Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: kattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1610 ggr
Sidentass
0

Gamla Josefin ska läggas in

Vi måste ringa till vet imorgon bitti angående vår Josefin som är 15 år. Den sista tiden har hon hållt på o hulkat, utan att få ut något som vid vanlig kräkning, sen har hon här i helgen gått undan och vare sig velat äta eller dricka..vi är så oroliga att det är något allvarligt som hon drabbats av i tanke på hennes höga ålder..hon är nästan inte ute alls, så vi tror inte att det är något utifrån som ställt till det hela. Nu har vi stängt in henne i sovrummet så att hon får vara ifred för andra katter..övriga katter tycker det är tråkigt att inte kunna få ligga i våra sängar..men tyvärr kan man inte ta hänsyn till det nu..usch..ibland tänker jag att man "inte klarar av att ha husdjur" när dom en dag blir gamla och dåliga..

Hawknestgrove
0

Så ledsamt…… MEn du får alltid tänka så,att det är, i så fall, om det skulle vara så, bättre att de små går före er…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

Åh man blir ju så orolig när det är nåt som inte stämmer

man har ju ingen aning om vad det kan vara heller

martdat
0

lycka till med vet i morgon, att de inte äter elr dricker är ju inte bra,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

destiny
0

Man blir så orolig och ledsen när ens missar inte mår bra. Om dom bara hade kunnat tala om vad som är fel… Hoppas hon snart kryar på sig igen.

kattassen
0

Hoppas du får hjälp hos vet och att din gammelflicka kryar på sig!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

essut50
0

Åh lilla Josefin, hoppas ni får en tid imorgon för henne.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

anebit
0

Nääää lilla gumman hoppas att det inte är nå allvarligt.
Tänker på er…………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

snickan
0

Hoppas hon blir bra lilla Josefin

Alexej
0

Hoppas att hon bli bra igen.

Det är jättejobbigt när våra djur blir gamla eller sjuka. Eller att de kommer att dö någon dag, så svårt att uthärda!

Lycka till nu.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

emjon
0

Det är så ledsamt när kissarna visar att det är något som är fel och förstår att du är orolig. Hoppas att du får lugnande besked hos vetten och vi håller tummar och tassar.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Jenna-Gun
0

Lilla fina Josefin.

Håller tummarna att det blir bra igen.

Kram Jenna

Sidentass
0

Vi fick en tid tills imorgon kl 8.30. Vetten sa att det det inte var tvunget att åka idag, men imorgon måste det ske..hon har inte ätit sen hon fick i sig lite grann i lördags..hon ligger inne i vår garderob..stundtals spinner hon lika högt som en födande katta..och det tolkar jag som att hon gör så för att lugna ner sig själv..hon har slickat lite grädde från mitt finger, men vill inte äta eller lapa själv..tyvärr får jag åka själv med henne imorgon bitti eftersom sambon måste jobba..känns allt oroligt att få göra så i tanke på svåra besked..samtidigt som jag antar att man måste ta prover för att kunna ställa diagnos..ja..usch ja..man tycker så synd om henne så man blir helt utom sig…tack snälla rara ni för alla tankar, tass o tumhållningar!

linjon
0

Hej!

Hoppas att det går bra med din katt imorgon,inge kul alls när man märker att dom inte mår braGråter.

Håller alla tummar o tassar från mej och MorrisGlad!

martdat
0

kan du få i henne lite vatten så hon inte blir uttorkad? låter lite länge att vänta om hon inte ens dricker,

Sidentass
0

#14 hon lapar lite ifrån våra händer..men så fort hon börjar att försöka dricka, eller äta själv så börjar hon på en gång att hulka..och därmed tröttnar hon..kan tänka mej att hon får vätskesprutor imorgon..

emjon
0

Lilla gumman vi har nu tänkt på er hela tiden under besöket hos vet och hållit tummar och tassar hårt för bra prognos.

Sidentass
0

Nu är vi hemkomna från veterinären, han kunde inte känna några konstigheter vare sig i mage, mun eller svalg..däremot var hon uttorkad och hade för låg temperatur, endast 37 grader..Han menade på att det inte var någon idé att vätska upp henne med sprutor, istället hänvisade han oss till djursjukhuset för inläggning med dropp och provtagningar..så i eftermiddag kl 14.40 ska vi vara där…

Usch..tänker redan nu på när telefon ska ringa..hur ska man våga svara ifall att dom har dåliga besked efter prover..o hon måste ju klara av att komma igång själv att äta o dricka utan att hulka o hosta hela tiden…ja..lilla gumman…

Tack för att ni tänker på¨oss…jag meddelar när jag varit med henne till Jägarvallen..

Kat08ja
0

Jag tänker på er…

Ankie
0

Åh lille kissen

hoppas så att hon blir bra igen

några år till har hon ju kvar.

Alexej
0

Tänker på er!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

snickan
0

Jag tänker på er också

emjon
0

Sidentass nu skall du inte misströsta för även om kissen är lite till åren så kan det vara något som går att åtgärda med medicin och foder. Det är bra att hon blir omhändertagen på djursjukhuset och när hon får dropp blir hon säkert piggare. Provtagning är också bra så du får veta hennes värden. Förstår att du är orolig för henne och vi fortsätter med tum och tasshållning för lilla gumman.

essut50
0

Håller tummarna och tassarna här hemma för Josefin.

catfoot
0

Stor tum å tasshållning här hos Catfoot…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Härifrån med.. Lilla Josefin…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

Prover på njur- och levervärden togs när jag kom till djursjukhuset..o jisses..så nervös jag var när jag stod o väntade på svaren…men så får jag sedan höra att det inte visade något konstigt med dom! Man kommer också att ta infektionsprov, men hon måste först bli lite starkare..imorgon kl 13 ska jag ringa igen..man sitter här hela tiden o vill bara lyfta luren o höra hur det är med henne..men jag vet att hon är i goda händer..hon var så matt och medtagen när jag lämnade henne..nu önskar man bara att det går att hitta anledningen till hennes illamående och aptitlöshet..

Tack alla goa ni för allt stöd..ni gör det enklare att vara gräsänka i veckorna när husse jobbar på annan ort!

Berättar imorgon om läget när jag pratat med dom. Nu är man så matt efter all anspänning att jag ska försöka lägga mej raklång på sängen o försöka koppla av med lite korsord..

kattassen
0

#26 Vad skönt att det iallafall inte visade någon vajsing med de prover de tagit. Hoppas nu att du får lite lugn och ro över natten och att du får något slags besked i morgon vad det kan vara för fel på lilla gumman.

Tummar hålles!

Jenna-Gun
0

Här hålls tummar o tår så det knakar.

Kramar om dej.

emjon
0

Vad härligt att få bra besked på lever och njurar som brukar vara vanligt på äldre katter. När hon nu får dropp så blir hon säkert mycket piggare och nu håller de koll på lilla gumman.

Tummar och tassar härifrån också.

linjon
0

Ja jag förstår dig hur du har det nu…..är jätte jobbigt och inte veta vad som felar med sin katt! Hoppas att det går bra med din lilla kisse Josefin och att du får hem henne snart igen.

Jag vet hur det känns,har ju min lilla kisse Morris som har cancer(om du kommer ihåg mig?)och jag blev så himla glad att jag fick hem han trots att det visade sig efter en vecka att provsvaren inte var bra men det spelar ingen roll just nu,är bara så lycklig att han är hemma och är ganska pigg än så länge.

Sänder varma kramar till dig och din lilla kisse Josefin och håller alla tummar o tassar att det ska gå bra!

kram kram Linda med katter

siberlina
0

jag hoppas  det    går  bra för    henne  .att  hon piggnar  till

Sidentass
0

#30 jamenvisst minns jag dej o din Morris..det kändes ju så hemskt när du fick ett sådant besked..hoppas verkligen att du och Morris får en lång tid kvar tillsammans trots allt..och naturligtvis att Morris får vara så pigg som möjligt och en glad kisse nu framöver..

lenarydstrom
0

Sidentass…

Vi håller tummarna för att allt ska gå bra med Josefin.

Vet hur det är att vänta på svar och det är bara omöjligt att inte oroa sig, när man älskar sin katt…

Önskar dig och Josefin allt gott… /Lena

anebit
0

Hoppas nu att Josefin kryar på sig och får krafterna tillbaks när hon nu får dropp.

Här håller vi 8 tassar och 2 tummar för Josefin.

Sidentass
0

Jag har glädjande nyheter:-))

sambon ringde nu på utsatt tid till djursjukhuset och pratade med ansvarig veterinär. Det är inget som är farligt med Josefin, alla prover har tagits och inget fel har hittats:-) Hon hade också kommit igång att äta nu igen…så nu känner vi oss så lättade och glada här..tänk att vår tjej tycks kommit över det värsta eländet:-)) Hon blir kvar lite till så att hon får ordentligt med dropp och dom ser att  hon är igång på riktigt med maten.

Tack rara ni för alla tum, och tasshållningar..man ser att sånt kan hjälpa:-)))

Ankie
0

Åh så bra!!! Glad

anebit
0

Underbart! Jag blir så glad å era och Josefins vägnar.   Skrattande     Hon kanske bara hade någon liten infektion eller bara var allmänt krasslig precis som vi människobarn är ibland.

emjon
0

Vad bra och som sagt dropp kan göra underverk med kissarna.

Pussa lilla gumman på nosen när hon kommer hem igen.

Alexej
0

Skönt!

catfoot
0

Vilken härlig nyhet..Ge Josefin en jättepussKyss på lilla nosen från oss hos Catfoot

OT/Snyggt ....

Fagddu
0

Vad bra att hon verkar må bättre nu. Undrar vad som gjorde henne dålig från början? Det är ju lite tråkigt att inte veta vad man ska försöka undvika till nästa gång. Men hoppas tillfrisknandet fortsätter på samma väg. :)

kattassen
0

Å vad skönt att det verkar gå åt rätt håll och Josefin piggar på sig. Kanske var det något influensa-artat i magen eller så. Det kan ju drabba såväl fyrfota som tvåbeningar.

martdat
0

roligt att höra, ja katter kan väll bli hängiga de oxå precis som vi,

Simson
0

Vad skönt att höra att hon piggar på sig! Det är så jobbigt att inte kunna fråga vad som är fel. De svarar ju inte de små liven. Nu får vi hoppas att julen blir lugn och skön tillsammans för er!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

emjon
0

Det som jag tänker på eftersom Josefin hulkade och hostade så kanske det var en hårboll som satt och irriterade. Då hon inte varken ville äta eller dricka av illamående och att den sedan passerade ut. De små liven blir ju fort uttorkade och därmed svaga. Tänk vad härligt att få så bra besked på alla prover på en katt som är äldre.

Skönt iallafall att det slutade bra med lilla gumman.

Gronstedt
0

Ben i halsen är den förklaring jag tänker på. Händer ibland för utekatter som äter smågnagare.

Velinga
0

Åh vad skönt att det slutade bra för josefine ! Är hon sitt gamla jag igen ?

Sidentass
0

#45 Just hårboll har jag också funderat på..eller om det kan ha varit något annat som fastnat i halsen..

#46 Ligger nog mycket i vad du säger…Josefin har däremot gått i pension efter att ha varit ett ess på at jaga..nu har hon delegerat den uppgiften till sina yngre kollegor och väljer att endast titta ut nån gång då och då för att få lite luft, men sen är gamla gumman snart inne igen!

Idag kl 13.00 ska vi ringa o få besked om hur hon mår idag, och när vi ska hämta henne.

Tack än en gång för alla tankar, tass och tumhållnngar!

essut50
0

Hur mår Josefin nu? Tänker på henne.

snickan
0

Hoppas att Josefin få komma hem snart, och bli frisk

emjon
0

Jag undrar också hur lilla gumman mår men hoppas att allt är bra.

anebit
0

Nu börjar jag bli orolig. Det är 3 dygn sedan Siden uppdaterade nåt om henne.

martdat
0

ja har hon fått komma hem ännu?

catfoot
0

Siden, vi väntar oroligt på rapport om lilla Josefin, hur går det har hon kommit hem….

OT/Snyggt ....

Imasy
0

Såg att Siden varit in nu under kvällen, men inga uppdateringar om Josefin.

Det har väl inte gått på tok med henne? :(

anebit
0

Ja jag har också sett det. Så jag är väldigt orolig nu, för Siden brukar vara snabb med att uppdatera.

emjon
0

Nu blir jag också orolig för då är risken stor att det inte är goda nyheter.

essut50
0

Puttar upp..

Imasy
0

Precis min tanke, Siden är alltid snabb med uppdateringar.

Sidentass
0

Tack alla ni som tänkt på oss och Josefin! Har haft så mycket i görningen att det inte blivit mycket tid för dator tyvärr…men jag har godan nyheter!

Alla prover på Josefin såg bra ut och hon blev en betydligt gladare och piggare kisse efter tre dygn på sjukhuset med dropp!

Hon har valt att vistas i vårt sovrum och vill inte vara beblandad med dom andra katterna, vi tror att det kan ha med hennes ålder att göra..när man är en gammal katt vill man nog helst ta det lugnt och vara ifred..nattetid ligger hon på husses mage o spinner gott…

Dörren till sovrummet är öppen på dagarna så att hon kan välja var hon vill vara, men på nätterna har vi haft stängt så att hon i lugn o ro kan hoppa upp till oss i sängen utan att bli "störd" av andra katter..

Vi är så oerhört glada att allt gick vägen..det var mer än vad jag trodde så svag som hon var då vi lämnade henne..nu önskar jag verkligen att vi får vara tillsammans med henne länge till..men samtidigt känner jag att man får vara extra uppmärksam nu på hur hon mår..

emjon
0

Tack för att du hann med att uppdatera ossGlad Härligt att hon nu är piggare och hemma hos familjen igen. Passar på att önska er en riktigt god jul med mycket kattmys.

anebit
0

Så underbart!  Jag blir så glad för dom glad nyheterna,  jag har varit så orolig.

Sidentass
0

Tack goa vänner för era tankar på vår "Jossa"…när man levt tillsammans i 15 års tid så orkar man inte ens kännas vid tanken att sjukdom ska komma o sabotera allt det fina som byggts upp..

Tänk om man finge  behålla  sina  o kära i all evighet, människor som djur, det skulle jag vilja sätta högst upp på önskelistan till jul!