Mat till kattungarna?
jag kom just på att jag har inget kattunge foder hemma! mina får ett senior foder trots att de inte är seniorer direkt hela högen..
far kattungar illa på ngt sätt av att äta det? om man t.ex kompletterar med extra kött till dem, har gott om kött i frysen nämligen…
kommer att handla kattunge foder när vi får pengar, men kan de äta det andra sålänge eller ska jag försöka få hem annat foder omedelbart?

allt är väll bättre än att de blir avlivade,,, men seniorfoder ger ju inte lika mycket energi så det är inte att rekomendera, jag köpte kattungemat i djurafären, en liten påse kostar ju inte så förfärligt mycket , den räcker väll till löning med lite tur. kolla med hon som har dem vad de äter nu, kanske bässt att försöka ge dem samma ett tag så de inte blir dåliga i magen,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ger man enbart torrfoder till kattungar så måste det vara kitten-sort då vuxen-foder inte innehåller tillräckligt med vare sig protein eller fett för en växande katt.
Är det lite större kattungar, säg halvåret eller mer, kan man ge vuxenfoder om man dessutom ger blötmat en par gånger per dag. Dock brukar jag alltid få problem med diarré-magar om jag ger blötmat till kattungar som gått ute så numer håller jag mig till torrfoder.
Rent kött kan du bara ge om det inte överstiger 10% (har jag för mig) av matintaget eftersom det inte är balanserat med bl a taurin och kalcium. Man måste blanda i hjärta, lever och kalciumkälla (ben, benmjöl eller kalktabletter typ Kalcipos utan D-vitamin) i specifika mängder för att det ska bli fullvärdig kost.