Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 511 ggr
Lena
0

OT Godmorgon/Godkväll V50

Vi behöver hjälp av er medlemmar med att starta veckans OT tråd. Vi Medarbetare har för dålig ordning på oss. Förra veckan blev det ingen tråd alls och den här veckan startar den på tok för sent.

Är det någon/några som skulle kunna tänka sig att vara ansvarig för dessa OT trådar?

Sent omsider blir det nu i alla fall en "vecka 50 tråd". Här i Dalsland är det kallt och frostigt utomhus. Vi sitter inne och myser vid kaminerna. Varmast är det i arbetsrummet där pelletskaminen står. Här trängs vi nästan alla katterna, sambon och jag.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Inge-elsie
0

God morgon fick gå upp tidigt eftersom Magnus har börjat jobba dagtid och har lite svårt med att komma upp på morgonen, men det blir nog bättre tror jag. Katterna har lagt sig att sova igen efter första frukosten. Var hos mamma igår och det var inte bra. Hon äter fortfarande morintabletter varje dag. Så det lär dröja tills hon kommer hem. Nu skall dom sjuka ha rehab hemma efter årsskiftet har politiker bestämt. Undra hur det kommer att fungera?? Skall alla ha en sjukgymnast som kommer eller skall dom anhöringa göra det oxå??

Puma77
0

Här vaknade man med ot i huvudet och så får man se att det snöar ute med. Det är några plusgrader så det återstår att se hur länge det får ligga kvar. SKa snart ta mig mitt morgonkaffe också och hoppas värken försvinner snabbare än snön.

//Pia

essut50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon. Har nyss kommit hem från jobbet. Ska snart gå och sova några timmar med Pontus. Han älskar att ligga bredvid mig på dagarna..Nu är jag ledig ända tills på lördag..Min jobbarkompis vill byta sin Nyårsnatt mot Julaftonsnatten. Ska fundera på det tills på lördag hur jag vill göra…

#1 Inte bra att det är kallt ute, gillar inte vinter alls.

#2 Magnus är ingen morgonmänniska, han är lik sin mamma som är nattmänniska. Hoppas han trivs att jobba på dan? Det är inte klokt att att vården blir bara sämre och sämre nu för tiden.

#3 Krya på dig, hoppas huvudvärken och snön försvinner snart.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

essut50
0

God eftermiddag.

Här i Kungsör snöar det för fullt, så nu har vi snö överallt. (Usch..)

Jag tog fram dammsugaren idag och vipps så var två katter borta..Hann ju inte ens sätta på den innan dom försvann.. 

Pontus låg på sin plats i klätterträden när Milou kom dit med #karins# tårtbit och gav honom den. Hon ville väl få igång honom att dom två kunde leka med varandra. Men Nää, han låg kvar och ville bara sova vidare. Vilka kattter man har.Skrattande

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"