Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 932 ggr
Hawknestgrove
0

Vacker birmafärgad flicka söker hem så småningom!

Nu kommer jag med en förfrågan, som inte är superakut. VI har i ett års tid haft en liten vacker birmafärgad tjej gående här, hon kommer ursprungligen från grannen, men, de  j***a har okontrollerad "avel" på katter, så hon har ideligen rymt till oss. Hon är ca 1, 5 år. Underbara blå ögon och varit väldigt skygg mot mig och JAnne. MEn igår, så fick jag äntlige klappa henne och idag fick jag  ta upp henne i famnen. HAr försökt få till ett högst tillfälligt jourhem för henne, då vi tänker kastrera henne, så fort hon blir van vid folk igen. Grannarna bryr sig inte mera. Så finns det någon  som vill ha till sig en vacker blåögd skönhet? Hon är frisk och kry och lider ingen nöd hos oss, hon får mat och jag har en kattkoja på magasinet, så hon fryser inte. MEn jag vore gladast, om hon fick ett annat hem……Bilder på lilla damen kan komma i veckan, vårt förtroende sinsemellan måste byggas upp ordentligt inann jag ger mig på att göra något hastigt. Tänker börja lura i henne Ppiller redan i morgon.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

vilka folk det finns, bryr sig inte…. Ja kan hon ha ett eget hem med gos och kärlek är det ju det bässta,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Ja de har 6 katter som okontrollerat avlar av sig och de slår ihjäl kattungarna som kommer. Den här lilla bruden tyckte väl, att reviret var för litet, så hon rymde till oss. Så Ok, hon mår alltså inte dåligt på något vis, hrä får hon mat och har ett krypin, men vi kan inte ta in henne för vi har fullt hus. OCh bara släppa iväg henne till vem som helst vill jag inte heller. Då får hon hellere sitta hos Tanja tills hon blir  färdig kastrerad och komma tillbaka till oss, när hon är Ok igen. MEn som sagt, jag vore gladast om hon fick ett nytt hem. Hon är såå vacker och så kelig…..

martdat
0

#2 Tur hon rymmde, hon vill väll inte bli ihjälslagen,,, grrrr för sånna, är så trött,,, Tanja är hon som ska ha henne under kastreringen elr?. ja bilder är ju a och o vet du ju, här är med knökafullt, åtmindstonde vad jag har tid till,

Hawknestgrove
0

Ja, det är en av oss i KAttkedjan. Hon harerbjudit sig, att kunna ställa upp med ett litet rum just för såna här temporära och tidsbestämda grejer, annars så kan hon inte. JA lilla Burmilla, som Janne kallar henne, är så vacker………

Debattia
0

Får det verkligen gå till så ? Finns det ingenting man kan göra för att få stopp på det?

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

martdat
0

Mina föräldrar har en granne som bar sig åt liknande, fasst de hadde inte ihjäl kattungarn från börgan, de sket bara i alla katterna, jag omplacerade med hjälp av DV och en vänninna endel kattungar, dont ask me var de andra ungarna tog vägen, en tjat kampanj och diskusion med grannen av vikten att kastrera och ta ansvar inleddes, det slutade med att hon bad nån sjuta de vuxna katterna med,,,

Hawknestgrove
0

JAg tänker anmäla dem nu efter årsskiftet. Deras djur är inte vanskötta, men att skaffa kullar så många är ju inte tillåtet. jag har försökt tala om för dem, att de borde kastrera sina katter, men det är för dyrt, se… Säger folk med tre hästar och senaste värsting-volvosuben…..Skrikandes

Debattia
0

Ja, raskatter får man väl inte avla hur som helst ?? Gråter

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

martdat
0

Ja vi prioriterar verkligen olika i livet, här kastas allt åt sidan om en katt behöver nått, så är det här men men,

tre hästar är inte gratis att ha, bara löjligt att skylla på ekonomin,,, lathet tror jag helldre, och likgiltighet,,,sen är det kanske "gulligt# med kattungar och deras katt kanske är sååååå speciell,

Ledin
0

hade jag haft plats så hade hon fått ett hem här. Jag tycker att man ska sätta som krav på att hon blir kastrerad o uppvisat papper samt vilken vetrinär man gör det på så du kan ha lite koll på detta. Jag hoppas att du kan sätta dit dom för katternas skull :)

Hawknestgrove
0

Hon är ingen äkta birma….. Hon se bara sån ut. Nånstans finns det alltså birma i henne, då hon har vita små skor och allt. En av skorna är ju inte så fin, men de allra underbaraste blå ögon man kan tänka sig.

I dag så lurade jag i alla fall i henne ett ppiller. Ingen konst. Knödde in det i en bit julkorv. Nu gäller det som sagt, att få hennes förtroende, så hon inte blir skygg igen……

Du, jag har erbjudt mig, att åka till vet och kastrera åt dem…. Alltså de får betala, men som jag sa, jag har ju tid att åka. ICke. Sen har de två hundar, som till JAnnes förtrytelse har sprungit hej vilt i våra marker, jagandes. JAnne hotade med att anmäla dem och att köra ner hundarna till polisen. För då hamnar de på Spekeröds hundhem och får lösas ut för dyra pengar plus den långa resan dit.

Såna där folk, som tror, att hej och hå i skogen kan vi släppa våra hundar hej vilt….Skrikandes

Hawknestgrove
0

PRecis pratat med Tanja. Hon är välkommen att tillbringa sin konvalecens hos henne. Så när jag fått fullt förtroende, så åker hon hem dit för att få vara där över kastreringen.

zauron
0

Hej! jag skulle gärna vilja se på bilder

Hawknestgrove
0

De kommer, men jag vill vänta tills hon blivit lite mer trygg i sig. Vi kelade lite idag igen och jag fick ta upp henne. MEn man får inte res sig upp, då springer hon sin väg. Nu har jag varit och handlat massa mjukismat att krusa med.

Det värsta är, att Jenne är lite småkär i henne. MEn, men, vi får väl se, när det blir dags för kastrering. Ok, blir det inte innekatt av henne, då kan hon lika gärna vara kvar här. Hon gör ju nytta och kanske kan få komma in och hälsa på senare.

Det beror ju på vad de andra två flickorna säger.