Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 639 ggr
martdat
0

kks oskar, finns inte tråd här?

Hemlöse Oskar skulle skjutas men fick i stället flytta till ett stödhem där han efter ett par veckor blev sjuk. Han tappade matlusten, drog sig undan, var allmänt trött och hängig. Han togs till veterinär vilken konstaterade uttorkning samt gav antibiotika. Dagen efter blev han sämre och togs därför akut till djursjukhus sent lilljulafton.

Oskar
Vackre Oskar

Mindre än fyra dygn senare hämtas Oskar till en kostnad av 10.900 kr. Till det kan läggas den avgift som första veterinären tog, 1110 kr.

Oskar är försäkrad men då det är karens så hann försäkringen inte börja gälla!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

martdat
0

jag kopierade från kks insamlingssida, har sökt i trådarna men hittade inte, men visst kom han in i höstas genom hittekatter?

Hawknestgrove
0

Putt! Då gör vi så, att hälften av Nästa omgångs Traderapengar går till OScar!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

hutlösa priser måsste jag säga….  Tack gunilla o oskars vägnar.

Hawknestgrove
0

Tacka Puma också. Utan hnne hade vi aldrig klarat det. Så i och bjussa så det ryker nu på Hawknests grejer till KKS! MÅnga grejer går ut i kväll!

brutt
0

Mycket oturligt att försäkringen inte börjat gälla för Oskar på grund av karenstiden.Vi får väl försöka hjälpas åt så många som möjligt med ett bidrag till  Oskars djursjukhus räkning.

Hawknestgrove
0

Ja så är det bara…… Försäkringsbolag är ju inga välgörenhetsinrättningar, utan vinstdrivande företag. Och egentligen, så är det förvånande, hur billiga bilförsäkringar är i jämförelse med hund……

gulliver
0

#4 Håller absolut med till mer än 100% martdat. T ex 1500:- för en slätröntgen av bröst och buk. 270:- för hemgångsråd av veterinär och det var inte mycket det stod där vill jag lova.

martdat
0

#8 du har läst fakturan förstår jag? Vad i hela friden???? hemgångsråd 270!!!!! det är väll en självklarhet att sådant ingår när man är hoss vetten? men tydligen inte enligt alla,. Jag vet att det är nässtan lögn att få tag på en vett dagen innan julaffton, satt ju själv i samma sitts dan före julafton förra året så då har man kanske inte många val, men jag hoppas att det väljs en annan veterrinär om han blir sämre ijen.  hoppas att han inte behöver till vett alls mer givetvis och att han får må bra i stället,

martdat
0

fler än jag som misstänker att visssa veterinärer överbehandlar och utför koll som inte direkt har med symptom att göra bara för att de vet att det är en katt från en kattförening? mina egna tankar narturligtvis men det är inte första gången jag håller på att trilla av stolen när jag läser vad vissa katthemskatters vetträkningar går ut på? allvarligt, ibland kan jag inte låta bli att undra om de inte utnyttjar situationen…

gulliver
0

Ni kan inte ana vilka ytterligare prover och undersökningar de ville göra. Hade inte jag ställt dem mot väggen och krävt många svar så hade det säkert blivit så också.

Fick vetskap om att Oskar låg inne på Lundabygden först i fredags eftermiddag och fick trots upprepade försök inte fatt på någon ansvarig veterinär trots många försök. Upptaget hela tiden och efter en stund så kopplas man bort.

Jodå absolut, dit ska inga fler katter tas bara i absoluta nödfall.

Ni skulle bara läsa räkningen ….

Birgitta m fl brukar vilja att jag sköter veterinärkontakten vid "svåra" fall då jag är läkare så jag går inte på vad som helst och kräver vettiga svar annars blir det en hel skur med motfrågor.

martdat
0

#11 Det skulle faktiskt vara intressant att läsa räkningen, jag är varken läkare elr veterinär men helt korkad är jag inte heller. dessutom brukar man på både folk och djur kolla efter det som symtomen visar, min förra läkare blev faktiskt dömd och av med sin läkarlegetimation till stor del pga att hansa ansåg att han överbehandlade, överutredde folk, borde vara dyl bland veterinärer tycker jag,  Bra att du kollar ijenom fallen då du är läkare.   Som sagt, vill du delge oss vad vetten skrev på fakturan så läser jag mer än järna.