Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1133 ggr
Mao96
0

Katten Mao söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Annars måste han avlivas. Han vägrade flytta med oss och har bott i en familj sedan i somras. Nu lämnade de tillbaka honom pga allergi. Vi kan inte ha honom. Han vantrivs och vill springa tillbaka till deras hus som ligger en bit bort. Det bli ohållbart och det är bara synd om honom.

Han är 13 år, jättefin kastrerad hankatt, social och underbart sätt.

Hoppas han ska finna nytt hem annars måste jag ta bort honom.

Han bor i Nacka.

Åsa

Hawknestgrove
0

Åh puttar upp för den fine killen! Prova att lägga ut honom även på SKS forum och Spinn!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

babbla
0

Har ni försökt med Blocket, sätta upp lappar på de ställen ni kommer åt…

Tycker det är förfärligt att avliva en familjemedlem som man haft i 13 år…Ni får hålla honom inne tills ni hittar ett nytt hem helt enkelt.

Mvh

Destany
0

Fattar inte heller hur man e funtad om man avlivar en frisk katt som man dessutom haft  i 13 år..Ni får göra allt ni kan för att han ska få en bra familj… blir så trött på alla som hotar med avlivning som första alternativ

essut50
0

Håll Mau inne tills ni hittar ett hem, katterna brukar vänja sig vid det men det tar sin tid. Blir så ledsen när man talar om avlivning på friska katter.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

Håller med essut här. Försök åtminstone att hålla honom inne helt!

MEn att racka ner på någon som är förtvivlad och inte känner till allt, det hjälper inte kissen!

Mao96
0

Hej,

Tro mig, vi är inte hjärtlösa eller klantigt funtade. Jag är uppvuxen med katter och värnar verkligen om att de ska ha det bra. Därav att jag inte finner det acceptabelt att ha det såhär. Innan han hamnade i nytt hem var han ute i långa perioder och vi letade och fann honom i felra omgångar. Tärd och dålig. Har pratat med två olika veterinärer idag och ingen av dem tycker ens att en så gammal katt ska omplaceras. Men jag gör trots deras rekommendationer ett försök. Han har sedan han smet från oss bott i två olika hem. När vi nu fick tilbaka honom verkar han förvirrad och stressad. Han har haft en jobbig natt och skrikit för att han vill gå ut. Vi vet att släpps han ut sticker han tillbaka till de som "tog hand om honom". Där blir han aldrig mer insläppt har de sagt.

Det är mer djurplågeri tycker jag - att han ska hållas instängd såhär och skrika + nu bli påhoppad av hans syster. Jag vet inte om det är så bra att tvinga honom bli en innekatt då han är van vid kattlucka och ett liv utomhus?

Hawknestgrove
0

Mao96, det kan gå att hålla honom inne.OCh att försöka placera om det hoppas jag i det allra längsta att det ska fungera. Men går det inte att jämka med dem han bodde hos förr? Ok, om han inte får gå in i bostadshuset, men han kanske kan få ett eget boende i något uthus? En torr och dragfri liten vrå och mat och någon som klappar om honom emellanåt, det funkar väl? Såvida inte de är alldeles födda i farstun, förstås.

Att kissens syrra inte gillar honom, är ju en helt naturlig sak i början. Men ge dem en chans! Klart det är jobbigt, om syrran går ut oc hn blir tvungen att  hållas inne, det fattar jag.

Du har ett gott hjärta, det märks, då du går emot två veterinärer, som märkligt nog rekommenderar avlivning på studs. Du vill i alla fall försöka och ge kissen en chans.

Så nu försöker vi att putta upp för denne vackre herre!

Sidentass
0

Vilken fin misse…slog mej tanken om att prova med felaway…har själv aldrig provat det, men har hört att många oroliga katter har blivit både lugnare och mer harmoniska av det..

puttar!

Hawknestgrove
0

Ja det kan ju vara ett försök! Du kan tom kanske hitta en begagnad sån på nätet!

Hawknestgrove
0

Hur går det för vackra Mao?

Mao96
0

Tyvärr vantrivs han enormt hos oss. Han är sig inte lik alls. Äter knappt, är stressad, jamar, springer mot alla dörrrar, fönster och vill ut. Han går inte ens i lådan så det hela har varit rätt påfrestande.

Nu har han kommit ut av misstag. Det tog några timmar så var han på plats utanför den familjs hus som varit hans hem i ett halvår. Kvinnan där ringde och sa att detta är ohållbart. Han kan inte bo med dem. Hon var nästan anklagande mot mig som om jag hade beordrat katten att gå tillbaka.

Nu har jag varit vid huset varje kväll + morgon utan att få med honom.

I helgen måste jag få fatt i honom för han får ju som sagt inte komma in där så han är säkert ganska utsvulten.

Jag kommer tyvärr att avliva honom nästa vecka - när och om han infångas. För det här tycker jag bara är sjurplågeri.

Han vill inte vara en innekatt och är märkbart stressad av det som hänt.

Hawknestgrove
0

Stackars dig och stackars Mao. Jag förstår, att det inte är lätt, när det är på det viset. Jag säger varken ja eller nej till ditt beslut, men klandrar dig inte, om det inte går på annat sätt. Tänk att en del kissar inte vill ha det bra…….Gråter

Ankie
0

Åh så tragiskt, men går det inte att göra en inhägnad ute åt honom medans ni letar hem åt honom så han kan gå ut och då kan han ju inte gå till de ivarjefall? Det går ju även att göra en ombonad av frigolit å sätta i inhägnaden, då kanske han skulle trivas.

men jag säger som jag alltid har sagt att avlivning av friska djur är jag starkt emot

Hawknestgrove
0

Ja vem är inte emot det? Men vad gör man, när det är så tragiskt, som det är? En inhägnad vore toppen och finns det inte en chans, att han kan få vara på den pltsen han vill var på, om än ute och får mat?

Magda
0

fick Mao en inhägnad eller har han redan blivit avlivad Gråter

Hawknestgrove
0

Undrarjag med…..

Ankie
0

ja usch jag med……

putt