Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 796 ggr
[sofia-85]
0

Kommer försvinna ett tag

Vill bara börja med att tacka alla er som maila så snälla saker till mig. Vad skulle jag gjort utan alla er som skriver så snälla saker.

Jag har fått en del skit av några (inga här inne) för allt med katter. Och ärligt talat så orkar jag inte mer nu. Jag ahr dessutom en I*iot som ska anmäla mig för ja gjort en sak med hans katter, alltså räddat dom ifrån olidlig smärta men ändå är dte jag som gjort skadan tycker han. Jag kan inte gå in på mer eller vad det gäller. Jag ska klara av dessa två koloiner ja håller på med sedan ska jag ha ett uppehåll med hemlösa katter. Jag änskar inte att det behövde vara så här men mycket har ändrats i mitt liv på senaste och ja har tagit på mig för mycket som jag inte klarar av själv. Alla människor har nog sin gräns. Min är nådd. Den var nådd för längesedan men nu har det tagit överhand. Jag e arg och ledsen och förbannad över hur katterna får lov att behandlas.

Ja vill bara tacka alla här inne för att ni e så underbara människor. Tänk om fler människor brytt sog som vi gör här inne. då hade vi i alla fall haft mycket mindre hemlösa katter! Glad

Jag hoppas inte ni tycker ja ger upp… Jag måste bara reda ut saker och ting innan ja fortsätter denna "kattkampen".

Om vi inte hörs så hoppas jag att alla får en jätte bra Jul och ett Gott nytt år.

Nospussar ifrån pissarna på Mossemarken

martdat
0

Välkommen tillbaka när du känner dig redo, trisst att du inte orkar mer, du ska inte ta åt dig vad endel säger, du har ju räddat massar av kissar och vill ju bara väl, men ta hand om dig själv och få huvet ovan vattenytan ijen, kram på dig.,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[sofia-85]
0

Tack martdat. Detta är lite allvarligare än ja skriver… med person det gäller. Men vill som sagt inte skriva för mkt. Men ja ska i alla fall kämpa för dessa 2 kolonier ingen ska behöva bli avlivade där…

Alexej
0

Tar det lugnt, Sofia. Jag har också varit drabbad och var totalt utbränd av all skit med katter. Det är faktiskt jättejobbigt att dag för dag läser eller uppleva hemska saker och man står maktlös bredvid. Hur mycket man än gör blir det aldrig mindre elände eller mindre hemlösa katter. Och det tar mer på krafterna än vad andra kan tror.

För mig hjälpte det mycket att ta en "time-out". Och jag hoppar att det hjälper dig också!.

Vi hörs:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

brutt
0

Önskar dej mycket styrka och medvind i allt du gör och blir ledsen av att höra att människor vill bråka med dej,för det är ju det sista man behöver för att orka hjälpa,tänker på dej och på katterna i kolonierna.

Kusten
0

Vila dig och ta hand om dig. Kram, finns för dig.. slå en signal när som helst, om du orkar och behöver prata.

emjon
0

Sofia det är ledsamt att du fått problem med någon vars katter du hjälpt undan lidande och jag är säker på att du handlade rätt.

Det är också viktigt att du tar hand om dig själv för kroppen orkar inte hur mycket som helst varken fysiskt men allra mest psykist. När du vill hjälpa många katter som lever under usla förhållanden så är det inte konstigt att det till slut brister av alllt elände du får se. 

Du behöver säkert vila dig från allt kattelände och du måste ta hand om dig själv också. Tänk på alla katter du räddat och vad skulle de ha gjort om inte du funnits där. När du vilat upp dig och fått nya krafter så ser jag fram emot att se dig här igen.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Bumbis
0

Ta hand om dig Sofia!! Vi tänker på dig och dina små….

Vi hörs!

Kramar!

annebeate
0

Jag har förstått att du är en eldsjäl när det gäller att rädda hemlösa katter. Ibland måste man dock ta hand om sig själv för att orka med i längden. Vila nu ut. Jag ser fram emot när du åter är  tillbaka på forumet.

Lena
0

Usch vad jobbigt Sofia! Tyvärr finns det mycket baksidor med arbetet med hittekatter. Alla dessa människor som är orsaken bakom katternas situationer är många gånger gräsliga att ha att göra med och ställer till det på alla möjliga sätt. Inte nog med att de orsakar svårt lidande för katterna, de gör även livet surt för dem som engagerar sig och försöker hjälpa till. Något som gör arbetet  sjudubbelt värre.

Det här är ett stort problem tycker jag. Under min tid som Sajtvärd för Hittekatter iFokus har jag sett så många eldsjälar gå i väggen för att det blivit på tok för mycket. Mitt i all bedrövelsen gäller det att tänka på sig själv och sätta sina gränser. Annars går det till slut inte och man blir själv ett offer för missförhållandena därute.

Jag har tänkt skriva en artikel om det här med utbrändhet inom Hittekattsverksamheten. (Finns i planerna). Vi behöver helt enkelt hjälpa varandra att sätta gränser så att vi inte tar slut fullständigt. "Ingen kan göra allt, men alla kan göra något" ni vet. När det kommer till arbetet med hemlösa katter handlar det om att bli flera som hjälps åt samt att få de omedvetna och oansvarig att sköta om sina katter på ett bättre sätt.  Ett långsiktigt arbete som det kommer att ta många år innan man ser resultatet av. Under tiden får vi se till att vi själva överlever mitt i alla bedrövelsen. Det gäller att inte ge upp och att inte ta på sig mer än man mäktar av.

Sköt nu om dig Sofia! Hör gärna av dig via PM om du vill ha stöd i din situation.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Puma77
0

Kram på dig Sofia och sköt om dig nu. Hopas att allt ordnar sig så du kan känna dig bättre snart.

//Pia

Fagddu
0

Kram på dig. Och jag är enormt tacksam för allt du gör och redan har gjort för de utsatta kissarna. Det känns tråkigt att såna goda människor som du ska behöva få skit från människor som inte är snälla, och jag hoppas verkligen att det ordnar upp sig med dina två kolonier.

Njut av din time-out och ta hand om dig själv. Om man inte kan ta hand om sig själv så är det svårt att hjälpa andra.

Och sist, man absolut inte minst; Välkommen tillbaka när du känner dig redo!

Sidentass
0

Blir så ledsen när jag hör hur du drabbats…vet ju hur mycket du engagerar dej för katter i nöd..du är en klippa Sofia!!

Sköt om dej..ta hand om dej..o jag önskar att du har någon som du kan prata med o lätta ditt hjärta, det är inte bra att bära för mycket inom sig själv..tänker på dej..så finns vi här när du är redo att komma tillbaka..

Kram och nospuffar!

Hawknestgrove
0

Ta vara på dig, tjejen!

Du får jöra av dig till mig med, om du behöver!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MariannE11
0

stor kram till dej Sofia…..sköt om dej…. du har gjort mycket gott för kissar… nu behöver du ta hand om dej…. o inse att du gjort HELT rätt….fortsätt den dagen då du orkar!… du är lika viktig som katterna!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/