Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 1709 ggr
Hawknestgrove
0

Ge mina leksaker en ordentlig begravning!

Ja, ni läste rätt….. De leksaker jag virkar, innehåller kattmynta med både stjälkar och frön i. Så ni som får hem kattleksaker från mig, gör så här när de är sönderlekta:

Begrav leksaken i en kruka och vattna! Dt kan faktiskt växa upp katttmynta ur  den!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

majvi
0

Jag får väl vänta tills jag kan begrava dom ute. Inomhus är det bara de allra härdigaste växterna som överlever pga av att jag glömmer bort att vattna.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Puma77
0

Ha ha du e rolig du Gunilla. Ska begrava bautaråttan när dagen kommer, jag lovar.Flört

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja men ta en kruka, för i och med att detÄR frön i dem, så växer det ur dem! Puma, jag samlar frön som fallemr ur ifall du vill ha!! Ligger alltid några i botten på påsen!

Puma77
0

Ja jag har ju lite frön som mamma ska få så sen men det behövs säkert fler. Här har jag inte kommit på ngn lösning så det får vara ifred men det kommer det med. Kanske kan hitta ett bra ställe ute där jag kan plantera det också. Har ju närhet till skogen;)

//Pia

Kattis999
0

haha! Gunilla, jag budade precis hem magnetskylten -cats leave pawprints från dej tror jag bestämt. Har två "vanliga" katter, alltså inte hittekatter, men försöker göra allt för att stödja, kollar denna sida varje dag o har, blödig som man är, gråtit många ggr åt hemska öden…

tack för att ni finns, underbara människor!

===

Hawknestgrove
0

HAha, ja då har du säkert fått mitt grattismail! Skyltarna är det Puma somgör. Visst är de vackra!

Kattis999
0

Jättefina! och budskapet är så sant så sant Glad

Puma77
0

#7 japp den kommer att skickas från mig sen fick grattismailet från GunillaFlört Stort tack för att du handlar och hjälper missarna.

//Pia

Kattis999
0

#8 tack! Har lagt till Gunilla som favorit på Tradera nu, ska hålla utkik efter fler saker! Köpte kattmyntamöss från Lena med för ett tag sen, som var väldigt uppskattade här hemma!

Puma77
0

# Men jösses vilka söta katter du har på din sida. Heter de verkligen Kenta och Stoffe? Ascoolt ju. *fniss*

//Pia

Hawknestgrove
0

Jag tackar… Men utan Puma här inne, hade jag stått mig slätt, ska ni veta!

Puma77
0

Äh nu tar du i Gunilla;)Skäms

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja, men vem är det som gör de fina skyltarna?

Puma77
0

Ja ja men så avancerat är det inte. Skrivaren sköter det mesta, inget märkvärdigt. jag är bara glad över att jag kan bidra med ngt.

//Pia

Kattis999
0

#10 hehe ja dom heter kenta o stoffe, döpta efter Modstrilogin (på sambons initiativ, jag röstade på sylvester o stoffe). och nästa helg kommer även lilla Jojje, så då blir dom tre.

Hawknestgrove
0

Ja och allt utskick sen  då! Du och din mamma som hjälper till och virkar så mycket……Ser man på alla fina omdömen vi får, så blir vi jätteglada. OCh Puma ska ha minst lika mycket beröm, för det är hon som skickar 75 % av all grejerna. Vi har verkligen fått bra snurr på det. Att ha bilder med levande fotomodeller det är "ruggen" det!Flört

Puma77
0

Nu har min mamma inte gjort så mycket på ett tag, det går i perioder men det hon gjort värdesätter jag högt. Jag är ju sånsom person att jag värdesätter det andra gjort mer än mitt eget hur snyggt eller bra det än må vara. Jag har min egen ribba skapligt högt och är grymt självkritisk.

#15 Vad kul med en till. Är ju svag för svarta missar vilket Stoffe såg ut att vara:))

//Pia

Hawknestgrove
0

Fast Både Kenta och Stoffe är ju jordgubbar nu……Rynkar på näsan De riktiga alltså…..

essut50
0

#18 Visste inte att dom var döda?

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Puma77
0

#19 De riktiga som namnen kommer från alltså inte katterna.

//Pia

Kattis999
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#19 hihi ne inte katterna.. ja båda originalen är tyvärr döda

# 17 ja stoffe är svart!

bifogar en bild på lilla jojje också, som bor här om en vecka :)

skaffade katter första gången i aug i år, o de e verkligen de bästa ja nånsin gjort!

förlåt, nu kommer vi ifrån ämnet…

på tal om KKS och att stödja, går pengarna från lenas auktioner till samma som gunillas, eller hur funkar det?

essut50
0

#20 Jag förstod det.

Hennum
0

hahaha, gunilla, du är rolig du! :D vilken skoj idé.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hawknestgrove
0

JAg SkämsSkäms……Har inte ens sett Lenas auktioner…..Vad heter hon på Tradera?

Puma77
0

Katt utan hem är väl Lena

Lenas auktioner går också till kks men till vem vet jag inte det kanske är olika från månad till månad precis som Gunilla och jag gör.

OT; Jojje är ju bara för söt för sitt eget bästa;)

//Pia

majvi
0

Lena O håller bl.a på med en liten koloni , Tostebergakatterna. Det har hon skrivit om i KKS gästbok.Hon skrev att dom frös så dom skakade när hon fångade in en del av dom.

Är det någon här som har läst Pettsson och Findus?? Jag kom att tänka på när Findus planterade köttbullar…

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

CatarinaJ
0

Jag har ju en fyra pring så Findus är jag väl bekant med! Men inte Gunillas leksaker! Vart kan jag hitta dem?

Puma77
0

#27 Gunilla heter hawknest på tradera men det går också att söka på kattkommando syd under alla kategorier så kommer att som är relaterat till KKS upp.

//Pia

CatarinaJ
0

#28 Tack så mycket! Ska kika in på tradera!

Hawknestgrove
0

OCh Pumas skyltar är helt underbara! Dessutom, så är det Puma som gör många av leksakerna också, lika fina de. MEn än så lägen så är det bara jag, som stickar kanelbullar……

essut50
0

#30 kanelbullarna som jag vill ha..Skrattande

Hawknestgrove
0

HAha, Essut, här har jag sålt skinnet innan björnen är skjuten… Just de kanelbullarna är bara halvfärdiga…… MEn de blir klara i kväll. Struntar i datorn och stickar i stället

Puma77
0

Jag är glad över att det är du som gör bullarna Gunilla för jag har fullt upp som det är och hinner knappt det.

//Pia

essut50
0

#32 Tänk på att du ska göra nya till den 28/12,,du har fullt upp förstår jag..Kanelbullarna är ju så populära så jag hinner aldrig få några verkar det som..Gråter

Hawknestgrove
0

Oh ja, och tärningar skall göras nya, för dem har Essut köpt och nu är datormössen slut också……Humlor får jag också göra. JAg satte 14 dgar på de som ligger ute nu, en del, just för att jag inte hinner, helt enkelt!

Puma77
0

Humlor har jag några Gunilla. Men punkbollarna sina så det blir att fixa likaså mössen är inte alltför många kvar av.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ok. JAg har hulor 2 st, alltså precis dem som är tingae. MEn de går fort att virka. Däremot så tar både kanelbullar, datormöss och tärningar tid.

Märkligt nog, så går bautarådisarna fort att göra. HAr slut på tusenfotingar också,, men de går fort. MEn får ju fixa lördagsgodis klart också. HAr fem grejer kvar  till en full sån.

Puma77
0

Tusenfotingar har jag säkert 7-8 st halvfärdiga. de ska bara sys ihop och stoppas.

Har skickat iväg en del idag och en del beställningar har dimpt ner så det har varit lite. Men på fredag ska jag ta omhand om min egen julklappsinhandling i alla fall så då blir det lite semester från detta en dag.

//Pia

catfoot
0

Hihi.. du är för rolig du Gunilla…..begravning behövs inte här, för växer det nått så kommer det ur rumpan på myntamössmarodören Tudor..ojoj, inte en musa går hel förbi hans gap å klor..Så snart har Catfoot en rumpmyntaprydd kisse…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

essut50
0

Oj va jobbigt ni har Gunilla och Pia..Ni är så duktiga tycker jag som gör leksaker till katterna.

Blommor till er.

Hawknestgrove
0

Du gör ju också så fina gejer! Lägg ut dem på auktionsforumet och på Tradera!

Puma77
0

Tackar essut vad gullig du är. Det värmer och denna månad har det gått rejält framåt. Ca 3000 kr har vi sålt för. Kan det vara en del julklappar månne;)

Men jag säger som Gunilla essut. Lägg ut dina fina missar och allt på tradera och insamlingsforumet också, de är ju jättefina.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja och nu får jag lägga ner datorn här och gå och duscha och sätta mig och sticka klart Essuts kanelbullar! MEn du vet Essut, hur högt de har gått!

CatarinaJ
0

Oj, vad alla är flitiga här inne! Finns det upplagt samlat här om allt som alla säljer och vart man kan hitta det? Det skulle jag tycka vore bra! Om det inte finns…

Hawknestgrove
0

Puma77
0

Sen finns ju min sida som Gunilla och jag använder

Salutorget

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja precis! Många saker från Tradera, som du kan köpa direkt!

CatarinaJ
0

Där fanns ju massor! Tack!

essut50
0

#43 Du har nog tänkt fel, jag har inte vunnit några kanelbullar änSkrattande

Jag är osäker på hur man gör när man ska sälja på tradera, därför har jag inte gjort det.

#42 Jag har en sats på insamlingsforumet som går ut den 19/12. Har nu gjort mina kattungar med kattmynta i, Pontus gillar att ta bort halsduken på katten varje natt. Något måste han ha att göra. Har gjort kattungar med magneter oxå som är populär på mitt jobb..

Puma77
0

#49 ja jag är inte heller insatt i hur man säljer på tradera så jag är glad att Gunilla sköter det men jag har även lite special som jag ngn gång funderar på att lägga ut.

Dina missar är ursöta och den jag fick sitter säkert i skåpet tilsammans med min stora sån.Flört

//Pia

Hawknestgrove
0

Essut, det är inte svårt! Om du vil, så kan jag hjälpa dig via telefon! Det är superenkelt! OCh som sagt, har hört flera, som gjort garderobsrensingar  på Tradera. Sjukt kul!