Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 2988 ggr
Hawknestgrove
0

GRÖNT LJUS UTE PÅ VÄRMDÖ!!!!!!!!!

Precis pratat med tjänstemannen på MBH i Värmdö. Det är fritt fram för er, som kan och vill ta hand om katterna, även att gå in på tomten. Fastihetsägaren hr gett sitt samtycke. JAg återkommer med kopia på mail från henn, då jg bar henne för kännedom här inne att skriva ner det hon sa till mig så att alla kan få veta och att de som liger i startgroparna kan börja agera.

Akuthem har hittats, läs mer under: Akuthem sökes
Alexej/medarbetare

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Imasy
0

Härligt! Bra jobbat! :)

Hawknestgrove
0

Ja, nu har hon inte hunnit maila mig, men nis om vill få det bekräftat, kan ju kontakta henne.

anebit
0

Toppen Gunilla,  det händer alltid saker när du tar tag i det.  Bra jobbat tjejen!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Nej, inte min förtjänst. Vi är fler som jobbat på detta. Vi får inte glömma Siberlina, Elena,KAttassen och Annebeate. Så nu kan inte jag göra mer, nu är det upp till er i Stockholm att agera, för det är ju fritt fram!

Fagddu
0

Skönt att höra att det går att lösa. Då är det bara försöka fixa skjuts till Maja som har ett stödhem, och sen försöka hitta lösningar för de andra kissarna. :)

Bra jobbat Gunilla :)

anebit
0

Gunilla ta till dig berömmet för det är ju du som för det mesta är duktig på att skriva till Moh.

Men jag berömmer även de andra 4 som också dragit sitt strå till stacken.

Nu väntar vi bara på besked att dom blir infångade.

kattassen
0

O kära nån där kom snabba besked. Tänk om man läser trådarna först innan Pm som kommer;-)

Bra jobbat Gunilla! Nu skall vi sätta in alla klutar!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

Underbart! Det värmer i hjärtat! Annebeate har ju ringt, så vi år väl hör av henne och Siberlina när de är tillbaka från jobbet!

Hawknestgrove
0

En anmälan om förvildade katter på *****vägen 6 i Värmdö kom in till
bygg- och miljökontoret den 25 november 2008. Med anledning av detta ringde kontoret till fastighetsägaren, ***** ******, som bekräftade att katterna fanns där ute. Det handlar om tre katter som är en rest från en större kattkoloni som fanns i området tidigare. ******** berättade att han brukar mata katterna när han vid sommarstugan på *******vägen 6. Han känner till att det finns hem till åtminstone en av katterna, och han är med på att dom katter som kan placeras i hem gör det.

Mvh Maria Kanders

Katthemmet Tasseland finns på Klysvägen 9 i Kopparmora och drivs av Carita Henriksson, tfn 070-316 45 51. Bifogar även en lista på katthem i Stockholmstrakten.

Värmdö kommun
134 81 Gustavsberg
tfn: 08-570 470 00
fax: 08-570 481 55

Hawknestgrove
0

Katthem:
Stockholms katthem, Hägersten: 08-744 37 61
Djurens vänner: 08-19 88 44
Föreningen djurhjälpen, Vaxholm: 070-228 52 52
Fisksätra katthem, Saltsjöbaden: 073-997 22 42
Solgläntan, Vallentuna: 08-510 235 13
Södertälje katthem: 08-550 320 00
Kattkommando syd: http://www.kks.nu/
Toppcat: 070-402 76 12
Kattvärnet, Haninge: 08-776 16 80
Kattstallet, Åkeshov: 08-687 47 73
Viltrehabilitering:
Viltjouren, Ekerö 070-418 28 10
Chris-Tina Åberg, Fjällsvik 08-571 630 42
Karl Arne Rosling, Ekerö 0176-181 11
Rovfågelsrehabiliteringen, Upplands Bro
0709-29 77 77

Hawknestgrove
0

De som vill, kan få hela mailet tillsänt till sig om jag bara får mailadressen

Hawknestgrove
0

Halloj! Elena vill ha kontkat med Hampelina på studs!!!! Det brådskar!

elena
0

Nu har jag precis pratat med hampelina som tar emot Majja gräddnos om permanenthemmet i Göteborg fortfarande ställer upp och att transport går att ordna.

annebeate
0

Jag hade två telefonsamtal med djurskyddsinspektören under dagen och i eftermiddags kom beskedet att  det är klart med fastighetsägaren. Det utlovade mailet som bekräftar det hela har också kommit.

Nu gäller det att fånga in  katterna så snabbt som möjligt men vi  saknar f  n hem - just nu åtminstone  tillfälligt- till såväl Majas broder som pappakatt där vi efter infångandet kan placera dessa. Detta måste ordnas snabbt  Du som skulle kunna ställa upp hör av dig med det snaraste. 

Jag har i eftermiddags varit i kontakt med Tasseland och de lånar ut fällor.

Katterna saknar helt mat och  är alldeles uthungrade i kylan.  Kan någon i Stockholmstrakten ställa upp och köra dit med mat. 

Låt oss gemensamt rädda dessa stackars katter!

Hawknestgrove
0

Se där, trasslet reder sig! Då ska det fixas transport då!

annebeate
0

Du som kan hjälpa till med transporten av lilla Maja mellan Stockholm-Göteborg hör av dig!!

siberlina
0

gunilla   du är  helt    otroligt   fantastisk  ,  och alla  andra    ochså

jag   se   om jag hittar någon som kan   ta  lilla  majja   till göteborg

Debattia
0

Jättebra jobbat ! Jag var faktiskt lite ängslig för att dom bara skulle skjuta av dem. Du visste hur du skulle göra!!!!

Då handlade det om en man och inte om en kvinna som matade katterna då. Puttar för att stockholmarna kämpar på för missarnas skull.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

maggan47
0

Essut får väl göra en av sina tågresor igen, med lilla kissen, ska pm.a henne

Maggan47

Hawknestgrove
0

Alla är fantastiska, som har kämpat på med detta. Nu får vi bara be om, att inte resten skiter sig  på ren svenska.

Hawknestgrove
0

Jättebra att Tasseland ställeer upp med fällor! Om nån kör iväg med käk, så ka jag sponsra med en liten slant… Bidde lite fattig i dag, då herr Arne gjorde mig utan penningar, nästan… Se hans PDF filer om honom.. MEn en liten hundring i mat -och bensinpengar kan jag sträcka!

annebeate
0

Jag kan också bidra med en slant.

tuska
0

Om nu någon reser Stockholm- Göteborg med Majja betalar Tuskulus /Tuska biljetten,  det är vad jag kan bidra med.

Hawknestgrove
0

Oj, det var inte dåligt bidrag! så, vem sätter sig på tåget för en gratistripp? Tuska betalar! OCh den som åker ut med mat och fångar in, Pma kontonummer, så skickar jag min lilla slant! Kanske inte i kväll, släcker snart ner datorn för idag. Lite trött, sovit dåligt på grund av Arne….

martdat
0

Underbara nyheter!!! Bra att fastighetsägaren ät helt med på noterna, Kna nån få fram bilder och ca ålder på killarna som inte har nått hem som väntar så kanske det underlättar jakten på hem?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Ok, putt för folk som vill resa gratis och för folk som vil hjälpa till med matning och infångande!

Lena
0

Här händer det saker minsann! Bra jobbat! Den som åker ned från Stockholm till Göteborg kan passa på att gå på Lisebergs Julmarknad också. Jättetrevligt verkligen! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Imasy
0

Ham-Madam i Sthlm som skulle ha tagit med sig Maja förra gången åker gärna igen om det behövs ;)

tuska
0

Har fått Pm om fler som vill vara med å sponsra resan. 

Jag ser att det finns en villig att följa Majja när det nu blir dax.

Är det någon som har ett hum om vart kattkillarna får bo då  ??

siberlina
0

jag  vill   ochså   va  med och  betala resan  , men jag vill ochså   att babbla  i  göteborg

siberlina
0

jag vill  att   babbla    i göteborg  ska   få  pengar  för att    hon tar   hand om majja  gräddnos

annebeate
0

Vi saknar fortfarande  hem  till Majas bror och pappa.

Ankie
0

puttar för dessa två kissar

Marga
0

Jag kan också gärna ställa upp ekonomiskt om det behövs på något sätt. Vad gäller killarna föreslår jag fortfarande polisen om ingen här kan ta dom. Jag tror katthemmen i Stockholm ger förtur för katter som är helt hemlösa och kommer in via polisen.

Kusten
0

Bra jobbat! Ska bli spännande att följa fortsättninen nu när hindren är undanröjda.

Ham-Madam
0

jag kan gärna åka ner till gtb.

är sjukpensionär å har mkt tid över.

kan åka ner vid 9 tiden å tillbaka vid 18.

annebeate
0

#34 Värmdö tillhör Nacka polismästardistrikt.

Har någon erfarenhet av hur polisen i Nacka hanterar inkomna hemlösa katter?

annebeate
0

Problem har uppstått i samband med infångandet av lilla Maja.

Jag har precis  fått besked om att vi saknar ett tillfälligt hem för lilla Maj direkt efter infångandet. Det gäller bara ett tillfälligt hem under knappt en vecka. Du som kan ställa upp, var snäll och hör av dig!

Sidentass
0

Vilken underbar läsning i denna tråd..toppenbra jobbat folks:-)))

elena
0

Babbla i Göteborg har lovat ta emot alla tre men nu behöver vi ett tillfälligt hem tills de ska dit. Hampelina kan inte ta Majja som det verkar nu.

Katterna ska försöka fångas in på torsdag kväll och så ska de åka till Göteborg onsdagen därefter. Det gäller knappt en vecka!

Ham-Madam
0

en natt kan hon bo i vårt badrum.

har ju hund som är kattvan men antar att inte hon är det.

sen har jag hamsteruppfödning å vill inte riskera deras liv utifall hon bor här längre å lyckas komma ut från badrummet.

om hon fångas in tex en måndag så kan jag ju åka på tisdan.

hittas hem i gtb för hennes syskon också så kan ju även de tas med ner eller om hem dyker upp nån annan stans så kan jag åka en annan dag med dom.

har ju som sagt tiden å kan åka med kort varsel

Kusten
0

Vad fantastiskt att babbla/kappa kan ta emot alla tre! Härligt!

Jag hoppas det ska lösa sig med kapandet av hennes konto så hon kan vara härinne sedan och uppdatera oss om missarna. Det är ju också hemskt obehagligt att råka ut för något sådant.

annebeate
0

Nu får det bara inte gå om intet pga vi inte kan hitta tillfälliga hem under få dagar. Du som skulle kunna ställa upp hör av dig med det snaraste!

Ham-Madam
0

om de fångas in på torsdag varför kan de då inte åka dan därpå?

varför måste de ha ett hem 1v?

är inte så inne på detta med katter?

snickan
0

Oj vad härligt att det löser sig med katterna.

det blir spännande at följa utvecklingen i framtiden sen.

Tack för er alla som har hjälpt till, sen när Gunilla satte fart på det.

martdat
0

var där bara tre katter så vi inte missar någon? fanns nån mamma`? måsste erkänna att jag har inte full koll på detta ärende,

annebeate
0

Det måste klaffa med infångandet, transporten och mottagandet av katterna.  Katterna är lilla Maja, hennes bror och sannolikt pappa. Mamman är försvunnen och kan ha dukat under. De måste in nu. De klarar sig inte länge till ute i kylan utan mat.Gråter Räddningen får inte stupa på ett tillfälligt hem under några dagar.

annebeate
0

Har fått besked nu att Babbla kan ta Maja men inte de andra två. Därför måste hem ordnas för brodern och pappakatt. Vi behöver hem-stödhem- för dessa och det brådskar annars,  kan dessa inte fångas in  och hur de skall överleva förstår jag inte.Gråter

siberlina
0

det finns  personer  på värmdö . som tar emot    katter  för  500  kr  st  ,om  någon vet vad  dom har för telnr   så kan jag   betla  dom så att    katterna   får vara där

martdat
0

#49 jag såg dem på djurhem i fokus under en tråd som heter akuthem har jag för mig.

kattassen
0

Jag klipper in deras "annons" här från djurhem.ifokus. Syns inget telefonnummer men dock en mailadress.

Katterna måste vara veterinärbesiktigade först!!!

*Namn: Lina och Michael
*Andvändarnamn på iFokus: Ladymon
*Stad & län: Stockholms län, värmdö
*Kontakt uppgifter (ex. e-mail): Ladymonlover@hotmail.com
*Djur du kan ta emot: alla i mån av platts, men ej orm, spindlar. Eller agressiva hundar.
*Krav: Vetrinärs besiktade !
*Övrigt (berätta gärna lite om dig själv, ålder, & hur du bor osv):

Vi är en familj som bor i en lägenhet, på 80 kv. Vi har hund, katt , och kanin. Vi tar emot djur för vidare omplacering till bra hem. Vi är nogranna och sköter om ditt djur under tiden på bästa sätt, Vi har massor av tid och kärlek att ge.

Avgiften är olika på olika djur men ligger mellan 200-500 kr.

Och du står för att frakta djuret hem till oss.

Många djur avlivas helt i onödan, vi öppnar vårat hem för att hjälpa erat djur från ett tragiskt öde,

Tveka inte för att maila om du undrar något.

Mvh Lina och Micke

annebeate
0

Det måste ordna sig med stödhem för Majas broder  och pappa under dagen. Även tillfälligt hem för några dagar när det gäller Maja innan hon kommer till Babbla.

Du som är ny på tråden och skulle kunna hjälpa till  kan gå in på tråden "Rädda Maja Gräddnos" och läsa om Maja och hennes familj.

annebeate
0

Gunilla, jag har skickat PM till dig.

kattassen
0

Såg att Siberlina gjort en förfrågan i denna tråd:

Djurtransport ifokus

trubbnos
0

Hej

Siberlina - skulle du vilja skicka ditt mobilnummer igen till trubbnos@gmail.com ?

Redaktionen för Hitta Hem

tuska
0

Hur går det för alla här då   ????

kattassen
0

#51 Jag har mailat Ladymon och gjort en förfrågan samt hänvisat till denna tråd.

brutt
0

Oj har missat detta, här jobbas detpå som sjutton för katterna på Värmdön ser jag , en eloge till er alla som hjälper dem!Måtte detta gå i lås nu.

kattassen
0

#58 Jadu brutt det har väl hänt en hel del men nu börjar den svåra delen där folk måste vara med fysiskt/praktiskt. Det är inte så lätt när man sitter 50 mil bort så jag hoppas verkligen Stockholmsfolket ser detta nu och ställer upp med husrum och transporter. Det är det som behövs nu!

Hawknestgrove
0

Trubbnos, jag mailar dig Siberlinasmobilnummer. Hon jobbar väl nu!

brutt
0

Hallå alla i och runt Stockholm nu måste katterna få ett tillfälligt husrum!Ni är många som bor där i och runt storstaden tänk vilken avgörande roll ni har nu för de här stackars katterna.

Själv bor jag 22 mil bort och har redan fullt hus plus tillsynen av kolonin här tillsammans med andra plus hjälper till med stödkatter hos en bakant.Hör väl inte till saken men är dessutom sjukskriven av smärtorna och rörelsesvårigheterna efter ett fall på glansis förra veckan så är inte den som är mest lämpad för något extra just nu.Hoppas verkligen någon i storstaden Stockholm öppnar en liten bit av sitt hem fort.

brutt
0

Kanske för att riktigt bli uppmärksammade på detta måste det till en tråd för katterna med stor rubrik AKUT HJÄLP SÖKES I STOCKHOLM!

emjon
0

Visserligen bor jag i Stockholm men eftersom jag åtskilliga gånger har öppnat mitt hem för hemlösa katter så är kvoten fylld. Här bor 8 egna katter 2 jourkatter samt 2 hundar. Viljan saknas definitivt inte men man måste se realistiskt på det också. Nu måste hjärnan styra mer än hjärtat.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

brutt
0

63. Ja de som redan har sin kvot fylld eller inser att det inte går att ta in fler just nu kan man ju inte begära mer av.Ingenska behöva känna sej träffad för att den bor justi Stockholm med närområde men det finns ju många andra människor där i storstaden.

Hawknestgrove
0

Ok, då puttar vi upp och så får vi hoppas att allt löser sig.

Frågan är, vad är relevant just nu?

• Katterna skall fångas in i morgon?
  • Finns permanenta hem till alla tre?
  • Finns transport?
  • Finns akuthem?

tuska
0

Ham Madam.   kan ta Majja över en natt sen transportera henne till Göteborg på morgonen med tåg.   Hon behöver tranbortbur kattmat kattsand. Så hon klarar detta "äventyr".  Resan betalar jag till Ham Madam.    Pm.a henne om ni vill ha hennes erbjudande.

Då ser jag att det är en katt som det kan vara fixat för  om det nu vill sej väl med infångandet av katten-katterna.

det är så svårt att sitta så långt ifrån Värmdö och inte veta hur ni arbetar och hur många ni är och vilka ni är som jobbar med Majja familjen.    så det kan bli lite tårta på tårta känns det som.

kattassen
0

Hoppas Ladymon har en liten ruta över till någon eller helst alla.

kappa
0

# 65

Tack för ert engagemang, är rätt så säker på att allt runnit ut i sanden om inte en del av er engagerat er så!

Jag sitter som sagt i Göteborg så jag har inte möjlighet att hjälpa mer än på distans.

Maja får komma in hit till vår familj. Men tyvärr gick inte min man med på nån katt överhuvudtaget. Så Maja får jag liksom lite fint smyga in…Hade annars velat att alla kommer in. Men han ville inte gå med på det…Känns fruktansvärt att lämna de andra ute!

Jag förstår hans resonemang också. Ingen av oss har erfarenhet av skygga katter och jobbar heltid med 3 barn, 3 katter och hund. Ekonomiskt är det också inte riktigt, Jonas väntar besked från Volvo ang jobbet…Katterna måste ju in till veterinär för besiktning, avmaskas, kastreras och allt vad det innebär. Bensin kostar också, så trots allt får jag ge mig denna gång.

Hoppas nu på att hem tillfälligt eller permanent löses för de andra som är kvar! Finns det möjlighet så vore det ännu bättre för Maja att komma till nåt lugnare och att hon slapp transporteras längre än nödvändigt.

Men nu är det som det är och hon får komma in under tak här om inget finns närmre. Nu väntar jag på besked från ett tillfälligt hem som hon förhoppningsvis kan komma in i så länge.

Elena och jag försöker lösa transportfrågan, men tyvärr är det svårt att få ihop det med våra tider. Ösnkade att jag var i Stockholm, då hade jag tagit henne på en gång, så det inte blir så himla långdraget som det varit nu. Känns jättetråkigt att de går ute fortfarande!

Mvh babbla/kappa

Hawknestgrove
0

Hm… har jag fattat fel, men godkände inte din make någon kisse alls, kappa?

Hawknestgrove
0

Ja, jag är gärna med och lägger en liten slant i så fall till LAdymon

annebeate
0

Det är verkligen akutläge nu. Infångandet av Maja, hennes bror och pappakatt skall ske under morgondagen.  Maja har ett hem som väntar i Göteborg. Vi måste få fram akuthem till brodern och pappakatt  nu om dessa också skall kunnas räddas. Just nu är alla tre ute i kylan uthungrade då de inte har tillgång till mat.

Du som vet med dig att du skulle kunna  ställa upp  som akuthem   för någon av  katterna och därmed  bidra till att rädda kattens liv hör av dig under kvällen.

annebeate
0

Skall katterna räddas måste de in nu under morgondagen. Enligt en av dem som varit där ute tidigare i veckan klarar de sig inte länge till. De är uthungrade och saknar mat i kylan.

Ankie
0

Hoppas att det dyker upp en ängel och räddar dessa två katter som är kvar

kattassen
0

Ja nu känns det jobbigt att inte kunna göra så mycket mer än putta på. Jag känner inte en kotte i Stockholmstrakten och har inte en susning längre om hur man skall hitta något jourhem däruppe.

Skall vi börja telefonkedja till alla katthemmen eller?

kattassen
0

#68 Behövs det hjälp när Maja kommer till Göteborg kanske jag kan vara behjälplig om det inte skulle passa med tågtider och hämtningstider för dig kappa!

annebeate
0

Så bra kattassen om du vid behov kan vara behjälplig i Göteborg.

Alla medel som står till buds måste vi ta till inkl. katthemmen,  just nu är det jätteakut.  Om vi inte hittar hem till i morgon kan vi inte fånga in brodern och pappakatt. Såvitt jag förstått är inte heller brodern och pappan så gamla. Så sorgligt om vi i morgon måste lämna kvar dem därute i kylan åt sitt öde.

Det vi behöver är  alltså ett eller två akuthem- högst tillfälligt- bara så att vi har någonstans att placera dem  i morgon direkt efter infångandet och därefter fortsätter vi att leta aktivt efter stödhem /permanenthem.

annebeate
0

Glädjande nyheter denna kväll.GladGladGlad

Elena, som arbetar hårt för att rädda katterna har för en stund meddelat att hon fått klartecken från akutgruppen som ordnat fram ett akuthem till alla tre katterna.

Infångandet kan sätta igång. Alla vi på forumet måste nu hålla tummarna hårt så att Maja, brodern och pappakatt snart är inne i värmen.

elena
0

# 77 Så sant. Håll tummarna nu så alla tre får komma in snabbt i värmen och få lite mat i magen. Uppdaterar när jag vet mer.

martdat
0

Äntligen lite solsken!!!

kappa
0

# 69

Nej, han ville inte gå med på någon katt. Men som jag skrev, jag får smyga in henne och låtsas som om det regnar…. En katt kan man lösa, men inte alla. Sedan får jag när Maja är redo börja leta permanenthem till henne.

# 75

Tar jättegärna emot hjälpen då jag känner mig lite vilsen just nu och hoppas att jag inte tar på mig för mycket. Lite okänd mark för mig att ta in en skyggis, har hört med Siberlina ang om Maja är tam och hon har inte nån gång klappat katten…Tagit fotot på henne, men inte klappat henne…Så tacksam för all hjälp jag kan få!

Mvh

tuska
0

Jag håller tummarna så hårt jag bara kan och väntar på nästa uppdaterig.

emjon
0

Här håller vi alla tummar och tassar vi har för att det går bra med infångningen av alla tre katterna.

Härligt kappa att du tar hand om Maja och fint att du får stöd av Kattassen och vi skall hoppas att det går bra med allt.

brutt
0

Nu blir jag glad tänkte förut på just Akutgruppen i Stockholm men trodde de har väl inte heller någon möjlighet just nu då.Så underbart att just de kunde ,de ska fortsätta få mina Cintpengar det är en sak som är säker.Vilken glad vändning detta blev i kvällSkrattande

Nu önskar jag stort lycka till med infångningen i morgon katterna är ju hungriga så gillra fällorna med härligt luktande mat som nygrillad kyckling benfri förstås ,starkt luktande makrill och liknande.

Alexej
0

kappa, läs artiklar om skygga katter. Då kan du förbereda dig lite;)

Skygg kattunge hemma-och nu? Del 1

Skygg katt hemma-och nu? Del 2

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

#77 Åhhh vad det känns gott att höra att det ordnat sig för alla missarna! jag har ju så fullt..bor bort i Linköping..men det var så att man försökte finna nån slags akutlösning här om det absolut inte gått på nåt annat sätt..kan inte leva med tanken på att katterna ska gå kvar ute i kylan..

Önskar er allt lycka till nu med fångandet!

essut50
0

Åh vilken lösning, Tack akutgruppen för att ni ställer upp..Ni är bäst.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

kattassen
0

Jag fick svar från Ladymon som hjälper till med att ta hand om olika djur ute på Värmdö. Hon var dock lite orolig just nu för hon hade en sjuk kanin som de inte visste ännu vad led av. Dessutom en hundvalp med mycket dåligt immunförsvar så hon var skeptisk till att ta in obesiktigade katter i hemmet just nu. Men om det blir kris och katterna är veterinärbesiktigade och friska kanske hon kan hjälpa till. Jag vet inte om det kan vara som ett komplement till Akutgruppen men jag svarar att katterna kommer att hamna där om hon vill finnas med i stödhemsverksamheten längre fram.

annebeate
0

Så bra katttassen att du kollat upp med Ladymon. Då gäller det alltså för alla att  under dagen hålla tummarna hårt för Maja, brodern och pappakatt.

kappa
0

Hej alla,

Fick pm att katterna har ett akuthem som väntar Glad

Det är Akutgruppen som har fixat detta!

Nån som vet om man kan starta en insamling/ge bidrag till Värmdökatterna så att Akutgruppen kan få ekonomisk hjälp nu när de har tagit in katterna…

Det bidde en jul inomhus ändå!

Vad bra det kan bli när man hjälps åt!

Nu ska vi bara lösa transporten för Maja till Gbg. Och jag hoppas att det ordnar sig så snart som möjligt…

Uppdaterar när jag vet!

Mvh

tuska
0

#89   Kappa   

Jag betalar resan för Majja  det är ju klart  bara jag visste till vem ??

Jag kan betala halva beloppet för vaccination ID kastrering.Av Majja.  det kommer säkert in mera bidrag

Hur sätter jag in mitt vet-bidrag

Ankie
0

Men nu är det bara infångadet kvar…

jag kommer att vänta med spänning

detta är en riktigt rysare det…..

Imasy
0

Men var det inte bestämt att Ham-Madam skulle åka ner till Göteborg?

Jag har skickat Evas (Ham-Madam) nr till Elena, så att de fick prata med varann direkt istället om transport, övernattning mm.

Om Elena har fått tag på Eva vet jag inte iof.

kappa
0

# 89

Tuska, man kanske öppna ett konto i Värmdökatternas namn? Det kan kanske Akutgruppen göra då katterna kommer att finnas under deras beskydd….? Jag kontaktar Akutgruppen. Har ett nummer jag kan prova. Återkommer till dig!

Det är en del inlägg i tråden nu och jag kan ha missat något. Men den senaste kontakten jag hade med Elena som är den som verkar ha koll på händelserna nu är att -hon och jag på nåt sätt skulle mötas. Men pga jobb så hade vi svårt att få ihop en dag och tid..

Det bästa enligt mig är att Maja får möjlighet att åka bil. Det underlättar hanteringen om hon skulle spy/bajsa eller kissa på sig i buren…Måste vara enorm stressigt för katterna som inte är vana ens vid människor att färdas så långt.

Transporten löser sig säkert på nåt sätt!

Mvh

kappa
0

# 84

Tack för tipsen!

Ska in och läsa på ordentligt, sedan får jag lita på mitt sunda förnuft.

Hoppas att jag får hjälp via er sedan när Maja kommit in Flört

Mvh

emjon
0

#94 Vill bara säga till dig att det sprider sig en värme i mitt hjärta när du tänker så mycket på vad som är bäst för Maja. Kan bara hålla med dig om att bil är det bästa om det går att ordna det så.  Förstår att det kan vara svårt att få det att klaffa och har själv inte körkort.

När du väl har Maja på plats kan jag finnas som stöd om du vill för en del har jag lärt mig från våra skyggisar vi tagit hand om.

Imasy
0

Jaha, men då är det någon som kör ner Maja med bil då?

Personligen så tycker jag att det är lättare att åka tåg, då man kan stänga in sig på toa med katten och har tillgång till vatten mm ;)

Ska man ta ut katten (en skydd och stressad sådan) i bilen finns väl risken att hon kan smita?

kappa
0

# 96

Man får hålla dörrarna stängda Flört

Mvh

Imasy
0

Jo, fast det blir ju lite knöligt att få plats att röra sig då ;) Och dessutom ha en lös katt i bilen ev?

Men vem är villig att åka bil ner till Göteborg? Har någon anmält sitt intresse?

essut50
0

#93 När jag har åkt med katter som har varit infångade samma dag/kvällen innan så har dom legat och sovit hela tågresan..Det är lättast att man har en handduk för buren så dom slipper se ut.

Alexej
0

kappa, det är mycket smidigare med tåg. Snabbare och billigare. X2000 tar vär inte ens 2 timmar mellan Stockholm och Göteborg och jag tror inte att en katt mår sämre av att åka tåg än med bil, snarare tvärtom.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Imasy
0

ja, efter alla turer i detta fallet vore det ju synd om det föll på ett transportmedel, när transport finns.

Fast ska ni anlita ham-madam så får ni nog ta och bestämma er ;) Vet att hon har mycket annat i sitt privatliv som tar tid också, så ska hon sköta transporten så vill hon nog veta det så fort som möjligt, eller om det blir någon som kör bil den sträckan.

kappa
0

Inget kommer att falla på transporten!

Maja har ett hem här, när och hur transporten kommer att ske överlåter jag till de med insyn och som kommer att fånga in henne. Jag sitter som sagt i Göteborg. Och har ingen aning om vilket skick Maja är i och vad de planerar i Stockholm just nu.

Jag skrev vad jag i mitt tycke skulle vilja att hon transporterades, om det verkligen blir så det vet inte jag i nuläget. Vad jag själv tycker är att en lugn bil utan en massa runt omkring hade varit idealiskt. Tänker på att hon ändå ska till och från tåget, in på perrongen osv…

X2000 tar knappt 3 timmar, ibland lite längre. Beroendes på vilken tid på dygnet som tåget avgår. Nån avgång kan hamna strax under 3 timmar.

Jag och Elena har diskuterat hur vi ska få ihop våra tider…Men inget är bestämt än.

Jag kan inte anta ham-madams erbjudande eftersom jag inte kan bestämma härifrån.

Men katterna är under tak och transporten kommer att lösas.

Sedan får de med erfarenhet bestämma.

Det var inte min mening att starta en diskussion ang färdsättet, inte heller att nån skulle missförstå att Maja inte är välkommen bara för att hon åker tåg Glad

Återkommer när jag har hört nåt mer!

Mvh

kattassen
0

Det låter väl jättefint att hjulen nu snurrar för fullt för att lösa transporter och annat praktiskt. En tågresa på runt 3 timmar i en bur placerade i en IKEA-kasse med handduk runt är nog att föredra framför bilresa. Att köra mellan Stockholm och Göteborg är iallfall en tur på närmare 5-6 timmar och då får man inte rasta länge.

Att överhuvudtaget öppna buren under resan ber jag er vänligt men bestämt att INTE göra. Vi har att göra med en skygg katt och det kan sluta mycket illa även om man är instängd i en bil eller på en tåg-toalett. Skulle det hända en olycka i buren får det vara så och man får "bita ihop" resan ut. Det är dessutom troligt och sannolikt att katten sover under färden, det går att preparera med lite åksjukemedel om man vill vara säker på att det inte skall bli cirkus.

Hoppas allting går i lås och katterna vänligt låter sig infångas.

kappa
0

# 103

Ok, då vet jag.

Tack!

Mvh

Sidentass
0

#96 Reser varje år med alla våra katter med tåg. I och för sig är dom numera vana vid det, men jag har märkt under årens lopp att dom mera ogillar bilåkande.

Sen har vi som regel…att vi öppnar aldrig burarna under resans gång..ändå är dom tama. Är det en halvskygg/skygg katt man reser med är risken än större att den kan få sån panik att vad som helst kan hända..kan rentav bli omöjligt att få in katten i buren igen om man t.ex har stängt in sig på toa. I andra lägen finns risken att paniken blir så stor att misse försvinner för gott…

Därför skulle jag i det här läget försöka stå ut med eventuella olyckor som händer..synd om kisse..men man får nog försöka tänka på att kisse är påväg till något nytt i sitt liv..påväg till ett hem där det finns massor av kärlek och värme..

Hawknestgrove
0

Ja tåg är absolut att föredra i detta väglag. 50 mil med bil tar ju dessutom mycket längre tid och är dyrare. Ok, men om man vill då, så kan mn väl sätta in en slant på Akutgruppens konto, och märka Värmdögänget? Gör det i morgon om allt fallit väl ut och jag fått Pm om att det är Ok att göra så……

Hawknestgrove
0

Kappa, är deet 100% bra ifall din sambo inte vill ha en katt till? Vet du, att det kommer funnka?

Kusten
0

Puttar upp.. nyfiken på hur det går idag dessutom :)

Undrar också, liksom Hawk, om det är funkar ifall din sambo inte vill ha ngn mer kisse. Ifall han promt säger nej. Tänkte att det är bäst att ni pratar om maja öppet så han vet vad det innebär med en skyggis också.

Putteliputt!

elena
0

Nu dök det upp ett akuthem igår genom akutgruppen så alla tre katterna är infångade och bor  i samma hem.

De kom springande så fort vi parkerade bilen på tomten och ville ha mat så det tog inte lång stund att fånga dem i fällan.

Pappakatt är sköldpadd så det är en mammakatt och jag sprang runt och lockade och letade och jag är ganska säker på att det inte finns fler katter där nu.

annebeate
0

ALLA TRE INFÅNGADE ! UNDERBART ELENA OCH AKUTGRUPPEN!

GladGladGlad                    GladGladGlad                   GladGladGlad

Hawknestgrove
0

Åh, så bra!!!!!!!!!!

hoppsan, Mamma var lltså pappa. Vilket betyder, att hon är i trängande behov av kastrering… Ok, jag börjar och sätter in första hundralappen till Akutgruppen och märker Värmdökaterna!

Kusten
0

HUUURRRA!!! Fantastiskt bra jobbat!! Kyss

Hawknestgrove
0

Omgående TOP CAT CLUB, AKUTGRUPP C 26 63 86-2 till värmdökatterna fr. Gunilla.H 100,00

kattassen
0

HUURRRAAA!!! SkrattandeSkrattandeSkrattande Vilken tur att det löste sig och att alla är i hem tillsammans just nu.

Pappa sköldpadda - ja där ser man hur det kan slumpa sig! Då var det ju extra tur att hon också kom in nu.

martdat
0

Underbart! Underbara akutgruppen och alla ni som gjort denna räddning möjligt.

annebeate
0

Det känns så skönt denna kväll att Maja,bror och mammakatt är inne i värmen. Låt oss inte glömma Siberlina som startade tråden om Maja. Tack Siberlina! Glad

Ankie
0

så härlig läsning Glad

jag längtar efter att se kort på de

Hawknestgrove
0

Ja hurra för siberlina, hurra! Hurra! OCh för Alla som ställer upp så helhjärtat!

kattassen
0

Rosor till alla som jobbat för detta och givetvis en extra ros till Siberlina som såg problemet och hojtade till!!

siberlina
0

elena   och  akutgruppen      och gunilla      ,  ni är helt   otroliga .

och    denna   hittekatts sida ,  utan    denna  sida   så hade   kanske dessa katter  alldrig blivit  räddade.

när min   hittekatt   sotis   hade  somnat   in  ,   så    av   en  slump  kom jag in på denna   sida , jag börjar     tro  nu  att   det  inte bara va en slump,….Glad

emjon
0

Dagens bästa nyhet så underbart bra jobbat av er och så bra att alla 3 är inne tillsammans. Masor av rosor till er!!!!!!!!!!Skrattande

Hoppas att akuthemmet kommer med här så vi får följa hur det går för katterna.

siberlina
0

jag  vill tillägga  att mamma  katt   , har     bott   där  ute  i 4  år , enligt grannarna,

annebeate
0

#122 Siberlina, hade du inte slagit larm hade hon fortfarande funnits där ute. Så skönt det måste kännas för dig i dag Siberlina att alla tre katterna är inne i värmen och får mat och omvårdnad.Glad

Debattia
0

Helt fantastiskt att katterna är räddade och en eloge till er alla.

Dessvärre låter det inte bra sätta en katt hemma hos Kappa när den ska smygas in. Det är bättre tala med mannen och berätta att du  vill hjälpa denna katt, att det är flera som samarbetar,hjälper dig skaffa permanent hem o.s.v. Att mannnen respekterar vad du känner om det nu går att föra en dialog. Vad händer om mannen upptäcker katten? Släpper han ut den? Vad händer om barnen upptäcker katten? Vet inte övriga familjen om att där finns ytterligare en katt kan dom ha både fönster och dörrar öppna. En skygg katt kan också klättra  hysteriskt och försöka komma ut genom ett fönster när den aldrig varit inomhus, kanske kissar någonstans i sin rädsla, vad gör ni då? Hur ska du kunna dölja att denna katt finns hos dig? kommer denna kisse ut kommer ni aldrig kunna hitta den igen.

Är det inte bättre låta katthemmet ha katterna och fortsätta hjälpa dem med pengar och att hitta andra hem till dem om dom går med på det?

Debattia

Hawknestgrove
0

Så, nu har jag mailat MAria KAnders på MBH och även trubbnos, som håller i hitta hem, så de har fått den goda nyheten!

Då får vi hoppas på en snabb kastrerring till lilla mama katt!

Bumbis
0

Jag har inte hunnit att läsa allt om Maja Gräddnos med övrig familj men är djup imponerad och rörd över allas engagemang som lett till att katterna ÄNTLIGEN  fångats in.

Stort tack till er alla, från Siberlina, Hawknestgr, hela vägen…till underbara, förnuftiga Akutgruppen. Snyggt jobbat! man blir tårögd, vilket nätverk!!!

Undrar bara, Siberlina döpte pappan till Måns, mamman till Ulla-Bella och en av ungarna till Maja samt fanns den svarta bebben, men det saknas någon??? Är det mamma Ulla-Bella eller pappa Måns? det Kanske har skrivits, men jag har som sagt inte hunnit läsa.

kattassen
0

#126 Det var väl Maja, brodern och en sköldpadda vilken troligtvis skulle kunna vara mamma katt vad hon nu heter Måns eller Ulla-Bella;-)

Hawknestgrove
0

HAha, Bumbis, pappakatt visade sig vara en mammakatt… Så det är alltså mamma med MAjja och bror.

destiny
0

Sån härlig läsning. Skrattande Så skönt att katterna är räddade. Bra jobbat alla inblandade. Skrattande

Imasy
0

Härligt! :)

Ytterligare 3 katter räddade tack vare sajten och ett sjudundrande samarbete :)

siberlina
0

mamma    kallade   jag  för   ulla-bella och   så   lilla  majja   gräddnos     ,men den svarta  har jag inte döpt   och  pappa  måns

Imasy
0

Men ska maja fortfarande ner till sitt stödhem i göteborg nu då, eller blir hon stockholmare i fortsättningen?

Bumbis
0

Puh, så det saknas ingen då, utan mammakatt Ulla-Bella kan vara samma som pappakatt Måns? Eller är jag korkad? Jag fattade det som det var fyra katter från början….????

Åh, vad impad jag är!! Vilka godingar ni är som fixat och hjälpt katterna in i värmen!!!!! Kyss

Sidentass
0

Vilken underbar läsning, tre missar inne i värmen..så glad jag blir!!

Stora eloger och kattguld till er alla inblandade!!Glad

annebeate
0

Hoppas alla som kan sätter in en slant  till veterinärkostnaderna till Top Cat Club Akutgruppen, plusgiro:26 63 86-2, skriv Värmdökatterna.

siberlina
0

det var  4 katter från början  ,men jag tror  att  pappa   måns är borta. han vaktade  familjen som en hök  i  somras  ,och när min syrras katt    va ute så   flög han  på henne   och trykte ner henne   på marken….lille    gubben jag hoppas   han  fått  ett hem  någonstans

tuska
0

Stora tunga guldtackor  till er alla inblandade.

siberlina
0

vet  någon   om  tv 4 s hitta hem  och filmade   innfångandet?

brutt
0

Det var ett mycket glädjande besked att mamma katt och de två ungarna kunde fångas in tillsammans samma dag och att de dessutom får komma till samma akuthem genom Akutgruppen.Bättre kunde det väl inte ha blivit för mamman och ungarna och lagom före jul och den kallaste ,besvärligaste årstiden.GladSkrattandeKyss

Känner mej bara lite ledsen ändå över pappa katt som saknas och funderar vad som hänt eller händer med honom. Har han inte setts till någonstans i området sedan i somras?Skäms

Men missförstå mej inte.Ni har verkligen gjort ett fantastidkt jobb för dessa katter.

Alexej
0

Siberlina, det vore bra om du kan kolla att verkligen alla katter är inne nu. Skulle vara tråkigt om hankatten skulle vara kvar där. Framförallt när det inte finns någon som matar.

Ham-Madam
0

ursäkta att jag är tjatig men ska jag ner el åker nån annan?

vore bra om jag fick veta snart så jag kan hinna planera det med hundvakt etc.

åker jag ner så kan jag ta med nån mer katt som kanske behöver neröver.

Ham-Madam
0

likaså om katter ska upp.

min inlånade box blir ju då tom å nån annan kan åka med uppåt.

siberlina
0

HAM -MADAM  .jag tror   katterna  ska   bo   på värmdö ett  tag nu   tills  vidare,

jag   ska   ha  koll på   pappa  katten  .men  som jag förstår  har han varit  borta   i 4  veckor, det skulle   va  sorgligt   om han  kommer    dit   och upptäcker att   hela   familjen  är  borta. i somras    så var det  han som      va  ute  och sprang över allt     runt        han  kanske  håller   på med det nu  ochså…..

Hawknestgrove
0

Siberlina, jag har mailat Hittahem, ifall de inte var med. De hr även ditt telefonnummer.

Ok, ni som ska enas om transport, ni får snacka vidare nu.

tuska
0

Skrattande    Här sitter jag och funderar vem som vill ha mitt bidragSkrattande

utlovade respengar åt Majja, veterinärbidrag m.m. 

ska jag sätta in dom här "lapparna" på PG. nummret ?

kappa
0

# 124

Känner mig tvungen att bemöta ditt inlägg:

Problemet med att skriva på sajter är att det aldrig går att få fram exakt det som man menar…

Många gånger så blir man inte alltid uppfattad som man ville. Även att människor uppfattar samma text på olika sätt.

Anledningen till att jag inte gör så många inlägg är att jag inte vill bli missuppfattad.

Jag har hemma 3 katter, varav en är Nicke som gick som hemlös i Sölvesborg. Vi erbjöd honom ett hem för att vi ville verkligen hjälpa en katt in, så genom kontakt med KKS så kom han till oss för knappt 1 år sedan. Vi körde själva och hämtade honom. Och idag är han en trygg kille som vi tar väldigt väl hand om! Har även haft 2 stödkattter från KKS med allt vad det innebär av tid, pengar osv.

Även skänkt pengar till flera organisationer och privatpersoner pga man vill hjälpa på nåt sätt. Vilket jag vet många härinne också gör.

När jag skrev smyga in så var det ett uttryck, ber om ursäkt om det fått nån att missförstå, det har aldrig varit min mening. Att framställa mig själv som någon som inte har en aning om vad jag gör…

Att männen hemma inte alltid är med på noterna har vi nog alla erfarenhet av, och även vi vet vilka gränser våra respektive har.

ALLA här hemma kommer vid rätt tillfälle att få veta. Barnen vet redan sedan igår och är ALLTID medvetna om de val jag väljer att göra och varför. Mannen kommer även han få veta vid lämplig tidpunkt.

Och barnen skulle med glädje överlämna sitt rum den tid en hemlös katt behöver. Vi pratar mycket om djurhållning och respekt för mindre varelser. Och hur långt man kommer på att hjälpas åt!

Håller däremot med dig om att låta katterna stanna i katthemmet, men det inte av samma anledning som din! Utan mer att slippa transporten för en rädd liten kisse och att ett hem med mer kunskap att ta hand om en skyggis vore önskvärt, om hon nu är skygg… Det kommer vi ju få veta snart då de som tar in katterna snabbt kommer att märka hur tillgängliga dom är…

Vet att det inte är det lättaste att få fram varken stödhem eller permanenthem.

Men eftersom ingen annan erbjudit sig och såvitt ingen annan erbjudit sig än så är hon välkommen hit, precis som hon varit hela tiden.

Tycker det är tråkigt att bli ifrågasatt. Vore tråkigt om ditt inlägg fått de som har Maja att dra sig ur.

Kan även skriva här -att i diskussionen jag hade med Elena ang transporten så var det viktigt att vi kunde få ihop en tid så mannen kunde åka med, eftersom jag inte åker så långt utan sällskap av min man om något mot förmodan skulle hända på vägen. Typ punktering…

Vet att du menar väl med ditt inlägg! Men kändes tråkigt att läsa med tanke på att katterna verkligen är i behov av hjälp.

Kände att jag var tvungen att försvara mig, och övriga familjemedlemmar.

Mvh kappa/babbla

siberlina
0

top catakutgrupp  c 266386-2  . skriv    värmdökatterna  ,bullandö

Hawknestgrove
0

Ja du, inte vet jag…..Bara vi får klart att Majja kan få sitt permanenta hem i Göteborg, så är väl den saken klar, vad du ska lägga dina slantar. Nån som hört med lilla rara kappa, hur det blir?

Alexej
0

Kappa, det var säkert skriven av omsorg för katten. Det har hänt flera gånger att en person erbjöd sig att ta en katt och när det var dags backade de. Och tänk dig om någon står där med en bur med katt i och ingen vill ha katten längre….

essut50
0

Grattis till infångandet. Nu får vi hoppas att pappakatt är vid liv och vill komma in i värmen han oxå..

Skönt att du Siberlina kan kolla om han är där på landet..

brutt
0

146. Tycker det är tråkigt om ni ska behöva  känna eri frågasatta som har erbjudit ett hem till en hemlös katt det är ju jättesnällt av er att vilja hjälpa den som har det så svårt utan mat vatten och värme eller skydd.Jag tvivlar inte en sekund på din uppriktiga vilja till att hjälpa katten och det tror jag egentligen inte någon annan härinne gör heller.Det som blir bäst för katterna måste ju vara det avgörande i den fortsatta planeringen.

Snälla Siberlina.Kolla noga efter pappa katt så ofta du kan inte bra om han går kvar.

Hawknestgrove
0

Ok, då är allt frid och fröjd då. Ja, Kappa, det är det som är nackdelen med forum och internet. Nyanse i det man säger och skriver kommer aldrig fram och man kan bli så misstolkad så det liknar inte något. Då är ditt hem öppet för lilla Majja och allt är toppen. Mitt förslag är, att de som nu ska enas om transport praktiskt och ekonomiskt börjar prata med varandra på riktigt. Det finns en änglasjäl här, som vill betala biljett. Sen ytterligare en änglasjäl, som kan åka. KAttassen också hon en änglasjäl har erbjudit sig att vara en liten mellanlanding i Göteborg, om inte jag minns fel. Så det hela rör sig väl nu i en liten kedja: Akutgruppen-betalare av biljett-resenär-KAttassen-kappa. Tänker jag rätt?

kattassen
0

#146 Jag tycker det låter jättebra att Maja får komma till dig om inget på närmare håll dyker upp mer permanent. Ni får väl hålla kontakten och se hur Maja utvecklar sig och hur "landet ligger" så att säga. Jag tror iofs att Ham_madame vill veta om hon skall boka tågbiljetter osv. men det borde väl reda ut sig i de närmsta dagarna hoppas jag.

Lycka till!

siberlina
0

jag  tycker  vi  låter    katterna    få      vila  sig  lite  i huset    dom  är  nu.   så att   dom  blir  lungna     tillsvidare  …..så att   dom   känner   hur  mysigt  det är att    få vara  inne   och     mysa,,i värmen. alla    som ställer upp med  hem    är  guld  värda  ,jag hoppas  ni finns  kvar..,,tills   katterna      är      färdiga  för   nya  hem

Marga
0

Otroligt, vilket bragd av alla inblandade! Jag sätter genast in ett bidrag till akutgruppen!

kappa
0

# 152

Jag vet inget om transporten just nu…Vi får vänta tills Elena hör av sig. Verkar vara hon som har koll på läget då hon fångade in katterna idag…

Vet inte mer än att dom har tak överhuvudet Glad

ham-madame, kan du avvakta lite tills Elena har hört av sig så är du gullig!?

Mvh

Debattia
0

Tack Kappa för svaret. Det känns lungnande. Blev lite konfunderad av det du skrev och helt klart tänkte jag på katten och även på dig som känt så starkt hela tiden att du velat hjälpa och öppna ditt hem för den. Jag varken hoppas eller tror att någon drar sig ur p.g.a. vår diskussion, snarare bör dom också känna  det tryggare för kissen då dom nu  fått  mer information av dig.

Puttar upp för ert fortsatta arbete med resor och allt!

Debattia

elena
0

#156 Du kunde ta en kattunge (Majja) tillfälligt men allihop behövde hem och akutgruppen fick in ett jourhem där alla tre var välkomna och då var saken klar. De ska stanna där tills de får permanenta hem.

Tack så väldigt mycket att du erbjöd dig!

Hawknestgrove
0

Wow, kappa, det betyder ju, att du kanske kan hjälpa nån kisse från Kustens kissar i stället! Det är ju nära dessutom!

kattassen
0

#158 Aha, då är det permanent hem som skall fixas. Vad bra att de får vara kvar i jourhemmet tills dessGlad

Alexej
0

Oj, snabba ändringar här. Ska katterna stannar i Stockholm nu?

Men kappa, det finns Kusten i Göteborg som akut söker hem till flera hemlösa fina katter. Oskyldig

Hawknestgrove
0

Ja jättebra!!!! Nu har vi ju kontaktat Hitta Hem, så då kanske det går ännu bättre!

annebeate
0

Tänk om vi kunde få in pappa Måns också. Siberlina, du kan väl hålla utkik efter honom när du är ute på Värmdö.

Maja och de andra behöver vila upp sig ordentligt. Härligt att  de nu är tillsammans och kan vara där till det hittas permanenthem.

kappa, det vore underbart om du kunde hjälpa Kusten.

kappa
0

Debattia: Tack för att du tog det så bra!! Önskar dig en trevlig kväll!

Elena:

Ok, då vet jag! Detta är helt underbart att inte behöva sära på katterna som levt tillsammans. Nu får de chans att hämta sig tillsammans också!

Mvh

kappa
0

Ni är helt underbara människor!

Kan inte låta bli att bli glad när jag läser era inlägg…Och skratta lite för mig själv! Kusten finns i mina tankar sedan tidigare Skrattande

Ska ringa henne imorgon, blir nog försent nu….

Elena:

Glömde att nämna att jag sätter in en peng till Maja.

Är det ok att använda Akutgruppens konto och skriva till Maja?

Många bäckar små…..

Mvh

anebit
0

Å en så härlig läsning när man tittar in på kvällskvisten.

En stor eloge till er alla inblandade, ingen nämn, ingen glömd.

Underbart också att alla 3 får stanna i samma hem tills dom är bokningsbara.

Hawknestgrove
0

Ja hoppas vi får in slantar nog att kastrera snabbt! Flickorna är det väl mest akut med ifall de mot all förmodan skulle vara gravida.

kppa, ja för dig och för de dina så är det ju ingen skillnad, då alla katter är lika behövande och du inte har träffat några av kissarna. Då är det ju precis lika angeläget!

elena
0

Alla pengar är så välkomna till akutgruppens konto. Skriv Majja så vet de att det är lilla familjen från Värmdö.

siberlina
0

jag ska  se    efter   måns , han  kanske  tröttnade   på familjelivet   och  är ute  på   nya   raggarstråt. för han har ialla  fall   funnits där  i flera år…jag  får se   om han  dyker    upp,

tuska
0

Jag har inte så jag kan göra en överföring från datorn (synd)

Men i 10 - tiden öppnar min bank.

Hoppas mitt bidrag räcker  rätt så långt vad gäller kastreringarna,  när det inte blev någon resa för Maja i all hast.

annebeate
0

#169 Så bra att du håller utkik efter Måns.

#170 Hoppas vi här på forumet  tillsammans kan se till att det kommer in en rejäl slant till veterinärkostnaderna Glad

Kat08ja
0

Det är så skönt att det här har löst sig :-)

Ankie
0

ja en sådan härligt fin berättelse så här nära in på julen Glad

Ham-Madam
0

behöver ni transporthjälp vid anndra tillfällen så kan jag åka landet runt.

jag reser ju rätt billigt på tåget iom att jag är pensionär.

såg bara till.

är ju inte här inne så ofta å ser om ni behöver hjälp el inte.

till skutskär och rättvik åker vi då å då med bil.

har inte katt själv ,har haft, två av sönerna har så kattkorg för transport kan jag låna där.

så ha mej i åtanke vid ev transporter av olika hittekatter.

Hawknestgrove
0

Jättesnällt! Å sån fin upplösning det blev här inne!

Fått svar från MAria KAnders på MBH

Vilket fantastiskt jobb ni gjort!!

Får ni problem med ******* så hänvisa honom hit bara.

Ha en bra helg,

Mvh Maria Kanders

Bumbis
0

Snyggt jobbat Hawknestgr, med flera!!!!

Kissarna är djupt tacksamma….Flört så även vi tvåbenta som följt denna händelse!!

siberlina
0

jag hoppas man    får se  lite  bilder    på katterna    så  småningom

tuska
0

Det blev lite tyst, visst vore det roligt att se katterna.

Jag har skickat in ett bidrag så det ska räcka till kastrering på dem.

Hawknestgrove
0

HAha, den som väntar på något gott…….

annebeate
0

Undrar så hur de mår. Jag hoppas vi med tiden får se foton på dem. Tänk om vi skulle kunna  få in pappa Måns också. Siberlina skall hålla utkik efter honom.

Så fint att flera har skänkt bidrag till veterinärkostnaderna. Jag skickar över ett bidrag i helgen och hoppas att många andra gör likadant. Plusgiro  26 63 86-2 skriv Maja.

siberlina
0

tänk om pappa  måns  kommer tillbaks  och  upptäcker  att   frugan   och barnen är  borta men jag ska  ha    koll..men det  känns  så himla  bra att    mamma  och barnen   är inne…

elena
0

Ska försöka få fram foton men det dröjer ett tag till.

Bra Siberlina att du tittar efter pappan.

Kat08ja
0

Har precis ringt och tackat akuthemmet :-) Jag passade även på att tipsa om hittekatter och berättade att det finns en hel tråd om dessa katter. Tack allihopa för all hjälp med katterna…

annebeate
0

Jag skulle också vilja tacka akuthemmet. Sänder ett helt fång rosor.

elena
0

Pratade också med akuthemmet och nyaste nyheten om mamma katt är att hon är dräktig och hon har inte så långt kvar tills hon ska föda.

Säger också tack till akuthemmet som tog emot henne och till alla som engagerat sig här. Tack för att ni finns!

anebit
0

Så skönt att mamma katt slipper föda ute.

Säger också tusen tack till akuthemmet som ställde upp och till alla som hjälpte till så att det blev en solskenshistoria.

snickan
0

Så underbart att alla katterna är inne nu, när mamma katten ska ha ungar igen. hoppas att ni får in pappa katten också. Akuthemmet ska få stor fång rosor. Ska sätta en slant till kontot för Maja

destiny
0

Det gör det ännu underbarare att katterna fått komma in, en blivande mamma slipper föda ute.

Massor med rosor till alla inblandade. Skrattande

Imasy
0

Nu tar jag mig friheten och låser denna tråd, som börjar bli så lång att min dator hänger sig varenda gång jag laddar upp den.

Gör en ny tråd för Värmdö katterna.

// Jennie -Medarbetare

Ny tråd för Värmdö-katterna

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer