Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1097 ggr
soso
0

Gråvita hankatten - så gick det sen

Jag skrev förut (18/11) om en gråvit hankatt som höll till i stallet.

Här kommer nu fortsättningen.

Jag fick tips om att lämna honom till polisen i Västberga. De tar sitt ansvar, tar emot katten och åker till ett katthem, fick jag veta.

I dag lockade jag in Gråvit i en transportbur, och åkte iväg. 4 mil, så det är en bit. Tror ni polisen tog emot katten? Nej, det var nobben direkt. Absolut inte , det var ingenting att diskutera. Möjligen om det hade varit en raskatt, sa polisen.

Stockholms Katthem ligger ju i närheten, så jag åkte dit. Kunde inte hålla mig längre, så när jag berättar om katten så forsar tårarna. Jag var så besviken, trodde verkligen att polisen skulle ta emot katten. De på katthemmet var jätterara, och ringde runt till andra katthem, men det var ju fullt överallt.

Klockan var fyra, rusningstrafiken hade börjat och jag måste till stallet på andra sidan stan, för att sköta hästen. Så jag hade inget annat val än att släppa ut katten igen hemma i stallet.

Jag har väl sällan blivit så besviken som i dag. Polisen hade en hemsk attityd, hon sa: släpp ut den, dom klarar sig alltid.

Jag kommer att fortsätta leta efter en lösning.

Alexej
0

Hittade den gamla tråden.

Det gick ju inte bra:( Finns ingen i din bekantskapskrets som kan ta honom? Blocket?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
0

Fårstår att du är ledssen och besviken, och kattstackarn säkert förvirrad, vilken kass attityd poliser har, ok att de inte kan trolla fram hem men att bara säga att man ska släppa ut dem för de klarar sig alltid,, fyttsan,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

brutt
0

Fy sjutton den människan passar verkligen inte att vara polis i allmännhetens tjänst.

Misan
0

Jag blir chockad, fattar inte alls deras attityd. de har aldrig varit sådana tidigare nere på västberga, har aldrig haft några problem och de har alltid varit jätte gulliga. Förlåt att jag fick dig att åka hela vägen (det var mig du pratade med på telefon).

Försök ringa mig ikväll igen, jag kommer att vara svår att få tag på idag också med men annars ringer jag upp dig.

Lisa

emjon
0

När jag läser de du skriver blir jag både besviken och ledsen över hur du blev bemött hos polisen. Jag tror att du hade maximal otur att träffa på en okänslig polis med noll empati som inte följer de avtal som de har.

Förstår att du känner dig ledsen men du gjorde en stor insats för kissen och du ville verkligen hjälpa den och det skall du ha en stor eloge för. Hoppas ändå att det ordnar sig på bästa sätt för kissen.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Förstår inte heller de inte tar emot katter, har ju tidigare inte varit problem och de har ju som sagt var avtal med ett antal katthem….måste varit en surdeg till polis som vaknat på fel sida. Kanske du kan prova och ringa en polisstation först och försäkra dig om att de tar emot kissen?

Ankie
0

Nä men vilken besvikelse, du har fått in katten i fällan och får nobben när kommer dit med honom. Men nu vet ju alla det hur de gör på detta ställe, dålig reklam för de….

mariia89
0

Vilka idioter.. vadå klara sig alltid.. jovisst……

Maria