Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 454 ggr
majvi
0

Ariel och Milla vänner för livet?

Ariel kom till mig när hon var ungefär 8 veckor -djurskyddsärende där ägaren tog en låång semester och lämnade kattmamma med 3 ungar.Det tog tid innan det var klart att Samvetet blev ägare till katterna och sedan blev Ariel kvar hos mig.Annars är det mest svarta skyggisar här men Ariel bröt benet och då var det ju jag som såg hur ynklig min lilla tuffa tjej blev.På djursjukhuset pratade de om ev bestående förlamning då hon inte kunde använda tassen men tack och lov så gick allt bra vid operationen.Skönt att föreningen försäkrar katterna.När hon fick komma hem från djursjukhuset var det jag som oroade mig för henne då hon absolut inte skulle hoppa.Naturligtvis satt hon på fönstarbrädan när man vände ryggen till.sedan var det återbesök en månad senare och då var det lika bra att hon fortfarande var hos mig.Vid återbesöket var allt bra men de kunde inte garantera att något inte skulle hända med spiken i framtiden, då var det lika bra att hon fick stanna hos mig.

Milla är ungefär lika gammal. Hon fångades in när hon var ungefär 7-8 månader av en som inte kunde se katten gå ute och frysa längre.Hon hade sett kattungen leka på hösten men trodde då att det fanns en ägare till den.När hon väl var infångad fanns det ingenstans att göra av den. Infångaren hade tagit in flera övergivna katter strax innan och hade många katter tidigare.Den enda lösning jag kunde hitta på var att jag skulle ta den-jag hade bara 8 katter innan..Milla kastrerades i samband med att hon flyttade till mig och Ariel kastrerades några dagar innan så det var lugnt till att börja med.(Förutom de andra katterna som busade)Milla gömde sig under soffan först men kom fram efter ett par dagar och sedan har tjejerna kämpat på med sin brottning.När jag flyttade ut på landet på sommaren fick Ariel som är helt tam gå ut medan Milla som nästan är som en tamkatt fast hon hoppar högt när jag rör vid henne fick stanna inne.Ariel hittade mycket spännande ute-alla småkryp fick minsann en tillsägelse om hur de skulle uppföra sig och hon tydde sig mer till de andra katterna som fick gå ut.När hon kom in ville hon inte leka utan gick in i sitt hus och lade sig för det mesta.

Milla hade ju andra katter inne att leka med bl.a en dumpad kattunge som bodde hos mig i 6 veckor .hade jag inte haft så många katter redan hade den kattungen stannat…I helgen flyttade vi in till stan och det tog inte lång stund förrän…ATTACK- nu brottas tjejerna med varann igen.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

vanessa
0

De kommer i varje fall ha dig som en vän för livet :-).

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

[helenal]
0

du är en undrbar människa'!men till stan med åtta katter?

modellflickan
0

Du är en helt fantastisk människa.