URAKUT katt blir frånflyttad
en kille ringde mig helt förtvivlad innan idag. Det kom en katthona till honom för 3 veckor sedan och som inte verkar ha någon ägare. Han har frågat runt bland vänner och grannar, och ringt polisen ang. katten men ingen vet vems det är eller kan ta hand om henne:(
Han lät verkligen bekymrad, han flyttar tillbaka till utlandet på torsdag eller måndag, och vet inte vad han ska göra. Resan var bestämd långt innan katten dök upp.
Hon sover inne hos honom ibland, och han matar henne. Tyvärrär han den enda i huset som gör det så hon kommer bli utan både värme och mat väldigt snart. Honan finns dessutom i centrala delarna av Ronneby, där alla misshandlande idioter finns:( Se bara hur det gått för centrumkatten!
NÅGON som kan öppna upp sitt hem för henne?
maila isf emma@kks.nu

Kan du berätta mer om henne…
jag vet inte så mycket mer om henne. Han kunde inte säga ålder, men att hon haft ett hem är tydligt. hon är am oc kelen, och sover i hans säng när hon får.
Svartvit med mycket vitt enligt honom.
Det enda jag verkligen vet är att det är RIKTIGT AKUT:(
Är du intresserad?

Kanske. Vll ju hjälpa men har lite svårt för just svartvita katter av någon anledning. (får man säga så) tror du hon vill ha utemöjligheter?
utseendet är inte allt;p jag vet inte..Det brukar inte spela någon roll. men mycket är beroende på vart du/ni bor.

Åhhh..stackars missen..måste ju få komma in i värmen..någon som har ett litet utrymme för kissen att vistas i, nu i akuta läget tills det kan dyka upp något bättre alternativ..

Om det är ok med dig Emma så kan hon få vara i mitt sovrum (16kvm) tills hon hittat ett permanent hem. Hoppas nu bara hon går ihop med mina andra kisar.

kan även senare när hon är van erbjuda utemöjligheter. Vad säger du…
det låter väl helt okej. Vart finns du?

Jag finns ca 2,5 mil norr om Karlskrona, alltså inte alltför långt bort. maila mig så kan vi prata mer…
Nu vill vi snart höra hör det går! Låter ju underbart!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
åh, jag mailar dig:)

Åh vilken snabb och bra lösning. Tur att det finns vänliga själar som kan öppna sina hem :)
ja, vi får hoppas det går hela vägen med:)

Idag ska jag iväg och hämta en hittekatt hos Naquita. Det blev inte den upphittade katten som det var tänkt utan en annan som behövde hjälp. Hoppas hon kommer att trivas hos oss tills hon hittar ett eget permanent hem…Häftigt namn har hon, Karizma…
Åh du ska ha Karizma. Hon är ju så vacker. Hoppas allt går bra.
//Pia

Hur har det gått för kissen som det står om i #0?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hon behövde möjlighet att gå ut vilket jag kunde erbjuda lilla damen.