Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 743 ggr
CatarinaJ
0

Funderar på en kompis till Stisse och Cajsa

Jag och min man har sedan tidigare två katter, en som vi köpte från bekanta och en som vi köpte från Kattstallet nu i somras.

Nu har vi börjart fundera på att köpa en till från ett katthem.. Är det för tidigt inpå att Stisse kom till oss?

Han har boat in sig här och fungerar fullt normalt.

essut50
0

Jag tycker inte det är för tidigt om han trivs hos er redan…

Tack för att ni tänker på katterna på katthemmen..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

CatarinaJ
0

Det var så jag kände ockå men man vet ju inte, han kom från ett vanvårdshem, så jag behöver lite input innan vi beslutar oss helt! Tack för din!

Givetvis tänker vi först och främst på dem, sen vet man inte vad som händer! Jg kände mycket förtroende för Kattstallet där vi fann vår underbara Stisse!

Hawknestgrove
0

Ja det är ju lika synd om de kissarna, som alla andra. Så förälska dig i nån, som suttit länge!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

precis som du säger #3 Så förälska dig i nån, som suttit länge!

så härligt det lät och så sant så

Hawknestgrove
0

Psst alla ni andra, Catarina är den goa sajtvärden på lilla Vin i fokus! Så ta er en titt där!

CatarinaJ
0

Min man skulle vilja ha en yngre katt… Fast jag vet om han träffar "rätt" katt så blir han upp över öronen förälskad och då spelar ingenting någon roll, såg hur det gick med Stisse och att vi redan då höll på att få Stisses bror med oss också!

mariia89
0

Jag har många små kissar som vill ha hem. Om du är intresserad så kan du kika in under "kattkoloni vill komma in i värmen till vintern" jag samarbetar ihop med kks.

Maria

CatarinaJ
0

Jag ska kolla! Skrattande

CatarinaJ
0

Nu har vi iaf varit på kattstallet och vi hittade en underbar liten kattunge som vi föll för. På kattstallet heter han Lukas men vi kommer att låta hans namn vara : Sudden Lukas Jacobsson. Han har tre syskon (systrar där) och även sin mamma. Vi kommer att få hem honom efter vår semester i januari så han slipper att bli inlämnad på pensionat så här direkt!

Kattstalllet är ett underbart ställe! Där fanns så många katter som man ville ha… Bland annat en som varit fär en längre tid, han var runt 2 år.. Störtskön katt men kanske finner han sitt hem också … nu har vi snart tre underbara gulliga gosingar!!!!

Hawknestgrove
0

Grattis till er nya familjemedlem!

CatarinaJ
0

Åh, tack!

Så här ser han ungefär ut: Han är svart o vit. Mest vit, sen är han lite svart strax ovanför ögonen och ett svart strck vid ena sidan av nosen och svarta fläckar på ryggen Och hela svansen är svart! En sån liten goding!!!! Men han var lite rädd idag, det var första dagen ute bland burarna…

CatarinaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här kommer en bild av våra nya familjemedlem!

Hawknestgrove
0

Åh, förstår att ni längtar

Sidentass
0

#12 Grattis- bättre julklapp kan man nog inte skaffa sig! Vilken söt liten dunboll:-)

Fagddu
0

En sån liten gullunge. Då blir det full fart hemma med en kattunge efter semestern. :)

Grattis till familjetillskottet. :)

CatarinaJ
0

Tack! Han är väldigt söt. Född ute i hemlöshet men mamma och ungarna blev infångade! Det ska bli härligt med en kattunge!

Alexej
0

Han är jättesöt!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

CatarinaJ
0

Det blev en katt till.. Så nu får vi två nya katter !!!

lilo-nova
0

Grattis!

essut50
0

Grattis till katterna.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

CatarinaJ
0

Kattstallet ska låta dem "bo" tillsammans ett tag innan vi får hem dem, de är verkligen schyssta där!! Och jag är så stolt över mina små raringar!

Torres (Joel på Kattstallet) är en go liten kille som är sju månader och är röd. Han var den sista i sin kull, men han har världens mjukaste päls!

Hawknestgrove
0

MEn catarina då. har du blivit helt frälst!

CatarinaJ
0

Nja, jag är ju uppvuxen med katter. Vi hade först en som hette Jöns men han dog när jag var liten… Sen fick vi en som hette Tjejen som var en misshandlad katt, strax därefter kom Pelle, han kom oxå från något hem. Sen kom Snobben oxå vanvårdskatt och det bar sig inte bättre än att vi inte hann kastrera Pelle eller Tjejen så det blev kattungar och vi behöll en, Busan. Så då hade vi fyra svarta katter hemma som vi gick ut med i koppel två gånger varje dag! Min mamma var enorm!

När hon dog slutade katterna att äta och de blev "knasiga" så veterinären rådde oss att ta bort dem. Min far låg på sjukhus spå det var bara jag o min bror hemma och vi var 15 o 17 så vi prioriterade inte katterna alltid… Tyvärr…. Gråter Detta hände för snart 30 år sedan.

Men nu är jag vuxen och kan ta ansvar och kattfrälst har jag alltid varit Flört

Kattelulja Skrattande

Hawknestgrove
0

HHA Du är toppen Catharina!

CatarinaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på Torres (efter Fernando Torres, spansk fotbollsspelare)

Debattia
0

Lycka till med kissarna.Vad bra att dom fått ett riktigt  hem.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!