Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1184 ggr
KajsaVarg
0

Söker en kattunge!!

Vet att det finns många små och stora kissemissar som behöver nya hem så därför hör jag efter här om någon av Er har en kattunge som vill flytta till mej?

Jag har en 8 månaders katttjej redan som jag nu bestämt ska få sällskap. Men jag är BARA intresserad av en kattunge.

Bor i Köping, Västmanland.

Hawknestgrove
0

Här finns ju hur många som helst putt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Jättebra med en kattkompis! Lycka till!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

hör med Kusten! Hon har kissebarn, som är lev.klara!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
KajsaVarg
0

#5#

Men när jag sökte på Kusten så visar det sej att hon bor i Göteborg…

Jag bor i Västmanland, i mitten av Sverige. Kissen måste finnas i närheten av Köping.

Fler tips??

essut50
0

#6 Då kanske du ska besöka Katthemmet i Köping om du ska ha katten nära dig. Annars så brukar det ordna med transport om du vill ha en katt från annan håll i landet.

Västerås och Örebro har oxå ett katthem kom jag på..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

KajsaVarg
0

Katthemmet i Köping ger jag inte mycket för. De har så underliga regler och eftersom jag ahr barn under 6 år så får jag inte köpa av dem.

Skruvat…

Hawknestgrove
0

Ja transport är ju den minst besvärliga biten. Ja just den där biten med småbarn brukar vara lite kinkig.

KajsaVarg
0

#9# Ja, jag kan förstå om det är en skrämd katt som varit med om en hel del, att den behöver ett lugnt hem. men annars betyder inte mindre barn ett sämre hem. Mina barn ääälskar vår kisse och är jättesnälla med den.

Det är ju upp till föräldrarna att visa hur man hanskas med djur.

Hawknestgrove
0

Visst…. Synd bara, att det alltid är så, att alla dras över en kam.

essut50
0

#8 Vissa katthem har den regeln har jag sett om barn under 6 år.

majvi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har Gullan och Wille hos mig som söker nya hem. Fast de bor lite norr om  Uppsala och är c:a 4,5 månader.De har ett syskon som bor kvar hos kattmamman och den är väldigt tajt med sonen i familjen .Han går i lågstadiet.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Hawknestgrove
0

Det är ju inte långt! Majvi ska vi också försöka hjälpa!

essut50
0

#14 Transport brukar ju ordna sig ju…Från Uppsala till Köping är ju inte så långt med tåget.

KajsaVarg
0

Tack för att ni är hjälpsamma. Dock är det en kattunge jag vill ha. 12-14 veckor.

Hawknestgrove
0

KAjsa, en kisse på 4,5 månader är ju också en kattunge……..OCh alla katter växer och bl ir stora……

essut50
0

#17 Håller med dig, kattungar är när dom är 4 månader oxå..

Alexej
0

Jag har en kattunge här på 4 månader. Han är verkligen kattunge, busig och galen. Ingen stor förändring mot när han var 3 månader eller 2 månader. Bara lite större men förtfarande knäpp:)

Tom babymagen finns kvar.

Men han ska stanna här:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Ja och Alexej är inte så lågt ifrån heller. Skara.

KajsaVarg
0

Men jag avgör väl ändå vad jag anser är kattunge för mej? eller?

Nåt som är SÅ trist med såna här Forum (som borde vara bra) är att det alltid finns folk som ska tala om för en vad som är rätt och fel.

Ger Er!

Dessutom är det lååångt från Ska atill Köping. Läs på lite…

Struntar i det här. Trodde man kunde få vettiga svar men ack så fel man har (och jag sa det själv!)

CatarinaJ
0

Kolla på Blocket? Där kanske finns? Sätt upp lappar i affaren ?

Alexej
0

Kajsa, det är du som får ger dig.

Jag förmedlar bara till folk i närheten som minst får göra ett hembesök först. Jag skrev om en av mina kattungar som är 4 månader-16 veckor. Ingen stor skillnad mot en unge på 12 veckor.

Majvi skrev om en unge på 4,5 månader som hon söker ett nytt hem för. Fast den har väl blivit en vecka äldre nu under tiden.

Vi räddar faktiskt katter här som annars inte skulle överleva ute. Då går man inte så mycket efter ålder, kön eller utseende. Och tjatet om att bara tex vilja ha en kattunge (inte äldre än 14 veckor) eller bara en svart katt osv är tröttsamt.

Vi är ingen lösgodisaffär här utan försöka hitta nya hem för annars dödsdömda katter.

KajsaVarg
0

så otrooligt trevligt av er då  :_/

kattassen
0

Jag låser denna tråd då jag tycker den verkar ha tappat fokus och att TS inte längre verkar intresserad av att hitta sin katt här.

Kattassen /Medarbetare

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Inlägget är låst för nya kommentarer