Våran nya familjemedlem
har fått en medlem i vår familj som heter Bysen. Det var en ren tillfällighet att han hamnade här. Jag var och hjälpte Bissan.. ..en kompis här på Gotland med hennes Amerikanska Bulldogg som jag har hemma för en kort tid. När jag var där så kom världens ljuvligaste kattunge framspringande just till mig och kurrade och klättrade.. ..PÅ MIG!! Jag tittade bedjande på min man.. ..men NEJ!! sa han. Sen gick vi in och fika och när vi gick ut igen och gick in till stallet kom han igen.. …fram till MIG!! Då var det kört.. ..och min man övertalades. Han och hans två syskon blev utan mamma när de var runt tre veckor så Bissan har handmatat dem. Han är så social och så tuff.. ..leker med hundar och katter som om de vore lika små som han.
Det var Christer som döpte honom till Bysen.. ..ett litet troll här på Gotland
Gotlands eget landskapsspöke är Bysen. Det är människor som begått något brott i sin livstid och är dömda att vandra på jorden i evighet. Bysen är en liten grå oansenlig gubbe som håller till i skogen, han är inte direkt elak, bara full i fan och ställer ofta till förtret för skogsarbetarna, försenar transporterna och välter timmerlass. Bysen är också skogens och naturens bevarare.
Om Bysen får syn på dig där ni går i skogen, så förvränger han synen på dig så att du inte kan hitta hem igen. Det som gör så att synen blir vanlig igen är att vända något klädesplagg avigt. I detta motsvaras Bysen av lyktgubbar och skogsrået på fastlandet.
Här är han.. ..världens gulligaste bonnis!!
lillan
Vilken söt kille:)
Är det därifrån ordet bysig kommer?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hej igen
Jag har haft hittekatte tidigare också men de tog min dotter med sig när hon flyttade hemifrån. Sen skaffade jag några raskatter som jag tagit kullar på. Och en av dem har hamnat hos min bästa vän här på Gotland.. ..Mezzzanina. Hon heter Ebba och är en svartsilvertabby exotic.
Kolla in lilla söta Ebba som sitter med sina kompisar.
Från vänster Molly, Ebba från mig, Urje, Flippen och så Pärla.
Om ni vill se en jättehäftig filmsnutt där Ebba tittar på DVD för djur så kan ni gå in på Mezzzaninas blogg och titta under Katt-DVD
Där finna mycket annat roligt och gott att läsa. Hon är min bästa vän här på Gotland och är guld värd..
Bloggen finns på http://mezzzanina.blogspot.com/
kolla där.. ..ni kommer inte att bli uttråkade. Hon har verkligen ordens gåva.. ..jag väntar bara på en bok om hennes liv..
kram
lillan

Ja, det vet jag inte.. ..men busig är han. Jämfört med mina andra katter. Jag har två rexar, en exotic och tre perser. Men de andra gillar Bysen skarpt. Och han är inte rädd för något. Vi har schäfrar också och de får tvätta och nosa på honom tills han börjar leka med deras svans eller något sånt.
Kolla här vad snabb han är när han leker.. ..inte ens kameran hann med..
lillan
Kul!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag har vart och hälsat på lilla busfröet "Bysen".Det är verkligen en jätte söt liten kisse som redan dyrkar sin matte.Och jag ser tydligt att han har hittat en mycket speciell plats i sin mattes hjärta och knä!
Gu så bedårande;)
//Pia
vad fina katter du har 

Åhhh så söt han är!! O han hade ju valt ut just dej till sin matte..vad roligt att han är hos er nu:-))