Tisdagen den 3 oktober
Så vad händer hos er alla idag? Själv ska jag åka och hälsa på alla kisarna på Katthemmet Kompis! Längtar så!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Det förstår jag att du gör om kissarna är så där fina!! Ha en riktigt mysig dag!
Evangeline

Åhh, det låter underbart härligt! Vilka goa missar…folk borde stå i milslånga köer för att bli ägda av sådana skönheter :O)
Kattungarna på bilden, är det de där poliskattungarna?
Mvh
Morgan/KKS

Låter som en riktigt trevlig dag. Pussa om de små kissarna lit extra från oss som bor för långt bort för att hjälpa.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Morgan: Nej, det är inte de katterna. Sköldpaddan heter Pralina och den svartvita heter Gerbera. Pralina och hennes mamma Pengla, hittade min sambo och jag i lada utanför Karlskrona. De var övergivna, rädda och magra. Fick varken mat eller vatten. Så vi fångade in dem och körde dem till Maritha. De strulade mkt med Pralina i början eftersom hon inte gick upp i vikt….men Maritha tog henne till veterinären och då fick hon medicin! Har varit o hälsat på alla underbara katter där idag, och jag blir mer o mer kär i Pralina och mamma Pengla. Poliskatterna är hur coola som helst!!! 

jag har tyvärr just kommit hem och fått be missarna om ursäkt x antal gånger för den grova vanvården….dom säger att dom varit tvingade att sova och vila och att umgås med varandra….. så nu är dom alldeles slut de små liven……att inte deras matte visste om hur jobbigt o slitigt det kan vara att vara katt…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Och tisdagen har övergått i onsdag, och jag sitter och kämpar med mig, mina tankar om katterna samt planerar min tid framöver - i katternas tjänst. En katt ligger nu vid tangentbordet och min andra på ryggstödet på arbetsstolen. Frid i lägenheten.
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Igår tog situationen med katterna på Meros camping hela min vakna tid. Pust flämt. Idag måste jag jobba häcken av mig på mitt jobb med det som jag skulle gjort igår och i måndags.
Hoppas på bättre dagar framöver. Roligare kan man ha…..
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
det e bra att hälsa på katthem så:)men jag skulle inte klarar av det…skulle fått ånges när jag åkte därifrn:( men perspnelaen som jobbar där de jobbar väll inte gratis?är det kommunalt?hur många katter kan komma in i katthem? vad händer om e katt inte trvis md andra?

Jodå, på Katthemmet Kompis jobbar alla gratis. Får varken pengar eller stöd av kommunen.
Så här drivs katthemmet
Katthemmet drivs helt och hållet ideellt med egna medel samt med hjälp av gåvor från snälla och givmilda människor. Katthemmet sponsras också med kattmat, sand, leksaker, byggmaterial m.m. från en del företag och föreningar. Maritha och Sonny har dessutom fodertunnor utplacerade i en del butiker i området där människor kan lägga kattmat till förmån för katthemmet. Katthemmet har goda relationer till veterinärerna i området och får ofta lite rabatt på veterinärvården som är en stor kostnad för katthemmet eftersom det är så mycket kastreringar och vaccineringar som utförs.
Katthemmet deltar ibland på loppisar där man bl a säljer kattleksaker, hembakt och fina glaskatter, som de själva tillverkar på Målerås Glasbruk där Sonny arbetar. Glasbruket har givit tillåtelse till att de tillverkar glaskatterna hos dem men Maritha och Sonny har samtidigt en överenskommelse med glasbruket att inte göra reklam för sina glaskatter på t ex sin hemsida eftersom de då blir konkurrenter med glasbrukets egna produkter. Detta respekteras vilket är anledningen till att Maritha och Sonny inte officiellt gör reklam för glaskatterna. Kan tillägga att glaskatterna verkligen är fina.
Katthemmet Kompis försöker ha öppet hus åtminstone en gång om året då man kan besöka katthemmet för att se hur katterna bor. I samband med detta säljer man också glaskatter, hembakat, kattleksaker m.m. Det finns också möjlighet att dricka en kopp kaffe och äta en kaka eller två.
men är de som ett banrghem? förläldrar kommer och tittar och tar med dig en…? eller? har de nattpersnoal me?

www.katthemmetkompis.se Läs mer! 
jag läste alltind,det e fantastiskt men jag har fortfarande frågan kvar.. finns de kvällsprsonal?om ngn katt blir sjuk under natten menar ja…

Om det är så att Maritha vet att någon katt är illa vid sig, så går hon upp flera gånger på natten. I bland tar hon in en madrass hos katterna och sover där om de är sjuka.
#13 Hej Helenal! Hur många katter som bor på katthemmen varierar från katthem till katthem. För att få starta ett katthem måste man ha tillstånd för verksamheten. Man får då tillstånd för ett visst antal katter. Hur många katter man får tillstånd för beror på lokalernas beskaffenhet samt hur verksamheten är organiserad. Det ska bland annat finnas en särskild karantänavdelning där nyanlända katter samt sjuka katter kan vistats. Det ställs höga krav på ventilationen samt att lokalerna ska vara lätta att hålla rena.
Hälsningar Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"