usch så många annonser!
tittade på eniro för att se om där var ngn billig klösmöbel, men nej.. ingen sådan men en otrolig massa katter på annons för 100kr!! önskar att folk tänkte sig för innan de lät sin att springa ute okastrerad..
bland annat två 5 månaders svarta som avlivas om ingen tar dem
men annonsen är insatt 4 november så man undrar ju om misarna finns än..
jag blir så ledsen när jag ser sånt och önskar att vi kunde adoptera alla…
Ja visst är det för trisst med alla dessa katter som bara slumpas bort nästen helt gratis. Och när det är avlivningshot med i bilden blir man både arg och ledsen. Vad man kan göra när man upptäcker en sådan annons är att kontakta sajten och be dem införa riktlinjer som förbjuder annonser med avlivningshot. Blocket har ändrat sina regler efter påtryckningar.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja här har vi en kisse som är matfriare. Han är alltså inte vår katt.
Honom ska vi ta till veterinären efter nyår och kastrera. Oavseett vem som äger den. Den och en till kommer varje dag och äter. Vi har kattlucka.
Jenna
Här ska det inte bli fler
husvilla katter i byn.
jag mailade och frågade om katterna lever och varför det var så bråttom att bli av med dem… får se om jag får svar
#2 vilken fin matgäst ni har!! massa beröm till er för att ni tar och kastrerar en katt som inte ens är er egen!!
#2 Jättebra gjort av er att ni ombesörjer att han blir kastrerad! :) Det skulle behövas en masskasteringsvåg genom landet.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tänk om alla kunde ta en extrakatt som ni, Jenna! Då skulle deras elände minska.
Jag går nästan aldrig mer ut på kattannonser, mår bara dåligt av det. Jag försöker säljer några av mina jourkatter men blir alltmer tveksamt. Så många som bara vill ha unga kattungar, som snabbt blir ovänliga när man säger att man vill se hur personen bor osv.
Magda, om du är ute efter klösställningar kan jag rekommendera tyska Ebay. Här hittar du länken.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Som vi ska göra med lilla Burmilla som går här.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
tack för tipset om tyska ebay, om jag nu vågar handla där.. blir inte frakten dyr?
nu har jag även mailat eniro och frågat om de ej har regler och kontroll av annonser och att de borde ha förbud mot avlivningshot..
Magda, portot är ofta förvånansvärd billig.
Ett sätt att kolla är om du går in på startsidan för klättertrådar.
Där står det brevid Preis (pris): Versand nach DEU (porto inom Tyskland). Du kan klicka på DEU och ändra i listan till Sverige då kommer en del portoavgifter.
Men ofta står det: Keine Angabe (inga uppgifter). Då kan man går in i den annons som man är intresserad av, bläddra ner och där står det ofta porto till Sverige.Tex så här:
Versandkosten / shipping costs
-Deutschland 16 Euro
-Belgien, Niederlande, Luxemburg, Schweden, Finnland, Österreich, Frankreich, Polen 21 Euro
-Spanien, Italien, Portugal, Griechenland, Norwegen 31 Euro
Brukar ligger mellan 20- 30 Euro, ca 200-300 kronor men då är det frakt till din dörr.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus