Snälla ni hjälp med råd...
Det är med stor sorg jag måste göra detta men situationen fungerar inte längre här hemma. Ni som minns att jag skrev en tråd om Tore och Iza. Iza bajar överallt för att hon är stressad pga av Tore. Iza mår väldigt lätt dåligt och vill ha lugn och ro runt om sig. Hon är ju även ett fel på hjärtat och jag känner att hon måste ha sitt lugna liv för må bra. Nu hör till saken att Tore jagar henne hela tiden och brottar ner henne och biter henne i halsen så att hon skriker. Tore gör inte så här mot de andra med han har börjat lite med Selma med nu. Tore är ju min lilla skyggis och är inte så mycket med oss han ligger mycket nere i pannrummet där det e varmt och gott. Där har vi lådorna så Iza vågar inte gå ner har vi kommit på. Vi har försökt dela på dom, flytta runt lådor osv. Vi har testat allt men inget funkar. Ni som känner mig vet hur mcyket ja älskar mina djur, mer än något i hela världen. Jag klarar inte att omplacera dom. jag gör bara inte det. Jag måste veta att ja kan åka till dom och pussa och krama dom när ja vill
Iza har nu i alla fall även börjat kissa överallt och det har hon inte gjort innan. Och hon gör det bara när Tore varit på henne. Är han ute så går hon ner. Ja har försökt ha han ute så mycket som möjligt men jag tycker så synd om han. Han måste ju få komma in som de andra.
Idag erbjöd min mamma sig att hon kan ta honom på prov och kolla då hon har hund. men Tilda e ju van vid katterna här så. mamma bor okej inte i skogen utan på en ö med en liten väg gansak nära men de kör sakta i området. Det finns massa andra katter där.
Vad tror ni? Det gör så ont i mig… ja vill bara sitta och gråta hela tiden men det löser ju inget. Kan nån ge nåt tips eller tanke om detta så ja vet att ja inte gör fel…
Gud va långt det blev hoppas ni orkar läsa
Jag tycker du ska testa att flytta Tore till din mamma, tror att han klarar att vara ute där oxå. Bara han vet var han bor någonstans, allt det där vet du ju redan…
Lycka till..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Blev lite rörigt i mitt huve, först isa o tore o sen kunde din mamma ta nån tilda som inte nämnts innan,. menar du Tore? jag tror at det bässta vore kanske om din mamma kunde ta någon av dem, de mår nog bättre isär, i allafall isa, du kan ju placera honom hoss din mamma på prov, det är ju för deras bässta, Frågan om katten kan va ute där kan jag inte hjälpa dig med utan att se mer hur din mamma bor, har din mamma ingen katt sen innan kunde kanske hon ta isa, hon kanske skulle må bättre av att vara ensam.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

har du inget rum som iza kan få andas ut i ibland. och få va för sig skälv.
#3 jo det har ja… vi brukar sätta henne själv men sedan direkt de ser varandra så är det samma sak igen.
#2 Haha glömde skriva, Tilda e mammas hund :)
Det är bra för katter att vara ute där, annars hade vi såklart inte haft han ute men ja mena bara att det är inte en hel skog som här. Bara hur ni tror att det blir… han e ju van vid det
Du gör inget fel eller någe dumt att låta Tore flytta till din mamma, då kan du ju känna att han fortfarande är i din ägo. Du kan besöka honom, tala med din mor dagligen och höra hur det går för dem. jag tror han skulle må jättebra att få vara ensamkatt, han kan ju inte börja på att kliva på mammas hund å visa sej dominant.
Gör ett försök vet jag

#4 hehe, ok, ja det borde jag kunna räknat ut själv,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag tycker också Tore ska flytta till din mamma på prov. En ö låter väl bra.. då kan han ju inte smita så långt om han inte känner sig hemma i början eller är lite rädd för Tilda. Iza måste nog helt enkelt få lite lugn och ro, hon måste ju vara jättestressad.

du kan väl stänga in tore när han är dum mot iza…
Ja har försökt stänga in både Iza och Tore.., det funkar inte riktigt så. Hon känner ju av bara han e inne
Ibland måste man tänka så att det är bättre för katterna att flytta än att bo kvar. Tore kanske skulle trivas jättebra hos din mamma och Iza får lugn och ro- så det är bara att prova. Man vet inte hur det går men det verkar som om båda katterna skulle må bättre av att skiljas åt.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Jag tycker det låter som en bra idé om din mamma kan testa och ta Tore. Som sagt då kan du ju hälsa på när du vill..
Men jag förstår att det är jobbigt…..
Imorse kom Tore upp till mig och kurrade hela morgonen låg han där. Det brukar han inte. Det gör så ont i hjärtat…
Åh.. så jobbigt… MEn om det är så hos din mamma, med så lite trafik, så tycke jag nog att det vore värt ett försök.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....