

Kusten
0

..å jag morgonputtar för Eulialia..

Marga
0

Jag puttar vidare, lilla Eulalia är värd att få komma hem till jul!

Debattia
0

Har pratat med bekanta i Hälsingland i dag och puttat upp  för lilla Eulalia!

Debattia

Ankie
0

#7 jasså har det något med Eulalia att göra? Detta med att du pratat med bekanta här i trakten Flört

evamojje
0

Håller tassar och tummar för Eualia Glad vilket fint namn

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Ankie
0

puttar för denna fina fröken

Debattia
0

Ja, jag passar ju på och frågar efter hem till lilla Eualia när jag pratar med någon från Hälsingland.

Debattia

Ankie
0

Ja och går det framåt månntro? Hoppas ju att hon ska få ett hem därav nyfikenheten

catfoot
0

Tack alla som puttar å försöker hitta hem till vackra Eulalia…Är så glad för alla som vill hjälp denna kisse till ett nytt liv…

Debattia, tack för att du söker i dina hemtrakater, jag bara håller tummarna att det napp…/Catfoot

OT/Snyggt ....

Glader
0

Ja som sagt vill jag jätte gärna ge lilla kisse ett hem …

Debattia
0

Glader!

Vill du öppna ditt hem för Kissen eller har jag uppfattat fel?

Debattia

Marga
0

Puttar!

Debattia
0

Puttar, nu är det snart jul.

Debattia

Ankie
0

#14 men var det inte det att du inte fick för dina föräldrar eller hur var det?

Debattia
0

Har man aldrig haft en skyggis får man nog ta reda på vad det innebär . Här inne finns mycket att läsa om skyggisar. Varför vill inte dina föräldrar skaffa katt? för det måste ni nog göra tillsammans.

Debattia

Sidentass
0

puttar upp för missen..önskar verkligen att det finns någon som har tid och massor av tålamod och kärlek att ge den här kissen..

Ankie
0

ja jag puttar jag med för denna fröken

Hawknestgrove
0

Hur går det här då? Är det seriöst menat?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Glader
0

har skrivit i förra tråden där skrev jag att jag gärna tagit henne om jag fått för mina föräldrar. skrev lite otydligt

catfoot
0

Tack alla ni som puttar å jobbar för min lilla vackra Eulalia. Har en jobbig period med brorsonen, så är lite frånvarande nu…Återkommer så snart krafterna kommer åter…Kram Catfoot

OT/Snyggt ....

Marga
0

Puttar igen!

Hawknestgrove
0

Jag också! Lilla gumman, kanske någon hr en vrå åt dig!!!!!!

Ankie
0

fasiken att det ska var så svårt att hitta någon som vill öppna sitt hem för denna tjej

puttar

Hawknestgrove
0

Ja jag hoppas så!!!!!!

chigak
0

Även jag puttar

Ankie
0

nattputten

kom igen nu finns det ingen som vill hjälpa

Hawknestgrove
0

Lilla söta Euliailia1 Ka någon hjälpa henne?

Ankie
0

puttar för denna fröken

Eulalia vill ha ett hem…

finns du någonstans i Sverige?

Hawknestgrove
0

Ja då puttar jag med… Lilla kisssen…..

Debattia
0

Puttar !

Debattia

Ankie
0

men hur tusan ska man göra för att kunna hjälpa denna tjej?

jag har frågat folk i min närhet om de kan hjälpa henne men ingen vill..

Catfoot har ju satt ut annons på sks, blocket och hört sig för men ingen…

Eulalia har fått en bit av mitt hjärta men jag kan inte själv ta hand om henne, jag har fyra egna och har inte råd med flera

Nu börjar jag oxå på att tycka att det känns hopplöst

Hawknestgrove
0

Det får vi inte för Catfoots skull!

Ankie
0

Lägger in kortet på Eulalia igen

Ankie
0

#36 vad är det vi inte får?

Hawknestgrove
0

Tappa sugen! och tycka att det känns hopplöst! Putt för lilla rädda flickan

Ankie
0

Jaha, men det är för lilla Eulalias skull jag är här och skriver Glad

jag skulle aldrig ge upp, jag är envis som synden men ibland kan det komma en känsla som gör att det känns väldigt hopplöst och ser dystert ut för denna tjej. Då spelar min envishet ingen roll det är inte jag som bestämmer över Eulalias öde heller, det är väl därför det kan kännas hopplöst ibland.

Ankie
0

puttar för lilla tjejen

Debattia
0

Ge aldrig upp ! Kissen ska ha ett bra hem!!!!!!!!Puttar!

Debattia

Marga
0

Jag puttar igen. Skam den som ger sig.

Om det uppstår några kostnader (vaccinering, kastrering, transport etc) står jag gärna för dom om någon öppnar sitt hem för den här lilla tjejen.

Ankie
0

ja kom igen nu

finns det någon som kan öppna sin dörr

Ankie
0

puttar för vackra fröken Eulalia

Ankie
0

puttar för sötnosen

Bumbis
0

Vilken skönhet hon är lilla Eulalia!!!Kyss

Men hon ser ledsen ut, hoppas verkligen att hon snart får ett bra hem så hon får bli glad igen!!

Ankie
0

ja hon är verkligen fin. Jag har skrivit till hoppet och anmält mig som fadder till henne, får vi se om det är möjligt. Jag studerar ju men liten peng ska jag avvara till henne. Hade jag pengar och plats för en till katt skulle jag ta hem henne och hjälpa henne. Men det är inte billigt att ha katter, jag har inte råd med fler.

Lilla Eulalia vill ha ett hem

Shadows
0

Putt!

Hawknestgrove
0

Åh putt för lilla Eulialia!

catfoot
0

Tack alla goa vänner som puttar för denna skönhet, när jag inte kan närvara…Jag söker verkligen med ljus å lykta, kissen är verkligen i ett jättestort behov av ett hem…Kan inte nån ta in henne i väntan på nått mer permanent, nån liten vrå med mat å värme samt mängder av tålamod å kärlek…

Säger som Marga, jag ställer oxå upp med bidrag till ev, kostnader…Det får inte sitta fast i pengar för denna vackra kisse…För nog är hon väl värd ett hem, efter alla dessa hemlösa år…inte ska hon väl ha kommit till Hoppet förgäves, utan att hitta hem, för nån mening måste det ju ändå ha varit eftersom hon just då blev infångad…/Catfoot

OT/Snyggt ....

Ankie
0

jag kopierar det jag skrev i den andra tråden

blir virrig av alla trådar ibland Obestämd

jag vet inte men om jag läser mellan raderna så tror jag inte det ser hoppfullt ut för Eulalia, det är en tanke jag har

de har mycket katter på hoppet, säkert många som vill in, lite tid för en skygg katt. jag förstår de på ett sätt, därför tror jag förstår ni att hon kanske inte har det så hoppfullt just nu

jag tror det är akut för lilla Eulalia att få ett hem någonstans

Ankie
0

chikag hade inte du många rum och ett varmt katthjärta? Skulle inte du kunna öppna ditt hem för en liten rädd Eulalia?

jag vet att du har tre katter nu men en fjärde skulle väl inte skada…. Flört

Debattia
0

På tråden finns underbara människor som vill hjälpa till med kostnader hos veterinär för kastrering,vaccinering, märkning .o.s.v. Efter veterinärbesöket måste det vara lättare hitta ett hem  likaså  att göra slag i saken och  ta hand om kattflickan. Hjälp till och rädda ett liv om du har möjlighet !

Debattia

Hawknestgrove
0

Ja jag vill också hjälpa med en liten slant, bara hon får leva vidare!

Marga
0

Puttar!

Sidentass
0

#51 Åhh..om jag kunde hjälpa till ekonomiskt..men nu får vi själva låna pengar nånstans för att det ska täcka självrisken vi måste betala för Josefin..usch..jag blir många gånger så less på hur pengar ska kunna styra o ställa över så mycket..

puttar upp för ett permanent/tillfälligt hem för en behövande kisse!

Silverpumans
0

söta vackra eulalia <333. Jag håller tummarna som bara den!!! Hoppas hon kommer in till julafton till någon som vill ge henne värme och lugn.

four-x
0

Var finns denna lilla tjej och hur gammal är hon?

Hade hon nyss fått bebisar och har en kvar eller hur var det?

Jag har sju katter nu.. ..fick ju en hittekatt alldeles nyss som mist sin mor. Men jag vill gärna veta hur gammal hon är och om hon har sin bebis kvar.

Sen bor jag på Gotland. Just nu är min man på fastlandet.. ..men var finns Eulalia och vad är hennes bakgrund.

Jag har ett hus på 200 kvm så plats finns det men som sagt.. ..mera information tack.

lillan

catfoot
0

Four-x…Jag blir alldeles glad av lycka, när du visar intresse för kissen. Det låter ju helt perfekt, kanske ändå att Eulalia hittar hem till Jul, för Julen är ju en magisk tid…

Hennes barn är flygfärdiga, en är ännu kvar, vet ej om den diar längre. Sist jag hörde nått så skulle dom separera barn å mor eftersom hon är skygg..

Eulalia är en skyggis som gått ute i flera år, blivit matat på ett äldreboende under åren. Ingen vet hennes rätta ålder. Men någonstans mellan 3-4 år skulle jag tro. Hon är som sagt väldig skygg, men jag tror ändå på denna kisse, hon behöver mängder av kärlek å tålamod…Men om du vill så Pm;a mig så kan du få lite telefon nummer, om du ännu är intresserad….Kissen bor i Söderhamn 8 mil norr om Gävle..Transport brukar ordna sig på nått vis..Kramisar Catfoot

OT/Snyggt ....

Ankie
0

vi får väl ordna en transport kedja av nåt slag, det brukar ordna sig.

Åh hoppas på dig four-x….Glad

Fagddu
0

Vad bra att någon visar intresse för denna skyggis som inte fått så många erbjudanden… hoppas four-x kan ordna något. :)

Ankie
0

#62 ja jag säger du som du

jag blir så glad och hoppas nu att four-x får en liten tös från Hälsingland, blånande berg och djupa dalar.

Marga
0

puttar!

four-x
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bor ju som sagt på Gotland men kan ta färjan över till Nynäshamn om det går att ordna transport dit. Jag åker ju för halva priset eftersom jag räknas som "gotlänning". Men då kommer jag bara att åka fram och tillbaka. För nu på vintern går inte båtarna så ofta. En väninna till mig som bor i Jönköping säger att "du bor ju som på "Alcatzar" Ja, det går ju åt lite planering när man ska någonstans.

Men har hon varit inomhus med sina bebisar eller har de också varit utomhus?

Hon kanske skulle må bättre av att ha bebisen med sig, tryggare eller så? Eller så kanske hon skulle komma själv. Jag bor ju stort och har flera rum där hon kan få vara ifred och bli kompis med mig. De katter som jag haft tidigare som varit skygga har jag haft i mitt sovrum och då brukar de söka kontakt själva. Och sen kan jag släppa ut henne medan de andra katterna är i ett annat rum så att hon får en chans att kolla läget själv i början. Sen brukar det inte vara något problem att släppa ihop henne med de andra.. ..hon har ju sitt trygga rum där jag finns.

Och just nu har jag ont av ett eländigt diskbråck så jag vilar ganska ofta så hon kommer inte att lida av så mycket ensamhet. Sen kan jag släppa in en av mina andra katter som är det snällaste som finns. Min CRX-hane älskar allt och alla och visa underkastelse direkt om någon visar agg mot honom..

Ps. Så kan jag skryta lite också. Han har vunnit mycket. Blev årets junior nr 2 år 2007. Och han ställdes ut tio gånger och tog åtta BIS!! (en liten parentes bara.. ..hehe..)

lillan

Debattia
0

Hoppas nu att detta ordnar sig för lilla Eulalia. Det låter väl också mycket bra att hon ev får ta bebisen med sig, då känner hon sig säkert tryggare i sitt nya hem, nä'r dom är två. Förstår inte varför bebisen skulle tas från henne för att hon var skygg? Har jag fattat fel?

Debattia

catfoot
0

Vov, vilken snygging du har i ditt förvar…Ge kissen en puss på nosen från oss..Ja han var verkligen vacker..

Å jag blir så lycklig när jag läser att du är villig att ta emot kissen…Så jag vet inte vad jag ska skriva, av ren glädje, jag blir stum…..Tyst……..Av lycka…Nu får vi växla lite telenummer kanske, när vill eller kan du tänka dig ta emot denna skönhet??…Hon bor på ett Djurskydd i Söderhamn, så det är via dom vi får komma överens om när å hur..Transportdelen måste vi även lösa, vi kan säkert köra en del, om nån kan ta över sen…Oj, va spännande detta ska bli, å att lilla Eulalia ev. har ett hem…Vov vilken lycka..Kramisar i mängder från Catfoot med fem lurviga kissevänner..

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Blir så till mig att jag inte skriver allt..Skäms

Nej du har inte fattat fel..I rädsla att hon skapräglas på mammans skygghet om jag förstod rätt…

Ja hon har fött dessa kattungar inne på Hoppet, ska jag kontakta dom om att ev. Eulalia med barn har hittat hem..om allt ikring nu fungerar, som jag innerligt hoppas att det gör..

OT/Snyggt ....

martdat
0

låter toppen det här, hoppas att transport kan lösas snart,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

four-x
0

Hej igen

Jag tar gärna med hennes bebis också. Jag tror inte att kattungen kommer att ta efter henne.. ..snarare tvärtom så kanske Eulalia blir tuffare om hon ska kolla vart bebban tar vägen när de ska börja upptäcka den stora världen i vårat stora hus. Det finns klösmöbler i alla rum och bäddar överallt.. ..hehe.. Min man brukar fråga mig var han ska få plats. Men han älskar katterna lika mycket som jag. Och ibland tycker jag att en del av katterna sviker mig genom att ty sig till honom mer än mig ibland.

Och han säger att det är väl inte så konstigt eftersom det alltid är jag som badar, tvättar rent ögon, kammar och klipper klor. Men som tur är så har jag en händig och underbar man som gjort iordning ett trimrum där jag har ett höjbart trimbord och en riktig trimfläkt till mina långhår som jag ställer ut då och då,

Just nu håller våran schäfertik på att tvätta Bysen och han bara ligger och kurrar. Så våra katter är vana med hundar och tvärtom. Det är bara våran äldsta tik som haft tre kullar själv som tror att alla katter måste tvättas som hennes valpar. Till vardags jobbar hon som narkotikahund och på kvällarna är hon "mamma" till katterna. Sen har jag en Lagotto också som en av mina perser har adopterat sig själv till.

Så Eulalia kommer inte att vara utan sällskap. Men det kommer nog att ta ett tag innan hon vänjer sig med hundarna. Men jag kan tala om att vi har ett galler till övervåningen dit bara katterna har tillgång.. ..de måste ju få kunna vara ifred från hundarna om de vill.

lillan

four-x
0

Men nu tillbaka till Eulalia. Hur ska vi få ner henne till Stockholm.. ..helst på våran sida om stan.. ..det vill säga Nynäshamn.

Den som har hand om ärendet kan väl ringa mig på 0498-31337 eller 0736-126112 som är ett Comviq kontantkort.

ha det

lillan

catfoot
0

Jag ska prata med Hoppet, så hörs vi vidare…Du har räddat en kisse….Tack så länge, ….Kram catfoot

OT/Snyggt ....

Ankie
0

men vad är det som händer???

jag har suttit med skoluppsats och ej hunnit å vara med

är det så att ingen kan köra så kan jag köra en bit

jag blir så glad Glad så glad

och dessutom att hon får ta med sig sin bäbis oxå

jag tror inte att det är sant Kyss

mimmijonathan
0

Åh.. jag blir så himla himla glad av att läsa det här!! Catfoot, tack för att du aldrig gav upp! Kyss

catfoot
0

Tack va snällt men jag vill inte ta åt min nån ära av detta, det ska alla här på hittekatter ha del av..Alla som puttat å försökt hjälpa till så mycket som möjligt…men hur som haver är jag en lycklig Catfoot i kväll, å jag vet fler med mig som har samma känsla..Nu håller vi tummar å tassar att allt klaffar å att lilla kissen får sitt nya hem på Gotland hos Four-X, som jag kommer att vara evigt tacksam…Kram Catfoot

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Nä, är det sant? Jag är så gärna med och betalar en bit av resan om det går! Åh lilla söta Eulialia!

Ska hon äntligen, äntligen få komma till någon, som kan ta hand om henne! OCh bebben med! Jippiiiiiii! ÄR det verkligen sant??????????

GE mig ett kontonumer fort som fasen så betalar jag en bit resa!

Debattia
0

Jag känner också lycka i kväll! Vilket fantastiskt hem hon verkar få, verkliga djurvänner!!!! Jag hoppas också hon får ta bebisen med sig. Jag har den erfarenheten om en skygg katt som får ungar, jag börjar ta i ungarna tidigt så dom vänjer sig vid människan, kattmamman ser det och till slut vågar hon också komma när människan visat att den inte är farlig utan sköter om hennes ungar, sen kommer ju ungarna själv till en också ,det ser också mamman och känner sig säkrare hon med.

Debattia

Hawknestgrove
0

Åh, hoppas att altt går bra nu!

catfoot
0

Ja Debattia…Visst verkar hon få ett underbart hem, där hon kan börja ett helt nytt liv, med mängder av kärlek å en massa kattvänner + hund…Ja ,ag tror att hennes barn är en länk till att bli trygg..

Tack Gunilla..Så fort vi vet hur allt ordnar sig så kan jag misstänka att det behövs bidrag. både till resor å vette….

Ni ska veta vad tacksam jag är….Kram Catfoot

Har ringt på Hoppets telefon men inge svarar…

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Men du har väl andra kanaler, eller hur?

Ankie
0

ja att de inte svarar nu då, då det finns hem för två av deras katter

Hoppet var är NI?

four-x
0

Jag väntar med spänning jag också. Och ni kommer att få rapporter och bilder så ni kommer att "kräkas". Jag ska sätta ut både henne och Bysen på min hemsida och länka hit så kanske flera andra "uppfödare" kan tänka sig sig att dra sitt strå till stacken..

Och jag som är hemma nästan hela dagarna kommer att ha hur mycket tid som helst med henne och bebisen..

väntar med spänning

lillan

Marga
0

Four-X jag har ju lovat att stå för kostnader, så hör av dig om vad färjan till Nynäshamn kostar (och eventuella andra kostnader) och vilket konto jag ska sätta in pengarna på Skrattande. Om någon annan har utlägg för bensin etc så hör av er!

#76, låt mig stå för fiolerna den här gången… Jag blir så jätteglad att det verkar ordna sig för lilla Eulalia!!

Hawknestgrove
0

Snälla Hoppet, Hör av er till Catfoot!

catfoot
0

Har ringt både på Hoppets telefon å till kassörens eget telenummer, inget svar…

Vill ju så gärna veta??…………..

OT/Snyggt ....

four-x
0

Vad det kostar beror på om jag ska ta bilen med mig eller inte. Och jag hjälper gärna till själv också med kostnaderna.. ..det ska ju bli min nya vän..

Jag ska kolla lite.. Jag kan nog åka vilken dag som helst..

Båtarna härifrån går klockan 07,05 och är där klockan 10.25

Sen går båten hem klockan 11.05 eller först klockan 21,05.

Så jag vore ju glad om jag bara kan åka fram och tillbaka med båten. Och den kostnaden kan jag stå för själv.. ..bara ni får katten till Nynäshamn. För om jag slipper ta bilen med mig blir kostnaden under 600,-

Nackdelen är att det börjar bli fullt på färjorna nu innan jul så vi borde bestämma ganska snart när hon ska komma och hur vi ska få ner henne till Nynäshamn, Det är dessutom lättare att få biljett om man åker utan bil. Men jag måste ju boka djurplats på vägen hem.

lillan

catfoot
0

Ja, om bara Hoppet svarade…Så kunde jag ge dig närmare besked..Lite funderingar runt kastrering, kanske vore det bäst om hon kastrerades innan avfärd, kanske då samma dag så hon sov störe delen av dagen…..Eller vad tror du å ni andra här på Hittekatter..??

OT/Snyggt ....

Ankie
0

ja jag har sagt att jag kan köra en bit, men jag har inte råd med att betala all bensin själv. Jag är ju som sagt en fattig student nu. Men nu får vi bara hoppas att allt är bra med Eulalia, blir ju lite orolig när de inte svarar i telen, Catfoot har ju provat å ringa många ggr.

four-x
0

Hmm.. ..jag funderar på det där med kastrering. Det kan ju vara bra att göra det innan hon åker. MEN.. ..hon kan även få panik av att ha varit nedsövd och sen vakna på ett helt nytt ställe med stygn som gör ont.

Då finns det ju andra tabletter som man kan ge henne innan avfärd så att hon får ner hjärtverksamheten lite. Och har hon bebban kvar så är ju även det en trygghet.

Jag kan ta med en bur som är tillräckligt stor där det ryms en liten potta. Jag brukar ha den med mg när jag ska åka till fastlandet så att de har en potta på båten. Har jag bilen med mig har jag en större bur i tyg där de har mera utrymme att ligga på. Men hon ska nog inte ha för stor bur så att hon kan stressa runt för mycket.

Och på hemresan bokar jag en djurkupé. Då får man ha kupén för sig själv och det blir lite lugnare för henne.

lillan

Hawknestgrove
0

Detta låter ju nästan för bra föratt vara sant…. Jag gråter nästan!!!!!

catfoot
0

Va, gullig å omtänksam du är four-x….Eulalia kommer att få en toppenmatte, precis det hon behöver..

Så du tycker inte en kastrering är att tänka på i samband med resan…Tänkte att det är nog inte lätt att ge henne nåt piller, kanske att man rör ner i hennes mat i sådana fall..men det är ju inget som säger att hon behagar att äta maten precis då..

Men först måste jag få tag i Hoppet, dom har inte svarat på hela kvällen.Kram Catfoot

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Jag hade nog inte heller velat att kastrera förrän hon landat. Det är ju inge fara att hon blir  med barn igen  nu i allafall, för hon blir ju rigoröst övervakad.

catfoot
0

Ja, jag tänkte kanske tokigt..min tanke var nog att då var hon klar å behövde sen bara finnas å lära sig hur vi människor fungerar..Å det är inte det enklaste, har jag lärt migFlört..

Å att hon sov den större delen av resan…

Men jag har ingen erfarenhet av transport av skygga katter…

OT/Snyggt ....

Ankie
0

fortsättning följer för mig imorgon ivarjefall, nu ska jag sova

vi får hoppas att allt är bra med Eulalia och att Catfoot får tag på de imorgon.

Hawknestgrove
0

Ok, bra. Och som sgat ett kontonumer, så jag kan sättta in en liten hundring

four-x
0

Tanken var god och jag förstår hur du menar. En bra sak med en kastrera.d katt är att de inte har så mycket hormoner i svängning.. ..men det tar ju ett tag för det att hända. En kastrerad katt blir ju ofta lugnare.

Det finns en jättebra tablett som man kan få hos veterinären eller som jag kan skicka som man ger till hundar och katter som är åksjuka. De blir lite trötta av dem men ändå inte helt avtrubbade. Det är ju onödigt att det skrivs ut ett helt recept bara för att hon ska ha en fjärdedels tablett så jag kan skicka en i morgon så kan ni ge henne den sen. Den blir så liten när den ska ges henne så ska det nog inte vara så svårt. I värsta fall får man lösa upp den i minimalt med vatten och ge henne den i en spruta om hon inte äter upp den i utblandad mat.

Jag kan skicka med två tabletter så har ni åtta chanser på er att få i henne den,, ,,hih

lillan

Bumbis
0

Åh vad glad jag blir om det ordnar sig med Eulalia!!!

Få flytta till Gotland är inte fy skam…Flört

Hawknestgrove
0

Ja och helt vnaliga åksjuketabletter, Hör med Kattassen hon vet vad de heter. Teflonhjärnan Gunilla glömmer!

four-x
0

Jag har tabletter hemma men givetvis är det enklare om hon kan få en där. Annars är de ju på recept.

Sen är det bara för er att packa väskan i sommar för att komma och besikta och titta till lilla Eulalia..

lillan

Hawknestgrove
0

Postafen heter det. Receptfritt. En halv tablett på en stor katt.

four-x
0

De tabletter jag menar heter Nozinan och ges i ganska ovanliga fall när det gäller att transportera djur som mår dåligt av att resa.

Den veterinären jag hade på fastlandet hade såna på praktiken och man kunde få en där till hunden eller katten. De ligger nämligen på 100 tabletter och det är ju lite många att ha hemma så där. Men jag har en burk hemma och kan därför skicka en eller två.

lillan

Debattia
0

Var tvungen  titta in här igen före sängdags. En fundering jag får :

Vad tror ni om hon först fångas in i buren och sen till vetten, för undersökning,kastreringo.s.v. Då blir hon undersökt och all grund inför hennes fortsatta liv blir klart genom vaccinering,katsrering och så. Du i det nya hemmet  får veta hennes hälsotillstånd.

Sen sover hon lungt efter nedsövningen ,dom brukar även bara ligga dagen efter. Jag har ju börjat med att göra titthålskastrering på mina och då behöver dom heller ingen krage. Tror inte det går att byta bur på henne under färden, ej heller att det går släppa ut henne ur buren under resan. För mig skulle det då ha blivit många timmars övertid med att fånga in henne igen. Kan ta lång tid innan hon vill gå in i en bur igen, dom förstår inte det där påhittet vi människor har med att stänga in dem och dom förstår heller inte sitt eget bästa dom små liven. Jag tycker denna tråden har blivit en toppen,toppen glädjetråd.

Debattia

four-x
0

Kanske har du rätt.. ..de behöver ju inte ge henne någon uppvakningsspruta.

Och visst skulle det vara bra om hon hade ett friskintyg och vaccinering. Den andra vaccineringen kan jag ordna här genom våran veterinär som kan komma hit. Men om det är besvärligt att åka med henne till veterinären innan kan jag göra det sen när hon hämtat sig lite här hemma.

Att vi skulle byta bur var bara en tanke att hon skulle få en större bur under resan. Och inte hade jag några som helst tankar på att släppa ut hene ur buren i hytten. Det var bara för att det skulle vara lugnare där än i djurkupén där folk envisas med att ta upp hundarna där istället för att de ska få sitta kvar i sina trygga burar i bilen.

Nu fick vi lite mer att tänka på.. ..eller att sova på rättare sagt.

natti natti

lillan

catfoot
0

Ännu inget svar från Hoppet……..

OT/Snyggt ....

Marga
0

#88, jag ersätter bensinpengar om du kan köra. Hoppas Hoppet hör av sig snart!

Ankie
0

#88 Ok får vi tag på hoppet nån gång så…

Konstigt att de inte svarar i telefon nångång

men som sagt jag vill inte köra hela vägen ner till Nynäshamn fram o tillbaka, det blir nästan 70 mil på en dag och är jag själv som kör så det orkar och vill jag inte, så någon får gärna möta upp mig halva vägen. Om det nu finns någon här inne som kan göra det?

catfoot
0

Nu har Hoppet ringt…Allt verkar lösa sig till nått bra..Kan du Pm;a mig ditt telefonummer Four-x så ringer Hoppet dig, så får ni disskutera runt Eulalia. Även så du får adress att skicka pillret till. För ingen var villig att försöka lyfta kissen, dom klappar bara henne genom täcket än så länge, hon är framme å äter ibland när dom är inne i boxen. Det har skett framsteg fast dom är små. Så nått lugnande behöver hon verkligen..

Sen får vi lösa transporten, kanske några som är villig att hjälp till att få eulalia från söderhamn till nynäshamn..

OT/Snyggt ....

Ankie
0

Åh Catfoot, jag är så glad och lättad!!!!

Och lille Eulalias unge då, ska bäbisen oxå få åka med.

Glöm inte att fråga det.

jag är så glad att jag tror jag slår volter Kyss

catfoot
0

Ja, hon jag pratade med sa att hon skulle prata med de andra lite, men hon tyckte att det var ju en bra ide att ett av hennes barn fick följa med..Allt för Eulalias trygghet..Så det går nog bra skulle jag tro..

Visst är det väl härligt, lilla Eulalia ska bli Gotlänning å komma till ett hem..helt himla fantastiskt..Jag hjular runt i huset av lycka..Skrattande..

OT/Snyggt ....

Ankie
0

Jag kan köra en bit men inte hela vägen ner till Nynäshamn, det blir för låångt för mig.

men vi kan ju titta på djurtransporter först om det är någon som ska åt det hållet, kanske hon får åka med.

eller är det någon som har något annat förslag som går hela vägen ner till Nynäshamn.

Debattia
0

Morgonkollar här ifall det hänt något och det har det ju. Håller med Anki om bebisen. Lycka till!

Debattia

Hawknestgrove
0

Ja jag är med och sponsrar med bensinpengar. MEn jag hade nogväntat med kastrering…. Är liiite rädd för det därmed sövning och inte ha koll med en vet innan de vaknar….JA nozinan har även jag några stycken här hemma.

Ankie
0

men det är ju som det är med nozinan, man ska ju vara restriktiv med dessa tabletter har jag hört. De är inte bra sa min vet, katterna kan få snedtändning av de.

Men kan man inte ha feliway i buren, det det ska ju vara lugnande. Har för mig jag har läst mer förslag i en annan tråd men kommer inte ihåg vart den är.

Alexej
0

Och jag som trodde att här skulle jag bara läsa en massa nya putt…

Eulalia ska få en chans och ett eget hem! Fantastiskt! Helt underbart!

Bäst att kastrera henne innan resa. För sedan kommer det att ta lång tid att socialisera henne och det blir en stor störning i det att få henne i en bur för att få henne till veterinären.

Jag gjorde misstaget här med Värnamomamman och tänkte det tar jag sedan. Skulle jag jaga henne nu i en bur skulle allt förtroende som jag har uppbyggt försvinner igen.

Four-x, vet inte hur mycket erfarenhet du ha av skygga katter men läs artikeln om skygga vuxna katter. Eulalia har varit ett tag nu på katthemmet och är ju lite vant med människor osv. Viktig är iaf att du har förberedd dig och börjar med ett litet rum för katten.

Inga gömställe, bara en sovplats där hon kan känner sig ostörd.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

catfoot
0

Idag har jag varit å hälsat på Eulalia..En så liten å söt kattflicka å hennes lika söta barn, varav den ene troligtvis är bokad, men det var osäkert hur det var..Men den obokade kattungen följer mamman, i vilket fall som helst…Har suttit å pratat med henne hon har talat om att hon vill ha mig på avstånd, men hon har en så nyfiken blick, ingen rädsla i den..Hon var framme sen jag lyft undan täcket, låg å var nyfiken på vad jag gjorde med henne ungar..Ja, hon är himla vacker, så är det bara…Men så rädd för oss människor, klappbar enbart genom täcket…/Catfoot

OT/Snyggt ....

Ankie
0

Åh så roligt! Ja hon är ännu finare i verkligheten, en sån fin padda.

Så bra att du har varit där och tittat till lilla fröken Eulalia

som har engagerat många här på hittekatter, tänk om hon visste Glad

chigak
0

Så underbart att Eulalia får ett hem!!!

catfoot
0

Å, jag väntar på Four-x …Vill ju planera å så. Men jag åker å jobbar om en timme utifall du kikar in senare…Lämna ditt telefon nummer på mitt pm…Så ringer Hoppet dig så snart som möjligt..Kram Catfoot

OT/Snyggt ....

anebit
0

Catfoot hon har skrivit sin telenummer i #71

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

catfoot
0

Men tack..SkämsPinsamt, men ja, så blind man kan bli..Då ska jag genast ringa Hoppet om det…

OT/Snyggt ....

CALA
0

Vill verkligen tacka alla som hjälpt till med Eulalia. Hon kommer vara saknad på Hoppet men får ett riktigt hem. Ja hon var framme idag och kollade på mig och catfoot, utan rädsla i ögonen. Hon verkade nyfiken och kollade lugnt medans vi höll i ungarna. Hon kommer snabbt bli lugn bara man har tid att sitta med henne längre stunder.

Debattia
0

Så fint om lilla Eulalia ! Så bra hon får ta sin lilla bebbe med sig också. Jag blir tårögd och rörd  av hela situationen. En sån fin kisse ska helt klart ha ett bra kisseliv. Hoppas vi får många kort på henne och får följa hennes uppväxt från nya matte och husse.

Debattia

Silverpumans
0

Underbart, nu får den vackra flickan det hem hon förtjänar till jul! Jag blir så lycklig! =). Tack four-x för en underbar insats =)

Marga
0

Är det någon som kan avlösa Ankie med transporten? Det är väl rätt viktigt med tajmingen om det ska fungera med färjan till Gotland fram och tillbaka samma dag. Dessutom bör väl transporten gå så fort som möjligt för katternas skull. Jag antar att man inte kan öppna buren alls på vägen med en skyggis.. När vi har kommit så här långt MÅSTE allt praktiskt bara klaffa!

Ankie
0

#124 Jamen precis, allt måste klaffa! Om det inte är någon som kan köra hela vägen så vill jag ha avlösning av någon. Jag kan inte tänka mig att man kan öppna buren, då smiter hon säkert.  Man får väl lägga in mat i buren och vatten och så, jag vet inte hur man gör när man åker så långt med katt. Ja det är ju en bit till Gotland så allt bör klaffa.

Vi får höra hur det är tänkt med allt….

vet inte om Catfoot eventuellt kunde köra, hon visste ju inte säkert.

Debattia
0

Jag måste också ge en eloge till Hoppet som tagit hand om Eulalia fast hon var en skyggis, jag vet vi hade diskussioner om skyggisar förut. Tack för att ni  även tar hand om dessa kissar!

Debattia

catfoot
0

Ja, jag blir så glad så jag bara går runt å ler..Eulalia har fått ett hem, med sin lilla bebbe..Å säger som Debattia, tack Hoppet för att ni gav henne en chans att få leva…Rosor är ni värda..

Å four-x som tar emot denna kisse, jag vill ge henne ett bamse kram, som tack, som jag sagt tidigare, är dig evigt tacksam..

Nu ska vi få resan att fungera, bara Hppet och four-x har pratat med varandra å allt det är klart…

Har ju som jag skrivit problem med en brorson, å vet inte om jag kan köra..Men ger med glädje bidrag till bensin..Har sökt inne på Djurtransport, såg att det var en tjej som åkte Sundsvall-Stockholm den 2 Januari…Vet inte hur långt det är mellan Stockholm å Nynäshamn, kankse nån i Stockholm kunde köra den biten i så fall..Ja en tanke..

Men först väntar vi in rapport från Four-x om henne samtal med Hoppet, innan vi går vidare..Kram Catfoot

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Fick svar inne på Djurtransport att den tjejen kunde ta kisserna med sig å skjutsa dom tilll Nynäshamn om vi hjälpte till med bensinpengar..Ja, det är som jag säger Julen är en magisk tid, tomten finns verkligen, alla min önskningar har han gett mig…Jag vill bara skrika av glädje…JIPPPPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII…..

OT/Snyggt ....

Debattia
0

Helt fantastiskt!! Vilken julklapp !

Debattia

anebit
0

Underbart!  Det finns ett hem till alla.   För vissa tar det bara lite längre tid.

Ankie
0

Ja detta är helt otroligt Skrattande

åker hon bil  då, från sundvall till stockholm?

lilla Eulalia ska bli gotlänning

men vad kostade kissarna då?

vi får väl göra en insamling tycker jag

för inte ska four x behöva betala tycker jag nu när hon

ställer upp med hem

catfoot
0

Nej, när allt är klart å Hoppet å Four-x har pratats vid å är överens, så måste vi samla liten slant till bensin till transporten å ev. vettekostnader..Vet ej om bebben följer med gratis eller om Hoppet vill ha betalt för den…Det blir ju annars en dyr kostnad för Four-x..Å den ska ju inte hon behöva ta i tanke på hur snäll hon är att ta emot dessa kisser..

Men jag väntar på att få grönt kort nu…/Catfoot

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Ok, var ska jag sätta in en slant?

catfoot
0

Har ännu inte hört nått vrån varken Hoppet eller Four-x om dom pratat med varandra…Så vi ligger lågt till dess..Tack att ni är villiga att hjälpa till med bidrag..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Ja, nu släcker jag snart ner datorn till på söndag, men du vet att jag hjälper till!

catfoot
0

Okidoki, trevlig helg…

OT/Snyggt ....

Ankie
0

Four-x vart har du tagit vägen då?

Du läre väl längta efter katterna nu förstår jag…

Simson
0

Vilken härlig utveckling det var i denna tråd! Kram på er alla! Min väninna har en lagotto också. Hon har även en "hittekatt". Saknar dem! Lycka till Eulalia! På Gotland får du det bra!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Marga
0

Ja men stopp och belägg! Kostnaderna inklusive bensinen står jag för, det har jag ju redan lovat Guld i mun. Alla som har kostnader för Eulalia med bebbe kan PM-a mig med belopp och kontonummer så fixar jag det. (jag har fått julbonus så ingen behöver tycka synd om mig Flört) . God Jul till alla Eulaliavänner!

catfoot
0

Marga, jag "älskar" dig..Hur tackar man…Bamse kramar å rosor, känns inte räcka långt i detta fall..Å ett fång tulpaner känns som en droppe i havet, men det är det enda jag kan erbjuda just nu….Kram..

OT/Snyggt ....

Ankie
0

men du är ju helt underbar marga

Hawknestgrove
0

Ja  four-x var är du? Hoppas inte något strular……..

Hawknestgrove
0

Putt! MEn vad säger Hoppet? HAr de sagt, att allt är klart?

Hawknestgrove
0

Puttar upp… Är så orolig

CALA
0

Från hoppet sida är allt klart, vi skänker bort Eulalia med Catfoot som referent.

catfoot
0

Härligt Cala…..Har nyss pratat med Lena från Hoppet, hon hade ringt till Four -x flera ggr. även hon å inget svar..Så vi bestämde att vi skulle prova hela helgen å den som först fick tag i henne hörde av sig till den andre..Såg att Four-x hade raskatter, kan ju vara på utställning å är därför inte anträffbar..Men vi hoppas på snar kontakt, eftersom transport är ordnad i början på  Januari..

OT/Snyggt ....

anebit
0

FlörtSkrattande   såg att hann ändra. Jag var för snabb.   hi hi

catfoot
0

Ja, jag skrev först Augusti, men skyndade mig att ändra när jag såg mitt misstag..Jag tror jag måst söka hjälp, läser å skriver bara fel..Jag blir rädd för mig själv ibland..tur att ni kollar upp mig, det behöver jag verkligen..

OT/Snyggt ....

Marga
0

#140 jag älskar tulpaner, dom är jättefina Kyss.

Four-X hör säkert av sig, men alla har väl mycket att stå i före jul. Jag tror det ordnar sig!

catfoot
0

Tack Marga..Visst är det så, alla stökar å ställer till jul..Du är sån människa jag önskade jag var…En optimist, som ser lösningar  i tillvaron..Jag är den eviga pessimisten som inte tror att nått jag gör blir bra…Tack Marga..En bukett denna gång…

OT/Snyggt ....

four-x
0

Hejsan vänner

Vad ni är duktiga och flitiga som står i och fixar och har er. Och så kan ni kalla mig lillan om ni vill.. ..four-x är ju bara mitt stamnamn.

Jag har sett att några udda nummer har ringt mig.. ..men jag har varit riktigt dålig. Jag har åkt ut och in på akuten och varit inlagd till och från på grund av mitt diskbråck. Jag kan säga att jag hellre föder tio barn till utan smärtstillande än har den här smärtan..

Nu har jag fått komma hem över helgen.. ..hoppas få vara hemma över julen. Jag har ju "bara" tabletter hemma.. ..på lasarettet fick jag ju sprutor när smärtan var som värst.

Så jag kan inte sitta så långa stunder vid datorn.. ..klarar inte av att sitta så länge. I och för sig har jag en laptop. Men den är på 19 tum och min man säger att det inte är bärbar utan släpbar..

Men de kan väl försöka att ringa mig i helgen så kan jag prata med dem i alla fall.,

kram på er alla och ha en trevlig helg

lillan

catfoot
0

Jag blir så glad att läsa dina rader, men blir ändå orolig för din rygg, orkar du ta emot dessa två, det är ju en hel del jobb ändå..Du ska ju ta dig till Nynäshamn för att möta upp oxå..Kram Catfoot

OT/Snyggt ....

Ankie
0

oj oj blir du så nedra dålig så att du får åka in på sjukhuset, det kan inte vara roligt.

Jag hoppas att det löser sig nu att du orkar åka och möta upp dessa kissar när det är tänkt att de ska komma, så du inte blir alltför dålig.

Hoppas på att du blir bättre Glad

tuska
0

# 151  Aj Aj.  Vet hur jobbigt det är att ha diskbråck som "retas".   Man kan ju inte röra på tåna en gång.  Fy stackars dej nu.

four-x
0

Idag mår jag ganska bra. Det är alltid jobbigast på morgonen innan medicinen har börjat verkat. Då måste jag ligga ner.. ..soffan är perfekt till det för där kan jag sträcka ut mig och avlasta ryggen.

Sen efter en timme eller så kan jag upp och röra på mig. Men på eftermiddagen måste jag åter lägga mig en stund, Jag kanske skulle ha accepterat kryckorna som jag blev erbjuden av sjukgymnasten. Jag kan ju inte gå på massage eller till en naprapat eller något sådant. Det kan tydligen förvärra det hela om de masserar fel nerver.

Så det är bara att ta dagen som den kommer. Idag ska jag försöka att bada en av mina perser.. ..de ska ju ha sitt julbad. Men min man är hemma och kan ta över ifall jag inte orkar både bada och föan. Det tar ju 1½ timme att både bada coh föna. Till skillnad mot rexarna som följer med mig in i duschen och är klara på fyra minuter.

ha en fortsatt trevlig dag

lilan

tuska
0

Vore jag dej skulle nog katterna få vänta med julbadet,  pudra å borsta lite sen duger dom…Cool

.. Passa ryggen, det är en tok ställning att bada katter i det läget du befinner dej i nu.  Vila kroppen

four-x
0

Min man sa att någon kvinna ringt idag när jag låg och vilade. Det måste ha varit de från Hoppet. Jag ska ringa de nummer som ligger på min telefon i morgon. Idag har varit min dag..

Inte blev det något bad heller.. Jag har har tagit det lugnt idag. Min man har varit borta hela dagen så jag har bara tagit promenader med hundarna och tittat på såna filmer som jag spelat in men aldrig hunnit titta på.

En alldelse bra dag med inte så mycket värk.. ..jag är glad varje dag när jag inte behöver ta så mycket medicin. Fast jag måste vila mycket. Jag har fyra vanliga kuddar och en lång kudde i sängen för att kunna ligga bra utan att det gör allt för ont att vakna.

Sen har Bickan.. ..min kasterade perserhona en egen kudde. Och jag har svårt att sova utan henne så jag ropar på henne varje kväll om hon inte redan är där och väntar på mig. Ibland sitter hon otåligt och väntar medan jag borstar tänderna.. Sen kan vi sova.. ..med hennes svans mitt i fejan.. Sen ska hon bita på alla hårda tidningshörn så de ser ut som nålstick sen..

Och nu ska vi sova.. ..vi och alla djuren..

Här är min käraste Bickan.. …som gett mig så fina bebisar och nu bara är min bebis..

natti natti

lillan

Alexej
0

krya på dig!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Marga
0

Vad mysigt med fina Bickan som håller dig sällskap. Hoppas du kan vila lite i jul och inte har för mycket att stå i!

four-x
0

Jag tackar för eran omtanke för mig. Jag har nu insett att jag inte klarar mig utan medicin även om jag försöker. Så nu sätter jag väckning varje morgon och tar min medicin och sen kan jag somna om ifall jag är trött. Men det verkar som att medicinen på morgonen är viktigast. När jag låg inne kom de ju och väckte mig för att ge mig medicin.

Jag ska ringa de nummer som kommit in på min telefon och se om jag får tag på någon på Hoppet idag. Det vore ju bra om vi kunde komma överens om hur vi ska gå tillväga och vad som ska göras med henne innan hon levereras. Skulle hon kastreras som det var sagt eller? Och vilket kön är det på hennes bebis.. ..en nyfiken fråga bara då jag tänkte på namnet.. ..något gulligt ska det ju vara. Kanske Åsa-Nisse om det är en pojke.. ..eftersom hon heter Eulalia.. Är det en tjej får vi hitta på något annat.

Nu ska ut i solen med hundarna och ta en kort promenad. Åtminstorne låta dem springa på tomten när det är så fint väder.

ha en trevlig söndag

lillan

Ankie
0

Ja du detta låter underbart i mina öron Lillan Glad

Eulalia och hennes lilla unge kommer att få det så bra hos Er alla, hundar, katter, gubbe och sist men inte minst du själv.

Hoppas att det löser sig med allt praktiskt, transporten verkade ju som den var ordnad till Nynäshamn.

Men hur långt är det från Nynäshamn till Gotland? För visst ligger Nynäshamn i Stockholm?

Hawknestgrove
0

Åh lillan, Här har du en medsyster. Diskbråck alltså….. Fy attan, så vidrigt det kan vara. Är ju förtidspensionerad p g a det.

Det är som du säger, så himla olika, vissa dagar, så bär jag med lätthet in en 15kg säck med hundmat,  nästa dag, så blir jag nästan förlamad av att lyfta katten. Men jag undviker mediciner i det längsta. Det enda som biter är Citodon och då blir jag ju helt koko och kan inte köra bil, vilket jag måste.

Vilken julklapp! Åh, jag blir så himla glad!!!!!!!

JA vi har varit så oroliga. För lilla eulialias skull…Flera av oss här är ju brända av att folk lovar och lovar och så till slut så blir det inget av det.

Ankie, Nynäshamn ligger lite sydost om Stockholm. Sen vet jag inte, hur låg tid färjan tar, 6 timmar?

Ankie
0

Flört Geografi är nog min sämsta sida

men sätter man in mat och vatten till katterna i buren innan de åker eller hur gör man,för inte går det att öppna buren kan jag tänka mig med risk för att de kan smita. Det har man ju läst hur lätt det är…Det är ju långt att åka och de blir ju säkert hungrig.

Hawknestgrove
0

Absolut ingen mat. Ingen vatten heller. Du kan ge vatten eventuellt lite grann på halva resan.

Ankie
0

#164 ja det är ju inte jag som ska köra men jag tänkte mest på vad viktigt det är för henne som ska köra de så att hon vet hur hon ska göra.

Hon som är på djurtransport, någon måste tala om för henne vikten av att inte öppna buren

Hawknestgrove
0

Ja se till att den är absolut rymningssäker och att man tyvärr få låta kissen göra olyckor och sitta i det om det är så illa. INGet att göra något åt. Det var därför jag tyckte, att det vore bäst kanske att vänta med kastreringen, så hon slappp att sitta och vara orolig och kanske göra på sig med ett färskt sår.

catfoot
0

Jag vet inte riktigt hur det blir med kastrering före resan, troligtvis blir det ingen. Å det ligger verkligen nått i det du säger, Gunilla. Min tanke med kastreringen var mest att hon skulle sova större delen av resan, så hon slapp vara rädd å orolig även för det..

Man får ha nån hängkopp med vatten i buren så dom får vatten ibland..Vet inte hur länge en sån här resa tar. 3 timmar cirka tar det till Stockholm härifrån,sen till Nynäshamn å vidare till Gotland har jag ingen aning om. Men det blir en tuff dag för kissen…

OT/Snyggt ....

tuska
0

Jag skulle nog ta det säkra före det osäkra och ta  kissarna i varsin bur , med tanke på stressen som kan bli.  Mamma katt kan få panik och bete sej illa åt sin unge. Nägot att tänka på.

four-x
0

God morgon mina vänner. Jag missade ett samtal igår från någon som ringde.. ..hade gått och lagt mig.. ..mådde inte bra så jag la mig tidigt.

Kanske är det en bra idé att ta dem i två burar ifall mamma katt skulle få ett spel. Eller så känner hon sig tryggare med bebban där. Men jag har själv erfarenhet av att två av mina katter som annars älskar varandra blev osams i buren på grund av att den ena inte gillade att åka bil alls.

Nynäshamns ligger ca 30 minuter från Stockholm.. ..speciellt nu när de håller på att bygga om vägen där för att göra den bredare. Men den är bra att köra på.

Båtresan över tar 3 timmar och vi bor en kvart från Visby så det blir inte långt kvar.

Jag håller med om att de bör ha en sån där påhängbar kopp med vatten i och lite torrfoder i botten på buren. Annars så klarar sig katter ganska bra. Det man kan göra är att man lägger sådant papper i bottten som någon kanske kan fixa från lasarettet eller hos någon veterinär. De suger åt sig ifall de skulle kissa eller kräkas.

Jag ska ringa idag igen och kolla om jag får tag på någon.

ha en fortsatt trevlig dag

lillan

Hawknestgrove
0

Ja nog en god ide att ha två burar. Man kan ju ha dem mot varandra, så de har kontakt. Men nääää. inte sova bort narkos på en resa… MAn vet ju aldrig vad som kan hända. Finns ju ingen vet i närheten om det skulle skita sig. Vis av skadan, jag har ju mist en katt en gång p g a för hård sövning och att veten i fråga inte var tillgänglig…..

Ankie
0

men jag tänkte på en sak, burarna kan man väl skicka tillbaka med post sen så man inte behöver byta i Nynäshamn.

Tänk vad vi alla är duktig på att tänka Flört

catfoot
0

Burfrågan har Lillan redan löst, hon tar två tomma burar med sig som Hoppet får i utbyte mot dom som katterna kommer i…

Ja, ibland så tänker man inte klart å det gjorde jag nog inte när jag pratade om kastrering i samband med resan. Ju mer jag läser ju dummare är tanken..Tack för att ni får mig på bättre tankar..

Nu är det nog transporten som måste klaffa, med tider och allt..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

JA, så gjorde Essut och jag med. Vi bytte bara burar. (Bamse)

Silverpumans
0

läser djursjukvård och jag kan säga det att narkos akn vara väldigt svårt att dosera rätt - särskilt med en ung katt. Det bör alltid vara en vet närvarande vid en narkos då man inte kan veta exakt mängd man ska ge och risken är att katten antingen vaknar mitt under resan och får panik eller får en alldeles för stor dos och måste väckas med en spruta snarast för att inte hamna i fysiologisk chock.

four-x
0

Hejsan igen allihopa efter julhelgen. Jag åkte ju till fastalandet före jul för att min mamma fått en ny stroke. Men hon blev snabbt pigg denna gång och fick komma hem dan innan julalfton. Så vi fick fira julafton tillsammans i alla fall. Sen på natten till juldagen fick jag så ont i mitt diskbråck och fick åka in akut och ligga kvar där ett dygn.

Och jag hade pratat med Bodil om leverans till på fredag när jag skulle åka hem. Jag hade burarna med mig i bilen men de som skulle komma med katterna kunde inte komma, tyvärr. Jag hade sett fram emot att få hem dem.

Sen hann jag lagom hem innan jag fick hosta och feber. Bara hosta och feber. Och jag har sällan feber så när jag fick 37,8 var jag ganska svettig med frossa där emellan. Sen steg febern till 39,9 och då var jag riktigt dålig. Jag har ju haft lungingflammation en gång och lungsäcksinflammation tre gånger efter det. Men jag klarade mig denna gång och börjar må bättre nu. Fast ryggen har ju inte mått så bra av att jag legat i sängen så mycket. Men idag har jag varit på benen och tvättat lite och så. Är bara lite trött fortfarande.

Så nu är det väl bara att vänta på vidare information om leverans. Jag har fått telefonnummer till dem som kunde ta katterna med sig efter nyår så jag ska ringa dem. Men jag måste kolla först hur mina dagar ser ut nu de närmaste dagarna.

ha det gott mina kattvänner och:

ETT GOTT NYTT ÅR!!

lillan

Hawknestgrove
0

Åh gulle dig! Ja vi väntar med spänning. Jag i allafll, är en sån, som aldrig ropar hej förrän jag är över bäcken, så champagnekorken åker inte ur förrän jag vet, att hon är på väg till Gotland  med dig!

catfoot
0

Ja, Lillan krya på dig…

Lördag den 3 Januari ska Transporten åter åka mot Stockholm, fast om jag fattade rätt så blir det med tåg…Om du kunde kontakta henne så kanske Eulalia med barn kan få resa med då..

Kram Å Gott Nyttt År…Catfoot

OT/Snyggt ....

Ankie
0

ja jag är som du #176 jag ropar inte heller hej förrens hon är på väg och är hos lillan på Gotland. Nu hoppas vi att det ska funka nästa gång. Glad

Ankie
0

Skulle inte detta preparat vara något för Eulalia istället för Nozinan, jag vet inte det känns så hemskt att ge Nozinan till katt det är ju starka grejer. Såg detta tips i tråden om hur är det med Trisse. Men jag vet ju inte vad detta är heller så men jag länkar 

http://zylkene.se/

Alexej
0

Läste nu om Zylkene, säkert intressant. Men det gäller att sätta in det under längre tid och klassas som fodertillskott.

Ankie
0

Detta är ju en naturlig produkt och för mig mindre starkt om man nu jämför med Nozinan. Så här står det om det:

"Exempel på situationer eller perioder då Zylkène kan användas:

• "ensam hemma"
  • flytt
  • nya familjemedlemmar eller husdjur
  • nyårsraketer
  • vistelse på kennel
  • okända människor
  • trafik
  • efter skrämmande upplevelser
  • eller när djurets rutiner ändras på något annat sätt.

Under kortare perioder, då du i förväg vet att din hund eller katt kommer att bli otrygg eller stressad (till exempel vid vistelse på kennel), rekommenderas det att du börjar ge Zylkène 1-2 dagar innan vistelsen och fortsätter behandlingen tills stresspåverkan är över.

Vid en längre tids påverkan, till exempel vid "ensam hemma"-problem, nya familjemedlemmar och dylikt, ska Zylkène användas i 1-2 månader och därefter får man bedöma om behandlingen behöver förlängas. Zylkène kan användas kontinuerligt ifall det anses nödvändigt."

catfoot
0

Hoppet hade visst fått utskrivet av sin Vette…Vet inte vad det var för medecin, men den skulle hjälpa ca: 3 timmar..

Allt är klart för resan, bara den blir av snart…..Hoppas innerligt att det funkar nu till helgen….

OT/Snyggt ....

four-x
0

Det är inga problem med att få båtplatser. det har jag kollat. Det enda som kan hända nu är att jag måste åka in till akuten för att kolla min feber som inte sjunker. Och det sitter på lungorna, jag kan knappt andas när jag rör mig.

Jag har lovat dem att komma in i morgon bitti om det inte har gett med sig. Jag hatara att åka in och ta dessa prover. Har jag tur får jag bara antibiotika och slipper bli inlagd. Annas passar det jättebra. Jag ringer dem i morgon när jag varit på primärakuten- Jag kan inte ringa nu för jag har hostat sönder min röst totalt.

Jag önskar er alla ett Gott Nytt År och God Fortsättning!!

lillan

Ankie
0

#182 Åh är allt klart men vad spännande!! När skulle det ev bli i helgen då?

catfoot
0

#183..Kära vän..Du har väl inte åkt på lunginflammation nu oxå..Du får ta det lungt å krya på dig vännen..Hoppas ändå att du får ett Gott Nytt År…Å alla ni andra oxå här på hittekatter som hjälp å stöttat Eulalia på hennes sökande på ett nytt hem…Kramar Catfoot

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Åh, då hoppas vi at du håller dig kry!

four-x
0

Jag fick komma hem från lasarettet med en kasse full med medicin och en diagnos med lunginflammation. Min sänka låg på 105.

Jag fick i alla fall åka hem. Nackdelen med den höga febern är att man drömmer och hallucinerar.. ..ser saker fast man "nästan" är vaken.. ..läskigt!!

Och på grund av hostan så måste jag försöka att halvsitta och sova, vilket inte är det lättaste. Och så tycker jag att jag är jättepigg och bär ner täcken och kuddar till soffan. Sen tittar jag på en halv film och sen somnar jag. Så jag har till och med tagit med öronproppar ner så att jag kan sova här nere en stund. MEN jag vill vara uppe när min man kommer. Jag VILL umgås och prata.. …men kan kan somna mitt i samtalet.. ..tur vi inte håller på med annat då.. hahaha…

Hur kan man vara så trött och hur kan man hosta så mycket?!

kram på er alla

lillan

CALA
0

Vi har särat på Eulalia och hennes ungar, Eulalia blev lugnare när hon fick vara själv. Hennes ungar leker nu väldigt mycket med sina nya lite äldre ungar. Bägge två kommer nu fram och stryker sig mot oss när vi gör rent och matar dem. De stormtrivs verkligen nu.Eulalia verkar också mycket lugnare. Det kanske inte är så bra ide att ta med ena ungen?

Hawknestgrove
0

Åh… Då blir det inte någon resa i helgen, så mycket förstår vi alla…..KRya på dig!

Ankie
0

men kan inte någon annan åka än du för att hämta Eulalia Lillan? Det kanske är någon som åker så långt som till Gotland, är det någon som har kollat, så slipper du engagera dig så i resan nu när du inte pigg.

Debattia
0

Hoppas också det finns någon mer som kan ställa upp och hjälpa till med hämtning av katten om det nu är så att du kan ta emot den eftersom du inte verkar så pigg av dig just nu.

Enda fördelen med detta är kanske att Eulalia hinner bli lite mer social.

Debattia

Hawknestgrove
0

Ja kan någon eventuellt hjälpa Eulialia att komma till sitt nya hem?

Ankie
0

Hon har ju ett väntande hem och det beror ju oxå på om Hoppet har några katter på ingående som väntar på att en box ska bli ledig. Jag vet inte jag men hur har ni det nu, är det mycket katter på kö Cala?

ANNIA
0

Hoppar in med ett litet inlägg här. Om jag fattar en tråd rätt inne på djurtransport så finns det ju en som ska åka från stockholm till visby tisdagen den 6 januari. Kanske kan det passas ihop med nån som tar eulalia till stockholm då. Finns ju även med i erbjudandelistan därinne.

Ankie
0

ja men Catfoot eller vem det nu är som håller ställningarna kring detta, har ni sett det i inlägg #194?

Alexej
0

Cala, jag tror inte heller att det är så viktigt att en unge följer med. De skygga mammorna som jag har här bryr sig inte längre om sina ungar och tvärtom. Kanske kan de slappna av nu när de är inne?

En annan tam hona har en unge, cirka 17/18 veckor gammal och de är jättetajta.

Men det är nog olika för varje katt.

Marga
0

# 194 o 195, jag tror tyvärr att transporten i rätt riktning gick idag om jag läser rätt..

Men det är husdjursmässa i Stockholm över helgen, då borde väl många djurvänner åka både till och från Stockholm. Inga möjligheter där?

ANNIA
0

Marga om du läser sista meningen i första länken så står det

"Tillbaka ifrån stockholm till Visby den 6januari". Och i erbjudande listan står det ju stockholm-gotland.

Och som jag fattar första länken så åkte den från gotland till stockholm den 2 januari.

Men det går väl att kontakta henne och höra för det finns ju en mail-adress.

Marga
0

#198 JAAA du har rätt, det var ju jag som läste fel, vilken tur!

ANNIA
0

Hoppas det löser sig på det sättet för då behöver ju inte lillan åka över utan kanske bara en bit hemma på gotland.

Simson
0

CatFoot och Cala: Har ni pratat något med erbjudandet? Om de kan hämta i Järfälla har jag skjuts. Om någon annan kanske kan ta Järfälla-Stockholm går också bra.

CatFoot: Jag slår av burken snart så du kan väl smsa mig om du har något att säga höll jag på att skriva… Skrattande  Om du har mer info om bilkedjan menar jag. Skrattande

Bumbis
0

Hoppas att det ordnar sig för mammakatt (med bebbe och att
four-x piggar på sig!

catfoot
0

Tack ni alla som gör allt för att hjälpa denna katt-tjej till sitt nya hem..

Transport med tåg går idag, med Kickan på Djurtransport..Men det hänger ju på om Lillan orkar ta emot kissen…Som jag förstår så är hon jättedålig just nu..Å förmodlingen inte orkar ta itu med en skygg kisse idag..

Det låter ju jättbra detta med att det finns möjlighet att få transport över till gotland oxå..6 Januari trettondagen är det väl..Får forska lite om det går nån resa neråt den dagen, om Lillan är på benen..

Jag sms;ar dig idag Simson…

Kram Catfoot

OT/Snyggt ....

CALA
0

Nej nu är detbara en katt från ett dödsbo på ingång, Men det är allt, vi har bägge karantänbåsen lediga på tisdag. Ska åka dit och städa nu.

Simson
0

Catfoot: Jag är inne här o på mailen o på tfn fram till 23. Var dag egentligen 10-23.

I alla fall de flesta dagar. Flört

catfoot
0

Jag avvaktar tills jag fått kontakt med Lillan, då ringer jag dig Simson..Men skulle detta funka så har hon skjuts nästan hela vägen  ….Kram Catfoot

OT/Snyggt ....

Ankie
0

jamen precis det var då attan om det inte skulle funka då…Flört

Då behöver du inte åka så långt Lillan, det är inte så roligt att engagera sig när man är dålig och ligger sjuk. Vad säger du om detta Lillan, det är ju det som är det väsentliga det är ju till dig Eulalia ska.

Simson
0

En fundering och fråga: Om det bara gäller en resa mellan Järfälla och Stockholm ev Nynäs…kan man inte fråga Djurambulansen? De brukar väl skjutsa djur också?

Marga
0

Järfälla ligger i nordvästra Stockholm (dvs norvästra förorterna). Om någon ska hämta/lämna i Stockholm borde nog Järfälla kunna räknas som Stockholm.

Simson
0

#209 Inte fullt så enkelt om de inte kan åka från Järfälla in till Sthlm. Just nu är det ett problem för att kunna träffa den som åker till Visby. Om de inte kan hämta i Järfälla så fattas resan Järfälla-Stockholm/Nynäs.

catfoot
0

Ok, nu känner jag mig inte kan nått här vad det gäller Stockholm…Men om jag fattat rätt så fattas det ca.8 mil resa…

Men känner att jag inte kan planera utan Lillans medverkan..Hoppas att du snart orkar vara på benen…

OT/Snyggt ....

Marga
0

Aha, ja om det gäller Järfälla - Nynäshamn är det nog ca 8 mil. Jag ville mest klargöra att Järfälla är Stockholm ifall det rådde missförstånd. (Det låter på namnet som om det skulle ligga norröver av nån anledning tycker jag, Dalarna eller nåt sånt…)

Simson
0

Personen inne på Djurtransport åker Sthlm-Visby. Inte Lillan då menar jag.

Mina vänner åker Söderhamn-Järfälla på måndag innan lunch.

• Det som behövs är att fråga personen i fråga om hon åker från Sthlm eller Nynäshamn samt om de kan hämta i Järfälla eller ej. Samt att fråga vilken avgång med båt de tar.
  • Där är det glapp just nu. Vem kan ta katten Järfälla till antingen Stockholm eller Nynäs beroende på vart de åker från?

Någon vänlig själ här inne som orkar ta pendeln Järfälla-Sthlm eller Nynäs ifall de som skall åka båt inte kan hämta? Kommunalt tar resan 1 timme 30 minuter. Enkel resa.
(resan Söderhamn-Järfälla tar med bil 2 timmar 15 minuter!)

Marga
0

Ja frågan är väl vilken tid det gäller om det är på måndag. jag jobbar på husdjursmässan mellan 14.00 och 18.00. Efter det är jag ledig och kan köra Järfälla - Stockholm om det behövs (eller i värsta fall Nynäshamn men helst inte). Vilken tid gäller det på ett ungefär?

Simson
0

#214 Underbart om det skulle fungera!! Vi väntar på att Catfoot får reda på lite mer om vilken båtavgång de tänkt sig. Om det överhuvudtaget blir en resa. Samt vartifrån.

Hade en fundering om vi kunde fråga Zenithas dotter eller någon annan Stockholmare? Visst bor dottern i Nynäs?

four-x
0

Jag har varit dålig hela dagen. Först luninflammationen där febern inte vill ge sig. Jag ser knappt vad jag läser och ännu mindre vad jag skriver.

Sen sover jag ganska mycket och då tar ryggenstryk, Det är tur att min man varit hemma odh tagit hand om oss allihioa Till och med med vår ungdom har blivit förkyld. Det är han som kom hem med den för tre veckor sen.

Nu har jag fått tid´för magnet´röntgen här i Visby den 18 januari

Hur var det med skjuts nu i januaru. Tills dess jag har nog medicinet gjort. JAg ska ´åka över den 9 januari och hem den 11 januaru. Eller var det det någon som skulle över hit tidigare?

Är katterja vaccinerade och avmaskade och med vad i så fall?

-nu har jag koncentrerart mig i över en halvtimma för att skriva det här så nu ska jag soca. ´Men ni kan väl ringa mig i morgon, Bodil i alla fall, om du har tid.,.

natti natii

Marga
0

Jag kan tyvärr bara erjuda transport från A till B i såna fall, inte övernattning för missarna hos mig …det får jag inte ihop med mina egna katter.

four-x
0

DE ska helst inte övernatta någonstans, tan komma hit på en gång. Vad sägs om den tiden som var på tisdag nu eller på söndag den 11 janúari då färjan går kl 20,05 och vi måste vara där en halvtimmenn innan,

Jag orkar inte gå ignom alla trådar som skrivits om henne och vad som gäller för dessa hittekatter. Men våra katter kommer ju att få gå ut.. ..vad säger ni om det. Det kom jag att tänka på nu?

lillan

four-x
0

Jag tror mitt i alla feberyra att jag sagt att vi ska bygga inhägnat på baksidan men min man säger att de ska få gå ut som de fick göra där vi bodde tidigare. Den friheten ska de få ha..

en förvirrad och trött lillan

catfoot
0

Ok, Lillan jag ringer dig…När jag fått ihop alla turer..

Men hur är det nu med alla turer??..Jag blir förvirrad helt, inte ovanligt när det gäller mig…Obestämd

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Har fått svar från tjejen som ska ta kisserna med båten, hon åker med båten som går vid 12 tiden på Tisdag..Det gick bra för henne att ta med kissen…

OT/Snyggt ....

Simson
0

Min skjuts åker vid typ 11 från Söderhamn tisdagen den 6e. Det blir då Järfälla vid pass 14 med lite spelrum. Då hinner kan Marga ta pendeln från Järfälla vid ca 1430 vilket ger ankomst i Nynäs (OM de skall hämta i Nynäs och inte i Sthlm?) vid ca 16? Grovt räknat.

Då fungerar inte den resan om de åker båten redan vid 12.Rynkar på näsanGråter

Vi får börja om… Rynkar på näsanGråter

catfoot
0

Läser ditt inlägg nu Lillan…Inte ska väl lilla Eulalia få bli utekatt förrän hon blivit trygg med er????…Eller missuppfattade jag dig helt…

Jaha, då sprack den resan…Nästa båt går först framåt 8-9 på kvällen…Skulle kanske funka om transporeten försköts några timmar framåt å att Lillan kanske kunde åka över å möta kissen…

OT/Snyggt ....

Marga
0

#218 Men Lillan inte ska du bekymra dig för om katterna ska få gå ut eller inte just nu när du är sjuk. Den saken ordnar sig säkert, en sak i taget. Nu ska vi först se om vi kan får katterna till Gotland.

Sköt om dig och krya på dig. Förr eller senare ordnar sig säkert detta också, det brukar allt göra till slut Glad.

#222 Synd! Men nu får vi nog sova på det här tror jag…  11/1 Kan jag säkert också åka Stockholm - Nynäshamn om det behövs, men då måste ju katterna först komma till Stockholm på något sätt. Då har vi i allfall hela dagen på oss om båten går på kvällen.

Simson
0

#223 Glädjande nog så erbjöd de sig genast att hjälpa till nästa resa från Söderhamn till Järfälla. Ska jag fråga när de åker nästa gång? Då kan vi planera bättre och med Lillan själv. Jag vet inte i skrivande stund hur ofta de är uppe.

Four-x/Lillan: Du måste väl vila någon vecka innan du ger dig ut på några resor nu när hälsan bråkar så mycket med dig?

catfoot
0

Ja, det viktigaste är ju att Lillan blir frisk, så hon orkar ta emot kissen Eulalia…

225..det låter ju toppen, att dom tänker på kissen vid ev. nästa resa..

OT/Snyggt ....

Ankie
0

Ja inte är det bra om Eualaia får gå ute, henne kan du nog inte släppa ut på bra länge. Dels eftersom hon inte är riktigt tam och ej heller hemma där. Bäst om hon får vara inne jämt, det är min åsikt.

Debattia
0

Håller med övriga här om att Eulalia måste  vara helt trygg och tam i sitt nya hem innan man ens tänker på ifall hon får släppas ut.

Annars önskar jag er lycka till med resan och att Lillan nu ser till och sköter om sig så hon blir kry igen.

Sen hoppas jag på att få följa lilla Eulalia på kort härinne i hennes nya hem.

Debattia

catfoot
0

Har Pm;at Kickan inne på djurtransporten för att kolla om dom reser mot Stockholm igen…Just nu står allt stilla runt resan å Eulalia…

Ringer dig Lillan så fort jag hitta en ny transportdag…

OT/Snyggt ....

four-x
0

Givetvis ska hon inte få gå ut förrän till sommaren. Jag tänkte bara på att det har varit diskussioner om det här tidigare att hittekatter måste bli innekatter.

Men som det är nu så orkar jag inte med någon resa den här veckan. Jag ska försöka återhämta mig för att åka till fastlandet den 9 januari och åka hem den 11 januari. Kan någon åka ner den 11 januari.. ..kan det vara något??

Idag har jag tempen gått ner lite och jag kan vara uppe lite mera. Men jag har fortfarande svårt att koncentrera mig och det märks när jag sk skriva mail. Ni skulle inte fatta vad jag skrev om jag inte rättade hela tiden.

Och och så fort jag sitter sitter still blir jag trött. Det kan bero på kombinationen av feber, medicin till lunginflammationen och medicinen till diskbråcket. Men mitt i allt elände har jag fått en röntgentid till ryggen. De ska göra en magnetröntgen och sen får vi se, Det ska bli skönt att se vad det äntligen är, var det sitter..

Nu hoppas jag att allt ska bli så pass bra att jag kan få hem lilla Eulalia. Och om jag fattat det rätt så kommer hon att komma ensam, utan bebis. Óch att hon är vaccinerad och avmaskad. 'Har jag fattat det rätt då?

nu ska jag vila en stund igen men återkommer snartigen..

lillen

catfoot
0

Jag tror inte hon är vaccinerad, just pga. sin skygghet, ingen har velat ta striden med henne,….Avmaskad tror jag absolut hon är…Cala på Hoppet får rätta mig om jag har fel..

Vi kollar vidare med transporter, å håller tummarna att du Lillan snart är på benen å att Eulalia får åka hem snart..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Då hoppas vi att allt blir bra den 9:e och 11:E då?

CALA
0

Jo hon är avmaskad, men veterinären lyckades inte vaccinera henne. Övriga katter vaccinerades på plats hos oss.

Ankie
0

men hur har ni andra gjort med skygga katter och vaccinationer?

CALA
0

Eulalia är den enda som inte blev vaccinerad, de andra gick det med. Grållan får man till och med klappa nuförtiden. Även om hon fräser lite först. De andra gick det relativt bra med också. Vi har 7 skyggisar kvar nu om jag inte missminner mig.

Nu har vi även flyttat katter så de lär varann att vi inte är farliga. Min egen katt satt med Kurran när jag var bortrest. Det gick jättebra, Max är den enda hon tolererat. Tyvärr gick det inte när jag kom hem igen och satt med Max, då blev hon svartsjuk och fräste och ville anfalla Max. Får hon vara ensam är hon jättesnäll, så vet någon som vill adoptera en riktig ensamkatt, hör av er.

catfoot
0

Fått pm av Kickan..Nästa gång hon åkte mot stockholm blev  om cirka 2 veckor, trodde hon…16-18 Jan. i sådana fall..

OT/Snyggt ....

Ankie
0

Ni som har skygga katter och är van, hur har ni gjort när ni vaccinerat?

Alexej
0

Tycker att katten borde bli vaccinerad och kastrerad så snabbt som möjligt.

Vet inte hur four-x har planerad för Eulalia men det är inte lätt att få en skygg katt i en kattbur.

Four-x, ska du ha henne i ett litet utrymme? Har du en veterinär som kan skygga katter? Läste nånstans att du aldrig hade en skygg katt. Hon kan inte gå tillsammans med dina andra katter när de är utekatter. Risken att hon rymmer är alldeles för stor. Vaccinering är jätteviktigt.

Hoppet, jag fattar inte. Varför är hon inte vaccinerad? Hon sitter i en bur hos er. För transporten nu måste hon också fångas i en transportbur. Varför var det inte möjligt att få henne i en bur och sedan till en veterinär. Nu blev hon utsatta till risken att bli smittat med kattpest och kattsnuva.

Hur ska då Four-x som privatperson få in henne i en transportbur och sedan till veterinären?

four-x
0

Jag håller med dig.. ..katten bör vara vaccinerad. Tänk på att jag har andra katter hemma och en hona som jag hoppas ska börja löpa snart och paras med min hane.

Så jag har tagit för givet att hon är både vaccinerad och har ett friskintyg när hon kommer. Det måste ju finnas veterinärer även där som kan hantera skygga katter.

Jag hade tänkt att ha katten i sovrummet eftersom jag både sover och vilar där på grund av mitt diskbråck. Så hon kommer inte att träffa andra katter på ett bra tag. Och om du har läst i mina trådar tidigare så ska hon givetvis inte få gå ut förrän till sommaren.

Och det skulle vara intressant att veta var du läst att jag inte haft några skygga katter. Är det något jag skrivit om så är det hur jag tidigare hanterat skygga katter och hundar.

Du skrev att hon blev utsatt till risken att bli smittad med kattpest och kattsnuva. Vad menar du med det?

En feberyrande lillan

Hawknestgrove
0

JAg tror nog bara tt informatione har gått fram och tillbaka lite här. Jag har hängt med att kissen ska var inne tills i sommar. Sen kan jag hålla med om, att kissen bör vaccineras innna ho n åker. MEn har hon suttit så länge ensam, så är hon nog frisk och riskerar inte att smitta ner andra. Men en vaccinaton är nog på plats, i allafall denfösta. sen får man väga för och emot, hur hon reageerar rent psykiskt. visst går det att vaccinera. Klämburar borde ju finnas även där…..

CALA
0

Jag var inte där när veterinären var dit. Men då satt hon inte i bur, klämbur har vi ingen. borde varit lättare med en filt eller nåt. Kan hålla med om att det borde ha gått. Vi har drygt 50 katter och alla andra är vaccinerade. De katter som kommer in släpper vi inte ur karantänbåsen förrän de är vaccinerade.

Tyvärr ligger vi på minus i ekonomin. Vi prioriterade vaccineringen och det kostade oss bortåt 12 000:-. I en vanlig bur finns det inte en chans att ge henne en spruta. Den här katten har vi inte lyckats ännu att få lugn.

Trots att Eulalia skapat problem så vill vi att hon får en chans. Det gick rykten om att vi tänkte avliva henne som inte var sanna. Vi hade även problem med flera som uttalade sig i tron att de gjorde rätt men det uppfattades fel. Vår egen erfarenhet är för liten när det gäller förvildade katter än så länge. De som sade sig vara erfarna var inte så erfarna eller också var de inte på Hoppet så ofta. Skulle gärna åka till blå stjärnans kurs i Göteborg i vår men kan inte för jobbets skull. Vi håller på så mycket vi orkar, men tyvärr så räcker inte tiden till.

Skulle vara jättebra om vi kunde ägna oss mer åt Eulalia, men det är svårt. Vi kommer att vara med på Hitta hem i fyran som börjar i februari. Där kan ni se lite hur det ser ut hos oss, och hur vi jobbar.

catfoot
0

Jag vet Cala..att i dagens Hoppet då många å bra förändringar skett, jobbar många av er långt över er vad ni egentligen orkar..Ni har överfullt med katter å minimalt med frivilliga som hjälper till..ja det säger sig själv att det inte går ihop…I höstas var ni inte högt på min lista..men lovar idag står ni väldigt högt uppe på den listan..Att det sen inte finns den tid som Eulalia behöver förstår jag..Men kanske en Vaccinering skull vara bra, å med många bäckar små som det finns här på Hittekatter kanske vi kan skramla ihop till vaccineringen av Eulalia..

Jag är själv inte aktiv längre å ska ju inte uttala mig för Hoppets räkning, men vill ändå hjälpa till om jag kan../Catfoot

OT/Snyggt ....

Bumbis
0

#214, klämbur brukar finnas att låna hos veterinär.

Ankie
0

ja men skulle vi inte kunna skramla till en vaccinering här inne då? Sen kan väl någon komma med något gott råd hur de ska göra för att kunna utföra detta. Det är inte lätt när man inte vet hur man ska göra, det kan jag förstå. Men du Cala ett tips är att åka ner när det är träff i Stockholm på ett katthem för just skygga katter får du ivajefall se lite hur de jobbar.

Sen tycker jag att det som har varit har varit släpp det nu och se det bli till aska och se allt med nya ögon, det finns en mening med allt. Flört

Kul att ni ska vara med i Hitta hem.

Hawknestgrove
0

Ja nog kan vi väl skramla ihop till en vaccinering! JAg börjar med 25 kr med en gång! Dåhar vi väl en liten, liten bit!

Hawknestgrove
0

Hallå! Hur betalar man till er?

Finns inget cleraingnummer på hemsidan

Alexej
0

Four-x, jag är nästan säker att jag läste det nånstans. Tar jag fel, ber jag om ursäkt. Att du har stor erfarenhet av katter (och hundar) betvivla jag inte. Men har du haft en skygg katt? Och då menar jag inte en hemlös katt.

Lite fundersamt är jag. Du verkar inte vara så frisk (låter jättedummt, ursäkta) och en skygg katt kräver väldigt mycket tid och ork. Har du kattlucka till dina utekatter? Det låter orealistiskt att ha en skygg katt i sovrummet och har järnkoll på dörren.

Jag har mina skygga katter i ett rum med nätdörr och ändå har 2 katter rymt för mig. Och jag fattar fortfarande inte hur. Den ena var en hane som jag fångade in här på tomten och som blev kastrerad. Han lyckades ändå rymma efter några veckor ut och genom kattluckan, fast han hade inte sett den innan. Och samma med en hona som jag fick fånga in igen med fällan (det var då jag fick hanen in i fällan).

Det här är ingen kritik mot dig men jag vill bara vara säkert att du vet vad som kan vänta dig.För det skulle inte vara bra varken för dig eller för katten om det inte funkar sedan.

Ankie
0

men det viktigaste innan vi börjar skramla är väl hur de ska kunna utföra vaccineringen? Jag kan lägga 50 kronor bara jag vet att de verkligen vet hur de ska klara av att vaccinera henne. Men djurskyddet bollnäs-ovanåker då skulle inte de kunna hjälpa er om ni på Hoppet ringer och rådfrågar de. Jag har för mig att de har erfarenhet av skygga katter.

Alexej
0

Men Cala, hur ska ni få katten i buren när ni inte kunde få henne i buren till veterinären? Hon sitter vär i en mindre bur nu? Min veterinär bedövar katten genom transportburen när det står högkant. Kan han kan ni! Och en vaccinering kostar inte så mycket. Risken att en katt bli smittat av en annan katt på katthem är ändå rätt så stor.

Det blir värre för four-x att jaga en skygg katt genom sovrummet för att få in henne i en transportbur.

CALA
0

Vi särade på Eulalia och ungarna, då ställde vi in en bur som hon nu ligger i. Det är möjligt att sätta på sig skyddshandskar och vända buren.

catfoot
0

Jag ger oxå en slant till min vackra skyddsling Eulalia…Vilket pg eller bg nummer ska pengarna in på…/Catfoot

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

JA bankgirot står, men det saknas clearingnummer, så då funkar det inte….

kattassen
0

Men -- om nu Eulalia är så pass skygg att hon inte knapp går att få in i en transportbur kommer Four-x inte att kunna ha Eulalia någon annanstans i huset än på en liten yta och helt separerade från de andra katterna. Jag antar att alla hennes andra katter är vaccinerade och Eulalia inte kan smitta dem med något. Hon kommer ju inte att komma i kontakt med dessa katter på ett bra tag och dessutom kan hon ju inte bli utsläppt i huset om hon inte går att få in i en bur. Så fort hon är såpass hanterbar att hon skulle kunna släppas ihop med de andra ser Four-x till att hon får komma till veterinären först.

Jag ser inte det som en jättenödvändighet att stressa Eulalia ännu mer nu i flytten. Håll katten separerad från de andra och avvakta med vet.besök tills hon är mer handtam - vilket säkert kommer sig när hon får komma i hemmiljö (får vi hoppas).

Vad tror ni andra om detta?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Ankie
0

men hur mycket är det det kostar? Kan ju vara bra att veta.

catfoot
0

Det ligger i en del i det du skriver #253…Å jag tror att det är så Hoppet tänkte lite inför resan till det nya hemmet..Att Eulalia är så stressad inför oss tvåbenta att det vore att ta död på det lilla förtroendet hon börjar få…

Rätta mig åter Cala, eftersom jag inte ska  prata för er i detta fall…

OT/Snyggt ....

Alexej
0

Cala, så hon ligger nu i en transportbur i en bur på karantänen? Har jag fattat rätt? Det går att stänga dörren till transportburen?

Marga
0

Jag har lovat att stå för alla kostnader vad gäller Eulalia, det gäller även vaccinering om det behövs. PM-a mig kontonummer och belopp Cala.

Hawknestgrove
0

Clearingnummer……..

För övrigt, så är jag helt enig med KAttassen i hennes åsikter. Ligger väldigt mycket i det. Rasera inte ett framsteg i förtroende för det går ju så väldigt lätt.

Ankie
0

Javisst ja Marga det skulle du ja Skrattande

catfoot
0

Marga, du är en klippa…

Vaccinering av Eulalia kan beställas Cala, utan att det drabbar en redan tom kassaFlört

OT/Snyggt ....

kattassen
0

Men som sagt - stressa henne inte om det inte går smidigt. Det är ingen "ko på isen" om vacc får vänta.

Alexej
0

Men hon kanske börjar löpa snart. Tycker att allting bli så oplanerad här. Four-x är inte frisk och katten är inte behandlad.

Det vore absolut det bästa att katten bli vaccinerad och kastrerad och flytta senare, då är kanske four-x också piggare.

Bättre att samla in pengar nu, veterinärundersöka katten -öron och tänder. Avmaska med Profender, hjälper också mott skabb. Vaccinera, id-märka och kastrera. Sedan kan four-x ta det lugnt med socialisering.

kattassen
0

#262 Ja det är ju naturligtvis en god tanke också. Fast jag fattade det som om Hoppet inte kan "ge" Eulalia mer i socialiseringsarbetet.

Debattia
0

Jag brukar passa på och vaccinera ,märka samtidigt med kastreringen då katten är nedsövd. Jag är stor beundrare av mi nveterinär, oavsett hur skygg katten är så ställer han transportburen på högkant har en filt han stoppar in eller min jacka. Han använder heller inga kragar,finns inte på hans klinik.Jag hjälper honom hålla buren, så bedövar han genom springa på buren. Hos andra veterinärer har jag fått använda klämbur, finns hos veterinären.

Håller med om att det borde underlätta  för det nya hemmet om kissen är helt  iordninggjord inför framtiden. Sen kan det få ta den tid det tar med socialiseringen.

Håller även med om att den inte träffar de övriga på ett tag o.s.v.. Men man vet ju aldrig, tyvärr.

Blir så glad när jag läser om Hoppet och deras skyggisar. Tänk så bra att även skyggisarna i Söderhamn  äntligen  får hjälp. Ni har  all min respekt.

Debattia

Kusten
0

Önskar lycka till med Eulalia! Fast jag hade aldrig vågat chansa på att släppa ut kissen så tidigt som till sommaren när hon visar sig så skygg nu. Sommaren ligger inte långt bort. Nästa sommar hade låtit mer rimligt, om kissen nu alls måste ut, men det är bara en personlig åsikt.

262 - Låter som en väldigt god idé att kastrera, id-märka och vaccinera innan flytt neröver.

Eloge till alla som engagerar sig i denna lilla kisse!

four-x
0

#247 Alexej

Inte vet jag var du har läst att jag inte har jobbat med skygga djur.. ..men det är inget vi behöver diskutera hit och dit. Sen att du haft otur med katter som smiter behöver ju inte betyda att jag inte skulle ha bättre koll på mina katter.

En skygg katt behöver kräver mycket tid och därför skulle ju sovrummet vara perfekt efteresom jag kommer att tillbringa mycket tid där. Och jag tror att Eulalia behöver lugn och ro först och främst innan man börjar bearbeta henne. Och sen skulle hon ju själv kunna söka upp mig i sängen och ta kontakt och kanske leka lite med en vippa eller nåt. Så har jag gjort tidigare och det har fungerat jättebra.

Och jag tycker nog att det här är kritik det du riktar mot mig Alexej. Ja, jag är sjuk, Just nu både lunginflammation och diskbråck som jag åkt ut och in med. Jag har fått en ny röntgentid nu i mitten av januari och ska väl då få veta om operation. Men jag är ju inte ensam i familjen.. ..det finns flera som kan hjälpa till. Hur tror du att jag annars skulle kunna ta hand om ett hus på över 200 kvm?!

Och nu har det varit så många turer fram och tillbaka om hon ska kastreras, om hennes bebis ska med, om hon ska vaccineras, om hon ska få gå ut eller inte så jag känns det inte bra. Givetvis måste jag kräva att hon ska vara fullvaccinerad och ha ett gällande veterinärintyg om hon ska komma hit. Och detta beror på att jag har har andra katter här.. ..katter som är fertila och ska paras.. ..så jag kan inte ta in katter här som jag inte vet något om.

Och alla dessa diskussioner gör att jag som är "så sjuk" som Alexej skriver gör att jag känner att jag inte orkar med detta längre. Givetvis mår man sämre psykiskt också när man inte kan röra sig och göra vad man vill.. Men alla dessa olika inlägg fram och tillbaka gör att jag längre inte vill vara med. Det blri för mycket för mig känslomässigt att det ska bli en sån roman om en katt. Jag tycker att det hade räckt att jag skulle haft kontakt med dem som är ansvariga för katten. Sen kommer människor som Alexej och nedvärderar mig och min "sjukdom". Det var droppen!!

DÅ TYCKER JAG ATT DU, ALEXEJ, KAN TA REDA PÅ NÅGON SOM ÄR TILLRÄCKLIGT FRISK FÖR ATT TA HAND OM KATTEN.

Jag kan tyvärr inte lämna ett sådant friskintyg..

Jag tackar för mig och hoppas att ni hittar ett hem till Eulalia. Om jag någon gång skulle komma på tanken att hjälpa en katt som behöver speciell hjälp tar jag nog en katt härifrån Gotland eller ett katthem där man inte behöver blanda in så mycket folk..

Ha det gott allihopa och ett tack för de vänner jag fått här..

lillan

catfoot
0

Gråter Gråter åt lilla Eulalia..Hon behövde verkligen ett hem..

OT/Snyggt ....

Ankie
0

Nu får vi alla göra en ny kraftansträngning för denna tös så att någon annan vill öppna sitt hem för henne.

Jag ska då göra allt som står i min värld att få någon annan att öppna sin dörr för denna skygga kisse.

Synd att det blev som det blev men känner Lillan så är det ju inget att göra.

Ankie
0

puttar för lilla fröken Eulalia

Kusten
0

Så tråkigt att det blev så här. Det är nackdelen med nätet - att man inte kan ha en direktkommunikation, för det är så lätt hänt att det blir missförstånd.

Puttar för fina Eulalia och hoppas på att hon snart får komma hem.

Magda
0

men kan inte de som har hand om det hela ringa till Lillan och prata med henne? så slipper de alla andra som skriver med mera? det kan ju vara så att Lillan mådde så dåligt i skrivandes stund men kanske ändå vill ha Eulalia när allt kommer omkring om hon kan komma senare, vaccinerad och klar? tycker så synd om eulalia, nu när det nästan var ordnat..

men de kanske redan har pratats vid i telefon.. som Kusten säger är det ju lätt med missförstånd via nätet..

Bumbis
0

#266 det viktigaste här har handlat om få ett bra och stabilt hem till en skygg katt som ingen annan tycks velat hjälpa hittills. Det är ytterst viktigt att allt fungerar och att inte katten sitter i kläm..

Jag håller med Alexej, en skygg katt behöver ett extra tryggt och förstående hem, det är ingen kritik utan ren regel.

Catfoot gör ett digert arbete och engagerar sig för denna vackra varelse och jag önskar såå att kissen kan få ett bra hem snart, jag kan lova att i rätt hem blir hon en underbar varelse.

kattassen
0

#271 Min tanke också. Tag kontakt utanför forumet och gör upp detaljerna istället.

four-x nedslås inte  av alla missförstånd. Jag tror att det finns en mening med att Eulalia skall få komma till dig.Glad

CALA
0

Då är det väl dags att stänga denna tråd? Blir svårt att hänga med i alla turer här. annars kan jag berätta att ikväll satt jag hos henne en stund, hon fräste när jag satt mig. Trodde hon låg i transportburen men hon låg under stolen i sin bädd. Hon anföll inte så hon är ju lite mer van människor nu. Jag gick ut och satte mig på huk bakom dörren och tittade fram utan att se direkt på henne  , då slöt hon ögonen fast hon visste att jag inte lämnat rummet helt.

Ankie
0

Ja du Cala det borde inte bli svårt att hitta ett nytt hem åt henne nu när så många har fått upp ögonen för Eulalia genom denna tråd. Det gäller att inte ge upp

Kan du eller Catfoot inte göra en ny tråd om Eulalia? Denna började bli lite lång ändå

catfoot
0

Ni kan låsa denna tråd nu..öppnar en ny, den börjar bli väl lång plus att nu startar vi om på nytt../Catfoot

OT/Snyggt ....

Ankie
0

Cala, jag hoppas att du fortsätter informera oss alla om Eulalia, jag tror många härinne vill veta om hon gör några framsteg medans hon är hos er.

Debattia
0

Jag hoppas och tror att. Lillan kom igen! Ingen av oss har menat något illa till dig. Har bara diskuterat turer och vilket som skulle vara det bästa för dig och för Eulalia. Ingen har menat något ont.

Efter att följt tråden har jag fått uppfattningen att du är mycket duktig med  djur och en stor djurvän.

Alexex ,hoppas jag stavat rätt, har bara tänkt och diskuterat utifrån Eulalia, det är så vi gör kvinnor emellan. Vi stöter och blöter hit och dit innan vi kommer till ett resultat.

Alla vi som diskuterat och följt tråden har gjort det för att vi bryr oss och känner för både dig och Eulalia. Tror övriga håller med om det.

Se nu till och sköt om dig och låt dina krämpor få ta den tid det tar. Du kommer igen!

Debattia

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer